Vita Pay To Win

Státusz
Nem lehet hozzászólni.

-pusszihántör4.0-

Well-Known Member
A reakció pontszáma
371
Ott van a 20:1, és a morál is. Ezek garantálják, hogy semmire nem megy veled szemben a végtelen pénzével
Mit garantál a 20:1 meg a morál? Önmagában semmit. Előbbivel saját magadat szívatod, mert nem tudsz megfelelő ütemben fejlődni csak azért, hogy ne támadhasson. Aztán ha 60 nap után kiveszik a 20:1-et, akkor ott állsz letolt gatyával. Feltéve ha addig nem üt be valaki más, mert attól, hogy a pp-s játékos nem tud támadni más még képes rá.

akkor foglalok, ha fullon van a tanya védővel.
Szóval te védő faluval startolsz pp nélkül és akkor akarsz foglalni, ha fullon a tanya? 2 hónap alatt el is jutsz oda, gratulálok.

mivel a területe nagy, ellenségei sokan lesznek (több irányban), nekem pedig csak ő van tehát már eleve nincs 1 v 1
Ezt honnét veszed? Neki nyilván nincsenek társai (se dipó), teljesen életszerű. Másfelöl neked meg csak rá kell figyelned? Látszik, hogy mennyi világon játszottál.

A nagy fiókok figyelme megoszlik, csapatmunkával pedig könnyen felmorzsolhatók.
Úgy szeretem, hogy te mindent kijelentesz, csak kár, hogy a valóságban nem így van. Elmondom neked, hogy az ilyen fiókokban legalább 2, de inkább 3-4 ember van. Attól, hogy több falut birtokolnak még nem következtethetünk arra, hogy a figyelmük is megoszlik,

Hoztatok még fel olyan példát is, hogy jó-jó, de ha szemben állítunk 2 ugyan olyan játékost, az egyik csóró, a másik gazdag, akkor a pénzes fog kikerülni győztesként.
Ezt végig gondoltátok, mielőtt leírtátok? Aki fizet, és olyan szinten van, mint aki nem fizet, az nyilvánvalóan nem tud játszani olyan szinten, és el fog bukni. Ha pedig két teljesen ugyan olyan tudással rendelkező játékosról beszélünk, akkor a fizetős eleve nem lehet azon a szinten, mert el fog húzni minden tekintetben (hiszen időt vásárol). Viszont ebben az esetben kap szerepet a morál és a 20:1, ami pont arra elég, hogy ne billenhessen el a mérleg a Pay to Win-be.
Többnyire azt hozták fel, hogy 2 hasonló képességű játékost rakjunk szembe egymással, az egyik pp nélkül tolja, míg a másoknak ott van mondjuk 40k a fiókjában (ezzel még keveset is mondtam). Aki itt megkérdőjelezi, hogy melyik játékos fog felülkerekedni ő kezeltesse magát.
20:1 alapból nem játszik, kicsit gondolkozzál. PP-s barátunk tegyük fel 9k pontosra felhúzza a falut mikor foglalni akar (szinte senki nem vár eddig, de számoljunk ezzel). Tehát a pp nélküli játékosnak szerinted nem lesz 450 pontos faluja addigra? Ne vicceljünk már. A morál szintén nem menti meg, mert ha maradunk annál, hogy 9k pontos faluval támad meg, akkor egy 2k pontos védekező játékosra kemény 92%-os morálja lesz. 1500 pontosra meg 75%. Azt meg gondolom nem kell kifejtenem, hogy egy 9k pontos faluban maxos képzők vannak, egy 1500 pontos faluban meg képtelenség összehozni akkora sereget, hogy megfogd morál ide vagy oda.

De nem tudok olyan esetet, hogy egyetlen fiók hatása a teljes szerverre döntő tényező lett volna.
Barcsa v75.


@-NooBLeadeR- van rá lehetőség, hogy csinálj egy külön zárt szerót (akár speed) Csillag barátunknak és egy kihívónak? Kíváncsi lennék mekkora spíler, mert ahogy írja ő az ilyen pp boostolt fiókokat is ráhúzza a méteres kékeresre.
 

