Véleményem szerint az optimális világ se nem lassú, se nem gyors. Kb. 1-1,2-es sebességű.
Így van idő arra, hogy az ember élje az életét a játék mellett és ne kelljen fél vagy óránként a gépet bámulnia, hogy hány bejövője van. Sokan ezért is adják fel már az elején, mert sok időt igényel. Ha nem figyel az ember, pillanatok alatt a szomszédja farmjává válik.
Az egységek mozgása szintén lassú, úgy 0,8 környékén. Mondanom sem kell, hogy miért, azt fentebb már leírtam.
Amit Gods vs Devils írt, hogy a 3 szintes fejlesztési rendszer... Azt én nagyon megkedveltem, ott lehet spekulálni, hogy melyik faluba mit és hogyan.
Most játszom a második templomos világot, hááááát... Nincs komolyabb problémám vele, de alaposan meg kell gondolni hogy mit hova rak az ember, főleg hogy a falvak elhelyezkedése sem valami sűrű. Meg aztán később át lehet azt pakolni, de ügyelni kell arra is hogy gyorsan bevédhető legyen, ha szükséges. Sok gond van vele, de persze komolyabb problémám nincs a templommal kapcsolatban.
Amit Sajt, írtál, hogy milyen lenne ha mondjuk két-három faluval kezdené mindenki a játékot... Játszottam Speeden, nem is egyszer és azt a kört a lehető legjobban kerültem. Utáltam.
Egyszerre nem lehet több helyre is figyelni, ha kapkodni kell. Az ilyen 2-3 falvas indulásokat én csak a lassabb szerverekre tenném be, ahol kb. 0,5-0,8-as a játék sebessége.
Az éjszakai bónusz is tökéletes lenne, ha 6 óra lenne. 0:00-tól 06:00-ig. Max. 7 óra, 0:00-tól 07:00-ig.
Így az éjjeli baglyok is ki tudják használni az éjszakai bónuszt azokkal szemben akik egyszerűen csak korán kelnek. Például 8 órás az éjszakai bónusz, 0:00-tól 08:00-ig. Ha valaki este 8-kor lefekszik aludni és reggel 6-kor már felkel akkor esélytelen, hogy odaérjek időben, ha mondjuk 6 órás távolságban van a célpont. Pláne ha akkora kocka, hogy minden 5. percben ránéz a falvára nap közben. Szerintem ez így fair lenne a baglyok és a korán kelők szempontjából is. Aki éjfélig fent van az nem fog 6-kor felkelni.
De ez csak egy példa, hogy szerintem miért lenne jó.
Morál... Az elején semmi problémám nem lenne vele. De ha valaki tényleg akkora szerencsétlen, hogy 40-50.000 ponttal vergődik az 1-2 millás szomszédjai mellett és barbizgat akkor már bőven legyen kikapcsolva nála a morál. Két védő falut összeránt és az 1-2 millások számára az már egy erőd, pláne, ha már a fáklyát is megkapta... Azt javasolnám, hogy egy újonnan regisztráló játékosnak mondjuk 1 hétig legyen kezdővédelme, 1 hónapig 20:1-hez védelme, majd a morál még egy hónapig védje, tovább ne. Ha tényleg akkora szerencsétlen akkor a térkép szélére kerül, ha nem akkor meg ő is felnő a szomszédjaihoz. Van 2 hónapja és egy hete ahhoz hogy lépést tartson velük. Szerintem bőven elég.
A klánlimitet sokallom. Unalmasak a tömegklánok. Túl sok az a 80-120 fő, mégis minek ennyi ember? Ha nem tud valaki játszani ne 119 ember erősítése mögé bújjon el. Szerintem a 20-30 fő pont ideális lenne egy klán számára. Én mindig is kerültem a tömegklánokat. Nagyobb sikereim mindig a kisebb klánokban voltak. Sokkal jobban össze tudnak hangolódni és jobban vigyáznak egymásra, valamint nagyon ritka az olyan amikor kém jelenik meg a klánban. A kémkedés dolgot gusztustalannak tartom. Ha valaki játszik akkor azt tegye tisztességesen!
Az érme vagy tárolós rendszerrel nincs problémám. Szerintem nem különbözik sokban a kettő. Mind a kettővel főnemest gyártasz, csak annyi változott, hogy "hogyan".
Az íjászokkal sincs semmi nyűgöm, bajom. Kinek mi tetszik.
A végjátékról még annyit, hogy ezt a titkos rendszert nem tudom ki találta ki, de a terveit a lomtárba kellett volna helyezni, nem a pendrivera. Úgy ahogy van hülyeség. Ha megtehetném kivenném az összes világról és beraknám a hagyományosat.
A titkok felderítése és megszerzése ahogy már előttem írták inkább a kalandozni vágyóknak valók. Klánháborúzni jöttünk, nem rejtvényeket fejtegetni.
Meg azt sem szeretné senki sem, hogy a gép döntse el melyik klán nyerhet. Teljesen véletlenszerűen dobálja gondolom a titkokat, amennyiben tévednék elnézést. Tehát, ha ez így van egy kis szerencse is sorsfordító lehet a végjátékos klánok szempontjából.
A hagyományos az már inkább a klánháborúhoz tereli a játékot. Ott tényleg a területszerzésre, taktikázásra és stratégiák kidolgozására alapszik minden. Inkább a tapasztalat beszéljen mint a szerencse.
Na ne... Komolyan végig olvastad?
Remélem kielégítő választ adtam Sajtmacska!