Sziasztok!
Sokan írnak sokfélét, főleg a mérgüket eresztik ki...
Sok konkrét javaslat nem hangzott el....
Bár ehhez kapcsolódik hogy a magyar support csapat, akik előtt le a kalappal mert két tűz között állnak (játékosok és a németek),
ezt továbbítani tudná csak a tulajdonosok felé.
Meg kell érteni nem ők döntenek ebben.
A jutalmazással kapcsolatban több dolog is felmerül bennem, próbálom sorban leírni fontossági sorrendet nem igérek.
Az első hogy minden klántag aki a nyertes klánban van kapjon valami jutalmat (ez jelenleg 300 PP)
A TOP játékosok: felmerül az hogy ez a jutalom csapatmorál romboló hatású...
Ez is egy nézőpont, viszont tény hogy elérték és ehhez dolgozniuk kellett és nem keveset , persze aki nem érte el de szerette volna annak ez savanyú szőlő. (2000-1500-1000 PP)
TOP LET játékosok: Ők azok az emberek a klánokban akik vadisznó módjára csörtetnek az ellenség felé nem féltve a seregeiket, nem sajnálva a nyersanyagot az újraképzésre. Gyakran nem is saját foglalás miatt támadnak hanem klántársnak takarítanak. Vagy csak szimplán darálják az ellenfelek védőit. Ezek miatt a többségük a faluszámban és a pontszámban is lemarad a többiek mögött.
Ugyanolyan mértékben jutalmaznám őket mint a TOP játékosokat. (2000-1500-1000)
A TOP védőjátékosokat nem lehet objektíven mérni. Őket támadták legtöbbet, ők fogtak meg legtöbb ellenséges támadót.
Viszont ha nincs mögöttük klán, nincs 4-5 klántársuk akik besegítenek helyettesítéssel is a védésben akkor ez nem jöhetne létre.
Tudok olyan esetről amikor a tulajdonos becsülettel védett és olyanról is hogy a fiókját támadás esetén leadta pánikszerűen valakinek.
Ezek miatt ezt nehéz eldönteni és nem általánosítható, hogy a LEV mögött a játékos teljesítménye vagy a klán és klántársak segítsége áll.
Klánvezetők, diplomaták, alvezérek
Ők a klán mozgatórugói.
Jó vezetőség nélkül egy klán nem valószínű hogy sikereket ér el. Főleg a kezdeti stádium utáni szakaszban, a középjátékban.
Jó diplomata nélkül nagyokat tud bukni egy klán, viszont fordítva meg nagy előnyökre tehet szert.
Az alvezérek munkája nélkül ami összehangolja egy adott rész aprólékos munkáját szintén kevesebb lenne egy adott klán.
Ezt pl lehetne úgy jutalmazni hogy 5-5 vezér és alvezér kapna még egy adott összegű PP-t.
Így a klánvezetőségnek lenne módja 5-10 embert jutalmazni pluszban.
Ez nehéz feladat persze hogy egy klánból a vezetőség kiválasszon pár embert. Melyik ujjad harapod meg?
De egy ilyen döntés az adott klán vezetőit népszerűsíti vagy éppen csökkenti azt ha hibásan döntenek.
Utoljára még azt említeném meg hogy V1 V4V9 között van egy jelentős különbség.
V1 a leghosszabb ideje húzódó világ.
V4 is majd 3 éves lesz mire nyertes lesz.
V9 nemrég múlt egy éves.
Szerintem nem mindegy hogy valaki 4, 3 vagy 1.5 év munkája után kap elismerést és pf pontot.
Itt lehetne egy szorzó osztó szám akár a világ faluinak száma alapján, vagy a világ életideje alapján.
Durva hasonlatként ez így jelenleg olyan mint egy speed világ és egy 1-es világ nyertese is annyi jutalmat kapna, bár itt 1 és 2 közötti sebességekről van szó de faluszámban 50.000-300.000 falvas világokról beszélünk.
50.000 falu 80%-át uralni könnyebb mint 300.000 falu 80%-át.
A dicsőség csarnokát jó ötletnek tartom.
Feltüntetve ott a szerver végén lévő adatokat, nyertes klán tagjait, TOP LET LE LEV játékosokat, a nyertes klán névsorát akár kiegészítve egy gondolttal a játékosok részéről.
De itt a lehetőségek tágabbak szerintem mint a jutalmazásnál.
Ezeket mint alapgondolatokat írtam le.
Én csak egy játékos vagyok, a kh-s közösségnek közösen kell ezt megrágnia és ötletekkel javaslatokkal kidolgozni hogy mi az a díjazási rendszer ami többség korrektnek fogad el.
Olyan verzió nem lesz amit mindenki elfogad.
De sok hozzászólás alapján ki fog alakulni az a körvonal ami alapján egy elképzelést el lehet juttatni a játék tulajdonosa, az INNOGAMES felé.
Természetesen a végső döntés az övéké.