Üdv!
Régóta játszok már a Klánháborúval, hosszabb-rövidebb megszakításokkal. Most a nyáron ismét nekivágtam, és van pár ötletem, ami talán elnyerheti néhányotok tetszését:
1. Valaki itt régebben felvetette (bocsi, lusta vagyok az 50+ oldalt végignyálazni), hogy a klánokban legyen egy vagy kettő "Hadvezér" jogkörű tag, akik a klán többi tagjának egy helyre gyűjtött seregeit lenne joguk irányítani. Vagyis lényegében egy összevont klán-sereg lenne, ami nyilvánvalóan sokkal gigászibb csatákat vívna. Bár én személy szerint inkább a nyugodt, magányos farkas stílust képviselem, a klánok játékát ez jelentősen izgalmasabbá tenné. Ezt az ötletet olvasva jutott eszembe a következő:
2. A térképen prémium-fiókkal elérhető az a bizonyos politikai térkép-opció, vagyis az, melyen színes poligonokkal jelöli a játék melyik településnek, illetve melyik játékosnak mekkora "felségterülete" van. A sajátját asszem mindenki sárgának látja. Lehet, hogy másoké több darabra osztják a mi falvaink által uralt területet, illetve előfordul, hogy barbár-falvak is vannak ezeken a területeken.
Namármost az tűnt fel, hogy bármilyen környezetben legyünk is, minden probléma nélkül megérkezik minden piacon vett-eladott, vagy csak küldött-érkező nyersanyag, illetve támadás-erősítés-farmolásból visszatért sereg. Mire gondolok? Tegyük fel, van kettő falu, "A" és "B" falvak. mindkettőnek van egy kisebb territóriuma, de nem összefüggőek. Sőt, a két falu birtokosa egy klán tagja, melynek ellenséges játékosának területe választja külön A-t és B-t (remélem értitek). Vagyis ellenséges területeken vezet át az út (ha feltételezzük, hogy egyenesen a cél felé mennek, és nem kerülnek akár több mezőnyit). Reálisan nézve simán elképzelhető, hogy elkapják például a küldött nyersanyagot. Lehetne esélyeket meghatározni (mármint a játék által), hogy pl. az ellenséges klán tagjainak területén mondjuk 60%-os eséllyel megtámadják a karavánt út közben. Szövetséges klán, illetve klántárs esetén ez lehetne lényegesen alacsonyabb (1-5%, esetleg 10%), a barátlistában szereplő játékosok területén egyértelműen Nulla% lenne, a semleges, barnával jelölt játékosok területén pedig 20-50%-os eséllyel lesznek támadás áldozatai. Az ilyen útonálló-támadások eredménye sokkal kisebb lenne, mint egy valódi ostrom vagy csata esetében, kevesebb lenne a veszteség, és a véletlenszerűség bár meglenne, a nyersanyagot sem tudnák teljes mértékben eltulajdonítani.
Az újonnan játékba illesztett épület, az Őrtorony hatósugarán belül pedig a politikai térkép halmazaitól FÜGGETLENÜL nem lennének ilyen "zavargások", útonállások, így növelve az épület kihasználtságát, hasznát.
Ezt megkönnyítené, ha a politikai térképet, ha csak valamilyen "lebutított" verzióban is, de elérhetővé (ki-be kapcsolhatóvá) tennék prémium-fiók nélkül is. (de lehet, hogy érdekesebb lenne, ha maradna így az elérhetősége).
Ehhez még kellene valami: bár ezzel biztosan rengeteg meló lenne, de egy új gyalogos egység bevezetése: az Útonálló. Barakkos képzés, viszonylag alacsony támadási és védekezési érték, de alacsony előállítási költség. Lenne bizonyos teherbírása. Őt nem lehetne erősítésként küldeni. Vele való támadás esetén térképen vagy írásban megadható lenne, hogy hány (illetve akár konkrétan hogy melyik) mezőkben portyázzon, és lenne három vagy négy időkerete is (hasonlóan mint a Lovag XP-szerző képzése, de nyersanyag-szükség nélkül). Az Útonállót csak egyedül (mármint többedmagával, de másfajta egységek nélkül) lehetne használni, és a mondjuk 3-5-10 órás ideje alatt az otthonául szolgáló falu territóriumában portyázna. Lehet, hogy nem talál senkit az időtartam alatt, de egy portya alkalmával csak egyszer foszthat ki, ezután függetlenül a hátralévő időtől, hazatér.
Természetesen ha egy falunak nincs útonállója, az ő területén is nulla az esély a támadásra.
Ez drasztikusan izgalmasabbá és kiszámíthatatlanabbá tenné az egész játékot, és belegondolva, hogy a középkorban sem voltak biztonságban a kereskedők, életszerűbbé is tenné, valamint kicsit megtöltené a falvak közti üres teret, mert az elindulás és az érkezés között bármilyen ellenséges játékosok falvai mellett haladnak is el és bármilyen messze is mennek, csak internetes adatok, és nem kell értük aggódni. az Útonállórendszer bevezetésével azonban megszűnik a "hosszú ideig tartó teleportálás" érzése.
(Ha még tovább gondolom ezt, bizonyos keretek közt katonai egységeket is lehetne a nyersanyag-szállítmányokhoz rendelni. Ezt mondjuk a játékos vagy a falu pontjaihoz mérten (mondjuk 30.000 pont felett), de csak korlátolt főnyit, nem tíz- meg ötvenezret, és csak védő egységeket.)
Ja, és nyilvánvalóan a térképen nem látszódna, hogy X és Y területeken hol vannak útonállók. És nem feltétlenül kell a portyán lévő útonállónak megtalálnia az azon a területen áthaladó szállítmányt.
Nyilván vannak még lyukak az ötletben, de a játékfejlesztők ezeket majd kipótolhatják.
3. Egy némileg egyszerűbb, de talán sokkal közérdekűbb ötlet, hogy lehessen több saját falu esetében összehangolt támadást indítani egy ellenséges falu ellen. Védés esetén ugye összegyűlnek a védett faluban az egységes, de támadás esetén nem olvadnak össze a támadások, még ha egyszerre is érnek be. És ilyenkor a tíz vagy mégtöbb jelentés helyett csak egy jönne, "Összehangolt támadás XY falu ellen" címmel.
4. Meg az is eszembe jutott, hogy milyen furcsa, hogy pont a piac épülete az, amelynél semmilyen körülmények közt nincs animáció, de ez már tényleg a mellékes ötlet.