Vita Pay To Win

Státusz
Nem lehet hozzászólni.

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.382
1679343644041.png

>>Vita szabályzat<<

Kedves Játékosaink,

Elhoztuk nektek a következő vita témánkat, amely a "Pay To Win" kategóriát foglalja magába.

Vita témánk egy igen széles kört ír le, jelenleg a Vita végső győztese az lesz, aki meggyőzi a véleményéről többieket. Mondj minél több érvet a saját véleményed mellett, illetve érvelj társaid ellen.

A "Pay To Win" kifejezést azokra a játékokra használjuk, amelyeknél igaz lehet azaz érv, hogy "Fizess és nyerj". Azaz, ha kellő mennyiségű pénzzel rendelkezel, akkor könnyedén tied lehet a győzelem. Mit gondolsz mennyire igaz ez a klánháborúra? Mit gondolsz mennyire lehetséges a klánháborúban "Free To Play" játékot játszani?

Vitaindító szövegünk:

A Pay To Win a klánháborúra kicsit igaz is, meg nem is. A játék lehetőséget kínál arra, hogy vegyél magadnak időbeli előnyt, viszont ennek ellenére meglehetősen esélyt kínál arra, ha elég aktív vagy, akkor kiegyenlíthesd a hátrányodat az ellenfeleddel szemben. Emellett a játék egy csapatjáték, így a Pay To Win kifejezés a klánháborúban nem mindig valósul meg, vagy többnyire kiegyenlíthető megfelelő erőviszonyok mellett. A játékbéli rendezvények alatt plusz előnyöket kínál a fizetőképes játékosok számára, viszont a pénz nem jelenti azt, hogy tudás is rejlik mögötte, lehet egy jobb stratéga kitudja egyenlíteni azokat az erőfeltételeket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy egyenlőfélként álljanak le harcolni egymással. A Pay To Win kiegyenlítését természetesen a tapasztalt játékosok nagyja tudja legjobban kiegyenlíteni, így a kezdőbb játékosok sokszor kerülnek hátrányba, tudásuk hiánya miatt. Viszont, ha megfelelően figyelnek, akkor akármilyen vereségből tanul az ember, illetve a morál segítségükre lehet, amennyiben aktív a világon.

Fontos:
Próbálj mások véleményére rácáfolni, hogy te lehess a viták győztese! Minél több ellenfeled érvelését támadod meg, annál nagyobb az esélyed a győzelemre.


A vita nyertesei 50 prémium pontra jogosultak!
 

Sisyphus

Well-Known Unicorn
A reakció pontszáma
2.871
Kicsit hosszú lett. :D


Konkrétan pay-to-winnek nem mondanám a Klánháborút, hiszen ha jól tudom, a prémium pont-átutalást leszámítva nincs olyan funkció a játékban, ami kizárólag valós pénz költésével lehetséges. Persze nem mindegy, hogy 10 világon keresztül tőzsdézel vagy akár minden világ előtt / közben kifizetsz, ki tudja mennyi pénzt, de ez ugye a Klánháborún túlmutató kérdés, ahhoz senkinek nincs köze, hogy mennyi pénzt tudsz / akarsz egy játékra költeni.

Viszont.

Ha kevésbé mereven nézzük a P2W jelentését, tehát az a kérdés, hogy PP-vel (legyen az megvásárolt vagy összegyűjtött) lehet-e olyan előnyre szert tenni PP-vel nem rendelkező (vagy jóval kevesebb PP-vel gazdálkodó) játékosok ellen, amit jóformán lehetetlen behozni, akkor a válasz sajnos igen.
Először is leszögezném, hogy NEM a három "alap" prémium-funkcióra gondolok: farmkezelő, prémium fiók, fiókkezelő. A legtöbben szerintem egyetértenek abban, hogy ez a három szolgáltatás összességében pozitív hatással van a játékra és viszonylag olcsón meg is lehet őket szerezni (a legtöbb világon még néhány hét ingyenes próbaverziót is kapnak a játékosok!). Mindhárom funkció csak megkönnyíti a játékosok életét, hogy ne kelljen 0-24 kattintgatniuk, hanem kényelmesebben, gyorsabban csinálhassák meg ugyanazt, mint ezek nélkül. Az is igaz, hogy ezek nélkül szinte lehetetlen játszani, amikor már több száz faluja van az embernek és van pár funkció pl. a prémium-fiókban, ami simán lehetne alap funkció, de mint említettem, ezek könnyen beszerezhetőek, a három összesen havi 430 PP – ezt max. pár nap alatt ki tudod szedni egy friss világon a tőzsdéről.
Problémásabbak azok a dolgok, amik:
• nyersanyagot adnak / spórolnak meg (+20% termelés, tőzsde, építési költség csökkentése)
• építési időt csökkentenek (vagy akár teljesen felépítenek egy épületet)
• abszurd mennyiségű tárgyat adnak, amikkel gyakorlatilag állandó bónuszokat kapsz (a teljesség igénye nélkül: gyorsabban farmolsz barbárokat, építész épületeket, képzel egységeket, megnöveled az egységeid támadó/védő erejét, megtöltik a raktáradat nyersanyaggal, stb.)
Az első kettőt leginkább csak az early gameben szokták használni (kivéve talán a gyors építést, amivel pár száz pp-ért felhúzhatod a falad), az eventes tárgyakért pedig gyakorlatilag bármikor megéri PP-t költeni, mert bár ha PP nélkül aktívan használod az evenetet, össze tudsz szedni néhány jobb tárgyat, de biztosan nem annyit, hogy akár hónapokon át gyorsítsd a képzést, stb.

Az akár csak egy kicsit is tapasztalt játékosok számára nem kérdés, hogy a játék kezdeti szakaszában a legfontosabb, hogy minél több nyersanyagod legyen, ehhez pedig farmolnod és/vagy gyűjtögetned kell. A nyersanyag egy részéből egységeket képzel, hogy még többet tudj farmolni, a másik részéből építkezel, hogy minél előbb meglegyen a második falud / gyorsabban képezz egységeket (ez már a játékosok egyéni stratégiája). Ez jól hangzik, de míg PP nélkül valóban fontos a stratégia, jól be kell osztanod a nyersanyagot és ügyesen kalkulálnod, hogy lehetőleg folyton menjen a kiképzés és az építkezés is, de PP-vel nemcsak, hogy annyi nyersanyagot tudsz venni (főleg, ha valaki tőzsde scriptezik, khm...), hogy már kifollyon, de az építkezést is gyorsíthatod, így aztán nem ritkán látunk olyat, hogy a szerver 2-3. napján már két faluja legyen valakinek, míg PP nélkül mondjuk egy hét kellene hozzá. Ha pedig egy ilyen starter mellett van a kezdőfalud, számíthatsz rá, hogy a kezdővédelem lejárta után már egy fél nuke jöjjön rád, amíg neked néhány száz egység jött össze, pedig esetleg aktívan farmoltál.
Itt megemlíteném azt is, hogy bár lehetséges, hogy valaki csak vegye a nyersanyagot, de onnantól, hogy megvan valakinek az istállója, elengedhetetlen a farmolás is (vagy legalábbis ajánlott, ha nem akar még több PP-t költeni) – szóval, ha valahol, itt elválnak egymástól a valóban aktív és a csak a PP-re támaszkodó starterek.

Szóval az early-gameben a PP-zők abszurd előnyre tehetnek szert, a környéküket általában gond nélkül kitisztíthatják és elkezdhetnek terjeszkedni.
Valamivel jobb a helyzet a mid-gameben, amikor már mindenkinek van legalább néhány faluja és megkezdődnek a klánharcok is. Természetesen ekkor még mindig előnyben vannak azok, akik korábban több ezer PP-t költöttek, de minél több faluja van a játékosoknak, annál kevésbé számít az a +20% termelés vagy az a néhány tízezer nyersanyag, amit a tőzsdéről vesz meg valaki (nem véletlenül ilyenkor már nem is nagyon aktív a tőzsde általában).
Ezen a ponton mondanám azt, hogy az early-gameben szerzett előny bár sokat segít, de aktivitás és játéktudás nélkül senki nem megy vele semmire. Hiába van 50 falud, amikor a második helyezettnek még 20, ha hirtelen kapsz egy másik klántól 500 kardot, jól kell tudnod rá reagálnod, különben nem sokáig örülhetsz a megszerzett előnyödnek. Hasonlóképp, ha PP nélkül játszol és még csak 10 falunál tartasz, nyilván nehezebb lesz védekezned (adott esetben egyedül talán lehetetlen is), de az sem mindegy, hogy bedobod a fiókot és minden faludat elfoglalják szinte veszteség nélkül, vagy megpróbálod kihozni a legtöbbet a szituációból – ráfoglalsz, megvágod a vonatokat, hazakíséred a támadókat, stb. – és csak két falut buksz. Ezek olyan dolgok, amiket szerencsére nem lehet megvenni.
Ugyanakkor, ha két azonos tudással rendelkező, "tökéletesen" játszó játékos 1v1-et játszana (az egyik PP-vel, a másik PP nélkül), előbb-utóbb mindig a PP-ző játékos nyerne (ha mindketten 1 faluval kezdenek, hamarabb, ha 1000 faluval, akkor akár évekig is eltartana a küzdelem, de pl. az eventekkor megszerezhető toborzást gyorsító, vagy a tanyát 10%-kal növelő tárgyak hosszú távon olyan előnyt jelentenének, amik ellen nem tudna sokat tenni az ellenfél (nem mindegy, hogy n vagy n-1 nap alatt készül egy nuke, ahogy az sem, hogy mennyi egységet tartalmaz).

