Anyám, mennyi értelmes hozzászólás.. vmi nem stimmel
Kezdem a nagy klasszikus "nem a bárdosok nyerik a világokat"-al.
Igen, általában így van, de sztem kicsit szomorú lenyomata ez a KH-nak... merthogy a játéknak -szvsz- épp arról kellene szólnia elsősorban.
v19et épp ennek a szellemében próbáltuk tolni. A 2 fő cél -legalábbis magamnak- az volt, h teljesen dipó nélkül és a lehető legkevesebb új tag felvételével toljuk végig, végeredménytől függetlenül.
Egyik se jött össze maradéktalanul, volt egy hetes szövink
... de utána egy tartósabb MNT a WikinG-el, amit megintcsak hadüzenet követett volna egyszer, de Darky kizárása kicsit átírta a tervet. Tagfelvétel terén meg a 7-8 WikinG tag felvétele + a keleti káoszból áthozott pár tag létszáma talán kicsit túl volt a minimumon.
Ezzel együtt, egy évnyi játék után a mostani 78 tagunkból 40 már korábbi világon, jellemzően világokon, is CNNes volt, a dipónk meg vitathatatlanul a legkarcsúbb, bármelyik másik világot nézve.
Ha nem is 100%osan, de el lehet mondani, h ha nyerünk, az a világ bárdosokkal lesz nyerve!
v18 kapcsán sokan lehúzták a vizes lepedők rólunk, bár az, h 10-12 húzónév lelépése után jó darabig egyben maradt a klán, elég sokat elmond. Pláne, ha azt nézed, h sok klán megszűnik 1 ember távozásával is.
Abban egyetértek vigyori-val, h az MHC-nak alapvetően a hosszútávval volt gondja. A világ beállítások valamennyire ezt előre is vetítették, tuljadonképpen mi is azért léptünk le gyorsan. Bántás nélkül, ez a tubróbarbis beállítás a középkategóriás gamereknek kedvez. A középső szakaszig vígan babizgatunk, 100+ falunál meg már kisebb a különbség a játékosok közt, mint korábban. Ha barbárokat foglalgatsz, nem tudsz olyan gyorsan területet szerezni, így a külső régiók felé lassabban ér el az ember középről. Ha a szándék meg is lett volna, nem volt elég nemes sem az MHC-nál, sem máshol, hogy kijusson a szélre. Gondolom ezért is volt jó esélye pl a PHX-nek talpon maradni, a későbbi regelés hátránya ellenére.
Az, h a szélek felé kell menni, nincs annyira kőbe vésve, van érv ellene is..
- Ha kifelé haladsz, a világ nagyobb része kicsúszik az ellenőrzésed alól, így kézenfekvő lehetőséget adsz, h egy Arkhi-ék féle szövetség összejöjjön a túloldalt. Jó esély adódhat rá, h egy 50-50% körüli eloszlás jöjjön létre, amit pusztán játékkal nagyon keserves eldönteni.
- Klán szinten hasznos/jól mutat, h több kontinensnyi hátországod van, viszont az úgy beszorult játékosoknak költözni kell, ami egyrészt nehézkes, az adott fiók értelemszerűen veszít a saját hatékonyságából, másrészt van aki képes/hajlandó rá, van aki nem. Borítékolható jónéhány abbahagyó, jobb esetben tetszhalott fiók.
Nyilván kockázatosabb több fronton harcolni, de miért lenne az a jó klán, aki kényelmesen, magát bebiztosítva menetel előre és belefér, ha a tagjaik zöme naponta egyszer benéz???
A jó klán jól van vezetve és jó játékosok alkotják. A jó játékos pedig az, aki érti a játékot és nagyon aktív. Aki nem nagyon aktív, az az adott időszakban csak wannabe kategóriás
Sokan mondták már nekem is, h ők tartanának előbb, mint én, csak nekik nincs idejük rá. "Én vagyok a legjobb játékos, azért mert az LEHETNÉK." lol
Az MHC és a hosszútáv. A tagok egyszerűen hozzá voltak szokva, h könnyen jön a siker. Legtöbbször arról szólt a dolog, h megyünk nagy fölényben és letúrjuk, aki útközben akad, adott esetben bármilyen eszközt felhasználva. Egyértelműen Monti érdeme, h majdnem mindig képes volt úgy alakítani a helyzetet, hogy ez a fölény meglegyen és garantált legyen a hosszú és rövidtávú siker is. Itt részben a világbeállítások, részben Arkhi-ék kompromisszumkéssége miatt lett volna kihívás, amit sokszor hiányoltak az MHC-sok.. mint kiderült, nem a valódi kihívás hiányzott, csak, h épp annyira legyen nehéz a haladás, amennyire tetszik. Szóval az első komolyabb kihívásnál igazuk lett azoknak, akik "MHC-lufi"-t emlegettek.
A klánokat tényleg nem egyszerű hasonlítgatni, szerintem érdemes az eredmények alapján
Ahogy Arkhi is írta -féligmeddig- az Elmék-et, úgy a PHX/WEST-et is a kláncsaládosdi miatt ilyen szempontból nehéz hovatenni.
- Marad a Sparta 2 szervergyőzelemmel + harcban a 3.ért.
- CNN 1 világ + nagy előnnyel a 2. felé
- HM(RH) vs ODA v22n a 2. győzelemért (mégha ez a 2-3 alklán fejenként... hát, kicsit érdekeske is)
...és ennyi.. papíron ezeket lehet komoly tényezőnek nevezni, legalábbis egyelőre.
Egyértelmű, h az MHC nagyobbnak érződött, mint amit 1 világ megnyerése jelent.. így alakult, innentől szubjektív.