Deleted User - 1528109
Vendég
Figyelem! Ha még nem láttad volna az előző interjút, akkor kérlek előbb azt olvasd el! Katt ide!
Stormbringer
Nagyon szépen köszönöm, hogy meginterjúvolhatlak téged. Első kérdésem az volna, hogy megkérdezzem, mi okból vállaltad el újból az interjút? Mert ugye veled már készült egy nem is olyan rég.
Say Hi
Én köszönöm a lehetőséget. Elsősorban azért, mert Te másképp állsz a témához, legalábbis ahogy látom. Illetve részletesebb kérdéseid vannak.
Stormbringer
Mire gondolsz a részletesebb kérdések alatt?
Say Hi
Az előzőnél, amit Korboncnokkal csináltunk pár kérdés volt ha jól emlékszek, Nálad viszont jóval többet látok, jóval specifikusabban rákérdezve egy-egy dologra.
Stormbringer
Ennek örülök, ha elnyertem a bizalmad. Ám, térjünk át egy picit a játékos mivoltodra. Olvastam az előző interjúdat, de engem érdekelne részletesebben a kezdetek. Honnan jött a DJ heaven név? Volt ennek valami előzetes alapja?
Say Hi
Ez egy furcsa sztori, ugyanis én nem regeltem KH felhasználót nagyon-nagyon sokáig. Anno V4-en osztálytársam és legjobb haverom játszotta a játékot ezzel a nicknévvel, és láttam, hogy infóórákon ő játszotta a KH-t. Nekem tetszett a játék, de inkább csak őt figyeltem, meg hallgattam, amikor beszélt róla, hogy a számomra ismeretlen dolgok közt mi történik. Aztán amikor ő megunta a játékot, kérdezte, hogy szeretnék-e játszani, s igent mondtam. Ekkor ő azt mondta, átiratja a fiókot a nevemre, és játszak vele. De V4-en végül egyszer se léptem be, valamiért akkor nem akartam játszani. Gondolom törlődött a fiók. Így lett a nevem DJ heaven, ami valamikor a távoli jövőben felbukkant a KH-n, immár velem a fedélzeten.
Stormbringer
V4.. Azóta sok minden változott. Mit gondolsz mai fejjel, a változtatások/fejlesztések többsége inkább javította a játék színvonalát vagy épp csorbította azt?
Say Hi
Ez egy érdekes kérdés. Ugyanis mai fejjel csak a mikrovilágokról tudok nyilatkozni, amire azt kell mondjam, hogy a mostani világokhoz hozott fejlesztések zöme pozitív irányba vitte el a játékot. Ahogy mi emberek, úgy maga a játék platformja is rengeteget fejlődött, új technológiákat kezdett alkalmazni. Ugyanakkor azt kell mondjam, hogy a sok újítás egészen másképp nézne ki a régi világokon - ahogy a kezdeti játék is lebutítottnak hatna manapság.
Stormbringer
Ezekkel az újításokkal, mint minden Online játékkal, profitálni szeretne a fejlesztő. Mit gondolsz, a régi Klánháborúban lehetett jobban érvényesülni mezei szinten vagy a jelenlegiben? Mennyire játszik fontos szerepet a profit a mai Klánháborúban? Szerinted elhanyagolható vele a világról-világra megszerzett tudás?
Say Hi
Régen jobban lehetett érvényesülni. "Noname" játékosok barbizással meg belsővel simán elmentek ezer falukig, egyszerűen azért, mert a hatalmas világokon volt lehetőségük a nagyok látókörén kívül játszadozni. Ma erre nincs meg a lehetőség. Mini világok, nagyon korai állásoknál már sorsdöntő háborúk vannak, lásd V50-en a Sparta-SBT-NF triót, ott már 1 faluknál armázgattuk egymást, meg összevissza időzítgettünk egymásra. Ma már aki itt van, és játszik, annak a zöme konyít valamit a játékhoz (legalábbis a közelmúltbna így volt), emellett egymás nyakán vannak a játékosok a nulladik pillanattól. Mint minden cégnek, nyilván az Innonak is a profitszerzés a célja. Régen a több tízezer játékos csak a havi PF+fiókkezelővel kitermelt egy igen szép összeget nekik, ma meg az apadó játékosállományt kell valahogy ellensúlyozni, hogy a profit ameddig cska lehet, szinten legyen tartva. Ennek köszönhetjük a rengeteg prémium funkciót, a freemium eventeket, a ppzhető lovagokat, mindent, ami ma KH-vá teszi a KH-t.