Összességében tehát az lenne a végkövetkeztetésem, hogy a KH bár sok mindenben a határát súrolja, mégsem mondható pay-to-win-nek. Egyrészt a már fent említett játéktudáshoz köthető dolgok miatt (vágás, hazakísérés, stb. - de akár ide sorolható az seregösszeállítás, a klánon belüli kommunikáció, stb.) - és nincsenek tökéletes játékosok, még a legjobbak is hibázhatnak néha; másrészt azért, mert a Klánháború nem 1v1 játék, csapatmunkával elméletileg megvalósítható a sok lúd disznót győz elmélete (más kérdés, hogy valószínűleg a PP-ző játékosnak - a "disznónak" - is vannak csapattársai, akik segítik, de ez már csapatmunka, ami tudtommal nem vehető meg PP-ért).

Babba jó
 

b4ndika

Active Member
A reakció pontszáma
142
Egyértelmű pay to win :D

Pay to win fogalma is ez valahol, hogy ha pénzt raksz a játékba akkor nagyobb az esélyed a győzelemre mert olyan bónuszokat kapsz, aminek már súlya van.
(Google találat: "A legegyszerűbben kifejezve a "pay-to-win" olyan játékot ír le, ahol a valódi pénz fizetése jelentős előnyt jelent a játékosoknak azokhoz képest, akik nem költenek pénzt.") ez itt megtörténik? meg..

pl háborús csomagok, érméző csomagok amit csak pénzért tudsz venni vagy eventes bónuszok (tökmindegy hogy legvégül buksz, vagy feleslegesen raktad bele, mert egy okos pro játékos elhord)

és nem csak skint kapsz mint pl egy CS-GO ban, hogy oké raksz bele pénzt más színű a fegyvered, de kör kezdetén az a fegyver ugyan annyit sebez és ugyan annyi az esély egy olyan ellen mint aki most rakta fel a játékot és odaül 0-ft berakása után.

Egyébként szerintem hasonló színtű probléma a "dual/trial to win" "200scriptem külső/belső van amit neked kb esélyed sincs megkapni ha nem vagy ismert helyeken win" "játék kezdetén behívsz 5-10 havert köréd és őket felszeded win" :D de ezek legyenek máskor témák... :D

Egy kis poént is hozzátéve Max azért nem mondanám, nem Pay to winnek, mert mindig van olyan vezetőség néhány emberrel, aki képes kavarni egy füstös sötét szobában és akármennyit költhetsz és belerakhatsz ha következő nap minden piros a térképen rajtad kívülálló dolgok miatt és fejen is állhatsz te onnan már buktad (persze vannak ellenpéldák a történelemben, hogy akárhonnan visszalehet hozni)
 

DeletedUser21347

Vendég
A KH-ban a legfontosabb (egyéni) dolog a Kitartás.
Ezt nem fogod tudni pénzért megvenni.

A világok zsugorodásával egyre nagyobb hangsúlyt kap a Prémium Pont. Nem kell sokáig játszanunk 1-1 győzelemig, és az ellenfelek is sokszor egyszerűen betörölnek, inkább megnézik a következő szerót, mintsem kitartsanak, és harcoljanak (Játsszanak).

Az is elmondható - én legalábbis csináltam már többször -, hogy 0 pp-vel (az adott szerón kezdve) is ki tudsz szedni annyit, amennyi kell a 20% nyersire, prémfiókra, felezésre. Még rendezvényre sem nagyon kell költeni. Az alap ott mindig, az érmés cuccok. Ez legyen meg. És ezt pp nélkül is lehet hozni.

