Elemzés Lengyel w200 HELL Elemzések

BMEQÉpület

Well-Known Member
A reakció pontszáma
283
Mivel a magyar közösség nagyrészét érinti a szerver, ezért úgy gondoltam lehet érdekelnek valakit a történések. A másik fórum már teljesen szét lett offolva, úgyhogy ide fogom írni a tapasztalatokat.

Lengyel tánc a pokolban I. (HELL)

Megtörtént a regisztráció, kb 2 órával nyitás után így néz ki a világtérkép:
1709212293158.png

Láthatólag perem közelébe sikerült kerülni. Hogy ennek a szerencséhez, vagy az utólagos előregisztrációhoz van köze, azt soha nem tudjuk meg, de mindenesetre ez az ideális kimenetel.

Bekerült közénk egy hírek és profilok alapján kezdőbb lengyel klán. Ideális (bányákat priorizáló) sablonok mellett jelenleg 230 ponttal kellene állni (Amit a nagyobb klánok relatíve egységesen tartanak), náluk azonban kiugró értékek vannak, ami valószínűleg középtávon lemaradást fog okozni a rossz sablon miatt.

A lengyel szervereknek is megvannak a helyi FS-CotL klánjaik, közülük a szerveren résztvevők győzelmek számában sorrendbe állítva így néznek ki:

SPEED - 6
APK - 4
!N! -3
WITAM - 2
TI - 1
STEFAN - A helyi ASG

1709212347503.png

1709212362952.png

Az látszódik, hogy a keleti kontinenseken szabad a gazda, amire valószínűleg a SPEED fog tudni érdemben elindulni.

Számunkra ezek közül a TI és !N! viszonya lesz legérdekesebb. Nincs kizárva, hogy kapcsolatba lépnek, és az !N! keleti irányba terjeszkedik a SPEED elől területet szerezve, így pedig a TI haladási irányába ütközhetünk idővel.

Persze ilyenkor még csak kezdetleges találgatások vannak, azonban lengyel szervereken elvileg szokás a diplomáciai kapcsolatokat az első 1-2 hétben lerendezni, majd a szerver végéig véresen komolyan azokat betartani. Már most vannak hírek klánok diplomáciájáról, megpróbálunk nem kiesni a hatalmi tengelyek közül.

Arra kérnék mindenkit, hogy ez a szobát ne offoljuk gyűlölködéssel, arra már ott van a másik. Köszönöm!

Máté
 
Utoljára szerkesztve:

BMEQÉpület

Well-Known Member
A reakció pontszáma
283
Screenshot_2024-03-01-17-18-18-808-edit_com.android.chrome.jpg
Érkezett még majdnem 1700 player azóta.

Az elején még nyilván nem jelent semmit a pontra építkező klánok miatt, de felhívtuk magunkra a figyelmet azzal, hogy éjjel is ment az építési sor a fiókok többségénél. A lengyel külsőn történő poénkodáson túl egyre többen keresnek minket diplomáciai megkeresésekkel.
IMG_20240301_172552.jpg
 
Utoljára szerkesztve:

BMEQÉpület

Well-Known Member
A reakció pontszáma
283
1709370877334.png
Harmadik nap reggelre lelassult, kb 600 új játékos jött be az elmúlt 24 órában.
 
Utoljára szerkesztve:

BMEQÉpület

Well-Known Member
A reakció pontszáma
283
Lengyel tánc a pokolban II. (HELL)

1709992370007.png
A térkép nagyjából 14 kontisra nőtt, 15000 játékosfaluval. Magyar szerver viszonylatban ez elképesztően nagy.


w200_gif.gif

Diplomácia:
A szerver kezdete óta eltelt kicsit több, mint egy hétben a hírekhez hűen központi szerepet játszott a diplomácia. Mindenki kapcsolatban áll mindenkivel és tapogatózik, hogy a diplomáciai lehetőségek milyen permutációja lenne a legelőnyösebb számára. Több klánnal is kapcsolatban állunk, eddig sikeresnek tekinthető a diplomáciai szakasz részünkről.
Egyébként tényleg úgy kell elképzelni, hogy az első oldalas klánok közül mindenki felkeresett minket legalább kapcsolatépítés céljából, illetve (főleg a területileg releváns klánok közül) kaptunk több diplomáciai felkérést is. Ha egyszer egy diplomáciai kapcsolat megköttetik, akkor halálos szigorral be is tartatják, nagyobb konfliktus esetén külsős klánok is beavatkozhatnak a szabályszegők ellen. Mivel esélyes klánokból is lényegesen több van egy ekkora szerveren, ezért ezeket a kapcsolatokat kifejezetten nehéz managelni. Ugyanúgy utálják egymást, mint mi utáljuk egymást, nagyon sok régi sérelem van, ami hátráltatja az amúgy pozícionálisan / tempó alapján egyértelműnek vélt kapcsolatok kialakítását.

Jelenleg még nem írnék a pontos diplomáciai kapcsolatokról és viszonyokról, azonban ritkán maradnak ezek titokban. Egyelőre hadd olvasgassanak fordítóval feleslegesen :D


Előrehaladás:
Mivel passzív termeléses szerverről van szó minden pp funkció nélkül, ezért a klánok előrehaladása egészen egységes, az építősablonok közötti különbségek határozzák meg a tempóbéli különbségeket. Nagyobb csapatok közül többen is számunkra indokolatlanul hamar állt neki az akadémia építéséhez, hogy klánszinten barbikat foglalva növeljék a termelés mennyiségét. Ez elméletben jól is hangozhat, azonban olyan nyersanyag deficitet halmoztak fel ezzel, hogy a főfalvak építkezése ha nem is állt le, maximálisan leterheli a bányákat. Egyértelműen azoknál a klánoknak merülhetett ez fel egyáltalán, akiknek nem csak a foglaláshoz, de a foglalás után sem lesz szükségük értelmes mennyiségű seregre. Így talán tudnak arra nyersanyagot fordítani, hogy a kis falu is legalább önfenntartó szintre tudjon eljutni.

Azok a klánok, akik területi konfliktus mellett növekednek két utat választhattak:

  1. Sereggyártás priorizálása és az ellenfél hátráltatása
  2. Skálázódás az optimális haladáshoz.
Mindkettőre van példa a szerveren.
1. Ahol két esélyes/a játék korai szakaszában is aggresszív klán fonódik össze, ott sok esetben már kezdővédelem végén elindultak a harcok egymás lassítására (Az akadémia ilyenkor még legalább 4-6 nap távolságra van). A katázás kifejezetten fájdalmas a szerveren, ugyanis nem csak a falu kiépítésének sebességét tudják vele hátráltatni, hanem az ilyenkor még több órás termelésnek megfelelő költségeket is semmissé tudják tenni. A farmlimit miatt viszont a támadó fél is negatív haszonnal zár, úgyhogy tényleg olyan esetben tartom csak "indokoltnak", ahol tartanak a másik klán területi dominanciájától.
2. Többek közt a mi esetünkben is, nem tartottuk fontosabbnak az ellenfél hátráltatását a saját előrehaladásunknál. Legfőbb célunk az volt, hogy minél hamarabb eljussunk arra pontra, ahol már megfelelő gazdasággal rendelkezünk a párhuzamos építkezés- és egységképzéshez. Ez pontban nem olyan látványosan mutatkozik meg, mint akik a szükséges bányaszintek elérése előtt már katapultra és magasabb barakk szintekre fordultak. Többek között ennek köszönhetően estünk le 1. helyről a 14. helyre.

Természetesen ez nem egy örökös lemondás, csupán ideiglenesen sebezhetőbbek lettünk volna. A korai támadások kivédésére ettől függetlenül mi is felkészültünk, ugyanis több helyről is hallottunk egy magyarellenes szervezkedést a kisebb lengyel klánok részéről. A gyakorlatban ez nem igazán valósult meg (bolond diplomácia szerver lesz ez, esküszöm), úgyhogy lényegében 1-2 barna piszkálódását leszámítva háborítatlanul jutottunk el az általunk ideálisnak vélt állapotig.

