Riportok petike111

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.400
Kedves Játékosaink,

Ma @petike111 játékossal készült interjúnkat hoztuk el nektek. Ő egy elég ismert játékos a Könnyített világokon, és már 14 éve játszik a játékkal, egy jó múlttal rendelkező játékosról beszélünk, akinek volt mit mesélnie. Jó szórakozást kívánunk az olvasás közbe, amennyiben kérdésetek adódna ne habozzatok azt kommentbe feltenni @petike111 számára!

petike111.jpg

Mikor kezdted a klánháborút? Melyek voltak az első élményeid? Egyedül kezdted a játékot, vagy barátaiddal?

A v1-en kezdtem a játékot 14 éve, teljesen véletlenül csöppentem bele.
Semmi ismeretem nem volt a játékról, csak időtöltésnek és szórakozásnak indult. Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy akkor milyen körülmények
között játszottunk, nem volt applikáció, hogy azonnal reagálhassunk egy-egy támadásra, üzenetre. Ha gép előtt voltunk, akkor tudtunk csak bármit is csinálni. Sokszor volt olyan, hogy reggelre belépve rövidebbek voltunk néhány faluval…. :)


Ki tanított meg játszani, vagy hogyan tettél szert a mostani tudásodra?

Senki sem és mindenki. A legtöbbet az elején magamtól kellett megtanulni, de ahogy múlt az idő és egyre több játékossal ismerkedtem meg, mindenkitől lehetett egy kicsit tanulni. Jó és rossz dolgokat egyaránt, mert nem csak az fontos, hogyan lehet jól játszani, azt is tudni kell, hogyan ne játsszunk semmiképpen.

Összességében elmondható, hogy ebben a játékban soha nem lehet “mindent” tudni. Itt is igaz a mondás, “Jó pap holtig tanul!”. 14 év után is lehet tanulni más játékosoktól, vagy akár saját magunk is tanulhatunk egy-egy rossz döntésből, rossz taktikàból. Egy dolog biztos, dühből, ingerülten ezt a játékot nem lehet játszani. Akiktől mindenképpen tanultam az évek során, az kislovag a V1-es Knights Unio alapítója és vezetője, illetve több remek barát az évek során, csak néhányukat kiemelve a teljesség igénye nélkül: @Todvald, @connavar, @Soderquist, @Rob0322, @Dash2000



Mit gondolsz, hogy milyen szinten áll a jelenlegi játékostudásod?

Hűha, ez egy nehéz kérdés. Nem tartom magam kimondottan jó játékosnak, de rossznak sem. Azt gondolom, hogy az esetemben nem a játéktudás, inkább csak a rutin, az eddigi tapasztalatok, amik segítenek, és persze a legfontosabb, hogy a klántársak tudása és aktivitása nélkül hiába lenne bárki is akármilyen jó játékos, végül mindenki legyőzhető, ha egyedül marad. Úgy gondolom tudok még tanulni bárkitől, de segíteni is tudok azoknak, akik nyitottak rá és elfogadják a tanácsaim.


Mely klánokkal harcoltál eddig? Melyik volt köztük kiemelkedő, és amelyikkel ha holnap hívnának bármikor újra játszanál?

Hát, akikre még emlékszem és sok borsot törtek az orrunk alá, az MHC, BFK, TRODLM mások annyira nem leptek meg. Nincs olyan klán, akit mindenképpen szeretnék legyőzni, a régi nagy csaták íze már elmúlt, mi is öregszünk a játékkal együtt és ma már sokkal higgadtabbak vagyunk egy-egy játékos vagy klán esetében. Itt inkább az a fontos, hogy ha bármelyik "örök" klántársam hívna harcba bárki ellen, akkor szívesen megyek.


Van-e olyan játékos vagy klán, aki kivívta ellentéted, és ha teheted mindig ellenük játszol?


Olyan klán nincsen, amelyet kimondottan örök ellenfélnek tartok. játékosok esetében azonban más a helyzet. Engedjétek meg, hogy neveket ne mondjak, de azok a játékosok, akik bármilyen formában hátba szúrtak, a klánt elárulták, vagy indokolatlan agressziót illetve "arcoskodást" mutattak magukból, azok mindig is az ellenfeleim lesznek. A Classic V1 világ esetében megnőtt az ilyen játékosok száma, nem tudom mi indokolta, a világ indulása óta eltelt időben több árulást és kémet tapasztaltunk, mint az eddigi 14 év alatt összesen.



Vezettél-e már klánt? Nyertél-e már klánvezérként, vagy buktál-e vezetőként?

Igen, vezettem többször is, de mindig vezető társakkal, tehát soha nem gondoltam, hogy egy-egy győzelem a vezetői érdemeimnek köszönhető. Nyertünk több világot , illetve voltunk vesztes oldalon is természetesen, azonban olyan világot, ahol az elejétől kezdve győzelemre játszottunk, az emlékeim szerint nem vesztettünk. Olyan volt, hogy egy szórakozásnak, zászlózás, PP gyűjtésnek egy kicsit komolyabb vége lett és elkezdtünk rendesen játszani, de ilyen esetekben nem tekintem vesztes világnak.
 

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.400
Folytatjuk is interjúnkat @petike111 játékossal...

OLVASD.jpg

Te mivel segítetted az újoncokat, ha találkoztál velük?

Nagyon ritkán találkoztam teljesen újoncokkal, de ha mégis ilyen volt és tanácsot kértek tőlem, akkor szívesen segítettem. Leginkább a falvak építése, ősszetétele, csapatok arányai, amik szóba kerültek ilyenkor, de semmi extra dolog.


Mit gondolsz a fiókellenőrzés fogalmáról a klánháborúban? Etikusnak vehető-e egy fióknak az ellenőrzése fiókhelyettesítéssel?

Én nem igazán preferálom az ilyesmit, amelyik klánban ez eddig szóba került, azt én magam amatőrnek tartom. Ha bizalmatlanságból kerülne rá sor, akkor pedig sok értelme nincsen. Van rá lehetőség, hogy a vezetőség lássa a tagok falvaiban lévő csapatokat, épületeket, bejövő támadásokat, szinte bármilyen fontos információt. A személyes levelezéseket meghagynám mindenkinek, legyen legalább ennyi privát szféra a játékban. arról nem is beszélve, hogy én már csak a régről ismert tagjaink közül választanék fiókhelyettesítőt, számomra ismeretlenekre nem bíznám a fiókom.


Volt-e olyan játékos, akivel nehéz harcotok volt, ezért kölcsönös tisztelet után barátság lett a vége? Mivel a legtöbb játékossal megtörtént már ilyen, így meglepne, ha veled mégsem. Ha nem történt ilyen vagy hasonló veled, akkor mit gondolsz mi lehet az oka?

Igen, természetesen velem is megtörtént, nem is egy esetben. Mivel ez egy játék elsősorban, így ezt teljesen normálisnak gondolom. Többször fordult elő olyan is, hogy egy ilyen szituációból olyan KH barátság alakult ki, ami után mindig egy klánban harcoltunk a további világokon, illetve az ellenkezője is, hiába ismerjük és tiszteljük egymást, valahogy mindig ellenfelekként találkozunk, de egymást kimondva-kimondatlanul nem támadjuk.


V1 nem mai világ. Ha jól látom a CotR csapatában voltál. Mi a véleményed arról, hogy faluszámban ti voltatok előnyben, de mégis a ranglista pontszám alapján van, és emiatt már javíthatatlanul, de végül a BFK-t tekinti a rendszer győztes klánnak?


Igen, ez azért is fájó pont, mert bár rengeteg falu volt azon a világon, még így is ha jól emlékszem legalább 20.000 faluval többünk volt, mint a BFK-nak, arról nem is beszélve, hogy minden ponton vertük őket, LET és LEV valamint az összesített LE pontunk is magasabb volt náluk. Rettenetesen hosszú világ volt, és mindenre már nem is emlékszem, de tucatnyi remek játékossal imerkedtem meg és alapoztam meg a részvételemet a további világokon.


Ahogy látom megfordultál Világ 7-en is. Mennyire volt eseménydús világ? Mire emlékszel belőle? Sok világ van, amelynek történéseiről kevés szó esik, és ez a világ is azok közé tartozik. Illetve Világ 7 nyertesei közül elég kevesen játszanak még ma is. Mit gondolsz miért?


Semmire nem emlékszem belőle, talán csak arra, hogy az még párhuzamosan futott a V1-el, talán azért regeltem be, mert éppen egy kicsit unalmasabb szakasza volt a V1-nek, de őszintén mondom, egy momentumot nem tudnék felidézni belőle. Azt gondolom, hogy a V7 másokban sem hagyhatott túl sok nyomot, akkortájt még a V1 volt a favorit világ, aki ott kezdett és maradt a végéig, az nagy túl nagy erőfeszítést más világokba nem tudott tenni, de ez csak egy felvetés, lehet, hogy tévedek.


Van-e olyan játékos, akit a legjobbnak tartasz? Ha igen, miért gondolod így róla?


Most kicsit gondolkoznom kell, mert olyat, hogy a legjobb nem tudnék azonnal mondani. Több olyan játékos van, akit tisztelek, elismerek és nem csak a játék tudása, hanem inkább a kitartása, a klánban betöltött szerepe, megoldó képessége vagy akár az alkalmazkodása miatt is. Félek neveket mondani, mert biztosan lesz, akit kihagyok belőle, de akiket mindenképpen nagyra tartok játékosként: @Todvald , @Hunland , @connavar , @Rob0322 , @Dash2000 , @Soderquist , @Fradi69 , @ligerxx és még vannak azért néhányan. :)


Inkább a biztos bevédés vagy nemesvonat vágás. Melyik a jobb? Mit gondolsz mikor melyik a jobb megoldás? Neked mennyi volt a legtöbb nemeses bejövőd, buktál ilyenkor falut?