Összességében egy sikeres, top 10-15-ös, győztes fiókot elég könnyen ki lehet hozni úgy is, hogy új fiókkal kezdesz, 0 prémiummal (2 hónappal később az új szerón pedig gyűjthetsz sokat az endgame rendezvényekre, falazásokra...). Sőt merném kockáztatni, ha kitartó vagy, és fullban tolod 2-3 emberrel a fiókban, akkor a top 5 is sima liba (ezen körülmények között is).

Amit még fentebb említettek az nagyon fontos. Amikor egy jó játékosnak van "végtelen" pp-je, az gyilkos kombó. Viszont ez sem tudja garantálni a végső győzelmet.

A győzelemhez Kitartás és Csapatjáték szükséges.(Na meg egy jó stratégia!)
A Kitartás függ a Csapatjátéktól, és a Csapatjáték a Kitartástól.
Ha mélyponton van egy ember, és be akarja törölni a fiókot, de a Csapat viszi neki, esetleg keresnek egy dualt, akkor később - ha az ember túljut ezen - sokkal erősebb, és a Csapatban jobban megbízó emberré válik, aki (az esetek többségében) az egyik leghasznosabb tagja lesz a Csapatnak.
Csapatban pedig ilyen emberekkel jó játszani. Akik kitartóan viszik, és teszik a dolgukat. Mindegy mit írnak külsőn, mindegy, hogy csak 1 falujuk maradt, de tolják, és ez nagyon motiváló a Csapatnak. Így épül ki a Csapat morálja és bizalma, és lesz végül egy legyőzhetetlen egység.

A KlánHáború nem Pay to Win. És egy játék sosem a győzelemről szól, hanem magáról a Játékról. Ha nem élvezed, ne erőlködj, a Plecsni sem lesz nagy öröm. :)
 

-ThaR-

Active Member
A reakció pontszáma
244
Rövid leszek. Oké, hogy egy jó játékos PP nélkül be tud hozni egy PP-s noobot, de ha egy pro játékos van melletted sokezer pp-vel, akkor egyértelműen kezdheted újra.
Mindezzel együtt szerintem nem mondható ki egyértelműen, hogy Pay to Win. Már csak azért sem, mert mindenkinek megvan a lehetősége PP-t gyűjteni a tőzsdével.
Ergo, igen, egy pro játékos kezében behozhatatlan előnyt jelenthet - mit tudom én - 100K PP, viszont nem kötelező ezt megvenni. A játék ad arra lehetőséget, hogy ha van türelmed várni pl 1 évet a következő szerveredre, akkor ki tudod ezt gyűjteni. Viszont a tőzsdén végeznék reformot, mert az viszont nem jó, hogy hiába van PP-d, akinek tőzsde scriptje van, az elviszi előled.
Szóval ilyen kettős érzésem van ezzel kapcsolatban. Egyrészt hatalmas előny a PP, másrészt az viszont jó, hogy nem vagy muszáj megvenni azt - bár tény, hogy jóval gyorsabb, mint 3 szerveren keresztül tőzsdézni - megintcsak időt takarítasz meg, ha fizetsz.
Összességében inkább úgy mondanám, hogy részben Pay to Win - közel áll hozzá, de még nem teljesen az.
 

TIPO TOSTO

Well-Known Member
A reakció pontszáma
400
Én csak annyit fűznék hozzá hogy nem igaz az, hogy kitudod gyűjteni a kellő PP-t egy világhoz azzal szemben aki veszi.
Ahhoz kb 20 világonként kell játszanod 1 világot.
Vegyünk egy példát
Elindulsz a v60as világon, v55ön eldöntve, igy pp-zel 5világot.
Elindul a v60, tegyük fel sikeresen megy a klán, jó esélyekkel, megy bele a gyüjtött PP is, jönnek az eventek, toljuk bele a gyüjtött PP-t. E közben már indult a v61 v62, ott is szeded a PP-t, hogy bele told az aktív világodba
1, elbukja/megnyeri a világot az, aki veszi a ppt: megy a következő világra.
2, elbukja/megnyeri a világot az, aki gyüjtögeti a PP-t: kezdheti előröl, várhat megint vagy 5 világot(1 évig megint nem tud játszani)

Egyértelműen, 100%ban pay to win a Klánháború.

Ahogy régebben tanácsoltam is, ha a tőzsde lenne korlátozva és az event, akkor lenne hamis a kijelentés.
Ha pl tőzsdén ahhoz hogy nyersit vegyél, ugyanugy kereskedő kellene, mint amikor eladod.
Ha eventbe pl nem lehetne ennyi előnyt kiszedni PP-vel, pl minden “terméket” maximum 5x lehet venni.

Jelenleg szerintem teljesen igaz pay to win.
 

TIPO TOSTO

Well-Known Member
A reakció pontszáma
400
Ja és felhívnám a figyelmet az event offerekre.
Ahhoz hogy megkapd az aktuális bonuszt, VENNED kell prémium pontot.
Ezt nem lehet kifarmolni, kigyüjtögetni sem
 

b4ndika

Active Member
A reakció pontszáma
142
Én csak annyit fűznék hozzá hogy nem igaz az, hogy kitudod gyűjteni a kellő PP-t egy világhoz azzal szemben aki veszi.
Ahhoz kb 20 világonként kell játszanod 1 világot.
Vegyünk egy példát
Elindulsz a v60as világon, v55ön eldöntve, igy pp-zel 5világot.
Elindul a v60, tegyük fel sikeresen megy a klán, jó esélyekkel, megy bele a gyüjtött PP is, jönnek az eventek, toljuk bele a gyüjtött PP-t. E közben már indult a v61 v62, ott is szeded a PP-t, hogy bele told az aktív világodba
1, elbukja/megnyeri a világot az, aki veszi a ppt: megy a következő világra.
2, elbukja/megnyeri a világot az, aki gyüjtögeti a PP-t: kezdheti előröl, várhat megint vagy 5 világot(1 évig megint nem tud játszani)

Egyértelműen, 100%ban pay to win a Klánháború.

Ahogy régebben tanácsoltam is, ha a tőzsde lenne korlátozva és az event, akkor lenne hamis a kijelentés.
Ha pl tőzsdén ahhoz hogy nyersit vegyél, ugyanugy kereskedő kellene, mint amikor eladod.
Ha eventbe pl nem lehetne ennyi előnyt kiszedni PP-vel, pl minden “terméket” maximum 5x lehet venni.

Jelenleg szerintem teljesen igaz pay to win.
ezzel én is egyetértek, ha nem lenne event ahol néha feldob ajánlatot, hogy kapsz 20000 pontot az eventre amit szabadon költhetsz tárgyakra, plusz prémium pontot , közben meg ha csak az eventtel játszol lehet kitudsz venni 5000értékben :D,

vagy háborus helyzetet csomagok megveszed pénzért, eventből kiveszel rengeteg +30% nyersi aranyat. aztán csak a pénzeden múlik, hogy meddig tart a +25% képzési sebesség -10% nyersi +30%, szóval összességében, +25% képzésed van +20% nyersivel akármeddig, ha annyi pénzt raksz bele. (a hozzá tartozó támaderősítéket és védekező erősítőket ami a csomaghoz tartozik szóba se hozom..)

ha ezek nem lennének fogszívva lehetne mondani hogy nem pay to win, mert tényleg világokon keresztül lehetne ppt kiszedni és ugyan ott vagy mint egy fizető, de ezekkel nagyon nem :D
 

Captain MingLee

Active Member
A reakció pontszáma
194
A legidiotabb p2w jatek az egesz gaming piacon, mert a legnagyobb oilerek kb. folyamat kikapnak. Nincs meg egy olyan p2w jatek ahol ha fizetsz akkor kikaphatsz olyantol aki nem fizet. (koltoi tulzas -mielott elkezdenetek sirni-)

Nem azert vannak a klanvezerek piedesztalra emelve, mert mindenkinel jobbak, sot a legtobb "nagyvezer" csak egy kozepszeru jatekos (ami amugy nem is problema, hisz nem az a dolga -mielott elkezdenetek sirni-), hanem azert mert a diplomacia mindenek felett all a jatekban es mindenki elete (jateka) a klanvezerek kezeben van.

Egyebkent az event offer es az eventek szandekos elrontasa okozza a p2w-t nem a pp. Sot ha nem lenne mindenki elvakult es sirna vissza a v0-t mert akkor meg volt sikerelmenye a valodi kezdok ellen akik az internetet is csak az azelotti nap kottettek be akkor belehetne latni, hogy a golden age az volt amikor a pp-d ert valamit az eventekben. Mert nem kellett masfel napot varni 1 epulet szintre vagy epp egy katakor nem jelentette a fiokod veget, mert visszatudtad ppzni es a respack miatt volt nyersid is es ugyan ezen dolgok amik a csalokat (fokent farmbotra gondolok -mielott elkezdenetek sirni-) is irrelevansa tudta tenni.

