Vita Klánok vezetése

Státusz
Nem lehet hozzászólni.

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.352
1684602037039.png
>>Vita szabályzat<<

Kedves Játékosaink,

Elhoztuk nektek a következő vita témánkat, amely a "Klánok Vezetése" kategóriát foglalja magába.

Vita témánk egy igen széles kört ír le, jelenleg a Vita végső győztese az lesz, aki meggyőzi a véleményéről többieket. Mondj minél több érvet a saját véleményed mellett, illetve érvelj társaid ellen.

A "Klánok Vezetése" kifejezést arra értjük, hogy a játékban különböző vezetői stílusok határozódnak meg, és hogy mennyire függhet egy klánnak vezetésétől annak győzelme. Ehhez kapcsolódóan kérdéseket határoztunk meg.
Mit gondolsz mennyire okozhat különbséget a játékban, hogy milyen egy klán vezetése?
Lehet-e egy rossz játékosból jó vezér?
Mennyire szükséges az élen járnia a vezérnek ahhoz, hogy karizmatikus legyen?
Ha valaki jó játékos, akkor rögtön elmondható róla, hogy jó vezető is lesz?

A szervezői képességek, és a vezetői attitűd együtt jár-e, együtt kell-e járnia?
Lehetséges-e demokratikus vezetés kiépítése a klánháborúban?
Hatékonyabb-e egy demokratikus vezetés a klánháborúban, mint a autokrata megfelelője?
Lehetséges-e egy klán győzelme megfelelő vezető nélkül?
Köteles-e egy vezetőség újoncok/kezdők kitanítására?

Fontos:
Próbálj mások véleményére rácáfolni, hogy te lehess a viták győztese! Minél több ellenfeled érvelését támadod meg, annál nagyobb az esélyed a győzelemre.


A vita nyertesei (top3) 100 prémium pontra jogosultak!
 

xellemné

Member
A reakció pontszáma
32
----
1.Egy klán vezetése jelentős hatást gyakorolhat egy játékban. A klán vezetője, vagy klánvezetője, fontos szerepet játszik abban, hogy hogyan alakul a klán tevékenysége, a tagok közötti kommunikáció és a klánon belüli hierarchia.
Az egyik legfontosabb szerep, hogy a klánvezető irányítsa a klán tevékenységét és célokat tűzzön ki. Ez magában foglalhatja a klán aktív részvételét a játékban, stratégiák kidolgozását, események és versenyek szervezését, valamint a tagok motiválását és összefogását a közös célok elérése érdekében.
A klánvezetőnek emellett fontos szerepe van a klánban fennálló konfliktusok kezelésében és a tagok közötti együttműködés elősegítésében. Hatékony kommunikációra van szükség a tagokkal, hogy biztosítsa a megfelelő információáramlást, és hogy a klántagok érezzék, hogy részei valami nagyobbnak és közösségnek.
Egy jó klánvezető motiváló ereje és példamutató viselkedése inspiráló lehet a többi klántaggal szemben. Ha a klánvezető elkötelezett a játék iránt és magas szintű teljesítményt nyújt, az ösztönzőleg hat a többi tagra, akik inspirációt meríthetnek a klánvezető sikeréből.
Egy klánvezetőnek tisztességes és igazságosnak kell lennie a klán belső szabályainak és elveinek betartatásában. Ez a klántagok egyenlő bánásmódjában, a viták rendezésében és az elismerés megosztásában nyilvánulhat meg.
Végül, egy klánvezető kiválasztása és viselkedése hosszú távú hatást gyakorolhat a klán stabilitására és fennmaradására. Egy jó vezető segít a klánnak fejlődni és erősödni, miközben együttműködésre és közösségre ösztönzi a tagokat.
Összefoglalva, egy klán vezetése meghatározó lehet egy játékban. Egy jó klánvezető képes összehangolni a klán tevékenységeit, motiválni és inspirálni a tagokat, valamint elősegíteni a klán egységét és sikerét a játékban.

----

2.Igen, lehetséges, hogy egy rossz játékosból jó klánvezér váljon. A jó klánvezetés nem feltétlenül függ a személyes játékösztönzéktől vagy a technikai jártasságtól. Sok más fontos tulajdonság és képesség is szükséges ahhoz, hogy valaki sikeresen irányítsa egy klán tevékenységét és vezetőként hatékony legyen.
Néhány olyan tulajdonság, ami segíthet egy rossz játékost abban, hogy jó vezetővé váljon, közé tartozik:
1. Kommunikációs készségek
2. Szervezőkészség
3. Motiváció
4. Konfliktuskezelés
5. Hosszú távú látásmód

----

3.
Nem feltétlenül szükséges, hogy az élen járjon egy klánvezérnek ahhoz, hogy karizmatikus legyen. A karizma nem feltétlenül a játékon belüli jártasságotól vagy teljesítménytől függ, hanem inkább az egyéni tulajdonságoktól és viselkedéstől.


----

4.Nem feltétlenül lehet automatikusan feltételezni, hogy egy jó játékos jó vezető is lesz. Bár a játékban való sikeres teljesítmény bizonyos képességekre és tudásra utalhat, a vezetői készségek más tulajdonságokon alapulnak, amelyek nem feltétlenül járnak kéz a kézben a játékoskészségekkel.

----

5.Igen, a szervezői képességek és a vezetői attitűd gyakran együtt járnak és fontosak egy vezető számára. A vezetői attitűd magában foglalja a vezetői szerepre való elkötelezettséget, a felelősségvállalást és a vezetési képességet, míg a szervezői képességek a gyakorlati és szervezési képességekre vonatkoznak, amelyek lehetővé teszik a vezető számára, hogy hatékonyan irányítsa és koordinálja a klán tevékenységeit.

----

6.
Lehetőség van demokratikus vezetés kiépítésére a klánháború játékban, bár a végrehajtás módja és mértéke függ a játék szabályaitól és a klán belső dinamikájától.

A demokratikus vezetés azt jelenti, hogy a klántagok részt vesznek a döntéshozatali folyamatban és befolyással bírnak a klán ügyeire. Ez különböző formában valósulhat meg.

----

7.Nincs egyetértés azon, hogy a demokratikus vezetés hatékonyabb vagy kevésbé hatékonyabb lenne, mint az autokrata vezetés.Mindkét vezetési stílusnak megvannak az előnyei és a korlátai, és hatékonyságuk a körülményektől, a klán tagjainak összetételétől és a játékosok preferenciáitól függ.

----

8.
Lehetséges egy klán győzelme megfelelő vezető nélkül, de általában a vezetői szerep és irányítás jelentős hatással van a klán sikerére. A vezető segíthet összehangolni a klántagokat, irányítani a stratégiát és koordinálni a tevékenységeket, ami hozzájárulhat a klán eredményességéhez.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a klán sikerét több tényező befolyásolja, nem csak a vezetői képességek.

----

9.A vezetőségnek nem feltétlenül kötelessége, de általában ajánlott újoncok és kezdő játékosok kitanításával foglalkozni a klánban. Ez segít a klán hosszú távú fejlődésében és erősítésében, valamint a tagok elkötelezettségének és összetartásának kialakításában.
 

-pusszihántör4.0-

Well-Known Member
A reakció pontszáma
371
1. Két hasonló erőt képviselő klánnál jelent különbséget, amúgy nem annyira, mert egyéb tényezőkön nagyobb a hangsúly. Hiába jó a vezetés, ha gyenge a keret vagy az ellenfélnél van egy pp mester, aki ráhúzza a fél klánt arra a bizonyosra. Nem mellesleg már sokan eltűrik a szar vezetést is mondjuk a plecsni reményében és inkább lapítanak, mint szar a gazban.

2. Szerintem nem. Aki nem rendelkezik kellő játéktudással, tőle hogyan várhatjuk el, hogy jól vezessen egy klánt? Sima játékosként nem bonyolult a játék, de egy klán vezetése már annál inkább okoz fejtörést. Ergo aki képtelen rájönni hogyan építse fel a fiókját és milyen folyamatokat kövessen ő vezérnek alkalmatlan.

3. Nyilván impozáns, ha a vezér top fiókot épít, fronton van stb, de szerintem lényegtelen. 26 pontos faluval is el tudja látni a vezéri feladatokat.

4. Nem.

5. Egy jó vezető még nem feltétlen lesz jó szervező is. A legtöbb klán pl random bemegy a világra, a regisztrációt se szervezik meg, hogy ki melyik részre rakja a falut, stb. Sok vezér nem lát a térképen, nem tudja hova várható az arma vagy nekik melyik részre kell támadni és hogyan. Szerintem amúgy is jobb ha ezért más személy felel, mert ha a vezér egyedül akar mindent csinálni, akkor a fiókjára nem marad elég idő és még ki is éghet.

6. Igen, de nem célszerű.

7. Nem. Csak vitát gerjeszt ha minden egyes tag beleszólna, hogy szerinte mit és hogyan kell csinálni. Kell egy alkalmas vezetőség, 3-4 fő és ők mutatják az irányt.

8. Igen, de ehhez sok tényező kell. Ingyen szeróra ha bemegy funolni egy brigád azt vezető nélkül is lehozhatják.

9. Nem köteles és ritka is az ilyen. Régen jellemző volt ez, hogy az újoncokat felkarolták, tanították őket, segítettek neki felépíteni a stratégiát, scripteket használni stb. és aztán a következő világra már együtt mentek. Most már a többség leszarja az újakat, max felveszik a 2. meg 3. klánba, aztán idővel megy belsőre mert "nem úgy teljesít".
 

xellemné

Member
A reakció pontszáma
32
1. Két hasonló erőt képviselő klánnál jelent különbséget, amúgy nem annyira, mert egyéb tényezőkön nagyobb a hangsúly. Hiába jó a vezetés, ha gyenge a keret vagy az ellenfélnél van egy pp mester, aki ráhúzza a fél klánt arra a bizonyosra. Nem mellesleg már sokan eltűrik a szar vezetést is mondjuk a plecsni reményében és inkább lapítanak, mint szar a gazban.

2. Szerintem nem. Aki nem rendelkezik kellő játéktudással, tőle hogyan várhatjuk el, hogy jól vezessen egy klánt? Sima játékosként nem bonyolult a játék, de egy klán vezetése már annál inkább okoz fejtörést. Ergo aki képtelen rájönni hogyan építse fel a fiókját és milyen folyamatokat kövessen ő vezérnek alkalmatlan.

3. Nyilván impozáns, ha a vezér top fiókot épít, fronton van stb, de szerintem lényegtelen. 26 pontos faluval is el tudja látni a vezéri feladatokat.

4. Nem.

5. Egy jó vezető még nem feltétlen lesz jó szervező is. A legtöbb klán pl random bemegy a világra, a regisztrációt se szervezik meg, hogy ki melyik részre rakja a falut, stb. Sok vezér nem lát a térképen, nem tudja hova várható az arma vagy nekik melyik részre kell támadni és hogyan. Szerintem amúgy is jobb ha ezért más személy felel, mert ha a vezér egyedül akar mindent csinálni, akkor a fiókjára nem marad elég idő és még ki is éghet.

6. Igen, de nem célszerű.

7. Nem. Csak vitát gerjeszt ha minden egyes tag beleszólna, hogy szerinte mit és hogyan kell csinálni. Kell egy alkalmas vezetőség, 3-4 fő és ők mutatják az irányt.

8. Igen, de ehhez sok tényező kell. Ingyen szeróra ha bemegy funolni egy brigád azt vezető nélkül is lehozhatják.

9. Nem köteles és ritka is az ilyen. Régen jellemző volt ez, hogy az újoncokat felkarolták, tanították őket, segítettek neki felépíteni a stratégiát, scripteket használni stb. és aztán a következő világra már együtt mentek. Most már a többség leszarja az újakat, max felveszik a 2. meg 3. klánba, aztán idővel megy belsőre mert "nem úgy teljesít".
2.

En ezt cafolnam, rengeteg olyan vezeto van akinek van kello jatektudasa megis agyilag egy nulla kb. Lasd a korabbi es jelenlegi vilagokat, nem szeretnek senkit nevesiteni de mindenkinek beugrik 1-2 ilyen "vezeto".
Lattam en mar gyengebb jatekost is anno nagyra torni, s a jatektudasa ellenere is eltudta navigalni a klant. Ami mara mar hianyzik a legtobb "bekepzelt" vezetobol pontosan azok a tulajdonsagok amik esetlegesen benne lehetnek egy visszahuzodo nem #toplehozomegyedul beallitottsagu ontelt majomrol. Kommunikacio ill motivaciohoz nem szukseges kello jatektapasztalat. Nyilvan nem minden vezetonek keszulo jatekosra igaz.
 

RAZNIK

Member
A reakció pontszáma
74
Sziasztok!

Mit gondolsz mennyire okozhat különbséget a játékban, hogy milyen egy klán vezetése?

A szerverek zsugorodásával, a játékkosállomány állandósulásával egyre inkább háttérbe szorul a vezérek képességének fontossága. Hogyha az adott világ olyan beállításokkal indul, ami ráadásul a kisebb klánok külön harcát támogatja, akkor lehet egy klánvezér akármilyen ambiciózus, egy motivált, tapasztalt baráti társaság minden probléma nélkül végig veri a mezőnyt. Az emberek ugyanis, főleg, ha pénzt is tesznek a játékba, akkor nem szeretnek nagy ellenállásba ütközni, inkább egy csapatba tömörülnek a világ ellen. Az első általuk kompetensnek gondolt klánt elhozzák szövetségesnek, akivel a végén le lehet meccselni a győzelmet. A világok kicsik, nincs már szükség hatalmas diplomáciai bravúrokra, az armák száma sem éri el szerintem átlagban a 3-4 világonként, a vezető tapasztalata inkább abban mutatkozik meg, hogy ismeri-e a mostani jó frontos játékosokat/fiókokat, akiket be lehet hívni, és lehozzák a szervert pár barátjukkal. Félreértés ne essék, akadnak olyan szerverek, amikor két hasonló aktivitási szintet mutató csapat feszül egymásnak, és ott igenis számít ki fogja a kormánykereket csapaton belül, de ebből egyre kevesebb van és véleményem szerint, lehet ezért a mondatomért sokan megköveznek majd, de legtöbb szerver esetében a régi barátságok, kapcsolatok és minimális szinten a toborzás nyeri a szervereket, nem pedig a taktika. Így, ha valaki ehhez ért, vagy jó körökben mozog, akkor meg fogja tudni választani azt a keretet, akik minden probléma nélkül lehozzák majd az adott világot.

Lehet-e egy rossz játékosból jó vezér?

Ez számomra azért nehéz kérdés, mert sem a rossz játékos, sem pedig a jó vezér kifejezés nem egyértelmű számomra. Egy játékos nálam nem feltétlen a falvak számával válik jónak, vagy éppen a fejlődésének a tempójával, és ugyanúgy ezen szempontok miatt a skála másik végére sem tudok feltétlen besorolni valakit. Az is simán előfordulhat, hogy valaki ismer annyi aktív, játékot komolyan vevő fiókot, akit be tud hívni és simán nyernek egy szervert, de ettől még nem mondaná az embert az év stratégájának. Ez is szerintem egy jó kérdés, hogy pl.: egy vezért be lehet sorolni csak a nyert szervereinek a számával. Így inkább azt mondanám, hogy manapság bárkiből lehet vezér, és ha olyan a kerete, és leginkább az ellenfele, akkor teljesen mindegy, hogy mit csinál, nagyon elkottázni semmit sem tud.

Mennyire szükséges az élen járnia a vezérnek ahhoz, hogy karizmatikus legyen?

Engem a mai napig lenyűgöznek azok a klánvezérek, akik a mostani magyar világokon is igyekeznek az élfiókok közt lenni, és evvel is motiválni a csapatukat. Félelmetes, hogy egyesek mennyire sok energiát képesek belerakni világokba, bár mondjuk ebben az is benne van, hogy győzelemhez ténylegesen szükséges kb 10-15 fiókból lehet ők az egyik, akinek a játékára feltétlen szükség van. Pedig lehet, hogy a szerver tényleges indulása előtt a legnagyobb csatát már megvívták, mert kész kerettel indulnak harcba, de ők akkor is nyomják, ahogy a csövön kifér. Így igazából a válaszom erre a kérdésre az lenne, hogyha kevés a húzófiókja akkor oda kell tennie magát, ha meg jól ezen a téren, és a csapata egyedül is tudja kb mit kell csinálni a végső cél eléréséhez, akkor elég amolyan logisztikus szerepet betöltenie csapaton belül, és inkább az adminisztrációs feladatokkal foglalkozni, nem szükséges feltétlen az elmezőnyhöz tartoznia.

Ha valaki jó játékos, akkor rögtön elmondható róla, hogy jó vezető is lesz?

Habár korábban írtam már, hogy a jó játékos és a jó vezető kifejezés számomra nem elég pontos definíció, erre a kérdésre szerintem egyértelműen „nem” a válasz. A legjobb példa erre talán a sport, azért, mert valaki sokat elért játékosként később semmi sem garantálja azt, hogy edzőként sokra viszi.

A szervezői képességek, és a vezetői attitűd együttjár-e, együtt kell-e járnia?

Attól függ, hogy hány fő vezeti ténylegesen a klánt. Vannak olyan emberek, akik szeretnek mindent a kezükben tartani, így, ha kiegyenlített aktivitású csapatok versengenek egymással, akkor minden téren toppon kell lennie az adott vezérnek. Valaki ezt a vezetésmódot kedveli, így mindenért ő a felelős, ez bukásnál nagyobb sav a külsőn, győzelemnél nagyobb korona (és sav a külsőn). Aztán vannak azok a helyzetek, ahol bármilyen paprika jancsi hordhatja a képzeletbeli koronát, ha van egy olyan alvezére, támadás tervezője, aki tudja hány kard kell ahhoz, hogy az ellenfél fiókjában lévő tagok inkább egy sorozatot válasszanak címkézés helyett, akkor nyugodtan építheti a képzeletbeli trónját, nem igazán kell kompetensnek lennie a szerver életében döntő kérdésekben. Vannak olyan támadás tervezők, akik kifejezetten szeretik ezeket a bábkirályokat, mert szépen tudnak játszani a háttérben, és tökéletesen kihasználják azt, hogy egy esetleges vereség esetén ne az ő becsületükön essen csorba, ha meg nyernek, akkor külső támogatással a sárba tiporják a bábkirályt és felülnek a trónjára. Így a végén, szerintem vannak olyan helyzetek, ahol a szervezői képességek, és a vezetői attitűd szépen elválasztható egymástól.

Lehetséges-e demokratikus vezetés kiépítése a klánháborúban?

Lehetséges, viszont pont nem az kell hozzá, amit szerintem sokan gondolnak. Nagyon kevésszer tapasztaltam olyat, hogy egy klánban ténylegesen azért jött létre egy demokratikus vezérkar, mert az embereket ténylegesen érdekelte a másik véleménye, sokkal inkább azért, mert egyedül senki sem merte vállalni a felelősséget a döntéseiért. És ha ezért jön létre egy demokratikus vezérkar, ez a fő motiváció, akkor megette a fene az egészet. Nekem volt szerencsém olyan körben játszani, ahol ez teljesen jól működött, de azt is tudom, hogy a legtöbb sikeres klánvezér pont nem attól lett híres, mert demokratikus rendszert honosított meg a klánjában. Sokan szerintem alapból képtelenek rá és a lelkem mélyén úgy érzem, hogy a legtöbb esetben nem is indokolt egy ilyen rendszer létrehozása. A hierarchikus klánvezetés logikája és kompromisszum készsége lényegesen egyszerűbb annál, minthogy minden egyes kérdésben másokkal kelljen egyezkedni, és legtöbbször ezt a bonyodalmat a játék nem kívánja meg.

Hatékonyabb-e egy demokratikus vezetés a klánháborúban, mint az autokrata megfelelője?


Szervergyőzelmek számában a fővezérrel kiálló klánok szerintem jóval több szervert nyertek, mint a kerekasztalos társaik. Így ha ebben mérjük a hatékonyságot, akkor igen.

Lehetséges-e egy klán győzelme megfelelő vezető nélkül?

Szerintem az utóbbi években jó pár olyan győzelem született, ahol a vezér személye teljesen lényegtelen volt. Itt már a kapcsolatok, a barátságok a döntőek, nem pedig a vezérek hozzáértése.

Köteles-e egy vezetőség újoncok/kezdők kitanítására?

Régebben úgy gondoltam, hogy ez lenne a vezetőség egyik legfontosabb feladata, hogy betudja hozni, és megtudja tartani az új játékosokat. Vannak olyan klánvezérek, akiken sokszor csak nevetnek, és lenézik őket, viszont ők megadják a lehetőséget az újaknak, mondjuk azért is, mert más különben nem lenne elegendő faluhúzójuk. De ez mindegy is. Ma a magyar klánháborúba kezdőként bekerülni több, mint borzalmas. Ha nem ismersz valakit nem igazán fogsz előre jutni, és lehetőleg ott taposnak el és használnak ki, ahol csak lehet. Én jelenleg nem nagyon játszom aktívan, de a mentor programban, ha valaki felkér, vagy csak üzenetben megkeres igyekszem neki átadni azt a minimális tudást a játékról, ami nekem a bírtokomban van. Úgy másfél hónapja viszont pont csak annyit tudtam írni egy srácnak, hogy ne vágjon bele a játékba, ne vágjon bele, mert őszintén úgy éreztem, hogy kifog készülni, csalódni fog. Egy őszinte, érzékeny gyerek volt, nem akartam volna, hogy ennek a csodás közösségnek az áldozatává váljon. Egy szó, mint száz amire jelenleg az újoncok kitanítás alatt használva lennének szerintem nem képvisel semmi olyan értéket, amivel a játék során, vagy pedig az életben többé válnának. Inkább ne tanítsunk, ne hozzunk be erre a világra senkit sem, elég, ha a jelenlegi játékosállomány kegyetlen egymással.
 