Jelenleg a klán túlnyomó többségében már biztosított a 0-24 egységképzés, sok helyen már napok óta. A magasabb bányaszintekből származó extra nyersanyagot a seregen kívül a főhadiszállás növelésére is használtuk, így biztosítva a gyorsabb haladást a "lemaradás" behozására.
Ez pedig elég jól halad, jelen pillanatban visszaérkeztünk a tizennegyedikről -> negyedik harmadik helyre.
1709994310114.png
A pozíciók persze továbbra sem jelentenek semmit, azonban a szerveren egy 100 fős klánra levetítve nekünk van a legjobb tempónk, foglalás után jó eséllyel visszavesszük az első helyet. Ez nagyon jópofán fog kinézni, de a gyakorlatban elég durva lemaradásunk lesz az első időszakban. A top klánok kivétel nélkül minimum 200, néhány esetben 300 fiókkal érkeztek a szerverre. Ez azt jelenti, hogy amíg mi optimális tempóval ha elhozunk 3 falut 94 fiókkal (282 falu), ők kevésbé jó tempóval már 2 foglalt faluval (2*200=400) is másfélszer akkora területet tudnak lefedni.

A közeljövő nagy feladata mindenképpen a terjeszkedés megfelelő megszervezése lesz. Azzal a limitált foglalt faluszámmal is biztosítanunk kell a területünket, amire valószínűleg egy másik top klán is igényt tart majd. Ezelőtt természetesen még várnak ránk teendők, amikre készülhetünk.

Az eddigi tapasztalatok alapján büszke vagyok a társaságra. Kijelenthetem, hogy minimális súrlódásokat leszámítva lényegében teljesen konfliktus mentesen, jó hangulatban játszunk közösen. Ez a szerveren elért eredményeket leszámítva is egy pozitív kifejlet, amit mindenképpen sikernek élünk meg. Bízunk benne, hogy ezt az egymás irányába mutatott nyitottságot képesek leszünk magyar szerverekre is hazahozni, és remélhetőleg egy élhetőbb közösséget kialakítani.

A következő frissítés valószínűleg a tömeges foglalások után fog következni. Bízunk benne, hogy hasonlóan jó hírekkel érkezhetünk majd.

Máté
 
Utoljára szerkesztve:

BMEQÉpület

Well-Known Member
A reakció pontszáma
283
Arról tudnál infót adni, hogy melyik klánok ütik egymást?
A pirossal karikázottak szomszédaink, a sárgával karikázottak pedig győzelem esélyesek
1710017998159.png

1710018111345.png

1710018198496.png

1710018298774.png

A top klánok közül egyedül a SPEED és mi tudtuk teljesen elkerülni a konfliktust. Ők azok, akik 20-21es bányák mellett a barbi foglalást rusholták.
Az APK-t üti a szomszédja, a TI takarítja a környezetét, a Wytam harcol a telibe rajtuk lévő ADK-val (hyperaggresszív klán), illetve az !N! kláncsalád háborúban áll az UW-G klánnal.

Persze mi sem pacifista végigjátszást szeretnénk a szerveren, de a tempónk egyértelműen nekünk a legjobb eddig.

Wytam-1-2
!N! , !NO!, !O!

Ezek egy-egy kláncsalád
 
Utoljára szerkesztve:

BMEQÉpület

Well-Known Member
A reakció pontszáma
283
Lengyel tánc a pokolban III. (HELL) 1/2

Számítógép hiányában ezt az összefoglalót most telefonról írom, esztétikailag még utólag formázásra kerül majd.

Egészen sok minden történt az utolsó elemzés óta. Az a legegyszerűbb, ha kronológiai sorrendben haladunk.