A diplomacia erossege illetve a penz kihasznalasahoz szukseges befektetett ido es energia (amit nem uszol meg penzzel sem -csalassal javareszt igen-) miatt nem 100% csak 99 p2w. Nem is ertem a modellt mert ha az oilerek veszitenek akkor itt hagyjak a jatekot, de gondolom az a koncepcio, hogy az elavultsaga miatt elobb utobb igyis elvesziteni oket a jatek.

De ha mondjuk X osszeg fizetese utan eltunne szamodra a moral vagy Y osszeg befizetese utan tudnad jatekfeltetelt tudnal valtoztatni, mint modjuk ellenfeled klanja zarodna vagy barmi hasonlo dolog akkor vallna igazan p2w-e. Vagy csak meg kell erositeni az event offert es meg rosszabba tenni az eventet ppert.
 

Fragile Reality

53 41 59 20 48 49
A reakció pontszáma
17.219
mert ha az oilerek veszitenek akkor itt hagyjak a jatekot

Erre netről és magyarról is tudnánk mindketten ellenpéldát mondani, hozzáteszem, ellentmond minden józan észnek a viselkedésük :)

Nem a PP a lényegi dolog, mert nem a tőzsdéből, és nem is a felezésből fogod szedni az előnyöd zömét, hanem az eventekből, főleg az event offerből és a warpack offerből. A PP két eventet kivéve semmit nem ér, az a kettő meg annyira grindolós, hogy szó szerint lehetetlen annyi ideig nyomni, amennyi PP-t el tervezel rá verni. Sokan a PP-t okolják, pedig nem azzal van a fő probléma. És lehet mondani itt az aktivitást, ha egy közepesnél jobb játékos rendelkezik végtelen PP-vel, nem fogod leelőzni sehogy, lehetsz bármilyen jó, bármilyen aktív. Max armával be lehet ütni, de ez már más kérdés. A szó szoros értelmében akkor lenne p2w játék, ha biztosítani tudnád a győzelemdet IRL pénzzel, de ezt ahogy Will mondta, nincs így. Jól hangzik az is, hogy farmolj PP-t, de nem sokat számít, mert jönnek majd az eventek, ahol értelmesen elkölthetetlen a PP, de event offerből vehetsz végtelen darabot.
 

Lightrex

Well-Known Member
A reakció pontszáma
1.655
A klánháború tipikus pay to win játék. Nyilvánvalóan ha valaki nem tud játszani és csak szórja a pénzt sokkal kevesebb előnyt szerez, de összességében elmondható, hogy játéktudás mellé a pénz igenis hatalmas, sőt behozhatatlan segítség. MIelőtt valaki azt mondhaná, hogy jajj de lehet tőzsdézni is, stb . Nyavaját. Kezdjük a csak pénzért megvehető csomagokkal, amik játék alatt jönnek, sokszor 30-40% nyersanyagcsomagokat, zászlóduplázót, tanyabónuszt tartalmazva, vagy a vásárlási ajánlatokkal eventek alatt, amivel az amúgy evenből ingyenesen kiszedhető érmék/zsetonok/tokenek sokszorosát tudja valaki megszerezni egyszerű vásárlással. Ha valaki ismeri a játékot és hajlandó párszázezer forintot rákölteni olyan brutális előnyre tesz szert már szerver legelején, hogy nagyjából lehetetlen lesz behozni, ha kitartó valaki. Azt gondolni, hogy ilyen emberek nem léteznek pedig csak naív dolog, minden szerveren van pár ember aki teljes fizetéseket dobál bele a játékba. Ezek az emberek viszik a szerver eleji mérföldköveket és óriási ráhatásuk van a szerver alakulására.
Erre netről és magyarról is tudnánk mindketten ellenpéldát mondani, hozzáteszem, ellentmond minden józan észnek a viselkedésük :)

Nem a PP a lényegi dolog, mert nem a tőzsdéből, és nem is a felezésből fogod szedni az előnyöd zömét, hanem az eventekből, főleg az event offerből és a warpack offerből. A PP két eventet kivéve semmit nem ér, az a kettő meg annyira grindolós, hogy szó szerint lehetetlen annyi ideig nyomni, amennyi PP-t el tervezel rá verni. Sokan a PP-t okolják, pedig nem azzal van a fő probléma. És lehet mondani itt az aktivitást, ha egy közepesnél jobb játékos rendelkezik végtelen PP-vel, nem fogod leelőzni sehogy, lehetsz bármilyen jó, bármilyen aktív. Max armával be lehet ütni, de ez már más kérdés. A szó szoros értelmében akkor lenne p2w játék, ha biztosítani tudnád a győzelemdet IRL pénzzel, de ezt ahogy Will mondta, nincs így. Jól hangzik az is, hogy farmolj PP-t, de nem sokat számít, mert jönnek majd az eventek, ahol értelmesen elkölthetetlen a PP, de event offerből vehetsz végtelen darabot.

