Én egy olyan megoldást javasolnék, ami magát a játékot változtatná meg úgy, hogy ne legyen szükség nyersi kiegyenlítőre. Aki végigjátszik egy szervert, az bizonyára egyetért velem abban, hogy 1000 falu felett már minden nagyon nehézkes. Vannak a játéknak olyan elemei, amik nem nyújtanak játékélményt, akár munkának is felfoghatjuk. Prémium fiókkal a csapatképzés és az érmeverés még elviselhető, de a nyersanyag-kiegyenlítéshez csinálhattok akármilyen scriptet, az akkor is esetenként több órás mechanikus kattogtatás, ami semmilyen játékélményt nem nyújt. Nem hiszem, hogy a játék üzemeltetőinek célja lenne monoton, unalmas tevékenységre kényszeríteni a fizető játékosokat. Márpedig aki nem foglalkozik nyersanyag-kiegyenlítéssel, az nem tud annyi nemest gyártani, mint amennyire egyébként lehetősége lenne.
Kisebb faluszámnál még nem vészes, a játék elején pedig egyenesen a játék egyik stratégiai elemének tartom a a játékhoz szükséges nyersanyagok biztosítását (farmolás, csapatösszetételek olyan megválasztása, ami mellett fenntartható a nyersanyag-egyensúly, piacozás, stb). A javaslatom az lenne, hogy egy bizonyos időpontban, amikor a szerver játékosainak jelentős részének már nagy fiókja van (pl. akkor, amikor bevezetésre kerül a végjáték első fázisa, de más időpont is elképzelhető), az érmeveréshez szükséges nyersanyag összetétele ne legyen meghatározva, csak a mennyisége - ami akár a korábbi összmennyiség is lehetne. Tehát egy érme ára a végjáték kezdetétől (vagy más, ésszerű időponttól kezdve) nem x mennyiségű fa, y mennyiségű agyag és z mennyiségű vas lenne, hanem x+y+z mennyiségű bármilyen nyersanyag, ami csak az adott faluban van. Ez nem tenné feleslegessé a piacozást és a nyersanyag-kiegyenlítést, hiszen a seregképzéshez, építkezéshez, nemesképzéshez továbbra is ugyanúgy elő kellene teremteni a megfelelő összetételű nyersanyagmennyiséget, csak nagyságrenddel kevesebb mennyiséget kellene így mozgatni. Az érme ára ugyanúgy változhatna a végjáték során, mint jelenleg.
v6-on jelenleg közel 1800 falum van, és nagyon terhes a nyersanyagok mozgatása, ha több érmét akarok verni, akkor a tényleges játékélményt nyújtó tevékenység helyett (ami nekem támadások tervezését, szervezését, indítását, védekezésszervezést, csapatépítést jelent) unalmas egérkattintgatásokkal kell töltenem azt az időt, amit a játékra fordíthatok.
Ettől persze szükség lenne nyersanyag-kiegyenlítésre, csak rengeteg időrabló, unalmas kattintgatástól megszabadítana minket.