• Nem tetszik a havazás? Kapcsold ki:

Morál változás

NovaLee

Community Manager
A Klánháború Csapata
Community Manager
Kedves Játékosaink,

Az elmúlt hetekben igencsak sok kérdés merült fel a morál végjátékbeli kivételének eltörlésével kapcsolatban. Először is mindenkitől szíves elnézésetek kérjük mind a csapat, mind az InnoGames nevében, hogy nem jelentettük előbb be a változást.

Nemrégiben a végjátékok bevezetése automatizált lett, így mostantól a rendszer maga végzi ezeket a feladatokat, és a Support nem kell és nem is tud közbeavatkoznia. Ennek fényében némileg módosultak a végjáték szabályai is a régi rendszerhez képest. Ennek részletesebb ismertetőjén Végjáték ismertetőjénél megtalálhatóak, illetve a Wikin van egy rövid ismertető: https://help.klanhaboru.hu/wiki/Végjáték

Játékosaink visszajelzéseit, alapos statisztikai adatok megfigyeléseit, új és kevésbé tapasztalt játékosaink igényeit is figyelembe véve úgy döntöttünk, hogy a morál a szerver végéig aktív lesz és nem kerül többet törlésre, egyetlen végjáték esetében sem.

Nagyon sajnáljuk, ha ez egyes játékosainknak kellemetlenséget okoz, esetleg úgy érzik ellehetetleníti a játékot. Mi egyáltalán nem gondoljuk így, sőt, hiszen a győztes klánnak kiemelkedő teljesítményt kell felmutatni, ahhoz hogy valóban győztesnek mondhassa ki magát - ehhez pedig az is hozzá tartozik, hogy a már legyengült klánok és játékosok ellen nehezebb csatákat kell vívnia, így nem lesz azonnal egyértelmű a biztos első helyezés. Ez a módosítás lehetővé teszi, hogy olyan helyzetekből visszafordítható legyen a játék állása, ahonnan máskülönben esélye sem lenne a hátrányban levő félnek. Így sokkal inkább a stratégiai és motivációs részre helyeződik a hangsúly.

Köszönjük megértésetek és további jó játékot kívánunk!

Üdvözlettel,
Klánháború Csapat
 

gettómadár

Well-Known Member
előszöris örülök hogy így pár hónap késéssel eljutott az infó.

nyilván ez már nem fog megváltozni, mert jó alaposan végiggondolták az innogamesnél azok az emberek, akik burokban élnek, soha nem volt közük a játékhoz, és jobban tudják, mint azok akik ténylegesen játszanak, DE én azért 1-2 dologra reagálnék, ha már több mint 1 hónapig próbálkoztam, hogy megelőzzük ezt a mérhetetlen baklövést:

Nagyon sajnáljuk, ha ez egyes játékosainknak kellemetlenséget okoz, esetleg úgy érzik ellehetetleníti a játékot. Mi egyáltalán nem gondoljuk így, sőt, hiszen a győztes klánnak kiemelkedő teljesítményt kell felmutatni, ahhoz hogy valóban győztesnek mondhassa ki magát - ehhez pedig az is hozzá tartozik, hogy a már legyengült klánok és játékosok ellen nehezebb csatákat kell vívnia, így nem lesz azonnal egyértelmű a biztos első helyezés. Ez a módosítás lehetővé teszi, hogy olyan helyzetekből visszafordítható legyen a játék állása, ahonnan máskülönben esélye sem lenne a hátrányban levő félnek. Így sokkal inkább a stratégiai és motivációs részre helyeződik a hangsúly.
egy győzelmet érő "kiemelkedő teljesítmény" nem abban kéne hogy mérendő legyen, hogy a végén az 1000 nuke-ból nem 3at kell belegyalulni egy kis játékos falujába, hanem 62t. az a bizonyos kiemelkedő teljesítmény általában akkor nyilvánul meg, amikor egy klán kiépíti azt a komoly előnyt, ahonnan "esélye nem lenne a hátrányban levő félnek" visszajönni. persze nem egy világot láttunk már, ahol ezek az előnyök toborzással/olvadással épülnek ki, de ezt most tegyük félre.

a v47 világ néhány hónapja zárult le. 2300 falu hátrányban volt a Random az FF+100 szövetség ellen, ez pl kimeríti a kb behozhatatlannak számító hátrányt. ki lett szedve a morál, és nem is volt rá szükségünk. a legtöbb frontos fiókunk eleve elég nagy volt ahhoz, hogy mindenki maximális morálon támadhassa, de csapatmunkával és kommunikációval meg tudtuk oldani a védekezést hátrányban is. megvoltak a kiemelkedő teljesítmények, megküzdöttünk, és miután megfordítottuk a szervert, nem lett volna jelentősége annak, hogy van-e morál, vagy nincs.

eleve mi az, hogy a morál benthagyása lehetővé teszi, hogy olyan helyzetekből lehessen fordítani, amikben egyébként nem lehetne? a védekezést megkönnyíti a hátrányban levő félnek, de védekezéssel nem nagyon lehet komoly hátrányból visszajönni. ahhoz támadni kell.

annyit lehet, hogy elértek, hogy tovább fognak tartani a világok, főleg hogy az érmeköltség csökkentést is megszüntetitek. de ebből nem nagy fordítások lesznek, hanem bele fognak unni a játékosok, hogy nem lehet lezárni egy régen eldőlt világot, mert nem lehet kiszenvedni azt az utolsó pár % dominanciát. majd visszajöhetnek a v3as idők, amikor 8 év után a supportnak kellett zárnia, mert patt helyzet volt, és nem sikerült elérni azt a dominanciát, amire szükség lett volna a győzelemhez.

aki játssza ezt a játékot, az tudja, hogy az általatok említett dolgok elérésére teljesen alkalmatlan a morál. amire alkalmas, az a visszaélések (morálharcos játékosok telepítése frontra az ellenfél lassítása érdekében, morálharcos játékosok telepítése az ellenfél közé gerillaharc érdekében), plusz időhúzás a szerver végén, ha a hátrányban levő fél akar egyáltalán szenvedni még. de nekem az a tapasztalatom, hogy amikor a "behozhatatlan hátrány" szintet elérjük, akkor a vesztes oldalon a játékosok 90%a nem akar már szenvedni, és nem azért, mert nincs morál, ami "esélyt adna" nekik.

gratulálok az innogamesnek, ez egy csodálatos döntés.
 

Syntex

Speed Admin
A Klánháború Csapata
Community Manager
Speed Admin
Itt egy csapat nyúj kiemelkedő teljesítményt és azok ti vagytok..és ezt ne dicséretnek vegyétek mert napról napra hétről hérte múljátok fellül magatokat amivel sorba köpitem szembe a kh társadalmat kezdve itt a hiú ábrándokat kergető játékosokkal akik naívan szavaznak a beállításokról már nem első alkalommal és folytatva itt ezzel a zseniális végjáték beállításos hülyeséggel amit értelmes ember nem támogat csak olyan csapat aki vesztésre áll és szépen vissza lehet élni a morállal ami tönkre teszi azok játékát akik szerver kezdése óta a világon vannak de ha ez a morál dolog nem lenne elég most már az érme sem lesz olcsóbb na erről most kérek egy levelet hogy ezt melyik tapasztalt vagy kevésbé tapasztalt játékos mondta hogy az érme ne legyen olcsóbb? :D
az hiszitek ezzel több játékosotok lesz közbe ez 2 olyan beállítás amivel inkább játékosok mennek megint el mint sem jönnek :)
de folytassátok csak mondogassátok magatoknak hogy ti mindent értünk játékosokért tesztek hátha pár új tag még hinni fog nektek :)
Sajnálom, de ha nem tudod megérteni, hogy ezekbe a döntésekbe nincs beleszólásunk, akkor nincs értelme erről tovább vitáznunk. A döntés végleges, az összes ország szerverét érinti, és nem a magyar Klánháború Csapat hozta meg.
 