Nem pontosan te voltál az akinek v73on úgy volt kezdéskor 10 kiépített faluja, hogy mellette se farmja se gyűjtögetése nem volt,csak vette a nyersit meg tolta az eveneteket ? Úgy vezettél mérföldekkel mindenki előtt első perctől :D Szerintem a tőzsde meg a felezés is brutális előny. Bár szerintem most kivételesen egyetértünk abban, hogy a játék úgy p2w ahogy van.
 

-ThaR-

Active Member
A reakció pontszáma
244
Lightrex, V73-on én viszont az elején csak pp-ztem (eladtam, nem pedig vettem), FS tagok körülöttem, mégis sikerült végig tolni a világot egy darab pp költése nélkül. Tehát azért nem lehetetlen teljesen, bár sokat segített a morál is :D
Ha rendesen játszok se lettem volna pp költés nélkül az első oldalon a ranglistán, ez mondjuk valószínű. Hát na, nem Classic.
 

JingoKogo

New Member
A reakció pontszáma
3
Véleményem szerint abszolút pay to win! Tisztelem az eltérő véleményeket az eltérő tapasztalatok okán, de hajdanán (értem úgy, hogy a prémium tőzsde előtt), ha nekimentél egy új világnak prémium fiókkal és farmkezelővel, esetleg pár haverral, akkor jó esélyed volt a jó játékra. Prém nélkül is játszhattál, tehát volt játékélmény pénzt nélkül és kevés pénzzel is. Már az első néhány tőzsdés világon kellett az 1500-as pp csomi elstartolni, különben lemaradtál és ledózeroltak. Mostmár, ha úgy mész neki, hogy nem szedegettél össze magadnak 20 ezer pp-t más világokon, akkor úgy kezded, hogy megveszed a legnagyobb pp csomagot min kétszer, és újra, mikor felajánlja a kedvezményt a rendszert, s újra, amikor jönnek az eventes ajánlatok, s akkor még csak a többiek nyakába loholsz, egyáltalán nem leszel előnyben, csak játékban maradsz.

Régen, ha összehozott a sors egy kezdővel, aki kérdezett tőled, akkor elkezdted magyarázni, hogy miként farmoljon, hogy húzza a falut és milyen seregkombók a praktikusak. Ma már úgy kezded, hogy menjél, szedjél össze tízezer pp-t, aztán restart és beszéljünk újra! A hab a tortán, ha indul egy tőzsdés világ és random belecsapsz a lecsóba, lesz a 20x20-as szomszédságodban alsó hangot egy tucat játékos, aki csak pp-zik és még te vagy gáz, ha megtámadod valamelyiket. Pedig az lenne a játék lényege, hogy karbantartsd a szomszédságodat, de minden falura rá van írva, hogy el a kezekkel, mert csak pp. Azokról nem is beszélve, akik csak akkor írják ki, ha már kipucolták őket. Yeah! A lényeg, hogy már nem is takarítunk, hogy magas bányás playereket farmolhassunk, hanem megvesszük a pp-ző játékosok által tőzsdére berakott nyersit. Ez az új farmolás.

Korábban egy kezdő és pénztelen játékos is játszhatott és a bukásokból tanulhatott. Ügyesedett, okosodott, nem "sírt", megkedvelte a játékot és később már fizetett, hogy még élvezetesebb legyen. Mostanra ez nincs így. Nem hogy a győzelemért, a játékban maradásért is fizetned kell! Korábban legfeljebb a morál kiegyensúlyozatlansága volt problémás, de számított a rászánt idő (aktivitás), hogy hány havert tudtál összeszedni magad köré, meg a kitartás, a csapatjáték és a játékismeret. Utolsóba beletartozik az is, hogy mennyit tudsz kihozni egy eventből, meg a klánod vezetőségének hozzáértése, értsd: armák és diplomácia. Mennyit számít mindez, ha nem fizetsz? Közel semmit. Minden világon kosár szám mennek lecsóba a mindezen erényekkel felvértezett klánok. Az utolsó első világos játékost pedig, akivel összehozott a sors, kétszer törölték le a térképről, mire jött az első event. Harmadik nekifutásra, vastag pp csomaggal gond nélkül eljutott az első pár faluig (ahol egyáltalán elkezdődik a játék). Szóval nem lehet összehasonlítani a játékélményt, amit a tőzsdés világ nyújt a klasszikus beállításokkal szemben. A megvásárolt előny aktivitással abszolút nem kiegyenlíthető! Nincs szó 50/50 százalékról. A tőzsdés KH világok csak 99százalék p2w, mert befigyelhet a diplomácia és néha visszanyal a fagyi. Ha nincs pénz, legyél pro, és megkapod az 1 százalék esélyt a jó játékra!
 

