Arianna írja, hogy a felvett emberek a gyengeségünk jelei. Meg általában is egyfolytában azt halljuk, hogy mi csak toboroztunk a történelmünk során végig. Másrészt viszont miért nem vagyunk képesek megérteni, hogy a POA soha nem is akart szervert nyerni, teljesen mások a céljai a játékban. Nos, Ti sem akartok megérteni más elképzelést, mint a Ti modelleteket
Több stratégiával/modellel lehet indulni a KH-n. Csak néhányat sorolok fel ezek közül, amikre a V7-en is volt példa.
Az egyik véglet a POA, akik elindulnak egy nagyon szűk, válogatott csapattal. Olyan elhivatott és szerencsés játékosokból állnak, hogy nem merül fel a csapat szűkülése az idők folyamán, így utánpótlásról sem kell gondoskodni. A cél ilyen létszám mellett minél tovább játszani, és minél több ellenfél játékost ledarálni. Főleg, ha a társaság alapvetően támadó beálítottságú, gondolom.
Egy következő eset a Mesehősök esete, legalábbis amit én tudok róluk (például Süsü összefoglalásából). Elindultak szintén egy válogatott csapattal, ez azonban jóval nagyobb létszámú, mint a POA. Egyértelműen a szerver esélyes csapata voltak, csak együtt kellett volna maradniuk elég ideig, motiváltnak maradni mindvégig, és persze legalább ilyen fontos lett volna, hogy a vezetőség is egyben maradjon, és jól működjön hosszú távon. Ashlan egyérteműen megfogalmazta, hogy nekik már keményen a szerver megnyerése volt a céljuk, és egyáltalán nem takarékoskodtak a felvételekkel sem. Egy lépésben felvették például a széthullott szövetségesüket a DC-t. De nem tudtak motiváltak maradni elég ideig, fogytak a jó játékosok, és a vezetés is válságba került.
Megint más a mi csapatunk például, ami egy szűk baráti társasággal indult a szervernek, és alapvető cél volt egy jó klán felépítése. Persze kezdetben szó sem volt szerver elsőségről, pláne győzelemről. Csak egy jó klánról, és élvezetes játékról. Nekünk tehát az alapvető feladataink közé tartozott, hogy folyamatosan építsük a csapatunkat, ahogy minden más csapatnak is bármely szerveren, aki ilyen alappal indul. Aktív ellenfél klánoktól viszont nem toboroztunk. Megküzdöttünk az ellenfelekkel, legyőztük őket, és csak ezután vettük fel a legyőzött ellenfelek legjobbjait, akiknek a tudásáról meggyőződtünk. És az itt többször elhangzotakkal ellentétben nem falvakat gyűjtöttünk, hanem játékosokat. Akiket az elején felvettünk ilyen módon, még nagyon kevés falut hoztak a klánba, később viszont a mi sorainkban hatalmas fiókokat alakítottk ki ők is. A jó játékos az érték, nem a falvak.
A sor másik végén vannak az olyan klánok, aminek a tagjai teljesen véletlenszerűen sorsolódnak egy területre. Itt még nehezebb kialakítani egy jó csapatot, mert a kezdeti magnak is helyben kell létrejönnie. Ehhez egy nagy adag szerencse is kell. Ezek a sokat emlegetett tömegklánok, ahova eleinte mindenkit felvesznek a környékről, és csak lassan, szelektálódással alakul ki belőlük egy jó csapat, de az is csak az esetek kicsi részében.
A POA hozzászólásai szerint minden csapat béna looser, aki menet közben felvesz embereket. Mert ugye akkor mondhatom, hogy legyőztem valaklit, ha az utolsó faluját is elfoglaltam. Pedig ebben a játékban nem csak kivégezni lehet a többi játékost, de ezt meg Ti nem vagytok hajlandók felfogni/elismerni. Mi értéknek tartjuk egy jó klán felépítését és hosszú távú működtetését is, ahogy azt is, hogy a vezetőség hosszú távon együtt tudjon maradni, és eredményesen tudja vezetni a klánt. És ha már közösségi játékot játszunk, akkor szeretünk a többi játékos között nem csak ellenfeleket, de új barátokat is találni.
Lugal többször említette, hogy ő már inkább válogatott csapattal szeretne indulni a jövőben, nincs kedve nulláról klánt építeni. Ez is kialakulhat tapasztalatként az emberben az itt töltött évek alatt.
Mi viszont ha elindulunk még, vélhetően megint csak egy klán magjával fogunk indulni, és nem az lesz a célunk, hogy vagdalkozzunk magunk körül, amíg bírja ez a társaság, aztán kiszálljunk a szerverről, vagy rosszabb esetben kiessünk onnan. Minden bizonnyal azt fogjuk kipróbálni, hogy fel tudunk-e építeni újból egy az ELME-hez hasonló életképes klánt, együtt tudjuk-e tartani hosszú távon, találunk-e megfelelő társakat egy erős szövetség létrehozásához és fenntartásához. Vagyis megpróbáljuk megismételni, amit itt elértünk. Mert a POA és Dark minden fanyalgása ellenére mi szerettük ezt a játékot, komoly eredménynek tartjuk, élveztük az itt töltött időt, és nem utolsó sorban nagyon kedves ismerősöket, barátokat szereztünk a játékban. Most volt a klántalálkozónk. Több olyan ember is ott volt, akiket menet közben vettünk fel. Nagy kár lett volna, ha valami elitizmus nevében nem bővítettük volna a csapatunkat, és nem ismerkedünk/barátkozunk össze ezekkel az emberekkel...