Mindkettő hasznos és fontos, de ezt mindig a játék szituáció dönti el. Vannak esetek, amikor érdemes bevédeni a támadott falut, de van olyan is, amikor teljesen felesleges veszteséget generálnánk a védéssel, ez utóbbi esetében a vágás célra vezetőbb, illetve azt az opciót kihagytuk, ha egyik megoldás sem érdekes számunkra, hanem inkább ráfoglalunk a falura. Az is jó megoldás lehet, de mondom, minden a játék szituációtol függ. Nem tudom pontosan mennyi lehetett a legtöbb nemeses bejövőm, de talán a K5-ön lehetett, szinte minden falumra kaptam, olyan 400 körüli nemeses lehetett, és igen buktam falut belőle, de a többségüket vissza tudtam venni, ráadásul ott még a vallásra is figyelni kellett, hogy nehogy a templomos falumat vigye el, mert akkor szinte reménytelen védeni a többit. :) Sokáig nehezítettem az egyébként jócskán túlerőben lévő TRODLM játékosok támadásait, többen is rámírtak akkor, hogy ők még ilyennel nem találkoztak. A végén persze már én is bedobtam a gyeplőt, rengeteg időmet vette el a folyamatosan védekezés, figyelés, éjszakázás és bár egy jó ideig élveztem, nem sok értelmét láttam további energiát bele tenni, a TRODLM szerver győzelme már rég nem volt ott kérdéses. Arra mindenképpen jó volt, hogy több ellenséges klánban lévő játékos tiszteletét kivívtam, ami a jövőben igencsak hasznos és gyümölcsöző KH kapcsolatokat eredményezett.


Melyik volt a kedvenc világod, és miért?

Ez könnyű, egyértelműen a K6. Ott egy vert helyzetből sikerült egy olyan összetartó klánt kovácsolni, ami a mai napig örök KH barátságok kiindulási alapja, és amely klán oszlopos tagjaival a későbbiekben K8 illetve K11-t is tudtunk nyerni, és szerintem itt még nincs is vége a történetnek.


Mit gondolsz mennyire nehéz egy klánt vezetni? Szerinted egy klán vezetését eltudja végezni hatékonyan egy ember is?

Nagyon nehéz. Elméletben persze, egy ember is tudna vezetni klánt, de a gyakorlatban szerintem nem lehetséges. Ha valakinek annyi ideje és rutinja lenne, tudna vezetni egyedül, de ez félelmetesen sok munkàval jár. Sokkal egyszerűbb, ha minimum 4-5 vezetője van egy klánnak, egymás közötti feladat megosztásával. Külön támadás, védelem szervezővel, aktivitás figyelővel. Sokszor kell nehéz döntéseket meghozni, a különböző típusú, habitusú játékosokat összetartani, sokszor terelgetni, hogy ne csak a saját fejük után menjenek. Ez azért embert próbáló feladat és pici apróságokon is múlhat egy klán sikere vagy bukása. Mindenképpen azt mondom, egy összeszokott, rutinos vezetés sokkal fontosabb, mint az, milyen tagokból egy-egy klán. Rossz vezetéssel a jó játékosok is bukhatnak, viszont jó vezetéssel még gyengébb játékosok esetén is nagyobb az esély a végső győzelemre.


Úgy látom tagja voltál a basuka féle Csörsz klánnak. Elég sokáig a legtöbb könnyített szerver favoritjai voltak. Miért tűnt el a klán?

Inkább úgy fogalmaznék szünetel. Biztos vagyok benne, hogy a nem túl távoli jövőben újra lesz Csörsz, de ezt nem tőlem tudjátok… Ha megnézitek, szétszóródva bár, de többen ma is valamelyik világon aktív játékosként jelen vannak. Ilyenkor általában elég egy hívó szó a megfelelő embertől és meg is van a visszatérés.


Világ 14-en is játszottál, ahogy látom, és szintén a Titok világ végjátékot végül megnyerő A*D klánnal, viszont a rendszer itt is az MHC-nak adta a plecsnit (utólag), amit nem tudtunk javítani. Mit gondolsz, hogyrossz-e, hogy ez az utókor számára plecsni formában nem marad fent? Vagy elegen tudják-e, hogy a Világ 14 igazi győztese az AD klán volt?