Lightrex

Well-Known Member
A reakció pontszáma
1.655
Lightrex, V73-on én viszont az elején csak pp-ztem (eladtam, nem pedig vettem), FS tagok körülöttem, mégis sikerült végig tolni a világot egy darab pp költése nélkül. Tehát azért nem lehetetlen teljesen, bár sokat segített a morál is :D
Ha rendesen játszok se lettem volna pp költés nélkül az első oldalon a ranglistán, ez mondjuk valószínű. Hát na, nem Classic.
Persze, lehet játszani pp nélkül is. Csak azt mondom,hogy a ranglista eleje nem úgy játszik, sőt...:)
 

Fragile Reality

53 41 59 20 48 49
A reakció pontszáma
17.219
Nem pontosan te voltál az akinek v73on úgy volt kezdéskor 10 kiépített faluja, hogy mellette se farmja se gyűjtögetése nem volt,csak vette a nyersit meg tolta az eveneteket ? Úgy vezettél mérföldekkel mindenki előtt első perctől :D Szerintem a tőzsde meg a felezés is brutális előny. Bár szerintem most kivételesen egyetértünk abban, hogy a játék úgy p2w ahogy van.

Elég rosszul emlékszel. Akiről beszélsz, az Bloose volt, ő neki kellett PP-vel lebontania a flauit, hogy a buff falukat el tudja vinni 20:1 alatt. És folyamatosan, első naptól top gyűjtögető voltam, ezt nem tudom, miből szedted :) Farmban nem voltam első, csak első oldalas, mert azt nem erőltettem, csak kiküldtem a lovakat. És Bloose példája jó is, megmutatja, a mi előnyünk miért volt behozhatatlan, Bloose meg miért lett elhordva. Nem azért nem értetek utol, mert az elején volt 10 felppzett falunk, hanem az eventek miatt, amikben event offer volt, meg sok warpack. Ha a Bloose accba értelmes emberek ülnek, akkor végig előttünk lehetett volna.
 

DeletedUser21347

Vendég
:D
Aki pénzzel nyomja, sokszor túltolja a fiókot. Nem figyel, nem aprólékos. Taknyol, és gányol.
Kitartással, simán fel lehet törni, akár sokszor nagyobb, pénzes fiókokat is. És ez megintcsak jellemző: aki pénzzel akar érvényesülni, az türelmetlen, és a sikertelenségek, akadályok sokszorosan hatnak rájuk. Épp ezért egy pénzes fiók, majdnem mindig csak a sikeres időkben marad élen.
Az ilyen vinszent, meg barcsa félék pénz nélkül is jók, okosak, és számítóak. A való életben megtanulták kezelni a sok pénzem van, és kevés pénzem van helyzeteket. Anno vinsz mid gam-ben 0-zgatta a tőzsdét, de classicon többször is bizonyította, hogy nem a pénz miatt jó.
És ez a pénzzel való túltolás nem csak egyes emberekre igaz. Legtöbbünk így működik, nem tudjuk helyesen kezelni, beosztani, és elrendezni a pénzen vásárolt előnyt. Egyáltalán nem úgy tekintünk rá, ahogy kellene, és sokszor az előrelátást is rövidíti a pénzzel való játék.

Ha nincs pénz, muszáj gondolkodni, tervezni, felkészülni, beosztani. Sokkal inkább ésszel játszik az ember, és figyeli a dolgokat.

Ez pedig úgy látom, hogy erősen általános. Az emberek bele tolják a villanyszámla árát, és vesznek rajta pár falut. Elbukják, és megint megveszik.

Azok a fiókok, akik toplistásak, jellemzően nem a legtöbb pénzt bele áldozó fiókok. Előnyüket okosan használják, de megtartásához kitartás, és egy stabil csapat is kell. Különben hiába tetted bele a villanyszámlát tízszer, legfeljebb a faluid után a lakásod is bukod.
 
Státusz
Nem lehet hozzászólni.
Fent