Volt az elmúlt napokban beszélgetés fórumon klán vezetési módszerekről és mindenféléről. Most valami hasonlót szeretnék én is némi statisztikával kiegészítve.
Alapvetően a klánháborúban nem működik a demokrácia. A demokrácia alapja a tömegek döntésképessége,hogy sok ember ki tudja választani az őket képviselő személyeket,akik bölcsen el tudják dönteni egymás között,hogy majd mi lesz a jó azoknak akik megválasztották őket - és sokszor még így sem működik a dolog úgy,ahogy kéne. Klánháború esetében a demokrácia zavarhoz,döntésképtelenséghez és folyamatos viszályokhoz vezet,éppen ezért nem is fenntartható. A klánok élére szükséges egy vezető akinek a szava akkor is döntő ha nem értenek vele egyet,egy megbízható szűk vezetőréteg akik segítik a a vezető munkáját és elvégeznek olyan feladatokat amelyekhez a játék nagykörű átlátása és nagy bizalom szükséges,valamint kellenek olyan megbízható játékosok is akik a vezetésbe magába nem szólnak bele,de minden esetben lehet számítani rájuk és teljes vállszélességgel kiállnak a vezetés mellett. Megfigyelhető,hogy a nagyobb,komolyabb klánok élére nem választják a vezetőket,hanem legtöbbször maga a vezér alapítja az adott klánt felépítve azt a kezdetektől,megtalálva és odahozva azokat a személyeket akik szükségesek az ő vezetési stílusához. Megesik persze,hogy a klán korábbi tagja vagy egy más klánnal szép eredményeket elért klánvezető kerül a vezér helyére,mert az illető már nem ér rá játszani vagy xy dolgok miatt nem vállal már vezetői szerepet,viszont ezekben az esetekben legtöbbször az adott klán nem tud megújulni és szétesik.
Most a DA esetében komoly hibák sorozata okozta a mélyrepülést a lejtőn. Először is hirtelen radikálisan megnőtt a klán taglétszáma az olvadások során,ezáltal csökkent azoknak a száma a teljeshez képest akikre a vezetőség építhetett volna. Azután a vezetőségbe kererültek olyan emberek aki nem értettek egyet a vezető döntéseivel,nem támogatták teljes mellszélességgel. Onnantól,hogy a saját vezetősége megkérdőjelezi egy vezető létjogosultságát attól a pillanattól kezdve már nem is igazi vezető. Egy olyan klán ahol kezdetleges statégiákat alkalmaznak egységben szervezetten hosszútávon sikeresebb lesz,mint egy remek játékosokból álló csapat széthúzva. Mik egy vezető feladatai? Mitől lesz valaki jó vezér? Vannak olyan alap dolgok,mint a megfelelő kommunikációs készség,a játék egészének ismerete,nagyon nagy aktivitás és érzék az emberekhez,,sok-sok türelemmel .Ezek egy részét nem lehet megtanulni,de ezektől még nem lesz jó vezető valaki. Ahhoz,hogy jó legyen valaki ebben folyamatos tanulásra és alkalmazkodásra van szükség. Ha valaki megkérdőjelezi a vezér döntését és azt mondja neki,hogy máshogy kéne csinálni akkor azt nem lehurrogni kell,hanem elmagyarázni neki,hogy mit miért csináltok úgy ahogy átgondolva azt amit ő mondott. Ha pedig igaza van akkor változtatni kell,felismerni a jobb módszereket. Meg kell tanulni szervezetten regisztálni,frontot építeni,követelményrendszereket felállítani a tagok felé. Ezek egyike sem egyik napról a másikra megtanulható feladat. Érdemes megfigyelni másokat hogyan vezetnek klánt,felmérni mit csinálnak jól mit rosszul,mit lehetne jobban. Nincsenek hibátlan vezetők,egyikük sem az,viszont a jobbak folyamatosan fejlődnek és nézik a lehetőségeket mit is lehetne jobban.Ezekhez a dolgokat éles helyzetben kell tesztelgetni ami vagy bejön vagy pedig nem. Viszont ha a tagok nem támogatják maximálisan a vezetőséget ezekből semmi nem lesz megvalósítható. Ha a vezetőség nem támogatja a vezetőt akkor sem. Akkor jajveszékelés meg pánikolás van....pedig a vezetők többsége próbálja a legtöbbet megtenni a tagjaiért a lehetőségeihez és tudásához mérten.
