Sziasztok!
Nem olvastam el az összes hozzászólást, csak bele-bele olvasgattam, de azért elmondanám, hogy számomra milyen lenne az ideális szerver és reagálnék pár dologra is.
Barbárok:
Írta valaki, hogy ne 3000 pontig hanem 6000 pontig fejlődjenek a barbárok, ezt azzal érvelte, hogy kevesebbet kell épiteni és többet lehet farmolni. Ezzel nem értek egyet, mert a 3000-es falukba majdnem befér a 3*30as bánya+30as raktár. A magas pontszámú barbárfaluk meg csak jobban gerjesztenék a barbárfoglalást amit nem támogatok. Tehát én a 3000-es barbár falvakat ideálisnak tartom és aki sokat akar farmolni az katapultozza őket amíg csak bánya és raktár marad bennük!
Scriptekkel kapcsolatban:
Szerintem jó dolog, hogy vannak. Részben egyetértek azzal, hogy elveszi az ember kedvét a játéktól, ha kap 4000 faket pár óra alatt. Viszont aki akar az tud szürni a dolgon, pl támadások figyelmen kivül hagyása és a bejövők inditásának sürüségének figyelembe vételével. Sok támadást is át lehet cimkézni pontosan[SPOIL], én legalábbis gyorsabban tudok cimkézni, (cimkézés=támadás sebességének beazonosítása és átnevezése scripttel, csak hogy tiszta legyen, mi igy hivjuk) mint ahogy küldeni lehet, a bejövőknél van egy névre keresés, oda beírod, hogy támadás, ekkor csak a cimkézetleneket mutatja, amennyi kifér a monitorra végigkattintod görgővel, operában 1-2-es gombbal végigzongorázod először mindegyik fülön megnyomod a cimkéző scriptet visszafelé meg megnyomod legfelső OK-ot. Ha folyamatosan kapod a bejövő akkor a legfelső pontos lesz, mikor mind át van nevezve kb 30 mp alatt akkor a bejövőkre mész, aktiv fül kivételével mindent bezár, refresh és folytatod[/SPOIL]. Ezt csak azért írtam le mert valaki azt mondta ha sok bejövőt kapsz nem tudod időben átnevezni őket. Az igazi ellenszer ez ellen nem a fakescript tiltása lenne szerintem, hanem a világ beállításánál a fakelimit bekapcsolása. Ha 1 fake támadás 100 egységet igényel akkor az azért lényegesen csökkenti a fake támadások számát szerintem.
Templom:
Én először templom nélküli világon játszottam. v11-en, ahol most játszok ott ismerkedtem meg a templom rendszerrel és azt kell mondjam, hogy élvezetesebbnek találom, mintha nem lenne. A játék elején jól ki tudtuk használni a támadásoknál. Szeretem benne azt is, hogy a költözést nem lehet csak úgy megcsinálni. Nincs az, hogy megjelenik melletted valami nagyokos a világ másik feléről és nem tudod leverni (persze az első templommal ezt is ki lehet ám küszöbölni) Nem valami bonyolult viszont mégis sokan nem értik, ez ellen talán azt javasolnám, hogy a wiki cikket írják át a rá jogosultak mivel több helyen rossznak tartom! Egyébként szerintem az optimális arány talán 2 normál 1 templomos világ lenne.
A világ sebessége:
Én az 1-es sebességet támogatom és az egységek sebbeségének a szorzója is maradjon 1 mellé. Azt mindenképp kerülném, hogy az egységsebességek módosuljanak és ilyen törtszámú szervereket nem inditanék, ahol 1,2 0,8 pl a beállítás, ezt főleg azért mert, aki megtanulja az alapot (1 1) nem tudja fejben átszámolni csak úgy a dolgot és ujra tanulhatja a sebességeket, de lehet ez csak velem van így.
Az, hogy 1-es vagy 2-es legyen az szerintem már ember függő. Én úgy látom, hogy a lassabb szervereken a farmolás nagyobb jelentőséggel bír, mivel egységnyi faluban kevesebb nyersanyag termelődik egységnyi idő alatt, amit valahonnan pótolni kell. Egy gyors szerveren előbb zabálják meg a barbárokat, mert: 1. gyorsabban felépülnek 2. nincs szükségük extra nyersanyagra mert amúgy is több a nemesük, mint amit el tudnak használni. Én viszont a barbárfogalást nem szeretem, de ez is csak személyes vélemény.
Morál:
Én is támogatnám az előttem szólót és egy (vagy több) morál nélküli világot mindenképp szivesen látnék. Sajtmacska szerint ez a szerver idő előtti végét jelentené, de ezzel nem értek egyet! Én úgy látom, hogy a morál azoknak kedvez akik úgyse viszik semmire a szerveren, viszont olyanok, mint a kullancsok, más lehetőség hiján foglalják a barbárokat ami nagyon zavaró és mégis nehéz tőlük megszabadulni. Ezt kompenzálja kicsit a templom, mert általában az ilyenek nincsenek tisztában ezzel a rendszerrel.
Végjáték:
A jó öreg területdominálós végjátékra szavazok. v14-en pont a titkok megjelenése előtt pár nappal fejeztem be, de azért egy kis rálátásom volt a dologra és nem tetszik. Titkot a legkönnyebb toborzással szerezni aztán ha megvan hülyére védeni egy falut nem nagy dolog. Persze szaporodnak meg ilyesmi, hogy ez milyen mértékben megy azt nem láttam, de nem is érdekel, remélem lesz még 80%-os szerver is.
Új prémium fejlesztések:
A felezéssel még nincs nagy gond, de ez a nyersanyag vásárlás nem tetszik. Hogy pontosan milyen azt nem tudom, de semmilyen formában sem támogatom azt, hogy pénz=nyersanyag vagy katona esetleg+támadó/védőérték. Ez ellen nem fogunk tudni mit tenni, valószinüleg csak több ilyen fejlesztés fog megjelenni, mint kevesebb. Ilyen a világ...
Azt hiszem ennyit akartam csak, szóval összefoglalva számomra egy olyan szerver kedvezne a leginkább (ha vége a v11-nek)
Sebesség: 1
Egységsebesség módosító: 1
Templom: igen
Milicia: felesleges (ha igen akkor mint v11en: 2 faluig 15-ös tanyaszintig 30/szint)
Milisec: igen
Fake limit: igen, falu pontjainak 1%-a
Morál: nem
Barbár falvak: 3000 pontig, nagyobb faluk ne bontódjanak vissza
Bonuszfaluk:tökéletesitett, de ne legyen növel számú
Íjászok: igen
Lovag: igen és találhat fegyvereket
Kémek: a kémek ne lássanak külső csapatokat. védekező félnek elég legyen ugyan annyi, mint a támadónak+ egy kevés, hogy ne lásson be. minimum küldhető kémek száma 1
Fejlesztési rendszer: egyszerüsitett
Nemestáv: 100 mező
Nemes hüségcsökkentése: 25-35 (nem tudom van-e ilyen, de a 20-35 nem tetszik, viszont ahol 3 nemes elég az se jó)
Végjáték: barbár falvak nélkül számitott 80%-os fölény
Jutalmak: igen
Klánlimit: 100 fő
Külső védő: igen
20:1 szabály: nem
Kb ezek jutottak eszembe, elég hosszúra sikeredett, kössz ha elolvastad