Azt bevettem a gondolkodás menetemben az előző hozzászólásomban. Mert lényegében a csata kimenetelére annak van befolyása.
De ne feledd az egységeknek 4 tulajdonságuk van, azon a világokban ahol van ijász kaszt. Amelyikben nincs abban csak 3 tulajdonságuk van. Ezek meg a következők:
Támadó érték
Védekező érték
Védelem Lovasok ellen
Védelem íjászok ellen (ijász nélküli világban nincs)
Minden falunak a fal által ha üres is van alapvédelme, amit pontosan nem tudok mi alapján határoz meg a harcrendszer, de a falnak van köze hozzá biztosan és ezen kívül lehetséges a többi épület(szint)eknek is van valami, bár ezt nem tudom biztosan. Lényeg van az üres falunak is alapvédelme valamennyi.
És logikus is, hogy egy foglalásos támadásnál 2 részre szedje a harcrendszer a támadást. Veszi a támadó és védő egységeket, kiszámolja azok támadó és védekező értékeit egységenként lebontva, ha van lovag a megfelelő egység értékeit a lovagnál lévő fegyver megfelelő értéke(i)vel felszorozza.
És innen nem tiszta a harcrendszer számítási módja de valószínűleg az történik, hogy külön kiszámolja mekkora veszteséget okoznak egymásban a lovasok és ha vannak az ijászok, valamint a támadóérték és a védekező érték különbsége alapján megállapítja hogy a támadó csapat volt-e erősebb vagy a védekező, a támadó morál és a támadó szerencséjét és a fal által adott védelmi értéket figyelembe véve. Majd a kapott értékek alapján megállapítja mi halt meg és mi nem. A felderítőket ha vannak megint teljesen külön számolja mert a felderítők csak a felderítők ellen harcolnak, kivéve ha nem halnak meg védekezésben a többi támadó sereg által. Hogy a megmaradó egységeket aztán hogyan számolja ki az rejtély (szerintem a kezdeti támadó:védőértékek aránya alapján), mert nem nyilvános amennyire én tudom a számítási módszer.
A lényeg, hogy ha volt nemes a csapatban és az nem kenődött fel a teljes támadósereggel együtt a védőkön, tehát van túlélő támadó csapat kiszámolja annak megmaradt támadó értékét, meg a falu megmaradt alapvédelmét és ha a megmarad támadóérték és védőérték különbsége nagyobb mint a támadóérték fele akkor a nemes besétál, ha kisebb akkor meg feldobja a bakancsot a nemes függetlenül attól marad-e túlélő támadó.
No persze hogy tényleg így történik-e van sem azt nem tudom, talán valamelyik Admin tudja a valódi számításmenetet, de az sem kizárt, hogy ezt a játék fejlesztőin kívül senki nem tudja konkrétan.
Tehát amit itt leírtam azt csak egy lehetséges válasz és konkrétan csak egy logikus találgatás azon dolgokból amit tapasztaltam eddig és amit megismertem, kikövetkeztettem az eddigi játékom alapján.