Nem különösebben foglalkozom vele, hogy kapok-e bármiért is plecsnit, bár ahogy látjátok és fentebb már beszéltünk is róla, nem ez az első eset, amikor ilyen történik. A 14-es egy nagyon izgalmas, különleges, de tulajdonképpen végtelenül egyszerű világ volt. És bár végül az MHC szerepel győztesként, rossz taktikát választottak. Emlékszem a titok falvakat rommá védtük, én is szereztem és birtokoltam a játék végéig ilyen falut, az ellenség nagy erőkkel támadta ezeket a falvakat, de esélytelen volt megszerezniük. Több faluval és agresszív játékkal voltak jelen, tehát ha a végjátékban nem fejetlenül csak a titok falvakra koncentráltak volna, valósan is lett volna esélyük a győzelemre. Persze, ha tudták volna már akkor, hogy végén majd ők kapják a plecsnit, akkor bizonyosan máshogy játszanak. :)


Mit gondolsz mennyire könnyebb a könnyített világokon való játék? Kényelmesebb-e, mint egy normál világon?

Sokkal könnyebb. Azt gondolom ezek a könnyítettek leginkább azoknak valók, akik szeretik a klánháborút, valamikor nagyon aktívak voltak, de ma már nincs annyi idejük, mint amennyit egy normál világra kellene szánni. Nos, ide tartozom én is, nagyon fekszik nekem a könnyített világok szisztémája. Ne felejtsük el, hogy 14 évre tekinthetek vissza a játékban, még huszonévesként kezdtem, ma meg már feleség és 3 gyerek mellett űzöm a játékot, természetesen a korábbi éveket meg sem közelíthető aktivitással. Mondhatnám, hogy kezdő játékosoknak is jó választás lehet egy könnyített világ, de szerintem ez nem lenne igaz. Mindenképpen azt gondolom, hogy inkább a már kevesebb idővel rendelkező, de egyébként tapasztalt játékosok lehetősége ez arra, hogy ne hagyják abba.



Ha egy kezdő játékos megtámad téged nevetséges csapatokkal (például 3000 bárd 1000 könnyűlovas és 500 katapult), akkor ráírsz tanácsot adni neki, vagy mit gondolsz mi a jó eljárás egy ilyen játékos ellen?

Azért ilyen nagyon régen fordult elő, de különösebben nem foglalkoztam vele. Ha viszont a mieink közül látnék ilyesmi támadásokat, akkor biztosan nem hagynám szó nélkül. Volt is ilyenre példa, az érintett játékos a támadó falvaiban nem gyártott kosokat csak katapultokat, mindig azokkal küldte a támadóit, mikor észre vettem, elmondtam neki, hogy a katapultok csak a támadással együtt rombolnak, viszont a kosok már a támadói előtt megbontják a falat. Nem tudta, de örült és utána már máshogy gyártotta a támadófaluit.


Szerinted mi a jó klántárs tulajdonsága? Miért?

Elsődlegesen az, ha tud csapatban dolgozni, fegyelmezett, ha a rábízott feladatot végrehajtja. Nagyon fontos egy arma vagy éppen a védelem megszervezésekor, hogy mindenki tegye a dolgát, ellenkező esetben nem fogjuk a kívánt eredményt elérni. Szóval egy szóban összefoglalva, a megbízhatóság számomra az elsődleges. Minden egyéb dolog tanulható a játékban.


8 könnyített szerver győzelem. Melyikre vagy a legbüszkébb?

Már említettem, de nekem a kedvencem eddig a k6, azt nehéz lesz überelni a közeljövőben. Sajnos vagy nem, de a könnyített világok szinte már az elején eldőlnek, a K6-on viszont sokáig hátrányban voltunk, majd szép lassan megfordítottuk a javunkra a világot és a végén magabiztos győzelmet arattunk, ami egy rendkívül jó vezetésnek és az aktív, megbízható tagoknak köszönhető, akik nélkül azóta nem igen tudnék könnyített világot elképzelni. Szeretnék újra valami hasonlót átélni, az nagyon hiányzik.



Mit gondolsz, a játék fontos eleme a siker, a győzelem? Vagy mi teszi a játékot jó játékká? Hogyan lehet élvezni a klánháborút?

Abszolút, nagyon fontos eleme a játéknak a siker, a győzelem. Nyilván nem nyerhet mindenki, sőt sokszor már az elején unalmassá válhat a játék, viszont olyan dolgok is sikerhez vezethetnek, amik végén nem a győzelem áll. Gondolok itt egy esetleges túlerővel szembeni helytálló, tisztességes védekezésre, egy-egy szemtelen foglalásra nagyobb játékosoktól, ezek mind-mind izgalmassá tehetnek egy világot, nem csak a végső győzelem.


Mit gondolsz, hamarabb lezáródna világ 1, ha a mai technológiával indult volna el?

Nehéz kérdés, de szerintem nem. Ott a legtöbben még tanulták ezt a játékot, köztük én is, így idő kellett ahhoz, hogy minden flottul menjen. Persze, ha arról beszélnénk, hogy a mai technológiával és a játékosok mai tudásával indult volna, akkor bizonyosan hamarabb fejeződik be.


Melyik klán ellen volt eddig a legnehezebb harcod? Nyertél? Ha igen miért? Ha nem szerinted mit hibáztál és mit csináltál volna másképp?

Rengeteg klán ellen harcoltam az elmúlt években, a legtöbbjükre azonban nem is emlékszem. Az biztos, hogy kellemetlen ellenfél volt a BFK, az MHC illetve egy jó darabig a TRODLM. Ez utóbbi klán esetében volt, amikor későn vettük fel a harcot, itt hibáztunk és már esélytelen volt behozni az előnyüket, viszont egy következő világon már idejében léptünk, így nem tudták megismételni a szerver győzelmüket. Jelenleg a Doo! tűnik viszonylag összeszedettnek Classicon, velünk szemben elég nagy előnyük van, de ezen a világon már annyi minden történt, hogy bármit el tudok képzelni. Itt már hibáztunk, de mivel egy javában zajló világról van szó, erről most komolyabban nem beszélnék.


Melyik a nehezebb a játékban? Támadni vagy védekezni?

Mindkettő tud könnyű és nehéz is lenni, attól függően milyen az ellenfél. Én magam talán egy kicsit könnyebbnek érzem a támadó játékot, több fantázia és lehetőség adott ehhez a játékban. De ha egy jól védekező játékost, aktív klán segítséggel kell támadni, akkor bizony tud ez is nagyon nehéz lenni.
Egyre kevesebb a jól védekező játékos, valahogy mindenki inkább támadni szeret, de azért akadnak még, és ilyenkor annak örülök a legjobban, ha ők inkább a klán társaim, mintsem az ellenség tagjai. Fontos szempont azonban, hogy milyen világon játszunk, hiszen egy Őrtornyos világban azt hiszem védekezni egyszerűbb feladat, mint támadni.


Full védő vagy Full támadó? Mit gondolsz van-e értelme ilyen fiókkialakítással játszani?

Ebben a kérdésben bizonyosan megoszlanak a játékosok véleményei, szerintem nincs értelme egy féle fiókkialakítással játszani, kivéve, ha már az elején klánszinten fel van osztva a feladat a tagok között. Létezhetnek olyan helyzetek, mikor semmi értelme támadót gyártani (se közel, se távol ellenség), a klántársakat viszont tudjuk segíteni védővel. Ugyanez a helyzet a támadó falvakkal is, ha eredményt szeretnénk elérni, nélkülözhetetlenek a támadók. Ahogyan sok más esetben már említettem, itt is minden attól függ, milyen világon, milyen ellenféllel és milyen klántársakkal kell játszanunk. Tehát alap helyzetben nem látom értelmét, de vannak helyzetek, amikor az egyféle kialakítás a célravezető.


Használsz dinamikus csoportokat? Szerinted mi egy jól felépített fiók titka?

Igen használok, és nagyon hasznosak, rengeteg időt és energiát megspórolok velük. A fiókok lehetnek teljesen különbözőek egymástól, az a lényeg, hogy a tulajdonosa ismerje, el igazodjon benne, kényelmessé tegye a játékot és ne egy átláthatatlan falu és sereg rengeteg legyen. A jól felépített fiókban egy helyettes is otthonosan érzi magát, könnyen és gyorsan tud lépni, ha arra szükség van. Ha soha nem lesz szükségünk helyettesre, akkor csak az a fontos, hogy a tulajdonosa ismerje, szeresse. Ez pont olyan, mint egy rumlis gyerekszoba, ahol a gyerek mégis tudja, mi hol van, de ha az anyja rendet rakna, már soha többet nem találná a dolgait. :)



Hiszel abban az elvben, amit sokan képviselnek, hogy a legtöbb világ már a nyitásakor eldől az indulókkal? Mit gondolsz, mi tesz egy klánt olyan nevessé, hogy egy világ elején már néhányan eldöntik, hogy megnyerték a világot?

Alapvetően igen, hiszek ebben az elvben, még akkor is, ha ennek az ellenkezőjére azért volt bőven példa. Ha van egy olyan társaság, akik jó ideje együtt játszanak, mindenki ismeri a tagok képességeit, ugyanazok a vezetők és feltétetelezzük, hogy megmarad az aktivitás és nem történik semmi rendkívüli dolog klánon belül, akkor azért lehet számítani a győzelmükre nagy eséllyel. Az viszonylag ritka, amikor legalább két azonos képességű klán találkozik egy világon és összemérhetik valódi játéktudásukat. Azt látom, hogy az össze szokott klánok többsége sem indul mindig, minden világon, hiszen egyrészt fizikailag is megterhelő lenne, másrészt ők sem szeretnének olyan világot, ahol esetlegesen egy méltó ellenfélre bukkannak, ami aztán tönkre is tehet egy jól működő gépezetet hosszú időre. Minden ilyen klán szereti uralni az elejétől kezdve az adott világot, ellenkező esetben gyorsan vissza is lépnek a feladattól.


Mit gondolsz a scriptekről? Mennyire segítik ezek a Te játékodat?

Nagyon sokáig nem használtam scripteket, nehezen vettem rá magam, de ma már bánom, hogy korábban nem egyszerűsítettem velük a játékomat. Nem azt mondom, hogy nem tudnék már nélkülük játszani, de óriási előny mindenki számára, aki használja, így nekem is. Sokan még mindig nem használnak scripteket, ami persze nem baj, de én már igyekszem az aktuális klánjaimban bíztatni mindenkit a használatukra. Sok régi játékos még most is ódzkodik tőle, de szerencsére volt már, akit sikerült rávenni a használatára és azóta is folyamatosan keresik az újabb és újabb scripteket. :)


Szerinted a védekezést is hasonlóképp meg kell szervezni, mint a támadást, vagy az egy jóval egyszerűbb folyamat?

Igen, fontos, hogy ne össze-vissza küldözgessük a védőket, jó, ha van erre a klánban egy védekezés szervező. Azt gondolom sok tekintetben hasonlóan nehéz feladat, mint egy sikeres arma leszervezése.


Ha azt mondaná klántársad, hogy 5 szóban mutasd be magad neki, akkor melyik lenne az az 5 szó?

Megbízható, segítőkész, aktív, igazságos, szerény.

Rengeteg jó közösség alakult már ki a világok alatt, amiből való életbeli barátságok is lettek. Neked vannak-e ilyen játékos ismerőseid?


Én igyekeztem a játékot és a való életet külön választani, így személyes találkozást sem kezdeményeztem illetve KH-s találkozókra sem jártam el. Ettől függetlenül akad olyan olyan klántárs, akivel telefonon illetve Messengeren beszélünk, de ezek is mind a KH-val kapcsolatos dolgok.
 

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.400
Folytatjuk is interjúnkat @petike111 játékossal...

OLVASD.jpg

Mit gondolsz egy játékos neve már eldöntheti, hogy az adott klán mennyit ér? Gondolok itt olyanra, ha egy nevesebb játékos egy ismeretlen társasággal indul egy világon.

Mindenképpen figyelemfelkeltő, ha egy nevesebb játékos ismeretlen társasággal indul, de azt nem gondolom, hogy ez nagyon jellemző lenne, ha mégis ilyet látunk, akkor minden bizonnyal PP gyűjtés, zászlózás stb. áll a háttérben. Nagy konzekvenciát nem kell levonni az ilyen esetekből. Ettől -azt gondolom- még nem értékelődik fel egy klán.


Mit gondolsz az ellenfélről? Hogyan fogalmaznád meg a jó ellenfél fogalmát?

Attól függ, mit értünk a jó ellenfél alatt. :) Ha jó játékost, akkor azt nem sokan szeretik, még a szintén jó játékosok sem. Ha van egyszerűbb ellenfél, akkor azt támadják a legtöbben. Az igazán jó ellenfeleket klán szinten érdemes támadni, mert hasonló képességű játékosok esetén nagy eredményt nem tudunk elérni, esetleg ha az egyik fél feladja időközben. Összegezve tehát, a jó játékos ellenfél nagyon lelassíthat, illetve komolyabb, aktív jelenlétre ösztönöz, de azt hiszem senki sem ezért játssza ezt a játékot. :)

Játszottál magányos farkasként, ha igen milyen volt? Meddig jutottál?

Volt ilyen a kezdeti időszakban, de gyorsan kiderült, hogy egyedül ezt a játékot nem lehet játszani. Nagyon fontosak a remek társak, senkinek nem ajánlom az egyedüli részvételt, ha komolyan gondolja és vannak céljai.


Szerinted fontosok a játékban az úgynevezett "plecsnik"? Mi az értéke egy plecsninek számodra?

Ezt két részre bontanám, mert nem minden plecsni egyenértékű szerintem. Nem ugyanaz az értéke egy végig harcolt, keservesen megnyert világnak, mint egy olyannak, ahol már szinte az elejétől azt várod, mikor lesz vége, mert sem ellenfél, sem egy kis izgalom nincs benne. Amely győzelmekért megharcoltunk, azok sokkal többet jelentenek nekem.
De nem tartom magam plecsni gyűjtögetősnek, simán volt több olyan világ, ahol a győzelem helyett a második klánba vonultam, átadva a helyem másoknak. Az adott napi jutalmas plecsnik, már ha ezeket is idevesszük, akkor fontos információkkal szolgálnak egy adott játékosról, ilyen például a legyőzött ellenfelek, gyűjtött nyersanyagok, támogatásokért kapott napi jutalmak.


Egy örökvitakérdés, hogy hogy néz ki egy ideális támadó falu és védő falu? Szerinted függenek-e egymástól?

Nem gondolnám, hogy ennek vita kérdésnek kellene lennie, de az biztos, hogy játék szituációtól függ. Az a kérdés, hogy milyenek az ellenfelek az adott világon, mi milyen stílusban kívánunk játszani, vagy hogyan alakul az idő előrehaladtával a világ. Gondolok itt arra, hogy könnyebb ellenfél esetén normál támadófalvakat csinálok, tehát bárdos, könnyűlovas, kém és kos, viszont ott ahol komolyabb ellenállásba ütközöm, ott elképzelhető, hogy katapultokat is kell gyártani, kicsit rombolni az ellenfél faluján.. :) Ugyanez a helyzet a védő falvaknál is, nem mindegy, hogy az ellenfél milyen, mivel támad, hogyan kell védekeznünk.


Szerinted mennyire fontosok a klán szabályok? Lehet egy klánt "törvények" nélkül irányítani?

Én nagyon fontosnak tartok néhány alapszabályt lefektetni és az idő múlásával esetleg tovább szélesíteni.
Összeszokott társaságoknál már elképzelhető, hogy beégett mindenkibe, de azért a későbbi vitás kérdések miatt fontos ezeket rögzíteni, különben a vezetőség sok energiáját fogja elvenni a kétes szituációk tisztázása. Ha ezek rögzítve vannak, nem igazán marad miről beszélgetni. Működhet egy klán szabályok nélkül is, de bizonyosan lesznek viták ilyenkor, ami viszont egy klán teljes széteséséhez is vezethet.


Te eltörölnéd a morált, vagy szerinted hasznos a játékban?

Semmiképpen sem törölném el, még akkor sem, ha én is belefutottam már sokszor és nagyon nem tetszett. Meg kell azonban érteni, hogy csak akkor lehet picit izgalmasabb a játék, ha az 500 falus játékos nem fél nap alatt foglalja el a tized annyi faluval rendelkezőt. Hasznos dolog, meg kell adni a kisebb játékosoknak is a minimális esélyt a játékban maradáshoz. Ne feledje senki, hogy mikor kezdő volt, ő is csak pislogott, mikor a "nagyok" pillanatok alatt lerendezték, hónapok munkáját.


Hogyan szoktál startolni? Mi a te stratégiád? Ha nyilvános megosztanád velünk?

Ez nagyban függ attól, milyen világon indulunk és milyen klánnal. Nincs kimondott szisztémám, mindig tudok alkalmazkodni, de a gyors fejlődés minden világon elengedhetetlen, a kezdéskor igyekszem a környezetemben "rendet rakni".


A játék melyik szakasza az, ami a kedvenced? Miért?

Inkább azt mondanám, hogy az elejét a legtöbb esetben nagyon nem szeretem. Nem szeretek falvakat építgetni, sokkal jobb, mikor a saját falvaim már kialakultak, illetve az ellenfelek is felépítették a sajátjukat. Ebből a szempontból a Classic V1 hibátlan számomra, itt nem 26 pontos barbár falvakat kell foglalgatni, meg építgetni. :)


Melyik a kedvenc végjátéktípusod?

Nincs kimondott kedvencem, örülök is neki, hogy vannak különböző típusok és nem mindig az "erősebb" győz a végén. Sokszor volt már fontos a megfelelő taktika, de itt vissza is térhetünk a klán vezetéséhez, hiszen sok múlik azon, hogy a vezetőség megfelelő irányba terelje a tagokat, tisztában legyen a végjáték típusával és ennek megfelelően alakítsa ki a taktikáját.


Szerinted melyik világon kezdtél már „tudatosan” , taktikusan játszani? ekkor melyik klán tagjaként játszottál és ki volt az ellenfél?

Huhh, azt hiszem a k5 után, már a k6-on, nem akartam ugyanabba a hibába esni, mint ott, így próbáltam az ottani "hibákat" megelőzni. Ekkor a Renegátok klánnal nyertünk, az ellenfél az elején a TRODLM volt, de nem tartottak ki végig.


Melyik lovagrendszer az általad legjobban kedvelt?

Mindegyik tetszik, de a legjobban a fejleszthető, több lovagot szeretem, na ott valódi segítséget nyújtanak sok esetben, szemben mondjuk a fáklyás egy lovagokkal.


Mi motivál téged?