Mai startok össze se hasonlíthatóak a régiekkel, mindenki ppvel rusholja a nemeseket, hogy barbikkal vigye el az arany díjakat. Nemzetközin volt játékos, aki bár késve kezdett, de az 5 napos kezdővédelem végén 26 kiépített faluja volt... De a pp előnyt ad, tudást nem. A hosszú (elnézést, hosszabb) távú játékban továbbra is kijön a tudásbeli fölény, és a hozzá nem értő pp költők minden esetben kikopnak pár falunál. Az igazán veszélyes játékosok azok manapság, akik pp-vel kezdenek, emellé értenek a játékhoz, ezzel nagyon nehezen behozható előnyt tudnak építeni.
Stormbringer
A kezdeti előnyhöz hozzásegíti a játékost a prémium. De mit gondolsz, egy sikeres/kezdő klánnak van-e szüksége 1-2 ilyen prémiummal játszó játékosra a szerver kezdeti szakaszán? Mennyit lendít előre a klán presztizsén, ha vannak ilyen kaliberű játékosaik?
Say Hi
Minden klánnak szüksége van húzójátékosokra, főleg manapság. Mai szervereket 2-5 elit player szokta eldönteni, akikre a másik oldalnak nincsen válasza. De hogy ppsre szükség van-e? Ez érdekes, nem feltétlen. Lehet, többet árt egy kezdő klánnak, ha van egy lufifiókja, akire nagyon építenek, aztán hirtelen kipukkad, és ott állnak letolt gatyával (bocs a kifejezésért). Sikeres klánnak általában megvan a maga kerete, tudja ki használ több ppt, viszont azt is tudja, mit várhat a játékostól. Tudja, hogy rábízhatja, hogy pl 50 faluig kipusztít mindenkit a környéken, utána leadja a faluit, ekkor beküldheti origóra, ahol általában a legnagyobb daráló van.
Stormbringer
Térjünk át picit a klánokra.. Mikor és hogy alakult meg a klánod? Mik voltak a kezdeti nehézségek, amikkel szembekerültél már a legelején?
Say Hi
A klánom csúnya, s cseppet sem dicső körülmények közt alapult meg. V43 előtt volt egy nemzetközi Masters torna, ahol 3 magyar csapat indult egymástól függetlenül, de végül összedolgozva. Ott szereztem első vezetői tapasztalatomat, hisz a diplomáciát én intéztem, s szépen befürödtem. De a lényeg nem ez, hanem hogy az egyik kis magyar team az egy klán, a V33-as SBT elleni vesztes BH magja volt. Velük, illetve az egyik vezérhölgyükkel nagyon jóba lettem, így mikor hívtak játékosként, igent mondtam V43-ra. Gyorsan húzójátékos lettem top1-ként, és vezetőségi tag is. Két fővezérünk volt, Arihana (az előbb említett jó barát) és recklessM, alattuk 5 alvezér, Hytech, ImZs, SirNyenjo, -monster- és én. Eleinte szépen fel voltak osztva a szerepek, de nagyképűségemnek hála elhittem, hogy én mindent jobban tudok, és így lettek összetűzések, leginkább Reki és köztem, illetve egy ellentől betoborzott játékos, GoodDayToDie és ImZs közt. Reki egy jó játékos, de vezetőként inaktív volt, csak néha beszólt fórumra, hogy ez nem így jó, meg ezt nem így kéne, ekkor telt be nálam a pohár. Másik fronton nagyon kemény egymásba állások lettek, és az egyébként nagyon dominánsan topegy klánunkban kialakultak helyrehozhatatlan ellentétek. Volt egy Team Reki és egy Team DJ, és nagyon kis szikra hiányzott a szakadáshoz. Ekkor épp a másik 3 nagy klán harcolt ellenünk összefogva, tehát semmilyen téren nem volt szép kilátásunk. Hosszú viták után megtörtént, ami csak idő kérdése volt, egy egyszeri pár órás idegeskedéses kilépés után másodszor is kiléptem, immár végleg. Eközben Skypeon tovább zajlott a háború a két oldal közt, és várták, mit fogok csinálni. Az ellenféltől is érkeztek a levelek, a top1 klán nélkül elég feltűnő jelenség. Én törölni akartam, viszont a "Team DJ" azt mondta, hogy ha én törlök, akkor ők is törölnek, nem hagytam hát, hogy az én hülyeségem tönkretegye a játékukat. Érdekes ez a döntés, mert ezzel párhuzamosan a másik oldalt támogató, de szintén társaim játékát éppen ekkor tettem tönkre. Így alapult meg a klánom, a Nameless, faceless.
Utoljára egy moderátor szerkesztette: