Speed Speed játék ismertető

  • Témaindító Deleted User - 1528109
  • Kezdés ideje
Státusz
Nem lehet hozzászólni.

Deleted User - 1528109

Vendég
Kedves játékosok,

Nem rég volt alkalmunk Bailey.ca-val picit átrágni a hatékony Speed szerver taktikát. Az ő tanácsait, intelmeit olvashatjátok most, részletesen.

Köszönöm a lehetőséget a Support Csapatnak, illeve a 2 szerkesztő kollegámnak, akik javították a szöveget, hogy a tudásom átadhatom azon játékosoknak, akik érdeklődnek a Speed szerverek iránt, illetve szeretnék megtanulni az alapjait kisebb taktikákat, kihasználni a szerver adta lehetőségeket, illetve a startup procedúrák javítása érdekében korábban engem kerestek meg.
Íme hát egy összegző az alapvető hibákról, amiket a játékosok a gyors haladás érdekében követnek el, de ezzel rendszerint lelassítják magukat.

1, Bevezetés, kezdés
Először is mint a normál világokon, mire van szükséged, hogy fejlessz? Természetesen arra, hogy legyen megfelelő erőforrásod arra, hogy mindezt véghez vidd. Hogyan tehetsz szert bevételre? Természetesen erre a legtöbb játékos egyből a bányák azonnali húzása mellett teszi le a voksát. A kérdés, hogy ez valóban célravezető?

Először is vizsgáljuk meg, hogy a normál világokhoz képest a Speed világ, miben különbözik.
-Gyorsabb
-Több reflexet igényel
-A játékmenet gyorsasága miatt pedig kevesebb a lehetőséged taktikázni

Ennek fényében tehát tedd fel újra magadban a kérdést, hogy tényleg az a jó megoldás, hogy felhúzod kezdővédelem alatt a bányákat? Ha a válaszod igen, akkor elárulok neked hamarosan egy titkot, miért is vagy tévedésben!
Ha a válaszod NEM, akkor jó úton jársz, de valami apró hibát elkövetsz, ami lehet csak egy 10-20 mennyiségű sereg az elején!

Szögezzük le, hogy a "Pro" játékos is csak egy játékos, kezdés után semmivel sincs több esélye a haladásra, mint neked, vagy nekem! Mi az ami megkülönbözteti a Top játékost az Átlagos, illetve állandóan vereséget szenvedő játékostól, még ha az utóbbi kettő rendelkezik is elég szabadidővel?
A sereg mérete rögtön az elején. Elmondom a Mini-Choofa-style alapjait, én ezt használom évek óta és ahol indulok az esetek nagy többségében végig is gyalogolok a környéken a kezdővédelem után azonnal. De mégis miért?

Íme a kezdés, hogyan kezd el (Lehet, hogy le fogsz maradni a bányázó játékosok mögött egy kicsit, viszont hosszútávon megtérül minden erőfeszítésed!):

2, A kezdési taktika
Belépéskor ne gondolkozz, azonnal pakold le a szobrot, lovagot, (szobor Szint 1). Amíg a lovag képződik ránézhetsz a ranglistára, illetve megnézheted milyen környékre keveredtél! Pl: van e elég barbár, kik a szomszédok! A lovag képzési ideje általában MIN 1 perc lassú körökön több is lehet, tehát van időd elemezni a környékeden lévő aktuális helyzetet!

Fontos: a környékedet mindig tartsd szemmel illetve a rád potenciálisan veszélyt jelentő játékosokat is kísérd figyelemmel! Ez viszont sok időt vehet igénybe, ami értékes nyersanyagoktól foszthat meg, amit ugye el kell kerülni!

Menjünk tovább. Amíg a lovag képződik és körbenézel ne feledd a bányákat feltolni 1-1-1 -re. Ez megad egy alap termelést, amivel a kezdéskor rendelkezned kell, se nem sok, se nem kevés. Nézzük a következő lépést tovább..

3, Irány a farm és a sereg
Megvan a lovagod, bányák 1-es szinten állnak. Most mihez kezdesz?
Az "Építem a bányákat", mint megbeszéltük, már ideje múlt és nem túl célravezető, - legalábbis abban a formában, ahogy a többség csinálja. Tény és való, hogy kelleni fog, de hogyan?

Először is ahhoz, hogy építsd a falud a percenkénti 100 termelés valljuk be, elég kevés lesz, tehát növelned kell a bevételt, ahogy csak tudod, mi erre a legjobb megoldásod jelenleg? Természetesen a lovagod. Szépen elküldöd fosztogatni a szomszéd (avagy legközelebbi) barbár faluba. Amíg megy nézheted mikor lesz elég nyersanyagod építkezni. De mégis mit kellene építeni?
Bányát természetesen! Tudom azt mondtam, hogy ez nem jó megoldás, de részben igazat adtam a bánya építőknek, de mégis miért? A válasz és a kezdés kulcsa a Fatelep építése egészen pontosan 5-ös szintig. Tehát addig kell farmolnod a lovagoddal amíg a falud így nem néz ki:

Főhadiszállás 1 ; Fatelep 5 ; Agyagbánya 1 ; Vasbánya 1

Nos, megalapoztad a remek kezdésed, de a meló még csak most kezdődik!
A következő lépés, hogy ne a 5-ös bányádból élj meg és a lovagodból, hanem abból amit úgymond a szomszéd barbár termel! (Hozzáteszem itt eltelt a speed világból 2.5 perc maximum 3 perc, tehát 17 perced van még kezdő végéig)

A következő, fosztogass a lovagoddal még egy kicsit, egészen pontosan addig amíg ki nem építed a falud így:

Főhadiszállás 3 ; Barakk 1 ; Fatelep 5 ; Agyagbánya 1 ; Vasbánya 1 ; - A Tanyával és Raktárral illetve a többivel ne foglalkozz, mivel értékes nyersanyagot zabálnak fel.

Kezdj el Lándzsásokat képezni annyit, amennyit csak lehetséges (egyszerre kb 3-5 fog a képzésben lenni egy ideig). 5 Lándzsás 1 lovag addig mehet egy falura, amíg az ki nem ürül - ezt pedig a jelentések között tudod nyomon követni. Mindezek után pedig válts barbár falut, így már egy új, még ki nem aknázott nyersanyagforrás kerül "az uralmad alá". Ez jó esetben mindenből 850-1000-1200 nyersanyagot jelent, de ne herdáld el!
Ha kifolyik az agyag, vagy a vas, ne foglalkozz vele, neked csak FA kell, elvégre ezért építetted fel a Fatelepet 5-ig, hogy folyamatos legyen a lándzsás képzésed, nemde?

Nos, addig farmolj, amíg nem lesz 70-125-150 Lándzsásod. Mitől függ az értéke? Jó kérdés, a válasz pedig egyszerű: attól mennyi barbár falu van a környékeden. Ha sok, elég a kevesebb lándzsa, ha kevés vagy messzebb vannak, akkor időt kell szánnod rá, hogy többet képezz, úgyis, ha több a gyalog, az több nyersanyag és előbb lesz lovad, ez pedig a fő célja a gyors kezdésnek, hogy neked legyen először kémed és könnyűlovasod! Másképp kihullasz rögtön az elején!

FIGYELEM, haladó rész következik, most térünk rá, hogyan is kéne működnie a játékodnak az alapok után:
A falud jelenleg 94 pontos egészen pontosan! Ezt a szintet én addig tartom amíg nem lesz elég gyalogosom, hogy beteljen a tanya, ezután húzok 5-öt a tanyán, tehát 6-os szintre! Amint úgy érzem - és látom (ahogy korábban fent említettem a barbárok kapcsán), hogy elég a gyalogos, nekiállok az istállónak. Ekkor már legalább 5-10-15 barbár falura foroghatsz (támadhatod őket), akár úgy, hogy a meglévő 150 gyalogosod 25-ös egységekre bontod és farmkezelő segítségével az A- sablonba beállítva küldöd kifele őket! Lesz veszteséged, de ilyenkor már nem számít!

Fontos: Farmkezelő beállítás:
Mutasd a veszteséggel járó farmokat PIPA, igen mutassa, mert az is kell, abból is neked jön a nyersanyag!

Az istálló alapkövetelménye a 10-es főhadiszállás, 5-ös barakk- 5-ös kovácsműhely! Amint ez megvan még a kezdővédelem fele környékén, tudd, hogy jó úton vagy a siker felé.

Nos, gratulálok, megvan az istállód, lehetőség szerint neked lett meg elsőként, ha nem az sem gond, ugyanis függ mennyi barbár van körülötted. A kérdés, hogy most hogyan tovább? Itt sok számolgatás lesz, tehát kérek mindenkit, vegye fel a Matematikus szemüveget!

Megvan az 1-es istállód, nyomás kémeket csinálni, minimum 10-et! Ha ez megvan, Tedd ezt a lándzsások helyére az A sablonba! (Tehát cseréld ki őket) Majd kezd el őket a környező barbárokra kiküldeni! Létfontosságú részéhez érkeztünk a játéknak, ugyanis most már minden azon múlik, hogy mennyire vagy gyors, a gyorsaság pedig CSAK rajtad múlik!

Kikémlelted a barbárokat látod mennyi van benne, de ahelyett hogy elkezdesz mindenféle sablonokat állítgatni nyomkodd a C-t mint egy állat, amíg van otthon egységed! Ha mindent jól csinálsz 1-2 kör és az istállód már 3-mas szintű és megvan a könnyűlovasra a nyersanyagod!
A könnyűlovasok fejlesztési ideje megközelítőleg 27 másodperc 400X sebesség mellett, ezalatt ki tudod küldeni újra a gyalogosokat fosztogatni, ugyanis most már egyenesen a lovasokra gyűjtesz tehát amint ki van fejlesztve, azonnal kezd el gyártani őket, másképp újra hátrányba kerülsz!

Megjöttek a gyalogosok, van pár lovad, mit tegyél? Nos, küld tovább az egységeket további körökre farmolni, hiszen a nyersanyag még mindig kulcsszerepet tölt be a játékodban, hiszen abból lesz lovasod, abból pedig kell bőven!

Most tartunk ott, hogy eltelt a Speed kezdővédelem fele, tehát 10 perc kb maximum 12. Jó esetben 6-7, tapasztalat és gyorsaság függő)
Húzd fel a lovasaid számát 20-50 közé, valahol 30 körül az ideális és kezdj el minél több barbár falut felkémlelni, ehhez pedig kelleni fog még legalább +10 kém is! Több barbár, több farm, több nyersanyag!

Ha minden farmolt falu kiürült, akkor irány kémlelni kicsit messzebb! Igyekezz mindig Kör vagy Négyzet alakzatban farmolni, így idő-arány-nyersanyag alapján jobban megéri mintha összevissza, vagy terület alapú farmolásra hagyatkoznál!

Nos lehet, hogy valakinek több a lovasa mint neked, lehet előbbre is jár, mint Te magad? Tehát több nyersanyaga van! Most mit teszel?
Egyszerű, növeled kell a könnyűlovasok számát! Ehhez pedig vas kell, nagyon sok vas! Tehát megbontva a NO-Bánya elvet kezd el húzni a vasbányát 10 -re. CSAK 10-RE!
Persze a tanya és a raktár most már mehet felfele ész nélkül. Célszerű Raktár 12 Tanya 12-ig felmenni, mert kell a lovasokra!

A falud most így néz ki:

Főhadiszállás 10 ; Barakk 5 ; Istálló 3 ; Kovácsműhely 5 ; Szobor 1 ; Gyülekezőhely (alap 1) ; Fatelep 5 ; Agyagbánya 1 ; Vasbánya 10 ; Tanya 10-12 ; Raktár 10-12

A falud pontja most 308 és vége a kezdővédelemnek! Van 150 gyalogosod, 50 VAGY TÖBB (ideális 100-200 könnyűlovas) lovad, illetve egy megbízható nyersanyagforrásod a lovak és barbár faluk által!

4, Hogyan tovább?
Nos, mivel időt kell nyerned hogy több lovasod legyen, így hát tedd azt, amit jó a gazdaságnak és a katonaságnak is! Képezz több lovast gyorsabban! Ehhez pedig mire van szükséged? Istállóra! Minél magasabb, annál több lovasod lesz! Itt térek vissza arra a részhez, hogy ha kevés a nyersanyagod vagy kevés jön be, ne bányázz, lovazz! A Ló az jó és hasznos jószág!

De meddig érdemes felhúzni az istállót?
Ilyenkor? 10 ig! Miért? Mert lassan készül el így van időd arra, hogy a betett építési sorod mellett további lovasokat képezz, ezáltal növeld a bevételt!

Nos, készen van az istállód 10-es szintre! Hogyan tovább? Nos, mivel én istálló párti vagyok, de itt már haladni is kell, így tedd be az istállót 11-12-re mögé pedig a főhadiszállást 15-re, majd ha ez megvan, akkor az istállót is 15-re, eközben persze tanya-raktár (17-20). Ám a folyamatos termelés ajánlott, tehát az építkezések közé ezeket kötelezően be kell szúrni! DE csak okosan, ha megtelik a raktár, húzz rajta, ha megtelik a tanya, húzz rajta!
Hogy mikor fog kelleni? Erre rá kell érezni, de figyelemmel kell követni a tanyahelyet - az épitkezések és képzések során Előre kell gondolkodnod. Sok játékos ott akad el, hogy kifut a tanyahelyből, ezért van az a mondásom: "A tanya mindig legyen 2-3 szinttel fentebb, mint ahogy az szükséges"

Ezután ha megvan a masszív építési és kiképzési sorod a játék már csak rajtad múlik, mit hozol ki magadból! Ezzel versenyben lehetsz ha elég sokat gyakorlod a kezdésnél, előbb utóbb kitapasztalod, hogy neked ez bejön-e, avagy a Te stílusodhoz hogyan tudod alakítani! Ez egy minden Speed világra érvényes kezdési stratégia, alakítani lehet rajta, viszont Én személy szerint nem nagyon variálok rajta és aki ismer, tudja, hogy általában ebben igazam van!:) Az elején ha lemaradsz, ne csüggedj, mivel a köröket nem az elején kell megnyerni, hanem a végén!

Köszönöm mindenkinek a megtisztelő figyelmet és kívánok jó szórakozást és sok sikert a fentiek alkalmazásához!
Bailey.ca

Lábjegyzet
:
- Lassú körökön is használhatod a fent leírtakat, mivel működik
- Gyors körökre lett kitalálva
- Megjegyzés: Ezen leírás még 2020-ban került beküldésre.
 
Státusz
Nem lehet hozzászólni.
Fent