Az izgalmasabb szituációk, világok egyértelműen. Szeretek jó csapatban együtt harcolni, örülök, ha közben tanulunk és fejlődünk együtt. Szeretem a taktikus játékot, amikor nem csak erőből kell tolni, hanem szükség van némi fifikára is, ezek sokkal jobban érdekelnek, mint az, hogy simán át lehet gázolni a világon. Amikor érzem, hogy kellek a győzelemhez, részt kell vennem a klán életében és harcaiban az mindenképpen motiváló.


Hogy osztod el az idődet, hogy az ne befolyásolja a magánéleted?

Ez most már nem egyszerű feladat, de a játékot igyekszem a magánélet mögé helyezni. Sokszor előfordul azonban, hogy egy családi szülinapon, baráti társaságban be kell lépnem a játékba és elindítani a támadást.. :) Volt már olyan pillanat az életemben, mikor háttérbe kellett szorítanom a játékot, de ameddig úgy érzem, hogy össze tudom egyeztetni a magánéletemmel és nem megy annak rovására, addig játszani fogok.


Mennyire vagy alkalmazkodó típus (lehet klánhoz és személyhez)? Illetve, mennyire tudsz haladni a korral? Minden újítást hamar elsajátítasz vagy nem igazán? Melyek azok az újítások, amelyek tetszenek neked és miért?

Nagyon gyorsan tudok alkalmazkodni, és nem is esik nehezemre, de ha valamikor úgy gondolom, hogy az alkalmazkodás már a játék minőség rovására megy, akkor tovább lépek, de ez egy-két esettől eltekintve nem igazán jellemző. Az elején nehezen ment az újítások felismerése, de szerintem már elkerülhetetlen ahhoz, hogy sikereket érjünk el. A scriptekről már beszéltünk, szerintem ezekkel lehet gyorsítani, kényelmesebbé tenni a játékot, így ezek tetszenek a legjobban.


Mitől jó egy játékos? Egyáltalán kimondható egyértelműen valakire, hogy jó játékos?

Igen, kimondható, nálam például több olyan játékos is van akit tisztelek, elismerek és nem csak a játék tudása, hanem inkább a kitartása, a klánban betöltött szerepe, megoldó képessége vagy akár az alkalmazkodása miatt is. Nálam a jó játékos nem feltétlenül azt jelenti, hogy "mindent" ismer a játékban.


Mitől jó egy klánvezér? Egyáltalán kimondható egyértelműen valakire, hogy jó klánvezér?

Kiemelkedő kommunikációs képességek, higgadtság, megfelelő helyzetfelismerés, határozottság, aktivitás, ezek mind-mind a jó vezér tulajdonságai, ha ezek közül bármelyik is hiányzik, akkor is lehet jó vezető, de csak akkor, ha a mellette lévő többi vezér rendelkezik a hiányos tulajdonsággal. Igen, több vezetőt is tudnék mondani, akire illik a jó klánvezér fogalma, de szerintem több olyat, aki annak gondolja magát, de a közelében sincs. :)


Te kit ajánlanál a következő riportalanyunknak? Volt-e olyan kérdés, melyet hiányoltál és szívesen megválaszoltál volna? Ha igen mi volt az?

Hát, mivel elég hosszú egy ilyen beszélgetés, így azt hiszem a jelenlegi ellenfeleink közül kellene riport alanyt ajánlanom, ezzel is elvonva kicsit az idejüket. :) De viccet félre téve, szívesen olvasnám esetleg @Fradi69 , @Rob0322 , @arpika történetét, utóbbi kettőtől ne vegyetek el sok időt, Fradit viszont egy kicsit leköthetitek. :)
Nem jut eszembe nagyon fontos kérdés, így is örülök, hogy végeztünk. :) Megtisztelő, hogy felkértetek, köszönöm a lehetőséget, akik pedig végig olvassák, azoknak még több évnyi jó játékot kívánok, akár barát, akár ellenfél!



Köszönjük hogy elolvastad legújabb interjúnkat! Kérünk amennyiben tetszett jelezd azt felénk egy Like-al(Köszönettel), és ha kérdésed maradt @petike111 -hez azt tedd fel itt hozzászólásban!

A következő interjúnkig, jó szórakozást kívánunk neked itt a Klánháboruban
!
 

Fragile Reality

53 41 59 20 48 49
A reakció pontszáma
17.221
A Classic V1 világ esetében megnőtt az ilyen játékosok száma, nem tudom mi indokolta, a világ indulása óta eltelt időben több árulást és kémet tapasztaltunk, mint az eddigi 14 év alatt összesen.

Itt csak a Knightra tudok reflektálni, nem volt nehéz tele lenni kémekkel, amikor literally mindenkit felvettetek, függetlenül attól, hogy kiről van szó, a map melyik részén van, vagy mit csinál. Ez a lehető legjobb dolog, amikor az ellenfél az ész nélküli toborzással megteszi azt a szivességet, hogy gyengíti saját magát (hello Doo!)
 
Fent