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.384
@-NooBLeadeR- van rá lehetőség, hogy csinálj egy külön zárt szerót (akár speed) Csillag barátunknak és egy kihívónak? Kíváncsi lennék mekkora spíler, mert ahogy írja ő az ilyen pp boostolt fiókokat is ráhúzza a méteres kékeresre.

(((Hát lehetőség van rá, speed keretein belül, de mivel 1-2 hónapra előre szoktam előkészíteni a köröket, így elég sokat kellhet várni egy ilyenre. :p De ha van igény akár egy klán vs klán is kérhető maximum 3 napos intervallumra.)))
 

Fragile Reality

53 41 59 20 48 49
A reakció pontszáma
17.220
Sokszor. De az esetek többségében az ilyet támadni sem kell. Eldurran a 100.000 forintja 1 milsec alatt, aztán ha kitartó, durrant egy másikat 100-ast is. Végül visszaesik, vagy feladja. Általában elveszi az ember kedvét, ha sikertelen, főleg ha még fizet is érte.

Sokszor állítottál meg valakit azzal, hogy egy nuke helyett 3 nukeot kell küldeni egy morálosra? :D (cseréld ki a számokat bármennyi nukera, 3x annyi kell a morálosra). Igen betonkemény playerekkel kerülhettél szembe, akiket ez megállított.
 

-Sam

Well-Known Member
A reakció pontszáma
250
Az azért kemény már ha a 20:1-et kell védekezésre használni.
Az egyik classicon 10:1 arány volt az néha jól jött mert aki kiesett belőle azt tudtam támadni de a környéken senki nem tudott visszatámadni. Persze a hátránya az volt, hogy a nevelt barbárokat az 1-2 falusok foglalgatták szóval lehet nagyobb hátrány volt a fióknak.
Morál :D falunként 2 nuke, ha nem üti át akkor küldünk még 5-t...
 

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.384
Mivel kicsit elapadt a vita, így egy újabb vita indítóval érkeztem az előző hozzászólásokra reflektálva:
Úgy látom azt sokan gondolják úgy, hogy a játék maga egy Pay To Win központú játék, és talán Captain-t idézve pont ez az egyetlen játék, ahol kb. a legtöbbet költők szokták a legnagyobb vereségeket elszenvedni, egyszóval maga a játékra költés nem mindig jár együtt a győzelemmel.
Saját véleményem szerint, ha egy világra bemész fél aktívan egy viszonylag gyenge kontinensen kitudsz gyűjteni 2 hónap alatt 1500-2000 prémium pontot. Ha valaki a startkor belekezd egy világba, akkor 450 prémiumért tud venni 20%-os bónuszt, és 230 prémiumért prémium fiókot, és farmkezelőt. Ebből kezdve marad neki egy jó 1000-1300 prémium pontja. Első pár napban alig, vagy szinte nem is raknak fel a tőzsdére nyersanyagot, így a kezdeti 25000-25000-25000 nyersanyagból gazdálkodnak. Így véleményem szerint a pusszihunternél említett egy prémiumot alig vagy nem is használó játékos, feltudja venni a versenyt egy olyan játékossal, aki prémiumot használ, amennyiben kellő tapasztalata van. Annyi a különbség, hogy aki a prémiumot gőzerővel tolja a játékba az időt nyer magának, illetve hibázhat az építkezéseknél. Míg aki kevesebb prémiumot használ nem hibázhat, hiszen maga az építéseit nem fogja lefelezni, és ezáltal neki a kiképzők-bánya és a főhadiszállás közötti réseket megkell találnia, viszont a jobb játékosok, akik prémium nélkül startolnak általában 3500 pontnál már teljes támadófaluval rendelkeznek, és hiába a kiépített falu esetleg a szomszédnál esetek kiemelkedő részében szokott az lenni, hogy a jobb játékosnak húzza ki a faluját az, aki a prémiumot tolja gőzerővel. Természetesen előnyt tudsz magadnak venni időben, és eventeknél nemest tudsz venni magadnál, vagy amikor jönnek az offerek. Viszont véleményem szerint a kezdeti 2-3 hétben két jó játékos egymás mellett csapattól függően, és nem prémiumtól függően fog előnyösebb helyzetbe kerülni. Arról pedig ugye nem is beszélve, hogy a tőzsde úgy működik, hogy ha kiveszel, visszarakni is tudsz, így az arányokkal játszva akár prémium pluszban tudsz kijönni úgy, hogy közben a tőzsdéről több nyersanyag jön be, mint ki megy, és a prémium pontod is több lesz. Erről talán @parik king tudna a legtöbbet mesélni, hiszen világ 58-n neki sikerült ezt megcsinálnia.

Így én személy szerint nem gondolnám, hogy a játék teljesen Pay To Win lenne, inkább azt mondanám prémium központúvá tette a játékot a prémium tőzsde, de mégis olyan előnyöket kínálnak maga a prémium lehetőségek, és a tőzsde, ami elérhető free to play, és pay to win lehetőségével is, csupán a belefektetett idő a különbség.

Ti mit gondoltok?
 

-ThaR-

Active Member
A reakció pontszáma
244
Nem értek egyet ebben. Konkrét példa V77, amikor egy (két) jó játékos elvitte a fél klánt. Aza Da Cherry acc. Tele pp-vel, meg profik is. Hiába voltak jók a mieink is, esélytelen. 10-es szintű Nukeval szaladgált, amikor 7-es szintű védők voltak csak kb mindenkinek. Ezt nem tudod levédeni bármennyire vagy jó. Mire kész az aksi, nekik már volt 5 falujuk :D
 

-Sam

Well-Known Member
A reakció pontszáma
250
Nem lehet arra alapozni, hogy gyűjtögeti a játékos 2 hónapig a pp-t. Ezt a védést felejtsétek már el. Nem fog senki 1 évig gyűjtögetni miközben nem játszik csak vegetál és kisírja, hogy ne foglalják be...

Arról nem is beszélve, hogy egy év gyűjtögetés után is tizedannyi pp-je lesz mint a top1-nek. Maximum a nagy átlag top20-at érheti be.
Ha kiveszem a képletből a pf+fiókkezelő+20% nyersit (850 pp tehát erre van pénze a f2p játékosnak) akkor is tisztán pay2win a játék. A profi f2p játékos 15-ig építi max a bányákat és 2.5k pont körül építi meg az akadémiáját. Mindent a farmra tesz rá ez az egyetlen nyersanyagforrása. Farmol 5 napig legalább a vonatra és akkor egy nagyon profi játékos.

Eközben a pp-s játékos úgy kezd, hogy levesz kezdéskor a tőzsdéről 10k nyersit mindenből, a prémium funkciók alapból mennek, első nap már lovakkal farmol és harmadik nap feloldja a 4. gyűjti szintet amikor már van 3-400 lándzsása és 20as bányái. Utána a bányákat 28-ig építi és tőzsdéről is vesz nyersanyagot nemesre. Versenyképtelen ellene bárki aki 20k pp alatt indult a szerveren.

Időt vett pp-ért persze lehet védeni ezzel is. Csak valahogy mégis 5x akkora faluja lesz 5 nap alatt mint a normál játékosnak folyamatos sereg képzéssel. A normál játékos csak kifejleszti az akadémiát (ha eljut addíg egyeltalán) és már fél nuke és 4 nemes megy rá mert ez a stratégia.
Én megpróbáltam pp nélkül mert nagyon pp ellenes vagyok és a 10k pp is olyan előnyt ad a játékosoknak amivel lehetetlen versenyezni ha szerverkezdésre mész be. Nem kell felhozni parik 58-át amikor gondolom 2 hónap után peremen újrakezdett. Mert ugye peremen nincs soha jó játékos ott könnyű túlélni bárkinek is.
 

toldi26-killer

Well-Known Member
A reakció pontszáma
587
Nem lehet arra alapozni, hogy gyűjtögeti a játékos 2 hónapig a pp-t. Ezt a védést felejtsétek már el. Nem fog senki 1 évig gyűjtögetni miközben nem játszik csak vegetál és kisírja, hogy ne foglalják be...
mondja az aki 100+ botaccal farmolja a pp-t... aki akar a kifarmol annyit amennyi kell, És igen inkább 4 világot farmolok és 1 en indulok komolyan.
 

-Sam

Well-Known Member
A reakció pontszáma
250
mondja az aki 100+ botaccal farmolja a pp-t... aki akar a kifarmol annyit amennyi kell, És igen inkább 4 világot farmolok és 1 en indulok komolyan.
Nem farmolom a pp-t.
Viszont amíg játszottam igenis kihasználtam a rendszer gyengeségét mert utálok pp-t farmolni és nem fogok 8 hónapot várni, hogy elkezdhessek játszani.
Értsd ez alatt, hogy a havi 400pp-re valót is utálom kigyűjteni ami megvan 3 nap alatt
 

DeletedUser21347

Vendég
Azért nem folytattam a vitát, mert részemről tárgytalan. Egyetlen normális magyarázat nem hangzott el, ami miatt érvényes lenne a fizetsz és nyersz kifejezés. Folyamatosan időszakos eredményeket, és személyes sérelmeket hoztok fel a pénzes fiókokkal szemben. Ez inkorrekt.
Direkt nem cáfolgatom ezeket a gondolatokat, mert egyik sem kezdte ki az állításaim.

77 Aza fiók. Ez inkább azért volt sikeres, mert a Para 0 (nulla) csapatjátékot, és még kevesebb aktivitást mutatott fel. Jó példája a kilépések, top játékosok motiválatlansága. És ellenpéldát is tudok hozni 77-en, mikor vinszent nukeját+nemeseit megfogta a BANN. Csapatjátékkal, nem PP-vel. Vinszent fizetett és vesztett. (A válasza - emlékszem - csak ennyi volt a "Megfogtak?" kérdésemre: Simán! :D)

Nála sokkal gyengébb player, a legtöbb talicskányi pénzes ember.
Ahogy próbáltam reflektálni: Barcsát is elpicsázták, hiába öntötte bele a lét, és hiába voltak fiókvásárlásai, sőt hiába volt egy erősen támogató (rá építő klán) mögötte. Fizetett, és vesztett.

Azt a kijelentést sem tudom hova tenni, hogy a toplistához fizetni kell. A játék végéig még tudás nélkül, egyszerű cápázással, és aktivitással oda lehet kerülni a 10-be. Ezt fixen állítom. De az 5-ben is ott lehetsz, ha tudsz is játszani, és szeded kifele a pp-t (mert az bőven elég!).

Az a baj, hogy az ellen érveitek erősen idealizált fiókot feltételez. E mellett tényleg iszonyú nehéz érvényesülni a játék elején, de ha sikerül (Kitartás), és a klánodban összhang van (Csapatjáték), fixen győzni fogsz, akkor is ha semennyit nem fizettél ezért.

Aztán most hozhattok fel ellenpéldát, de az igazat megvallva egyetlen szervert sem a pénz döntötte el. A sikerekben és a bukásokban is részt vesz a pénz. Időt tudunk vásárolni a KlánHáborúban, ami az egyetlen, és valós fegyverünk. Aztán eldurran a nuke, elmegyünk nyaralni, demotiváltakká válunk, mert minden kis k.csög morálos... És időt bukunk.

Ezért írtam azt amit. A pénzen vásárolt idő sokszor kihasználatlan, egyes esetekben pedig egyenesen káros, és végzetes lehet a fiókra nézve.

Természetesen ez is egy egyoldalú megközelítés, hiszen nem mondható el ez mindenkire, és az sem állítható, hogy a pénz nem segít a győzelemben. Ennek ellenére azonban az is kijelenthető, hogy legtöbbször a vesztes fél többet fizet, mint a nyertes. Emberi természet sajátossága az érzelmi alapú döntés, ennek okán pedig pont akkor fektetünk be, amikor nem kéne, és akkor akarunk vele fordítani, mikor már nem lehet.
(Eközben pedig az olcsóbb kiflit vesszük meg a kisboltban. Mer' há' az pénz! :rolleyes:)

Ugyan annyit (ha nem, többet) fizetünk a vereségért, mint a győzelemért.

A vásárolt időnket pedig maga a játék egy szinten túl bünteti (morál), tovább növelve előnyünk pedig teljesen blokkolja (20:1).

A rövid, magyar szerverekre erősebben hatással van a pénz. Viszont ami eldönti a szervert, hogy van e ugyan olyan kaliberű, ugyan olyan szervezett ellenfelünk? Nagyon hamar eldől 1-1 szerver kimenetele (sokszor az első hónapban), de ez nem a bele tett pénznek, hanem a szervezett egységnek (Csapat) köszönhető. Látszólagos "pont ellenfelek" minden szerón vannak (ellen pólus, szerveződés), de legtöbbször erősen alulmúlják a favoritot.

A bele tett pénz része a győzelemnek, de a vereségnek is.

Idealizált helyzetek nem léteznek, és e miatt a befizetés hatásai közel sem alapvetőek.
Mivel pedig nem alapvetőek (tehát a győzelem nem ettől függ, vagy kevéssé), ezért a KlánHáború nem Pay to Win.

Win sorrend (szerintem):
1. Kitartás és Csapat (nem külön vehető, önmagukban semmit nem garantálnak)
2. Tudás (a pénz mellé, ha nincs tudás, akkor a tudás többet ér, és veri a pénzt)
3. Pénz (=idő)

Minden ember birtokol - valamilyen szinten - minden erényt, és hátrányt is. Ezek összessége a meghatározó. Így pedig pedig elmondható, hogy bármelyiket javítva előnyre teszünk szert. Ha javítjuk a Csapatmunkát, előnyre teszünk szert, de ettől még nem biztos, hogy nyerünk. Ha megtanulunk ügyesebben védekezni, akkor előnyre teszünk szert, de ez kevés lehet a győzelemhez. Ha pedig eladom az autót, és veszek belőle időt, az szintén előny, de még mindig letolhatnak a térképről.

A dolgok összessége számít, viszont mivel a győzelmi képletünk sok összetevős, ezért egyetlen érték megváltoztatása, még nem garantálja a győzelmet.
 

b4ndika

Active Member
A reakció pontszáma
142
Nálam a pay to win fogalma nem az hogy a legvégén ki nyeri a szervert, vagy valamilyen oknál fogva betudják dönteni azt az accot ami vagyont költött.

Tegyük fel valaki leuralja a szervert top1 mert vagyont rakott bele és XY okból (diplomácia, magánélet, random betöröl,klántársai nem aktívak) nem nyer, akkor lehet mondani, hogy haha itt az élő példa hát FIZETETT ÉS VESZTETT!!!.
Ez szerintem hülyeség, az én pay to win fogalmam, az hogy mennyi előnyöd van a hétköznapokban ha fizetsz, és a háborús csomagok miatt van amit csak igazi pénzzel tudsz venni és nem elenyésző, ennyi.

Lehet itt csűrni csavarni, de ha elméletbe beraknánk egy szimulátorba, ahol a felek ugyannnyi tudással és idővel játszák a játékot csak az egyik fél fizet, a másik nem, egyértelmű a kimenetel.

Nyilván az emberi tényező a legfontosabb ebben a játékban és e-mellet én általában azt éltem meg, hogy a diplomácia dönti el legvégső soron a szervereket, nem a játékosok, így lehetne mondani, hogy nem pay to win ha csak a plecsnit nézzük a végére, de a hétköznapi játék során nagyon nagy előny a végeredménytől függetlenül és e miatt pay to win a szememben.
 

