Vita Lovagi Becsület vs. Stratégiai Racionalitás

Státusz
Nem lehet hozzászólni.

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.384
1692623325442.png

>>Vita szabályzat<<

Tisztelt Leendő Résztvevők!
Szeretettel köszöntök mindenkit ezen a vitafórumon!
Ma egy rendkívül izgalmas és sokszor vitatott témát szeretnék felvetni, melynek címe: "Lovagi Becsület vs. Stratégiai Racionalitás a középkori hadviselésben".


A Klánháború világa tele van izgalmas döntésekkel, ármányokkal és csatákkal. De hogyan alakítják a játékstratégiáinkat és döntéseinket a lovagi becsület és a stratégiai racionalitás értékei?

A középkori lovagi kódex megtestesíti a hűség, a becsület és a nemesi értékek jelentőségét. Az erények és az erkölcsi alapelvek szilárd alapot adnak a játékunknak, és segítenek formálni klánjaink közti kapcsolatokat. De vajon milyen hatással van ez a kódex a játékstratégiákra? Mennyire érdemes ragaszkodnunk a lovagi becsülethez, amikor a stratégiai győzelem követelőzve vár?

Másrészről ott van a stratégiai racionalitás, amely a siker maximalizálására összpontosít. Gyakran ezek a stratégiák hatékonyak és mérhető eredményeket hoznak, de merül fel a kérdés: Vajon az effektivitás mindent felülír, beleértve a becsület és a tisztesség szempontjait? A játék során hajlandóak vagyunk-e elhagyni az erkölcsi és morális korlátokat a győzelemért?

Milyen hatással van mindez a játékélményünkre és a klánjaink közti kapcsolatokra? Vajon a klánvezérek és a játékosok közötti döntések hogyan vetülnek át a játék világára és a játékosközösségekre? Talán van középút a két megközelítés között, ahol a lovagi erények és a stratégiai hatékonyság harmonikusan egyesülhet?


Örömmel várjuk véleményeteket, észrevételeiteket és gondolataitokat. Ez a vita lehetőséget ad nekünk, hogy mélyebbre ássunk a Klánháború világában, és együtt felfedezzük, hogyan formálják a lovagi becsület és a stratégiai racionalitás az életünket és döntéseinket ebben a lenyűgöző stratégiai játékban.

Köszönöm, hogy részt vesztek ebben a vitában, és alig várom, hogy olvassam a hozzászólásaitokat!

Fontos:
Próbálj mások véleményére rácáfolni, hogy te lehess a viták győztese! Minél több ellenfeled érvelését támadod meg, annál nagyobb az esélyed a győzelemre.


A vita nyertese (top1) 300 prémium pontra jogosult! Külön díj lehetséges különösen egy jól érvelő játékosnak 150 prémium pont értékében.
A nyertes Supporton belüli pontozással kerül ki, melyet kiegészítünk 1 ponttal minden a hozzászólásain található kedvelés után.


Üdvözlettel:
-NooBLeadeR-
 

-ThaR-

Active Member
A reakció pontszáma
244
Nagy viták vannak eddig :D
Szerintem fontos a becsület. Árulást, kémkedést, csalást nem szeretem. Előbbre vihet a játékban, viszont szerintem jobban tisztelnek egy olyan játékost, aki gerinces, mint egy olyat, aki arról ismert, hogy bármit megtesz, csak hogy előrébb jusson
 

Szupernova

New Member
A reakció pontszáma
3
Sose voltam egy sz.rházi kém, de nem is leszek. Úgy mi értelme van nyerni? Nem sok... Ha igazán penge vagy, nyerj becsülettel! Másrészt egyik világon segíted a kémkedéseddel a csapatod /De szerintem ekkor is egy sz.rnak néznek, csak jól jössz nekik/, következő világon külön klánban vagy és már ismernek, hogy egy tróger vagy! Nagy hírnév.... :)
 

-ThaR-

Active Member
A reakció pontszáma
244
Sose voltam egy sz.rházi kém, de nem is leszek. Úgy mi értelme van nyerni? Nem sok... Ha igazán penge vagy, nyerj becsülettel! Másrészt egyik világon segíted a kémkedéseddel a csapatod /De szerintem ekkor is egy sz.rnak néznek, csak jól jössz nekik/, következő világon külön klánban vagy és már ismernek, hogy egy tróger vagy! Nagy hírnév.... :)

Én is ezt gondoltam, de mára már nem számít. Hiába tudja mindenki hogy XY csaló, legtöbb klánba simán beveszik, mert “nagy név”.
 

NewShadow

New Member
A reakció pontszáma
4
V80- on kezdtem újra de sajnos már az elején kimutatta 1-2 ember a foga fehérjét.
Az ilyen nevet az ember egy életre megjegyzi.
 

BMEQÉpület

Well-Known Member
A reakció pontszáma
283
Amíg egy 240x240es png a profilodon a tétje minden szervernek, nem látom értelmét a gerinctelenségnek. Persze, mindenki beletesz egy csomó időt és pénzt azért, hogy a szerveren jól teljesítsen, de ez a belefektetett energia nem a plecsnitől lesz értékes. Az élményekre és a játékkal elég gyakran együtt járó lemondásokra fogsz emlékezni, amik nem lesznek különlegesebbek a plecsnitől. Kezdőbb játékosokon kívül senki nem fog elájulni attól, hogy valaki nyert már szervert. Kicsi közösség, gyorsan megismer mindenki-mindenkit.

