Deleted User - 1528109
Vendég
Stormbringer:
Először is, nagyon szépen köszönöm, hogy veled készíthetek egy interjút.
Bevezetőnek, kérlek elmondanád, hogy hol hallottál a Klánháborúról és mikor volt az a pillanat, amikor te csatlakoztál ehhez a közösséghez?
Halottaskocsi:
Köszönöm a lehetőséget. Még valamikor 2010 környékén, amikor nem valamelyik AdBlocker uralta a böngészők leghamarabb letöltött bővítményeinek listáját tele volt az összes weboldal különböző játékok reklámjaival. Én pedig ki is próbáltam mindet rendre. Csatlakozni... Inkább villám látogatásaim voltak. Még a Traviant játszottam nagyban mikor az ottani "lassúságot" megunva elkezdtünk akkori ismerősökkel a Klánháború speed szervereire áttérni. Komoly szinten nem is igazán játszottam, hiába 11 éves a fiók
Stormbringer:
Ezekből az időkből játszanak-e még mind a mai napig az ismerőseid, avagy te vagy az egyetlen veterán?
Mikor tértetek/tértél át a hagyományos szerverre? Tudod-e melyik világ volt az?
Halottaskocsi:
Ők már nem játszanak, a kapcsolatot sem tartjuk már. Én néha ha épp úgy éreztem valamivel játszani akarok elindultam "valahol" - számomra mindegy volt hogy hol így csak utólag csodálkozok rá mindig, hogy valaha v5 v8 v12 -n is megfordultam - majd abba is hagytam, nem vonzott be annyira a játék. v29-en játszottam először úgy, hogy jól van akkor játsszunk egyet rendesebben.
Stormbringer:
Visszagondolva, mi mindent tanultál meg azon a szerveren? Szerinted a jövőbeni játékodhoz alapoztál V29-en vagy az sokkal későbbi világon történt meg? Gondolok itt elsősorban az egyéni tudásra és a klánodra is..
Halottaskocsi:
Az a szerver sok szempontból jó alap volt. .Játék tudás ügyileg volt amit hoztam magammal más játékokból, voltak amikre még régről emlékeztem és voltak új dolgok amiket mutattak/rájöttem magamtól és ezt a nagy csomót ott kezdtem el egybegyúrni. Lightrex hívott v29-re játszani, így náluk az R.D.-ben kezdtem pályafutásomat, sajnos némi kavargatásnak hála a vezetőség berkein belül hamar minden a darabjaira hullott, kékségből hamar a pirosban találtam magam. Teher alatt nő a pálma szokták mondani így volt is lehetőségem tesztelgetni az elméleteimet. A játékom egyébként sosem volt és sosem lesz kiforrott. Úgy tartom vannak sablonok amiket lehet használni de mindig újítani kell rajtuk, haladni a korral, módosítani azon ahogy szükség hozzá
Stormbringer:
Mit tartasz legfontosabbnak, hogy támadásban vagy védekezésben húzzon újat mindig a játékos? Nyilván, ha együtt fejlődik mindkettő, az a legjobb, de érdekelne az is, hogy hogyan lehet véleményed szerint ezekben haladni a korral?
Halottaskocsi:
Ez a tyúk vagy a tojás kategória. Azért kell máshogy védekezni mert máshogy támadnak, vagy azért kell máshogy támadni mert máshogy védekeznek? Honnan tudod egyáltalán, hogy valaki valamiben újított? Manapság egy - egy jó játékos nem elég szervert nyerni, ha olyan frontot fog ki még a haladáshoz sem elég, áthelyeződik a hangsúly a jó szervezésre, amiből a teljes klán profitál. És erről szól a játék: itt nem 1-1 játékosnak kell jól támadnia, hanem az összesnek. Nem 1-1 játékosnak kell jól védekeznie, hanem minden résztvevőnek akár jó vágással akár jó meglátással. Jó szervezés viszont nincsen használható információk nélkül. Szerintem a legfontosabb, hogy a lehető legtöbb információt halmozd fel. Ilyen információ lehet akár a védekezési technikák- támadási technikák amiket használhatsz, de bele tartozik az is, hogy tudd, az ellenfeleid közül ki melyiket használja, ki az aki képes (illetve ami még fontosabb: hajlandó) változtatni a szokásain. Egy - egy leszervezett arma csapódása után például ezekből az adatokból akár azt is meg lehet mondani, hogy ki védekezett az ellenséges fiókban. Egy-egy "mellettem úgy sem alszol nyugodtan" típusú fiók rengeteg információt képes összegyűjteni, csak ezt sok helyen nem használják. Szóval röviden a kérdésedre a válasz, ne a játékos húzzon újat, hanem mindenki. Egységesen kell olyat produkálni amire a másik fél nem számít és az lesz az áttörés.
Stormbringer:
Mit gondolsz, hogy ezek a szempontok egy villámháború keretein belül vagy egy tartós, hosszú hadjárat keretein belül fejlődnek a legtöbbet?
Halottaskocsi:
Hosszú hadjárat alatt. Villámháború alatt, mikor csak átgázoltok az ellenfeleken még csak a módszereken sem kell változtatni, mire kitapasztalod az ellenfeled addigra az el is tűnik.
Stormbringer:
Amióta ismerlek mindig furdalt a kíváncsiság.. Honnan jött a neved? Van-e valami háttér története ennek?
Halottaskocsi:
Hogy őszinte legyek, én is kíváncsi lennék, mivel már nem emlékszem honnan jött 15 évvel (voltam vagy 11 éves) ezelőtt - máshol is használtam - de élek a gyanúval hogy "csak úgy jött".
Stormbringer:
15 évvel ezelőtt gondoltál-e arra, hogy később te egy meghatározó személyiség leszel ebben a játékban?
Halottaskocsi:
Miért? Az vagyok? Viccet félretéve, nem, nem gondoltam - nem is akartam.
Stormbringer:
Beszéljünk v51-ről. Ahhoz képest, hogy a felhasználók nagyrésze a szerver elején egy gyors és elsöprő FS győzelmet várt, elég hosszúra sikeredett. Szerinted ennek mi lehetett az oka?
Halottaskocsi:
Az, hogy tévesen mérték fel a helyzetet. Én a magam részéről - bár én a tipikusan pesszimista kategória vagyok - hosszabbra számítottam. A Harcosok klánt sokan lenézték, pedig elég összeszokott és jó tagságuk van, náluk tényleg a szerver hossza tette be a kulcsot mivel Classicokat nyertek eddig - két alkalommal én is köztük voltam így megvolt az elvárásom feléjük. A másik amivel manapság nem sokan számolnak, pedig előtte mindig nagy a hiszti miatta: a világ sebessége. Egy 2x-es és egy 1x-es szerver közt hatalmas különbségek vannak. Termelés, érme verés, sereg képzés. Konkrétan minden ami idő függő. És itt elsősorban a sereg képzés a necces. Hiába akarok hetente armát szervezni és haladni előre, ha a nuke nincs kész annyi idő alatt. A keleti részen például beregeltünk a Dream köré peremre. Elindult ősszel a szeró, nyár közepén még mindig a DK kontit armáztuk, pedig nem volt olyan akciónk amikor ne jött volna el a célpontok 30%-a legalább. Lassú szerver, lassú haladás. Lassabb győzelem. Az őrtoronyról nem beszélve.
Stormbringer:
Már a szerver elején látszódott a tagságbeli fölény az FS javára, amit később igazoltak a Harcosok klánba való olvadások is. Mit gondolsz, ezek az olvadások taktikailag fontosak lehettek és talán jól is kijöhettek volna belőle a Harcosok vagy már ott aláásták a saját helyzetüket?
Halottaskocsi:
Taktikailag jó húzás... lehetett volna. Csak nem úgy sült el. Mindenképp szükséges volt, viszont a keleti szekcióban nem volt meg az a küzdeni akarás amiből tudott volna bármit építeni a H klán. Voltak rá próbálkozások, áttelepítések stb, de rossz helyre került a faluk nagy része. Szerintem stratégiailag a nagyobb ballépésük a 300-al való bármi nemű kapcsolat volt. Inkább csak hátráltatták magukat.
Stormbringer:
Voltak-e a Harcosok között véleményed szerint húzó játékosok, akiket kiemelnél? Avagy itt érvényesült a(z) "együtt, csapatban, egységben mozdulás" esetleg?
Halottaskocsi:
A nyugatiak csapat munkája kiemelkedő volt, ezért is volt állóháború jellegű az a két konti. Nyárra viszont belefáradtak. Húzó játékosok... a teljesség igénye nélkül Lackosass, Hexi, Marrow, Blackmagic, Komatsuki és még sorolhatnám.
Stormbringer:
Mit gondolsz, szerinted a végkimenetelhez volt köze annak, hogy a Harcosok vezetője, RedSnake abbahagyta és leosztotta a falvait? Avagy, ha aktívan is játszott volna, akkor sem lett volna másképp a szerver vége?
Halottaskocsi:
Talán még ösztönözni tudta volna tovább nyugatot. Kelet más kérdés, lehet bontott volna a 300-al. Biztos, hogy tovább tartott volna a szerver és az is, hogy még több energiát kellett volna belefektessünk a játékba a győzelemhez.
Utoljára egy moderátor szerkesztette: