Ezt a témát nem hagyhattam hozzászólás nélkül, előre is elnézést kérek az előreláthatólag hosszúra sikerült wall of textért
Mivel a V1en csak rövid ideig játszottam amikor a V2 már javában zajlott, és amit a skullsról tudok csak hallomásból tudom így csak nagyrészt elméleti alapon tudok hozzászólni a témához.
Szóval mikor egy ismerősöm néhány évvel ezelőtt a figyelmembe ajánlotta a klánháborút, mint egy igazi stratégia fanatikus rögtön be is regisztráltam mindkét meglévő világra és megkezdtem amatőr botladozásomat. Néhány hét és a súgó valamint az egységek értékeinek átolvasása után kezdtem rájönni mi mire is való, hogyan érdemes támadni és védekezni stb..
Mint említettem, már mindkét világ folyt egy jó ideje, V2-n a K67re kerültem, V1en kitudja hová a világ végére. V2-n zajlott az élet, volt ki ellen harcolni és izgalmas volt a játék míg a V1en csak egy kietlen pusztaság állt előttem, egy hatalmas barbár tenger megtűzdelve néhány "aktív" játékossal akiknek általánosságban elmondható hogy semmi közük nem volt a klánháborúhoz. Hogy is lett volna, új volt a játék és azt hiszem ez még a mai napig is elmondható hogy a játékosok 90%a nem olvasta el a súgót, az egységek értékeiről sem tud semmit maximum annyit hogy támadni vagy védekezni kell vele.
Kb. 30 falu után úgy döntöttem befejezem a V1et mert semmi kihívást nem találtam benne, elegem lett a barbár foglalásokból (egy idő után már semmi más nem maradt a környéken) és a V2-n folytattam a játékot.
Gondolom ez így történt a legtöbb stratégiára fogékony játékossal is tehát általánosságban elmondható hogy a V1 peremvidéke erősen színvonalon aluli játékosokból állt.
Ezzel ellentétben a térkép középpontjában már akkor is erősen kirajzolódott egy "szuperklán", nevezzük Skullsnak ami előkelő helyezésének köszönhetően vonzotta magába a kiemelkedő játékosokat, így válva egyre erősebbé és erősebbé. Megosztották egymással a tapasztalataikat, jó játékosok tanultak a még jobbaktól és minimális ellenállással győzték le a kevésbé tapasztalt ellenfeleiket.
A V1en előre el volt rendelve egy szuperklán kialakulása, hiszen nem voltak korábbi világok és az ott kialakult személyes ellentétek valamint korábbi, komoly tapasztalattal rendelkező játékosok. Mindenki egyenlő esélyekkel indult, a jobb képességű vagy éppen jobban ráérő játékosok pedig egy klánba tömörültek és egyre erősebbek lettek.
Manapság egy új világon ilyen klán kialakulására már esély sincs, megvannak a kialakult társaságok és a közöttük húzódó szakadékok, a korábbi világokon elszenvedett sérelmek. A már bizonyított klánvezérek és körülöttük kialakult társaságok között komoly ellentétek feszülnek, a klánok között ennek köszönhetően nincs átjárás, és egy néha-néha létrejövő fúzió általában csak az új klán instabilitásához és széthullásához szokott vezetni.
Kialakultak az erőviszonyok, néhány játékos már a nevének köszönhetően is védve van a támadások ellen és így sokkal könnyebben fejlődhet.
Összesítve... Elhiszem hogy a V1es skulls egy remek társaság volt, kiváló játékosokkal akik az évek alatt még több tapasztalatot gyűjtöttek de V1es skulls már tényleg nem lesz, nem is lehetne többet. A KH társadalom frakcionálódott, és bár egyik-másik klán megvillan bizonyos világokon, mindig lesz egy vagy több olyan társaság akik meggátolják őket a totális hatalomátvételben.
A legtöbben már nem csupán katonákkal harcolnak, néha elég egy név vagy egy előre, jól kiválogatott társaság is (lásd V13 =MH=), onnantól már csak évek kérdése a szerver megnyerése, de persze mindig, minden klánnál benne van a pakliban a széthullás ami egészen kis nézeteltérésekből is kialakulhat.
Végezetül csak annyit szeretnék kérni hogy (a fórumon is megnyilvánuló) állandó ellenségeskedés, erő demonstráció és világuralmi tervek szövögetése mellett ne felejtsétek el hogy ez csak egy játék amit lehet tisztességesen, becsülettel is játszani.