Barcsa

Well-Known Member
A reakció pontszáma
697
Ahogy próbáltam reflektálni: Barcsát is elpicsázták, hiába öntötte bele a lét, és hiába voltak fiókvásárlásai, sőt hiába volt egy erősen támogató (rá építő klán) mögötte. Fizetett, és vesztett.
Hadd elevenitsem fel az emlekezeteid: a 2x-es tuleroben levo klanszovetseg allt vesztesre (lasd kep). Dongaborral valo nezeteltereseink miatt nem akartam mar tovabb folytatni klanjaban a jatekot. A vegeredmeny bar jogos, de ettol fuggetlenul meg mindig nem az ellenfeltol fuggott a vegeredmeny.
PS: nem epult ram a klan, top1 tamogato voltam (ahogy a tobbiben is)

1680384720719.png
 

DeletedUser21347

Vendég
Hadd elevenitsem fel az emlekezeteid: a 2x-es tuleroben levo klanszovetseg allt vesztesre (lasd kep). Dongaborral valo nezeteltereseink miatt nem akartam mar tovabb folytatni klanjaban a jatekot. A vegeredmeny bar jogos, de ettol fuggetlenul meg mindig nem az ellenfeltol fuggott a vegeredmeny.
PS: nem epult ram a klan, top1 tamogato voltam (ahogy a tobbiben is)

7684 bővítmény megtekintése
Mást állítottam? (Igazából úgy látom, félbe maradt ez a mondatom. :D) Az, amire céloztam (volna), arra irányult, hogy amíg Gábort elviselted, addig neki a bestbestbest voltál, és a klán támogatását sokkal erősebben élvezted, mint bárki más. A Pay to Win-be pedig pont azért kerültél "megidézésre", mert azt állítom, hogy a pénz nem elég a győzelemhez. Ez, a te példád pedig pont arra mutat rá, hogy ha egy fiók mellett nincs jó Csapat, még Kitartással sem tud győzni, ha önti bele a lét, akkor sem.

Amit írtál, köszönöm!
Éppen ezek a dolgok mutatnak rá arra, hogy a pénz alapvetően nem elég a győzelemhez. Ez volt a téma, és ez egy jó példa volt erre. Illetve alá támasztja a sok összetevős győzelmi "képletet", amiben ott van a Csapat és a Kitartás (méghozzá az első helyen).

Egyébként nem az érdemeid akartam megkérdőjelezni, ha vissza olvasol többször is említettelek vinszent mellett. Nem csak itt, máshol is. A játékod nem mindig szimpatikus, de az általam elismert, legjobb játékosok egyike vagy. Írhattam volna, hogy vinszentet is, hogy elpicsázták 45-ön, mer' annyit ér! Mindenki tudja, hogy ott is a két fiatalokból álló, pörgős csapat (FS és DSA) verhetetlen páros volt. Vinszent ott pont olyan brutálisan tolta magát bele a DSA vonalaiba hátrányban, mint te azon a szerón, amiről most szó van. Mellette is egy haldokló, sokkal gyöngébb klán volt, ahogy melletted is, ami végül vereséget kapott.

A Csapat, és a Kitartás egységének, kimagaslóságának fontossága, a Pénz értékével szemben.
Ez volt a mondandóm lényege.

Azt hiszem nem írok már többet, mert teljesen begabalyodom. A végén magamnak fogok már ellent mondani.

Sok szónak is egy a vége: Szerintem a KH nem Pay to Win!
(Ez a játék sok-összetevőssége, játékhossza, és csapatos mivolta miatt van így SZERINTEM :D)

Na pá, :cool: többet nem tudok már erről írni!
 

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.384
1681849351342.png
Kedves Játékosaink,

Support berkein belüli szavazás után a következő eredmény született:
Játékos név:
Összes pont
56
27,5
24
23
22
16
15
13,5
13
12,5
12,5
11,5
11,5
9,5
9
9


Az első 3 ember nyert 100 prémium pontot. A vita pontozásában minden hozzászólás után maximum 5 pontot adtunk.

Köszönjük mindenki részvételét.

Az első három ember kérem vegye fel a kapcsolatot velünk Support rendszerünkön, és a nyereményüket a levelüktől kezdve 3 munkanapon belül átadjuk.




Üdvözlettel:
A Klánháború Csapata
 
Státusz
Nem lehet hozzászólni.
Fent