Lightrex

Well-Known Member
A reakció pontszáma
1.655
Hehe...:)

Milyen legyen egy klánvezér? Türelmes. Ő lesz az, akit minden szarral megtalálnak. Minden hülyeségre elvárják, hogy normális választ adjon, minden problémára megoldással szolgáljon, akár megoldható az 2 perc gondolkodással, akár nem. Önjelölt éjszakázó, védekező mások fiókjában, az akire az abbahagyók szó nélkül rádobják a fiókjukat, vagy éppen azok,akik lusták voltak helyettest keresni arma idejére. Ő az akitől mindent elvárnak, legyen példamutató, hozzon hibátlan döntéseket, mindenkivel kommunikáljon illedelmesen, mindenről tudjon és mindenekelőtt érjen mindig rá, akkor is amikor amúgy nem érne rá, akár mások helyett is. Tőle várják el a szervezést,a diplomáciát, azt hogy megfelelő elvárásokat támasszon és ezeket tartassa is be. Ő az akinek akkor is válaszolnia kell a kérdésekre, ha háromszor le lett írva a körlevélben, amit a klán nagyrésze el sem olvasott. Ő az aki mindenkivel jó kapcsolatot kéne ápoljon, dícsérjen, vígasztaljon, no és persze mindenekelőtt motiváljon. Egy klánvezér legyen felelősségteljes, feleljen mind a saját, mind pedig a klán tagjainak idejéért, pénzéért, és sikeréért.

Egy klán vezetése mindent jelenthet azonos erősségű feleknél. Egy klánvezér egymaga eldönthet egy szervert, azzal, hogy bedobja. Volt rá példa bőven, simán nyerhető szervereket dobtak be vezetők és a klánjuknak annyi volt. Egy klán neve általában egybefügg annak vezetőjével, ha az úgy dönt, hogy annyi volt, akkor a klánt csak a csoda mentheti meg.

Rossz játékosból jó vezér nem lehet. Ennek oka rendkívül egyszerű: otthagynak a fenébe. Jajj annak a vezérnek, aki a döntéseit nem tudja megindokolni, nem tudja megmondani mit miért csinál. Ha nem tudod elmagyarázni a döntéseid okát, akkor elég 1-2 olyan ami nem tetszik valakinek és huss a fél klán már ki is lépett. Na meg különben is, hogy a nyavajába várnád el a jó teljesítményt, ha te magad nem vagy képes rá? Hogy látná át nagyban a dolgokat, ha kicsiben sem képes rá? Hogy mutatna irányt másoknak, ha a saját fiókját se tudja megfelelően menedzselni?

Ebből kifolyólag egy vezérnek élen kell járnia, akkor is ha a nemlétező szabadidejét és a létező nem szabad idejét kell rááldoznia. Van aki ezt úgy oldja meg, hogy alig alszik, más meg halogatja a 3 éves egyetemét 6-8éve...:) Mivel ebben a játékban mindenki jobban tud mindent a másiknál a példamutatás az egyetlen járható út. Fizetést nem adsz a tagoknak, nem rajtad múlik a megélhetésük, nem vagytok hadseregben, így hadbíróság sem fenyeget. Ha mindenki látja, hogy a beled is kidolgozod értük akkor talán, ismétlem TALÁN hajlandóak lesznek kitölteni a 2 percet igénybevevő kérdőívet harmadik kérésre, vagy leadni a seregjelentést határidő után fél nappal. Nem árt az sem, ha karizmatikus, de maga a karizmatikussá nem tesz jó vezetővé. Sőt ha a tagok azt látják, hogy megállás nélkül hülyeséget dumál jobb esetben messze menekülnek tőle...khm vannak kivételek. Szóval ahhoz, hogy jó vezér legyen valaki, ahhoz jó játékosnak is kell lennie, de magában az, hogy jó játékos vagy semmire sem elég, hiszen vezetőként a legkisebb bajod a játék lesz, az ALAP amire minden épül.

Egy vezetőnek kell tudnia szervezni, mindent is. Ha szerencséje van, akkor lesz embere rá, aki kisegíti benne, de nagyon ritka mikor mindent megszerveznek helyette. Aranyszabály vezetőként: Minden segítség aranyat ér, ha van fogadd el, ha nincs úgyis a te dolgod lesz.

Demokrácia meg klánháború? Ugyan már. Felnőtt középkorú férfiak képesek kislányként hisztizni 1-1 falu miatt, minél kevesebb személy hozza a döntéseket, annál nagyobb az esélye, hogy lesznek normális döntések. Legtöbbször nincs is idő összeülni és megtárgyalni a dolgokat, általában mire 4-5 ember is egyszerre ráér, már régen nem aktuális a dolog. Vagy tudod mit akarsz és hogy akarod, vagy nem. Ha te vagy a vezető, akkor mindenki elvárja, hogy tudd mit és hogyan. Az nem megy, hogy valaki A-t akar, másik B-t, harmadik C-t, mert ha nem működik mindhárom egyszerre akkor egyikből se lesz semmi. Ez nem az a játék.

Szar vezérrel is lehet nyerni, vak tyúk is talál szemet, de ehhez nagy szerencse, gyenge ellenfelek és egy legalább annyira rossz vezető az élükön kell,mint te magad.

Köteles vagy-e újoncokat kitanítani? Nem, ez teljes marhaság. Alapvetően milliónyi egyéb feladatod van, nem érsz rá mások kezét fogni, olyan dolgokban amiknek ő maga is utána tud nézni minimális energiabefektetéssel. Segíteni fogsz neki, ha kérdése van? Persze, mindenképpen. Jópár nagyon vagány játékost kineveltünk, volt akiből később vezetőségi tag, alvezér lett, meghatározó emberek. Aki valamiben segítséget kért segítettünk, rengeteg újoncot felvettünk. Más kérdés, hogy a rengetegből kevés maradt meg. Rengeteg útmutatót írtunk az évek alatt, ezeket nagyon kevesen olvasták el. Akik belefektették az energiát abba, hogy jobbak legyenek ebben a játékban, azokat felkaroltuk, segítettük amivel lehetett. A többiekkel foglalkozni sem érdemes.

Talán a legnagyobb tanulság ami fél évtized alatt megfogalmazódott bennem, hogy egy klánvezér tényleg sok dolgot tehet, de akaratot adni nem tud másoknak. Motiválni igen, de az nem ugyanaz. Az csak pillanatokra elegendő, nem századjára is kiküldeni a farmot. Azok a vezetők akiknek olyan játékosaik vannak, akik győzelemre vágynak és tenni is akarnak érte, azok sokra vihetik ebben a játékban.
 

Fragile Reality

53 41 59 20 48 49
A reakció pontszáma
17.185
Ennek oka rendkívül egyszerű: otthagynak a fenébe

Alapvetően jókat írtál, de ezzel lehet vitatkozni, lásd Don. Hiába hoz idoóta döntéseket, üvöltözik meg kurvaanyázik, mégis van mindig klánja, pedig messze van a jó játékostól (szerintem). Inkább úgy lenne helytálló, amit írtál, hogy az értelmesebbek unják meg. Azért kell kiemelni ezt, mert ma már nem feltétlen kell sok értelmes egy győzelemhez.
 

-pusszihántör4.0-

Well-Known Member
A reakció pontszáma
371
Alapvetően jókat írtál, de ezzel lehet vitatkozni, lásd Don. Hiába hoz idoóta döntéseket, üvöltözik meg kurvaanyázik, mégis van mindig klánja, pedig messze van a jó játékostól (szerintem). Inkább úgy lenne helytálló, amit írtál, hogy az értelmesebbek unják meg. Azért kell kiemelni ezt, mert ma már nem feltétlen kell sok értelmes egy győzelemhez.

Lehetek ASG-be duál valahol?

Bástya, ha ilyeneket írogatsz a királyról, akkor nem kerülsz be egy ASG fiókba se, hogy basnekot megverd. Amúgy egyetértek veled, meg Light is szépen összefoglalta a lényeget.

@Lightrex FS indul v80-on? ASG most a harcosokat veri, szóval nem kell félni attól, hogy rátok regelnek.
 

xellemné

Member
A reakció pontszáma
32
Hehe...:)

Milyen legyen egy klánvezér? Türelmes. Ő lesz az, akit minden szarral megtalálnak. Minden hülyeségre elvárják, hogy normális választ adjon, minden problémára megoldással szolgáljon, akár megoldható az 2 perc gondolkodással, akár nem. Önjelölt éjszakázó, védekező mások fiókjában, az akire az abbahagyók szó nélkül rádobják a fiókjukat, vagy éppen azok,akik lusták voltak helyettest keresni arma idejére. Ő az akitől mindent elvárnak, legyen példamutató, hozzon hibátlan döntéseket, mindenkivel kommunikáljon illedelmesen, mindenről tudjon és mindenekelőtt érjen mindig rá, akkor is amikor amúgy nem érne rá, akár mások helyett is. Tőle várják el a szervezést,a diplomáciát, azt hogy megfelelő elvárásokat támasszon és ezeket tartassa is be. Ő az akinek akkor is válaszolnia kell a kérdésekre, ha háromszor le lett írva a körlevélben, amit a klán nagyrésze el sem olvasott. Ő az aki mindenkivel jó kapcsolatot kéne ápoljon, dícsérjen, vígasztaljon, no és persze mindenekelőtt motiváljon. Egy klánvezér legyen felelősségteljes, feleljen mind a saját, mind pedig a klán tagjainak idejéért, pénzéért, és sikeréért.

Egy klán vezetése mindent jelenthet azonos erősségű feleknél. Egy klánvezér egymaga eldönthet egy szervert, azzal, hogy bedobja. Volt rá példa bőven, simán nyerhető szervereket dobtak be vezetők és a klánjuknak annyi volt. Egy klán neve általában egybefügg annak vezetőjével, ha az úgy dönt, hogy annyi volt, akkor a klánt csak a csoda mentheti meg.

Rossz játékosból jó vezér nem lehet. Ennek oka rendkívül egyszerű: otthagynak a fenébe. Jajj annak a vezérnek, aki a döntéseit nem tudja megindokolni, nem tudja megmondani mit miért csinál. Ha nem tudod elmagyarázni a döntéseid okát, akkor elég 1-2 olyan ami nem tetszik valakinek és huss a fél klán már ki is lépett. Na meg különben is, hogy a nyavajába várnád el a jó teljesítményt, ha te magad nem vagy képes rá? Hogy látná át nagyban a dolgokat, ha kicsiben sem képes rá? Hogy mutatna irányt másoknak, ha a saját fiókját se tudja megfelelően menedzselni?