Close Your Eyes

Well-Known Member
Kedves InnoGames,

Kérdem én, miért azok a játékosok fogják meginni ennek a levét, akik kiemelkedően teljesítenek? Kit lassít be a morál? Azt, aki jól fejlődött, a területét kistedte, és hajtott. Kit fog segíteni a morál? Azokat, akik ennek a teljesítménynek a közelében se jártak, és/vagy már le van győzve a klánjuk, fiókjuk. Na de ami engem felháborít ennél sokkal jobban, az az érmecsökkentés kivétele. MIÉRT ismét azok a játékosok járnak rosszul, akik jól fejlődtek, kihasználták a lehetőségeiket, és jobbak a többieknél? Tudom, manapság már a barbibelsők szoktak a top fiókok lenni, de általában a legtöbb nemest azok használják el, akik a jobbak. Az lesz elérve ezzel, hogy lassú szerók lesznek beállítástól függetlenül, és a 60% dominanciát is kínkeserves lesz elérni, mert a nemesgond korán felüti a fejét, kis szerveren nem tudjuk kifarmolni a nemesek költségeit mert minden barbizabáló megeszi a barbikat, és még a kisebb játékosokat se lehet könnyebben beütni, mert a morál örökké ott marad. Miért a jók szívnak? Iskolában is általába nem azt büntetik, aki ötösöket szerez, hanem aki egyest, itt pedig megdicsérik, aki megbukik, adunk neki ösztöndíjat is, aki meg kitűnő, azt büntetjük. Gratulálok!
 

gettómadár

Well-Known Member
Sajnálom, de ha nem tudod megérteni, hogy ezekbe a döntésekbe nincs beleszólásunk, akkor nincs értelme erről tovább vitáznunk. A döntés végleges, az összes ország szerverét érinti, és nem a magyar Klánháború Csapat hozta meg.
remélem azt azért érzékeltettétek a szakértő innogames-es bohócokkal, hogy mekkora indulatokat vált ki a magyar játékosközösségben ez a döntés. persze, annyira intenzíven kevesen tüntetnek ellene, mint én, a v55ös NN klán kifejezetten lájkolja ezt a változást, mert nekik ez nagy segítség abban, hogy tudjanak ellenem védekezni. de most, hogy hivatalosan szétkúrták a végjátékot, szerintem több ember fel fogja emelni a hangját.
 

gettómadár

Well-Known Member
V55 jó példa. Az OS ellen összeállt mindenki, kb 2 ezer falus hátrányban vannak, de mivel az OS-be vannak a jó játékosok, ők szívnak a morál miatt. Tehát aki alapból faluhátrányban van, még megkapja a frontjára a morált is. Nagy fordítás lesz belőle!
ez a kh jövője! a mókus70 szintű fiókok, aki befoglalja a barbikat, van 40 faluja 1400 pontos átlaggal, ami nagy pontos azt is visszabontja, csak védőt képez, és vagy hagyod, vagy rááldozol klánszinten több100 nuket, hogy elvedd tőle az 1000 pontos falvakat. ez az idealizált jövőkép az innonak.

arra lennék kíváncsi, hogy akkor mit fognak csinálni, ha a bevételük jelentősen lecsökken. mert ugye általában nem azok a játékosok költenek pp-re, akiknek fél év után van 6 falujuk, és morálos golyófogónak vannak ott a fronton. a fejlődés pedig büntetve van, szóval ki a pék akar majd ezek után fejlődni? mindenki bontsa vissza 1000 pontosra a falvakat, akkor 100-100 morálon támadhatunk oda-vissza, és 2xes sebességű szeró, szóval 1-2 hónap alatt azért elkészül 1 nuke 5ös barakkban meg 3as istállóban. aztán 8 év után majd zár a support, és aki több barbit evett meg, az a győztes!

éljen a jövő klánhá... izé. új nevet kéne adni a játéknak, mert háború itt nem nagyon lesz már
 
Kedves Support csapat!

Le írtak már előttem elég sok mindent miért ostobaság ezt az egészet be vezetni, de rá teszek egy lapáttal én is... bár ahogy nézem ti csak a " Mosom kezeimet" közmondást ismeritek mivel minden egyes gondra amivel megkeresünk titeket az a válasz, hogy "ezeket a döntéseket nem mi hozzuk" akkor kérdem én minek vagytok itt? Miért dönti el más régió, hogy mi miként játszunk amikor azt se tudják mit szeretnénk. Ez a végjáték változás szerintem max annyit fog segíteni, hogy a jobb játékosok szarni fognak az egész játékba, mert értelmetlen az hogy gyorsan fejlődjenek amikor azokat támogatja a játék akik lébecolnak egész szerveren és nem csinálnak semmit max védőt gyártanak. Ki emelek egy részt abból amit írtatok mert nem igazán értem én mint játékos, hogy ez hogy nézne ki a gyakorlatban... : "Nagyon sajnáljuk, ha ez egyes játékosainknak kellemetlenséget okoz, esetleg úgy érzik ellehetetleníti a játékot. Mi egyáltalán nem gondoljuk így, sőt, hiszen a győztes klánnak kiemelkedő teljesítményt kell felmutatni, ahhoz hogy valóban győztesnek mondhassa ki magát - ehhez pedig az is hozzá tartozik, hogy a már legyengült klánok és játékosok ellen nehezebb csatákat kell vívnia, így nem lesz azonnal egyértelmű a biztos első helyezés"

Ti nem gondoljátok úgy, hogy el lehetetleníti a játékot, mert fogadjunk még egyikőtök se játszott rendesen ezzel a játékkal. Abban mi a kiemelkedő, hogy 1 falu megszerzéséhez 10x annyi nuke kell, mert az ellenfél már az eddigi csatákban el bukta a többi faluját. Ahhoz kell kiemelkedő teljesítmény, hogy el juss addig hogy már csak pár % hiányozzon a dominanciához és el árulom nektek az az a pont amikor már a játékosok 99%-nak nincs már kedve játszani... az a 2 akinek van az általába a top1 meg a top2 és ők is csak a plecsnire mennek, hogy kié legyen a végén. Nem arra hogy azoktól a játékosoktól 10x nehezebben hozza el a falukat akiknek birodalmuk 90%-át el foglalták már. Értem én hogy kisebbek a világok és kell a pénz az Innonak, csak hogy ezzel nem fognak több pénzhez jutni... nem fognak az emberek gyorsan fejlődni, mert a morál miatt semmi értelme. Egyszerűen játszani se fognak mert kár szenvedni egy szerver végén ami igazából már el dőlt csak a morál miatt még 1 évig tart mert ha nem mozgatnak védőt akkor is kb 4 nuke ki szedni 1 VF-et ami valljuk be elég nagy hátrány.
A másik meg, hogy fel ajánlom az egész Inno-nak, hogyha itt 55-n ki veszik, de utána bent marad ez a morál dolog és az el következendő szerverek közül végjátékban egy olyan klán fog nyerni amelyik az utolsó 10-15% dominanciáról csak a morál segítségével meg fordítja a szervert akkor ki számolhatjátok, hogy mennyi pénzt költött pp-re azon a szerón az összes játékos és haljak meg el utalom nektek azt az összeget mert kb 0.000000000000000000000000000000000000000000 meg még ezer nulla és 1% esély van rá, hogy ilyen valaha az életbe fog történni.
 