1: Fejlődési szakasz vége

Az előzetes tervekkel ellentétben nem sikerült konfliktus nélkül eljutni a foglalási fázisig. Ez több faktornak is köszönhető, de az egyetlen, amire ezek közül ráhatásunk volt, az a sablonválasztás.

Az volt a célunk, hogy olyan nyersanyag bevétel mennyiséget biztosítsunk magunknak, amivel a nemesgyártás megkezdése után is képesek vagyunk biztosítani a folyamatos egységgyártást, igény esetén az építkezéseket. Sajnos ezt az állapotot habár elértük időben, a fiókjaink nagyrésze az akadémia kiépítésével már nem tudott végezni mire jelentősebb szervezett támadásokat kapott a klán. Ez a felkészületlenség utólag egyértelműnek tűnő hibának érződik, azonban alábecsültük a környező klánok szervezettségét. Azt hittük van még 2 napunk felkészülni az első armánkra, de mint utólag is kiderült, nagy túlerővel szembeni harcokkal kellett volna számolnunk.

2: Harcok kezdete

Habár nem teljesen váratlanul ért minket a régió szintű megmozdulás ellenünk, a magabiztos védekezés több feltétele sem volt adott.
  • Akadémiák hiányában minimális nemesszámmal tudtunk csak operálni
  • A szerveren bevezettek egy olyan featuret, ami minden indításhoz hozzáad egy +-20ms skálán terjedő random számot. Elvileg ezzel a nevetségesen pontos (illegális eszközökkel létrehozott) időzítéseket akarták kevésbé jelentőssé tenni, azonban váratlan helyeken is galibát okozott. Ez a funkció az egész szerveren (nagyjából 3 héten keresztül) ellehetetlenítette a visszahívásos vágást. Az Inno spagetti kódjában valahogy sikerült beállítani, hogy minden visszahívott támadás (függetlenül a kiküldés idejétől) mindig :000 ms-re érjen haza. Ha ez nem lenne elég, a visszahívott támadásra is rákerült a +-20 ms, így gyakorlatilag :980-:020 között random érkezéssel lehetett csak a saját faluból védőket felhasználni. Mostanra elvileg sikerült megcsinálniuk.
(Hibásan meghirdetett szerverbeállítások:
  • Szerencse kivétele nem valósult meg
  • Barát meghívására mégis volt lehetőség (kicsit később kifejtem, hogy ez miért is ölte meg az égtájválasztás kivételének értelmét)
  • Visszavágás elromlott
)

Az alábbi klánok kezdtek el rombolni-foglalni minket:
LAS, LAS+, ZK, ZK., OTS

Ezek közül a ZK és az OTS kláncsaládok minimálisan voltak csak köthetőek a mi területünkhöz.
ZK tagok habár voltak a területünkön (kb 15 falu nagyságrend), az OTS lényegében egy másik kontinensen terjeszkedik elsődlegesen.

3: Túlerővel szemben

A felkészületlenségünket aktivitással kompenzáltuk. Minden éles támadásukat próbáltunk közelről visszakísérni, távolabbra védőmozgatás céljából fake hazakísértünk. Támadásba csak a legvégső esetben álltunk bele, közel sem volt elég védőnk ennyi klán seregét megfogni. Nemes forgásidő számításával megkerestük azt a legközelebbi csapódási időt, amire már elegendő mennyiségű klánvédelmet képesek voltunk csoportosítani a nemeses sereg elkapására. Ez mindenki részéről egésznapos aktivitást igényelt, gyakorlatilag a támadás indulásától számítva pár percen belül már irányított védelemküldés zajlott, amiért hálás vagyok a játékosoknak és a vezetőknek egyaránt.