Ebből kifolyólag egy vezérnek élen kell járnia, akkor is ha a nemlétező szabadidejét és a létező nem szabad idejét kell rááldoznia. Van aki ezt úgy oldja meg, hogy alig alszik, más meg halogatja a 3 éves egyetemét 6-8éve...:) Mivel ebben a játékban mindenki jobban tud mindent a másiknál a példamutatás az egyetlen járható út. Fizetést nem adsz a tagoknak, nem rajtad múlik a megélhetésük, nem vagytok hadseregben, így hadbíróság sem fenyeget. Ha mindenki látja, hogy a beled is kidolgozod értük akkor talán, ismétlem TALÁN hajlandóak lesznek kitölteni a 2 percet igénybevevő kérdőívet harmadik kérésre, vagy leadni a seregjelentést határidő után fél nappal. Nem árt az sem, ha karizmatikus, de maga a karizmatikussá nem tesz jó vezetővé. Sőt ha a tagok azt látják, hogy megállás nélkül hülyeséget dumál jobb esetben messze menekülnek tőle...khm vannak kivételek. Szóval ahhoz, hogy jó vezér legyen valaki, ahhoz jó játékosnak is kell lennie, de magában az, hogy jó játékos vagy semmire sem elég, hiszen vezetőként a legkisebb bajod a játék lesz, az ALAP amire minden épül.

Egy vezetőnek kell tudnia szervezni, mindent is. Ha szerencséje van, akkor lesz embere rá, aki kisegíti benne, de nagyon ritka mikor mindent megszerveznek helyette. Aranyszabály vezetőként: Minden segítség aranyat ér, ha van fogadd el, ha nincs úgyis a te dolgod lesz.

Demokrácia meg klánháború? Ugyan már. Felnőtt középkorú férfiak képesek kislányként hisztizni 1-1 falu miatt, minél kevesebb személy hozza a döntéseket, annál nagyobb az esélye, hogy lesznek normális döntések. Legtöbbször nincs is idő összeülni és megtárgyalni a dolgokat, általában mire 4-5 ember is egyszerre ráér, már régen nem aktuális a dolog. Vagy tudod mit akarsz és hogy akarod, vagy nem. Ha te vagy a vezető, akkor mindenki elvárja, hogy tudd mit és hogyan. Az nem megy, hogy valaki A-t akar, másik B-t, harmadik C-t, mert ha nem működik mindhárom egyszerre akkor egyikből se lesz semmi. Ez nem az a játék.

Szar vezérrel is lehet nyerni, vak tyúk is talál szemet, de ehhez nagy szerencse, gyenge ellenfelek és egy legalább annyira rossz vezető az élükön kell,mint te magad.

Köteles vagy-e újoncokat kitanítani? Nem, ez teljes marhaság. Alapvetően milliónyi egyéb feladatod van, nem érsz rá mások kezét fogni, olyan dolgokban amiknek ő maga is utána tud nézni minimális energiabefektetéssel. Segíteni fogsz neki, ha kérdése van? Persze, mindenképpen. Jópár nagyon vagány játékost kineveltünk, volt akiből később vezetőségi tag, alvezér lett, meghatározó emberek. Aki valamiben segítséget kért segítettünk, rengeteg újoncot felvettünk. Más kérdés, hogy a rengetegből kevés maradt meg. Rengeteg útmutatót írtunk az évek alatt, ezeket nagyon kevesen olvasták el. Akik belefektették az energiát abba, hogy jobbak legyenek ebben a játékban, azokat felkaroltuk, segítettük amivel lehetett. A többiekkel foglalkozni sem érdemes.

Talán a legnagyobb tanulság ami fél évtized alatt megfogalmazódott bennem, hogy egy klánvezér tényleg sok dolgot tehet, de akaratot adni nem tud másoknak. Motiválni igen, de az nem ugyanaz. Az csak pillanatokra elegendő, nem századjára is kiküldeni a farmot. Azok a vezetők akiknek olyan játékosaik vannak, akik győzelemre vágynak és tenni is akarnak érte, azok sokra vihetik ebben a játékban.
Rossz játékosból jó vezér nem lehet. Ennek oka rendkívül egyszerű: otthagynak a fenébe. Jajj annak a vezérnek, aki a döntéseit nem tudja megindokolni, nem tudja megmondani mit miért csinál. Ha nem tudod elmagyarázni a döntéseid okát, akkor elég 1-2 olyan ami nem tetszik valakinek és huss a fél klán már ki is lépett. Na meg különben is, hogy a nyavajába várnád el a jó teljesítményt, ha te magad nem vagy képes rá? Hogy látná át nagyban a dolgokat, ha kicsiben sem képes rá? Hogy mutatna irányt másoknak, ha a saját fiókját se tudja megfelelően menedzselni?


Itt igazabol relativ a rossz jatekos "fogalom". De azert valljuk be, te is hibaztal mar parszor..tehat korant sem biztos,hogy a tapasztalt jatekosbol ugyanolyan "jo" klanvezer valljon. Teged is ugyanugy savaznak itt kulson vagy esetleg savaztak a klanban a hatad mogott. Soha sem lesz olyan vezer aki mindenkinek megtud majd felelni. A lenyeg,hogy a szemelyed rendben legyen a tobbi pedig jon majd magatol. Az ember ugy tud fejlodni a hibazik es parszor pofara esik. Rossz jatekosbol is lehet egy roppant ugyes jatekos az evek mulasaval, ahogyan az ember is mindig fejlodik es kompenzalja a hianyossagait a valo eletben IS.
 

-pusszihántör4.0-

Well-Known Member
A reakció pontszáma
371
De azert valljuk be, te is hibaztal mar parszor..
Mindenki hibázik, senki sem tökéletes. Viszont Light 5x (vagy hányszor) vezette győzelemre a klánját, szerintem top5 vezető és ami fontos, hogy korrekt, nem szokta átbaszni az embereket. Szerintem ez is a legfontosabb, hogy maradjon hiteles és ha valamit mond az legyen kőbe vésve.

Rossz jatekosbol is lehet egy roppant ugyes jatekos az evek mulasaval
Lehet, az elején a játékosok 90%-a noob volt (emlékszem én is védőkkel támadtam az első szerómon, bár van aki még most is így csinálja), a többi meg játszott már hasonló játékkal. Viszont aki az évek múlásával ugyanolyan szar marad, belőle sose lesz jó vezető.
 

xellemné

Member
A reakció pontszáma
32
"Ha" az marad:)
Nem tudom, nehezen lehet amugy ezt kivesezni..mert mindig vannak kivetelek..es kollektivan nem lenne helyenvalo mindenkire ezt a jelzot rarakni. Maga a kerdes a rossz jatekosra iranyult, aki ugyanugy fejlodhet vagy eppen maradhat a szinten. Mindenki sajat maga dont:)
 

KopaszKukac

New Member
A reakció pontszáma
5
Ez megint egy olyan vita aminel a cel ertelmetlen: Vita végső győztese az lesz, aki meggyőzi a véleményéről többieket. Nagyvonalakban esetleg talan egyet lehet erteni de annyi egyebb mas tenyezo is van hogy folosleges a masikat gyozkodni.

Mar annyi minden font van lehet ismetlek de a lenyeg...

Kezdesnek ott van hogy a jo vezeto meg a jo vezetes nem ugyanaz bar fuggnek egymastol. Egy jo vezeto (fuggoen attol hogy mennyi idot szan a jatekra) sem lesz biztosan sikeres ha nem jo a jatekos keret, vagy kozepes kerettel indul de a segitoi balfaszok. A legtobb esetben (es persze kivetel mindig van) a klanvezer van a kirakatban, mindenert ot szedik elo vagy ot basztatjak de sikeressegenek kulcsa megis az hogy jo segitokkel van korbeveve igy nem mindent egyedul kell megoldania, atlania, megtervezni. Szoval marad ideje napont 200 levelet elolvasni, megvalaszolni es mindenkinek 10szer ujra elmagyarazni hogy mit olvasott a korlevelben es a jo segitoi reven nagyobb valoszinuseggel hoz jo donteseket. (Es ismetlesnek ide megint a jatekos keret kerdese)
Ne felejtsuk el a rossz vezeto jo tanacsado keretet sem. Ez a verzio nincs halalra itelve es a tanacsadok jo dontesei erosen befolyasolhatjak a jatek kimenetelet, megfelelo kerettel gyengebb ellenfelekkel meg nyerhetnek is. (Vagy 1 nagyon jo kerettel ahol tok mindegy szinte hogy a vezer mit csinal mert a tagok lehozzak a szervert)

Szoval kijelenthetjuk akkor hogy a jo vezeto nem feltetlen sikeres vezeto is, es a sikeres vezeto nem feltetlenul jo. Valamint a Jo fogalma mindenkinek mast jelent es a korulmenyektol is fugg. Lehetsz rossz velemennyel egy vezetorol meg a donteseirol de lehet hogy nem latod a nagyobb kepet amit o igen es megsem a vezeto a hulye hanem te es lehet forditva is (vagy egyikotok sem hulye csak az adott informaciok alapjan mas donteseket hozunk. Szoval minden megiteles kerdese illetve - es ahogy mindent - ezt is mindenki sajat mercejehez meri.

(Azt el is felejtettem meg odatenni hogy lehet valaki rossz vezeto meg ha a kulso megitelese jo es lehet forditva is - bar gondolom ezek ritkak

Egy kezdonek szerintem mast jelent egy jo vezeto mint egy tapasztaltabb jatekosnak...

Szoval tul sok a szelsoseg, tul sok a kivetel es tul sok a mi van ha kezdetu mondat.

Szerintem a jo vezetes sokkal fontosabb mint a jo vezeto, bar teny hogy ha a vezeto rossz az nalam mar torles/kilepes/masik kontira koltozes, mert az idegrendszerem nem dolgozza fel es a belsozes gondolata jar a fejemben :D


Vegezetul van ugye az egyeni preferencia. Lehet 1 vezeto barmennyire jo de ha a vezetesi stilusa (barmilyen hatekony is ) nekem nem tetszik lehet nem jatszanek vele... Ettol o meg jo vezeto csak lehet en 1 rangsorban nem ugyan oda tennem mint az aki peldaul csak vele jatszana.

Es akkor az utoirat....

Egy jo vezeto kepes jol megvalogatni a segedeit. Hatarozott, de nem hiszi hogy mindig mindenben tisztan lat es halgat a tanacsokra. Egy jo vezeto nem akar mindent egyedul megoldani. Egy jo vezeto nem foglalkozik azzal hogy o jo vezeto-e, csak teszi teszi a dolgat a csapatert. Egy jo vezeto motival, de kepes felismerni / felmerni a csapata kepessegeit is, azt el tudja fogadni es nem a sajat ambicioi vakitjak el.
 

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.352
1687551561315.png
Kedves Résztvevők,

Support berkein belüli szavazás után a következő eredmény született:

Játékos név​
Összes pont​
Nyert prémium​
80
100
78
100
74
100
73
50
72
50


A vitában minden embert jutalmaztunk a pontozáson felül, mivel mind értékes véleményt formáltatok, és nem lett volna fair, ha van, aki kimarad a jutalomból.

Köszönjük mindenki részvételét.

Kérem vegyétek fel a kapcsolatot velünk Support rendszerünkön, és a nyereményüket a levelüktől kezdve 3 munkanapon belül átadjuk.




Üdvözlettel:

-NooBLeadeR-
 
Státusz
Nem lehet hozzászólni.
Fent