bArNNNi

REBELS
Kedves Support,

Jelenleg a v57-es jatékos állomány: 1321 játékos.
Itt van tuti biztos 1-2 "ismétlődő" játékos; tehát maradjunk egy reális 1200 játékos állománynál.
Nagyjából ennyi szokott megjelenni a szervereken.
A bohoc inno games "Staff"-nak köszönhetően a magyar klánháború játékos állománya 1-2 év múlva: 1200-ből cca. 120 lesz.
Mert akik eddig nyomtuk/nyomták a lovét a játékba, akik éjjeleket fent-voltak; akik a munkából is beléptek úgy, hogy közben kockáztaták azt, hogy esetleg észreveszik és kidobhassák a munkából tuti biztos nemfogják ezt tovább csinálni ilyen barom-beállítások mellett; Így én bizonyIsten mondom, hogy drasztikusan le fog esni a KH játékos állománya!

Szóval #RIP-HUTW! :)
 

-Cro

Személyes névmások
Nemzetkozin a supp nem tud arrol, hogy ne lehetne kivenni a moralt..
Mondhatnam hogy valaki hazudik, de lehet csak felteteleznek.
Nem akarom megserteni a kedves magyar supportot, de valaszoljak mar meg, hogy mi is az igazsag?:D
 

Syntex

Speed Admin
A Klánháború Csapata
Community Manager
Speed Admin
Nemzetkozin a supp nem tud arrol, hogy ne lehetne kivenni a moralt..
Mondhatnam hogy valaki hazudik, de lehet csak felteteleznek.
Nem akarom megserteni a kedves magyar supportot, de valaszoljak mar meg, hogy mi is az igazsag?:D
Köszönjük a jelzést, utána fogunk érdeklődni. Sokat jelent véleményetek, és őszintén sajnáljuk a kialakult helyzetet. A legboldogabbak akkor lennénk, ha mielőbb sikerülni megoldani a helyzetet, és mindenkit élvezettel töltene el játékunkkal játszani. Kérlek értésetek meg, hogy bizonyos dolgokban nem mi döntünk, ennek ellenére továbbra is megpróbáljuk maximálisan képviselni igényeitek.

Visszajelzésetek alapján megígérhetünk annyit, hogy tovább egyeztetünk a központtal az érdeketekben és megpróbáljuk meggyőzni őket arról, hogy különleges engedményként, Magyarországnak tegyék lehetővé az automatizált végjáték módosítását, és így lehetővé váljon az hogy manuálisan vegyük ki a morált egy bizonyos feltétel után, vagy éppen csökkentsük az érme faktort.

Sajnos erről ígérni biztosan nem tudunk, csak azt hogy minden tőlünk telhetőt megfogunk enne érdekében tenni. Nekünk is az a célunk, hogy jól érezzétek magatokat, szeretnénk egy jó hangulatú közösséget fenntartani.

Amennyiben nem járnánk sikerrel, előzetesen is elnézésetek kérjük. Mindenképpen tájékoztatni fogunk az eredményről, addig is szíves megértésetek és türelmet kell kérnünk!
 

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
Tisztelt supp/inno!

Akkor, ha ezek a változások életbe lépnek kérném, hogy ajánlják/továbbítsák azt, hogy az elejétől olcsóbb legyen legalább 10%-al(de inkább ilyen 30 lenne a kedvező) az érmecsökkenés és nagyon max 65%-ra mehet le a morál maga.

Ezzel a szabály maga is elfogadhatóbb, egyben nem ki****ás az aktív játékosok 90%-ával.

Az,hogy érmecsökkenés van az azért jó, mert a végén mindig szinte csak foglalni kell. Ki a franc akarna 80%-nál bármit megfordítani, mert jó a morálja?? Ha meg visszafordítja, és megint nem lesz morálja, akkor ismét szív vagy mi lesz?

Ha kell angolra fordítom ezt, ha a supp tudná továbbítani az inno felé...

Tisztelettel:
Marko
 
Utoljára szerkesztve:

diRicheron

Hopeless cmu.OVer!
Nah ezt az egészet írtó gyorsan újra kéne gondolni mégegyszer, meg százszor, amíg az innó vagy akárki be nem látja, hogy ez hülyeség.