Természetesen az efajta védekezés nem csak fárasztó, de komoly lemondásokkal is jár. A messziről (akár 40-50 órákról) érkező rombolóseregeket kérdés nélkül be kellett engednünk, ezzel is tovább lassítva az előrehaladásunkat.
Mivel a nemeses támadások 2.-3.-4. körébe tudtunk csak beleállni, ezért rendszerint alacsony (8-12) falszintek mellett tudtunk a játék azon szakaszában jelentős mennyiségű támadóseregekbe beleállni. Ez természetesen az ideálisnál nagyobb védőmennyiséget pusztított minden foglalási kisérletnél, amit megnövelt kötelező alapvédelemmel próbáltunk kompenzálni.
A kláncentrumtól kellő távolságra lévő játékosok védelme szinte lehetetlen feladatnak minősült. Sajnos a regisztrációkor kb 10-12 fiók elhelyezése indokolatlanul szellősre sikerült, így csak a közeli játékosokból nem volt realisztikus a kellő védelem megszervezése. Habár a lehető legtöbb helyen igyekeztünk minél több kárt okozni, és a lehető legtöbb időt húzni (Amíg a szélső falvakkal szenvednek, addig sem az általunk dominált területre megy az a sereg), az ilyen elhelyezkedésű falvaink többségét idővel elvesztettük.

Mindezek ellenére a folyamatos verések közepette is értünk el jelentős sikereket. Habár klánszintű akciókra a védőmozgások miatt nem volt lehetőség, rengeteg lokális akciót szerveztünk, mely eredményeként teljesen leradíroztuk a ZK klánt a területünkről, illetve kritikus fontosságú LAS falvakra tettünk szert.

Néhány stat erről az időszakról:
Habár nem örülünk annyira a mostani harcoknak, de legalább az LE listákon látszik, hogy nem adjuk magunkat.
1711295633435.png

1711295639564.png

1711295647977.png

1711295653283.png

image0-2.jpg

Mint látható mindezek ellenére sikerült pozitív foglalási statisztikát összehozni, illetve a külső területeken elesett játékosaink többsége is folytatta a játékot a kláncentrumban.

Viszont ilyenkor jogosan felmerül a kérdés, hogy mégis hogyan?

4: Áthelyezések, csalások

Muszáj egy kis kitérőt tennünk. Habár a beállításokban az szerepelt, hogy a játékos meghívása funkció inaktív, a gyakorlatban csak a meghívás felületét tiltották le. Ha rendelkezel a linkkel, akkor a világ nevének átírásával probléma nélkül képes voltál akármennyi játékost meghívni, akik ezután a TE KÖZELEDBEN HELYEZKEDNEK MAJD EL!

Így habár 100 fős klánlimit és áthelyezők nélkül indult a szerver, a gyakorlatban minden nagyobb klán 200-300 taggal, és több száz faluhúzóval érkezett. Ez természetesen nem összehasonlítható a mi 94 fiókos indulásunkkal, ami jelentősen hozzájárult a későbbi küzdelmeinkhez. Tekintve, hogy mi nem tervezünk lengyel játékosokat toborozni, könnyítő tényezőnek minősül, hogy van lehetőség a klán közelében újrakezdeni. Ez a gyakorlatban a falvak pozícióját átlagolja, és a centrumhoz legközelebbi szabad koordinátákat tölti fel az újrakezdő fiókokkal.

Miért vagyunk ilyen biztos a faluhúzók jelenlétében?
A lengyel support több száz klán nélküli fiókot törölt a szerverről, faluval együtt. Mindannyian a SPEED kláncsaládnak (lengyel kh történelmének legsikeresebb klánja lenne mégegy plecsnivel, megelőzve például SPARTA-t is.) húztak falukat. Ezek a fiókok több szerveren keresztül ugyanahhoz a klánhoz, legtöbb esetben ugyanahhoz a fiókokhoz köthetőek. Persze ez közel sem oldotta meg a problémát, több száz érdekesen jól fejlődő klán nélküli barna játékos van még mindig a nagyobb kláncsaládok közelében. Ez egy farm és felezés nélküli szerveren brutális tempót jelent, lényegében a fiók gazdasága a falu foglalása után azonnal megugrik a kétszeres termélesnek köszönhetően. Nem szükséges ehhez sereget képezni farmoláshoz/gyűjtögetéshez. Arról nem beszélve, hogy a faluhúzó foglalásokhoz persze nincs is szükségük seregre, a nyersanyag nagyrésze a fiók növelésére fordítható.

