kezdjük ott, hpogy a v3on ez "tökéletesen" működött, mert nincs íjász ill lovasíjász.
a v13on viszont a 15ös fejlesztési limit azt is jelenti h még az összes támadóegységet se tudom a faluban maxra vinni..
vagy pl még kémet sem tudsz fejleszteni az adott falub an ahol a bárdos k.ló l.íjász, kos+kata 3as.
A kérdés csak az hogy valóban fontos -e minden támadó egységet maximumra vinni.
Persze a sereg támadó potenciáljának maximalizálása érdekében a válasz igen lenne, de abba sem árt belegondolni hogy a lovasíjász és a katapult kiegészítő egység, azaz a többi egységhez képest kis számban gyártjuk őket így a magasabb szintre való fejlesztésükből kevesebb előny adódik.
A kos egy másik kategória, hiszen a harcban betöltött szerepe nem a támadó értékében hanem a fal csökkentésében rejlik, ennek köszönhetően pedig növeli az összes többi egység hatékonyságát.
Viszont azt sem szabad elfelejteni hogy 220 darab kos felett a támadó sereg vesztesége már nem csökken (szimuláld le ha nem hiszed), csak a fal sérül jobban. Ennek pedig csak akkor van értelme ha a falu kitakarításához több mint egy támadás szükséges ami a játék eme kezdetleges szakaszában nem mondható el. Vagyis a kost sem érdemes még fejleszteni, hacsak nem akarsz megspórolni 63 kos legyártását. (feltételezem hogy mint minden más egység, a kos is 40% bónuszt kap a teljesítményére hármas szinten 157X1,4=220)
A lándzsát és kardot nem lehet lefejleszteni (2 pont)
Bárd és KL egyértelműen 3as szint (6 pont)
Kos, katapult, lovasíjász 1-1-1 (3 pont)
Ez 11 pont, így bőven belefér még egy hármas felderítő is az elején. Később persze szükség lesz a hármas kosra is néhány faluban de a lovasíjász, katapult és hármas felderítő nem mondható nélkülözhetetlennek.
Ez a specializálódás lényege, hogy ne ugyanúgy nézzen ki az összes támadó falu és egy kis színt, taktikát vigyen a játékba.
Egyébként is hogy nézne ki egy korlátozás ha szinte minden egységet maximumra lehetne fejleszteni?