Pontosan ezért, a belefektetett munkádra rárúgni a port tök nagy hülyeség, amit az eredmény nem fog felülírni.
Mindenki meghúzza a határvonalat magánál ott, ami még neki is beleférne a másik oldalon. Persze, hogy nem örülünk, ha ellenünk összefognak. Ettől még a játék része marad. Aki 1v1re hívja ki másikat a hóra, az menjen el Tekkenezni.
 

Sisyphus

Well-Known Unicorn
A reakció pontszáma
2.870
Milyen hatással van ez a kódex a játékstratégiákra?
xxx

Mennyire érdemes ragaszkodnunk a lovagi becsülethez, amikor a stratégiai győzelem követelőzve vár?
xxx

Vajon az effektivitás mindent felülír, beleértve a becsület és a tisztesség szempontjait?
xxx

A játék során hajlandóak vagyunk-e elhagyni az erkölcsi és morális korlátokat a győzelemért?
xxx

Milyen hatással van mindez a játékélményünkre és a klánjaink közti kapcsolatokra?
xxx

Vajon a klánvezérek és a játékosok közötti döntések hogyan vetülnek át a játék világára és a játékosközösségekre?
xxx

Talán van középút a két megközelítés között, ahol a lovagi erények és a stratégiai hatékonyság harmonikusan egyesülhet?
xxx




I. Megbízhatóság. Úgy gondolom, evolúciós szempontból "jónak lenni jó", hiszen aki folyton átver, cserbenhagy, stb. másokat, azt idővel kiközösítik, elküldik, magára hagyják.
Aki be akar vágódni masoknál, annak legalább a látszatát érdemes fenntartani, hogy nem egy seggfej. Ez KH-s kontextusban nagyjából azt jelenti, hogy az illető nem szokta úgy váltogatni a klánjait, mint más a ruháit (megbízható/hűséges); nem szokott szó nélkül eltűnni, ha kap néhány kardot (kitartó); képes a normális kommunikációra (illedelmes/higgadt).

A lovagi erények:

Légy bátor!
Légy hű!
Légy nagylelkű!
Segítsd a gyengét!
Légy illedelmes!
Légy higgadt!
Légy kitartó!


Bár túlzás lenne a lovagi erényeket egy az egyben ráhúzni a Klánháborúra (pl. a játékhoz aligha kell bátorság), de azért van átfedés az itteni erényekkel. Ha valakire nem lehet számítani és/vagy mindenkivel összeszűri a levet, azt egy idő után csak az fogja felvenni a klánjába, aki nem ismeri.
Ugyanígy egy tapasztaltabb vezető aligha fog (tartós) szövetséget kötni egy olyan klánnal, aminek a vezetője nem megbízható, mert mondjuk korábbi szervereken már elárulta a szövetségesét.

II. Tiszta játék. Én személy szerint minden játékban utálom a csalókat. Akkor is, ha azért csal, mert "a másik is csal".
Minden vezetőnél (sőt, játékosnál) az lenne az ideális, hogy nem vesz fel olyat, akiről tudja, hogy csal és jelenti, ha időközben derül ki róla, még ha ezzel hátrányt is szenved a klánja. Egész biztos vagyok benne, hogy vannak is, akik így tesznek, ha nem is feltétlenül ez a többség.
Az a baj, hogy a KH-s csalásokat nem olyan könnyű kiszúrni. Ha 0.001 mp-en belülre tesz valaki 3 vágást, azon elgondolkodunk, de nem kizárt, hogy valid. Ha valaki 0-24 farmol, azt sem feltétlenül bot csinálja, főleg, hogy elterjedtek a duál-fiókok. Ugyanígy az indításoknál. Ahogy az információ is származhat olyan embertől, aki amúgy nem adhatná azt ki.
Szóval, ha valaki nem hülye módjára használja a különböző csalásokat, elég kicsi az esélye, hogy lebukik, akár a saját társai előtt is.

III. Kémkedés, beépített emberek, Barcsamegvettmindenkit. Unpopular opinion: szerintem ezzel nincs semmi baj. A konkrét csalásokkal ellenben a kémkedés és hasonlók a legtöbb esetben nem szegnek játékszabályokat, így rendben van, amíg a klánod is így látja. Persze biztos vannak olyan játékosok, akik azt vallják, hogy ők nem játszanak olyan klánban, aminek kémjei vannak, de amíg nem belőlük áll a klánod, addig kit zavar? A kémek ellen sokféleképpen lehet védekezni, pl. azzal, hogy nem toborzol be fűt-fát a klánodba. Ezt ugyanúgy meg kell tanulnia egy klánvezérnek, mint azt, hogy hogyan szervezze a támadást/védekezést.
 

Sisyphus

Well-Known Unicorn
A reakció pontszáma
2.870
P.S. az elején a sok idézgetést ignoráljátok, csak magamnak volt segítség, már nem tudom szerkeszteni...
 

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.384
1696986075812.png
Kedves Résztvevők,

Support berkein belüli szavazás után a következő eredmény született:

Játékos név:Nyeremény:
@Sisyphus300 prémium pont
@BMEQÉpület150 prémium pont


Köszönjük mindenki részvételét.

Kérem vegyétek fel a kapcsolatot velünk Support rendszerünkön, és a nyereményüket a levél átvételétől kezdve 3 munkanapon belül átadjuk.



Üdvözlettel:

-NooBLeadeR-
 
Státusz
Nem lehet hozzászólni.
Fent