Ezek a számok tudatában természetesen képesek vagyunk a realitás talaján mozogni, az előzetes várakozások ellenére közel 100 fiók az töredék mennyiségnek minősül a nagyhatalmi pozíciókhoz. Ennek ellenére nem hozunk szégyent magunkra. Játszunk, és mindent megteszünk, hogy azelőtt ledomináljuk a régiónkat, mielőtt az alattunk egyre jobban növekvő TI frontot alakít ki velünk. (Feltéve, hogy északra akarnak a továbbiakban is haladni)

5: Most mi jövünk

Mivel a top klánokhoz mért lemaradásunk napról napra egyre drasztikusabban nőtt, ezért megpróbáltuk felvenni a diplomáciai kapcsolatot a LAS kláncsaláddal. Elképzeléseink szerint szövetségesként/akár lengyel-magyar kláncsaládként lett volna lehetőségünk (az egyébként közösen egészen jelentősnek számító területünkkel) visszaszorítani az északra terjeszkedő TI-t. Egy ilyen szövetség persze nem egyszerűen kivitelezhető, ha mindkét kláncsalád főklánja (esetünkben az egyetlen) pontosan ugyanazon a területen helyezkedik el.

Területi felosztásnál ragaszkodtunk peremirányú hátországhoz, amit a LAS semmilyen körülmények között nem volt hajlandó feladni. Elég hamar világossá vált, hogy ránk csupán golyófogóként számítanak. Így természetesen ez a diplomáciai kapcsolat nem valósulhatott meg, folytattuk a háborút.

2024.03.24-én (azaz ma) armáztunk a LAS kláncsaládra.

Habár nap végére lehet változik valamennyire a statisztika, egyértelműen látszódik, hogy az SOS védelemszervezés közel sem olyan szinten zajlik náluk, mint nálunk.

Screenshot_2024-03-24-20-18-57-004-edit_com.android.chrome.jpg
Mai arma statjai
1711308225302.png
Egész szerveres összesítettet statisztika
1711308251914.png
Egész szerveres LAS háború statisztika

Jelenleg +8 +12 falunál járunk a mai nap, és közel 1:1 támadó/védekező arányt értünk el.
Ez természetesen jelentős mennyiségű védőkiesést jelent a részükről, amit igyekszünk a lehető legjobban kihasználni a továbbiakban is.

Összességében elégedettek vagyunk az eredményekkel. Habár a korai dominanciát nem sikerült biztosítanunk, semmiképpen nem adjuk magunkat könnyen, és borítékolhatóan megnyerjük a régióért folytatott harcot. Csupán az a kérdés, hogy mennyi időnk lesz rá...

Pár napon belül (amikor elkészült a laptopom :D ) megírom a második részt diplomáciával és térkép alakulással kapcsolatban.

Máté
 
Utoljára szerkesztve:

BMEQÉpület

Well-Known Member
A reakció pontszáma
283
Elmúlt két nap armája:
Screenshot_2024-03-25-22-02-22-511_air.com.innogames.staemme.jpg
Ha egy inaktív fiók armától független bukásait nem számítjuk, akkor +23 falu és közel 1:1 támadó-védő arány.

Mészárlás.
 

BMEQÉpület

Well-Known Member
A reakció pontszáma
283
Védekeztek is, vagy csak benthagyták a benthagyni valót?
Próbálkoznak, de nagyon nagy területen érünk össze és szarul szervezik. Mindenhol próbálnak védeni, amit 2-3 sereg lazán kivisz, aztán foglalunk. Utána meg vágni sincs már mivel kb.

Sokkal ügyesebben is lehetne ezt csinálni, mint ahogy ők teszik :D
 
Fent