Érdekes témakör Gábor, ehhez muszáj írni..
Hiányolom én is a régi lovagrendszert, igazán rég volt már tényleg... A 100-as klánlimit, avagy annak a megközelítése is eléggé rég volt, remélem nem terveznek a világ beállítások készítői 50 körül maradni, mert ezzel megint csak a játékosok kedvét veszik el... Nem csak a tagokét, hanem a vezérekét is, akik a világokat megnyerik. Akik nem jutnak be a végső klánba, abban harag gyűl...
Én speciel szeretek mindenféle plusz dolgot a játékban, mert minél több dolog van benne, annál többet kell vele foglalkozni. Ha a kezdőkre gondolok, akkor nem kellene túlságosan bonyolítani a világokat fejlesztésekkel (akadémia, kovácsműhely), plusz épületekkel (templom, őrtorony), mivel alapból a csatározásokat kellene csak elsősorban tanulniuk. Viszont a hátránya, hogy akik régóta játszanak, azok meg lehet bele unnak... De lehet, hogy a sok bonyolítás a játékban okozza a játék elhagyását a régi játékosoknak.
010 milisecenként jönne vonat? Hát.... Ez megint nem a kezdőknek kedvezne, de még tény, a profiknak sem. A vágások elég nehezek. 025 és 050-et szívesebben látnék, az még a jobb játékosoknak is nehéz, de nem olyan "lehetetlen". Alapból a SÚGÓ résznél, szerintem a játékosoknak el kellene magyarázni, hogy hogyan lehet falvakat megvágni. Mindenféle segítség van, ilyen trükköket pedig csak azok tudnak, akik játszanak a játékkal jó pár éve VAGY felnéznek rá a vezetők, és egy profi (!) megtanítja neki a vágási módszereket. A legtöbb élményem ebből, hogy a kezdő besokall, átdobja a fiókot a tanárának...
A másik meg, hogy ki vannak alapból kapcsolva a fiók-helyettesítésnél a funkciók. Én úgy gondolom, hogy alapból be kellene kapcsolva hagyni, és ha valamit ő nem szeretne, azt majd kikapcsolja.
A gyűjtögetés eléggé erős a kezdéstől egészen a középjáték közepéig. Miután a barbárfalvak 60%-a eléri a 450 pontot körülbelül, akkortól érdemes csak farmolni. Egy faluból érdemes farmolgatni, a többiben csak gyűjtögetni. Ez elég kedvező a védőjátékosoknak, ha aktívan nyomnák.... de nem hiába védőjátékos a védőjátékos... pont, hogy a legtöbb esetben nem ér rá... ebből is csak az aktív húz hasznot sajnos.
Barbár falvaknál jó lenne egyszer látni, hogy nem fejlődnek egyáltalán, és jó lenne egyszer látni, hogy teljesen kiépülnek.
Klánok záródására fektetni több világot. A kezdőknek azért nem jó, mert nem találják a helyüket, nem feltétlen maguk miatt, lehet, hogy a vezetőjük nem túl jó. A régi játékosoknak természetesen okés (és talán mindegy is), ha a megszokott csapatukkal indulnak és tegyük fel fixen.
A mezős részre még soha nem gondoltam, de ez valóban változtatható lehetne már... A véletlenszerűség miatt valaki olyan tömböt tud kialakítani magának, hogy minden falva egymás mellett van közvetlen, és vannak olyanok, főleg kezdéskor, mikor ledob a szerver, hogy a legközelebbi falu nemessel 5 órára van... Sok sikert kívánok annak a játékosnak a foglalásokhoz, de tényleg...
Ha egységesen lennének a a falvak távolsága, mondjuk 2 falu közötti mezők száma 2-3, akkor mondjuk érdekesebb lehetne a játék, a kontinenseknek is több szerepük lenne, mivel kiszélesedne. A távolság nő, a játék kicsit hosszasabb lenne, de izgalmasabb. Nem változna a reakció időn semmi. Ha nincs a faluban egység, és a legközelebbi faluból ha az ellenség támadna, valószínűleg elfoglalná a falut..
Kissé monoton a játék számomra is. Újításoknak örülnék. Nem lenne baj, ha a régi játékosok, mint mi mindannyian valami újat látnánk (vagy régi dolgot, amit szerettünk egykor).
Ez a véleményem, nem kritika ellened, csak az én tetszéspontomat-nézőpontomat írtam le. Vannak pontok, amiket támogatnék ÉS továbbgondolnék, vannak amiken nem változtatnék túl sokat.
Ha kisebb fajta változtatások történnének a játék során, érdekelne a következő világ is. Az új végjáték (v56) például tetszik, csak kár, hogy arra nem jut időm elég. Még a másikon sem volt szerencsém részt venni (v51), de ezek mind szuper ötletek!
Üdvözletem, Ben/PA