Ami most a Da-val történt az egy egyszerű puccs.Nem történt semmi egy egyszerű vezetőváltáson kívül. Gondoljunk csak bele kinek érte meg ez a dolog a legjobban...A GOD klán akkor szúrhatott volna ki az FS-el a legjobban,ha DA marad. Ez a szétválás a következő 1-2hónapban nagyjából +1000falut jelent az FS számára,valamint a Dél-Nyugat nagyobbik részét. A GOD gyengébb,mint valaha a DA volt,szervezetlenebb,ugyanazon problémák megmaradtak,néhány húzójátékos az ellenfélhez vándorolt,néhány betörölt. Hibázott a DA vezetőség is,de mindazok is akik a széthúzást teremtették és nem látták be,hogy miért volt zseniális statégiai döntés az RVY olvasztása a DA-ba,a klánok egységesítése. Ki kellett volna állni a DA-s vezetők mellett,foggal körömmel küzdeni és segíteni őket és ők is egészen más színben látták volna az egész világot. Az,hogy a DA vezetőség hibázott tapasztalatlanságuknak róható fel,nem a személyüknek. Nem voltak még ilyen szerveren ennyire fogcsikorgató helyzetben,egész egyszerűen nem tudták mi a helyes lépés és anélkül,hogy a szükséges áldozatokat megtették volna tehetetlenek maradtak. Az ő legnagyobb hibájuk,hogy nem kértek segítséget és tanácsot olyanoktól akik tudják,hogyan kell szervezettséget vinni a rendszertelenségbe. Viszont mindent megtettek amit tudtak és tiszteletet érdemelnek egytől-egyig. Ugyanúgy minden DA-s tag aki a zűrzavarban és kilátástalan helyzetben megtett minden tőle telhető dolgot,hogy életben tartsa klánját és annak szervergyőzelmi esélyeit. Egy rossz szavam nem lehet...fel a fejjel,majd legközelebb nyertek...
Én a legtöbbet a nagyincze vezette SKULLS elleni vereségből tanultam v32őn.
No és akkor lássuk a statisztikákat is...
Először is a mai napi(már tegnapi) - ez egy armafordulás a megmaradt csapatok egyrészével - csak a DA főklánja elleni statisztika maradt meg,mert közbe az alklán oszlott.
Side 1:
Tribes: FS, FS2
Side 2:
Tribes: -DA-
Timeframe: Előző 24 óra
Összes foglalás ellenséges oldal ellen:
Oldal 1: 81
Oldal 2: 18
Különbség: 63
Összes foglalás pontértéke ellenséges oldal ellen:
Oldal 1: 576,938
Oldal 2: 156,671
Különbség: 420,267
Jelenleg a top25-ben levő játékosok megoszlása:
13 DSA
8 FS
1 Sparta
1 GOD
Jelenleg a top50ben levő játékosok megoszlása:
13+4=17 DSA
8+10=18 FS
1+8=9 Sparta
1+2=3 GOD
0+1=1 DA
Jelenleg a top 75ben levő játékosok megoszlása:
13+4+3=20 DSA
8+10+10=28 FS
1+8+9= 18 Sparta
1+2+2= 5 GOD
0+1+1=2 DA
Jelenleg a top100ban levő játékosok megoszlása:
13+4+3+8=28 DSA
8+10+10+5=33 FS
1+8+9+5=23 Sparta
1+2+2+1=6 GOD
0+1+1+5=7 DA
Ez összességében nézve világszázalékokban és faluszámban:
24,5% DSA 3060 falu
30,6% FS 3836 falu
21,8% Sparta 2733 falu
9,6% GOD 1200falu
4,9% DA 613 falu
Mindez szembenálló felekre lebontva(a DA és a GOD között valószínűsíthető ellenséges viszony a későbbiekben és még lesznek kiesők is-de egyelőre együtt számolva együtt a DA GOD és Spárta triót):
Északi szövetség: 55,1% 6896 falu
Déli szövetség 36,3% 4546 falu
Végül pedig egy térkép a jelen helyzetről:
DSA világoskék
FS Fekete
Sparta Sárga
GOD narancs
DA zöld