Say Hi

korboncnok

ex Supporter
Ex-Csapattag
A reakció pontszáma
925
Say Hi.png
Nemrég alkalmam nyílt Say Hi játékossal kicsit beszélgetni tapasztalatairól, élményeiről és gondolatairól. Ebből szeretnék veletek pár részletet megosztani.

V28-on kezdtem. Előtte nem sokkal kaptam meg ezt a regisztrációt - még DJ heaven néven - az osztálytársamtól. S mit csináltam rosszul? Lényegében mindent :) Időbe tartott, mire rájöttem, mi a lényege ennek a dolognak, addig csak hobbiszinten beléptem, és építettem, amit jónak láttam, képeztem ami épp szimpatikus volt. Nem véletlen, hogy elég könnyen be is foglaltak.
V28-on a Rettenthetetlenek klánba kerültem, ami utána olvadt az Unio kláncsaládba. Visszanézve egy totál amatőrökből álló csapat volt, de hát, mint totál amatőr, ott volt a helyem :) Tök lelkes voltam, bár nem tudtam, ki mit csinál, vagy hogy nekem mit kéne, de attól még gyermeki lelkesedés volt bennem minden játékkal kapcsolatos dolog iránt.

Hát, alapból autodidakta módon tanultam mindent, azzal, hogy figyeltem a többiek beszélgetéseit, az első betűtől az utolsóig elolvastam a KH Wikit, néztem angol nyelvű segédleteket, mindent. De én a való életben is ilyen vagyok, ha valami magával ragad, akkor teljesen beszippant, és az utolsó részletig ismerni akarom, legyen szó bármilyen apróságról. De mégis, volt pár ember, akit meg kell említenem. Warlordaditól lestem el a legtöbbet a játékban, főleg a sokfalus játéknál. Sose kérdeztem senkitől, csak figyeltem, mit csinál. Helyelésnél megnéztem, mi hogy van elhelyezve, mi miért van, stb. Vigyori a másik, akinek hála V28-on beleláthattam egy szervergyőztes klán vezetésébe. Noha vele alapból más a stílusunk, ami a későbbi V40-es vitánknak adta is a táptalajt, mégis sok hasznos dolgot eltanultam tőle is.

Alapvetően senki nem tud felbosszantani itt, hiszen ez csak egy játék. Azonban mégis, volt két személy, akire úgymond nagyon pikkelek. Természetesen nem fogom így megnevezni őket, nem érezném fairnek, hogy én csak szidom őket megnevezve, de nem tudnak reagálni rá. Az egyik egy nagyon hisztis játékos, aki az EW-ből többünkkel is összeakaszkodott, folyamatos vitát generálva a klánon belül, a másikuk pedig szerintem egy primadonna, aki vagy véletlen, vagy szándékosan, de sose értelmezte úgy a mondataimat, ahogy mondtam, ezáltal folyamatosan csak vitáztunk.

A környezetem nem nagyon érti meg, hogy mi KH-sok tulajdonképpen mit is csinálunk itt. Épp ezért nem is nagyon élvezik, hogy én itt építgetem a birodalmamat, de nincsen belőle igazából gond. Mikor tudom, hogy pl tanulni kell, vagy éppen dolgozok adott időpontban, akkor próbálok minnél kevesebb KH aktivitást intézni addigra, pl ne legyen se támadás, se szervezés, se semmi. Így alapvetően jól meg tud lenni egymás mellett minden - persze van, mikor a KH teljesen háttérbe szorul, csak napi belépés szintjére (leginkább ZH időszak).

A legmarkánsabbak a templom- és barbiviták. Épp ezek miatt nem szeretem a templomos szervert, mert aki nem lát az orránál tovább, az csak üvöltözik, hogy "azéntemplomom", és ez rengeteg energiát felemészt. Mármint a dolog simítása. Ennél kisebb szintű, de jóval fontosabb viszont, ha valaki nem találja a helyét a rendszerben. Lehet akármilyen jó játékos valaki, ha nem tud beilleszkedni az adott klán rendszerébe, akkor az a kapcsolat halálra van ítélve.

Mint vezető, azt tudom mondani, hogy elengedhetetlen része a játéknak. Nincsen olyan, hogy kész keret. Olyan sincs, hogy egy klán elég jó úgy ahogy van. Utánpótlás kell. Engem a tömegek sosem mozgattak, én célirányosan kerestem játékost. Ahogy az előbb írtam, minden klánnak van saját rendszere, egy DNS-e, ami mélyen bele van kódolva, és ami szerint működik a klán támadása, védekezése, hétköznapi élete. Tisztában vagyok, milyen rendszert tartok, tartatok fent a klánban, és ahhoz passzoló mentalitású játékosokat keresek. Tudom, mikor van szükség egy frontosra, mikor kell kéktengeres védőgyártó. Az esetek többségében ennek tudatában toborzok. Hosszabb távon egy klán se fog megmaradni toborzás nélkül, lehet, hogy egy adott szervert az adott erőfölény miatt behúznak, de a következő világra már elfogynak.

Én a magam részéről ezt mindig nagyon komolyan vettem. Akik velem játszottak, tudták, hogy amit kérek, azt nem véletlen kérem, és az esetek nagy részében teljesítve is volt az adott feladat. De ehhez a megfelelő kommunikáció kell szerintem, hogy a vezető ne csak 2 hetente cp osztásnál dobjon egy levelet a tagjainak, hanem amikor csak lehet, beszéljen velük privátba is, minnél inkább érezzék, hogy ők is a csapat tagjai. Szóval, ami a legfontosabb: kommunikálni!

Ellenség nincsen, ez egy játék. Vagyis nem szabadna lennie. Maximum ellenfelek vannak. Az a legjobb ellenfél, akinél nem vagy sokkal erősebb. Akivel az aktuális flexibilitás, egyik vagy másik oldal egy-egy kiváló ötlete, ilyesmik döntik el a háborút, nem pedig az, hogy ez egyik másik ligába játszik, mint a másik. Ha közel azonos felek mérkőznek egymással, és ezen klánok tisztelik is egymást, akkor van a legjobb ellenfél-viszony szerintem.

Érdekes elgondolkodni ezen a lehetetlen és abszurd kérdésen. Egyrészről azért, mert összesen nincs ennyi értelmes játékosa manapság a játéknak, másik szempontból meg azért, mert ennyi tapasztaltat nem lehetne vezetni. Aki jó (vagy legalábbis annak gondolja magát), azt nagyon nehéz irányítani, beállítani a sorba. Ők csak a maguk jólétét fogják nézni zömében. Szerintem az ilyen klánok totálisan életképtelenek.

Elsősorban tanítanám nekik a játékot, másodsorban reális célokat tűznék ki magunk elé. Egy full amatőr csapattal nyilván nem a szervergyőzelem a cél. Először tanuljanak meg játszani, utána legyünk egy csapat, és ha ez megvan, akkor lehet apróbb célokat kitűzni magunk elé, mint pl egy kisebb klán legyőzése, egy nagyobb bajszának meghuzogatása, ilyesmik.

Teljesen magányos farkasként nem, csak úgy, hogy a klán egy elszigetelt részén küzdöttünk páran az ellenfél ellen. Arra mindenképpen jó, hogy az ember megpróbálja kiterjeszteni a határait, illetve ösztönzi magát, hogy minnél kevesebbet hibázzon, ugyanis erőhátrányba a legkisebb hiba is megbosszulja magát.

A nemes a legjobb, azzal tudok foglalni :)

Ebben nincsen semmi vitakérdés-szerűség szerintem. Sokkal fontosabbnak tartom, hogy a barakk és az istálló egyszerre végezzen, tehát inkább idő, semmint erőorientált összetétel a jó. A saját magam készített Excel táblázattal készítettem a saját sablonjaimat, amiből az jött ki, hogy az alap nukeban 1,9:1 bárdos KL arány, védőben pedig 5:3:2 lándzsa-kardos-NL arány a megfelelő.

Egyébként az új gyűjtögetés funkció nagyon hasznos, nem is kell nagyon KL-re menni, hanem csak az olcsó lándzsás plusz bányák. Én legalábbis ezt tartom a mai játékban egy pp nélkül is jó opciónak. De sajnos a start az, ahol még elég nagy lemaradásom van másokhoz képest, tehát itt rossz a kérdezett alany :)

A klán XP egy nagyon jó dolog szerintem, főleg ha önzetlenül kiveszi mindenki a részét a klán hízlalásából. Viszont, hogy nem lehet teszem azt 2-3 sárgulás után kirakni valakit XP vesztés nélkül, az nagyon nem jó benne. A torony végtére is hasznos, de csak elkényelmesíti az embert, aki tud, az tud anélkül is játszani, aki pedig nem, az azzal sem. A gyűjtögetést fentebb említettem, egy nagyon jó starteszköz, az új lovagok viszont a legjobb dolog szerintem. Én mindig is az okos játék híve voltam, és a lovagokkal foglalkozni kell, okosan használni. Több falunál sokkal jobb, mint a régi fáklyás rendszer, felbecsülhetetlen érték, hogy akár 10 full védőfalu tud szaladgálni KL sebességgel. Plusz az adott búnuszok is elgondolkodtatják az embert, hogy a régi jól bevált védősémák-e az optimálisak.

Ez egy kortalan játék. Abban, hogy ki a vezetőd személye, szerintem nem játszhat szerepet, hogy 15 vagy 50 éves. Ahogy a kommunikációban sem szabadna, mert itt nem a kor számít, hanem hogy a játékban ki mit tud tenni. Aztán majd a klántalin ad az 50 éves egy pofont a 15 évesnek, ha túl szemtelen volt :)

Soha ne add fel. Ennél fontosabb nincsen. Mindenkit fognak érni kudarcok, de mindig fel kell állni, és csinálni tovább, elkerülni a következő pofont. És ez nem csak a játékra, de a való életre is igaz.

Fejléc: Messala
 

Csatolmányok

  • halottas.png
    halottas.png
    57,2 KB · Megtekintések: 3
Utoljára egy moderátor szerkesztette:

DeletedUser19133

Vendég
Szia!

Köszönjük a riportokba feltetett munkát! Kevésbé tapasztalt játékosként különösen élvezem az olvasásukat. Az 5-6. poszt után világosan látszik, milyen szisztéma alapján haladsz, de ha a bekezdések között a konkrét kérdéseket nem is írod ki, javaslom, hogy legalább egy-egy címszóval jelezd, hogy új -és milyen- téma következik! Ezzel szerintem még átláthatóbb lenne.
 
Fent