Riportok csicsonka

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.398
Kedves Játékosaink,

Következő riportalanyunk egy érdekes játékos, aki nemrég a Világ 78-on érte el az első helyet. A riport még ennek eredménye előtt született meg, többek között lesz szó Világ 78-ról, és sok mindenben az álláspontjairól.
Jó szórakozást, és olvasást kívánunk a lenti riportunkhoz!

csicsonka (1).png


Mikor kezdted a klánháborút? Melyek voltak az első élményeid? Egyedül kezdted a játékot, vagy barátaiddal?


Nagyon régen V1-en kezdtem el a játékot pár baráttal. Az első élményeim közt egy olyan amire még emlékszek is rendesen, amikor egy nálam jóval kisebb játékost megtámadtam, aki utána felajánlotta, hogy "adózni" fog nekem minden nap, csak ne támadjam. Ezt pár napig el is fogadtam, de ahogy beszélgettünk összebarátkoztunk és végül többet segítettem én nyersivel neki, mint amit ő adott előtte nekem.


Ki tanított meg játszani, vagy hogyan tettél szert a mostani tudásodra?


Jó részt magamtól tanultam meg a dolgokat, de sok év kihagyás után apukám volt az, aki tanított pár új "trükköt", elmagyarázta az új dolgokat. Jól védekezni pedig @zsuzsu888-tól tanultam meg. Az új dolgokkal miatt elég nagy barátom már a klánháború Súgó is.


Mit gondolsz, hogy milyen szinten áll a jelenlegi játékostudásod?


Biztos hogy van még mit tanulnom, kh világbajnokságra nem mennék el, de amúgy a jobb játékosok közé sorolom magam. Tudom hogyan fejlődjek gyorsan pp nélkül is.


Mely klánokkal harcoltál eddig? Melyik volt köztük kiemelkedő, és amelyikkel ha holnap hívnának bármikor újra játszanál?


Nagyon sok világot hagytam már ki és konkrétan klán nem rémlik ami kiemelkedő lenne, inkább játékosok akik ha hívnának bármikor újra játszanék velük.


Van-e olyan játékos vagy klán, aki kivívta ellentéted, és ha teheted mindig ellenük játszol?


Nem vagyok egy haragtartó típus, voltak veszekedéseim már másokkal, de hamar túlteszem rajta magam és nem fordult még elő, hogy bárki ellen azért játszanék, amit előző világban tett ellenem. Inkább azt nem szeretem, ha valakin látom hogy csak kihasználná akit tud. Azt még ha nem barátommal vagy velem csinálják, akkor sem tolerálom és bőven elég ok nekem arra, hogy ellene játszak az adott világban.



Vezettél-e már klánt? Nyertél-e már klánvezérként, vagy buktál-e vezetőként?



Nagyon régen már V1-en is és utána párszor próbálkoztam vele még gyerekfejjel, de túl komoly feladat volt még akkor, ami hamar le is esett szerencsére. Utána inkább csak diplomata vagy egyéb kis szerepeket vállaltam sokáig. Jó pár évvel később amikor visszatértem klánháborúzni, akkor vezettem egy klánt V35-ön, a TSPx-et, ahol egy nálunk jóval nagyobb klán több hónap csatározás után végül kénytelen volt beolvadni a klánunkba, amit én győzelemként könyveltem el. Ez után nem sokkal abba kellett hagynom a játékot és ahogy néztem azóta, sajnos nem nyert a klánunk végül.


 

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.398
Folytatjuk is riportunkat @csicsonka játékossal...

CSICSONKA.png

Te mivel segítetted az újoncokat, ha találkoztál velük?


Amivel csak tudtam és elfogadták. Hiába egy böngésző alapú játék a kh, de napokba telne megtanítani mindent egy újoncnak, még ha mindketten csak arra koncentrálunk akkor is. Van akit nem fog meg annyira a játék az elején, hogy sokat olvasson róla, vannak akik régről jöttek vissza és úgy vannak vele majd rájönnek maguktól az új dolgokra. Segíteni én segítek mindig, ezt tudja aki már rámírt ilyen miatt. Segítőkész ember vagyok alapból is, meg tudjuk mind milyen kevesen játszák már ezt a játékot réghez képest, méghozzá erre a pár 100 emberre sem lehet egyáltalán azt mondani, hogy jó része legalább középszinten lenne tudásban.


Mit gondolsz a fiókellenőrzés fogalmáról a klánháborúban? Etikusnak vehető-e egy fióknak az ellenőrzése?


Nem igazán tartom etikusnak és mostanra teljesen feleslegessé is vált ezzel a számomra új funkcióval, hogy megoszthatjuk a vezetőséggel a katonáinkat és épületeket.


Volt-e olyan játékos, akivel nehéz harcotok volt, ezért kölcsönös tisztelet után barátság lett a vége? Mivel a legtöbb játékossal megtörtént már ilyen, így meglepne, ha veled mégsem. Ha nem történt ilyen vagy hasonló veled, akkor mit gondolsz mi lehet az oka?


Biztos volt olyan is, hogy nehéz harcunk volt, de nehéz harc nélkül is meg volt már többször is szerintem a kölcsönös tisztelet és barátság az ellenfeleimmel. Ez egy játék. Az lenne a lényege, hogy jól érezzük magunkat. Ha nem tisztelem a másikat, nem vagyok vele barátságos, ő sem lesz az velem és én úgy a játékot is nehezebben tudom élvezni.


Mit gondolsz a Klánháború Súgóról? Mennyire részletes? Illetve mit gondolsz a külső fórumon Tutoriálok és Oktatóvideók rész alatti kontentről? Mennyire hasznosak ezek a kezdő játékosoknak, és elérhető-e számukra?


Rendszeresen használtam a súgót, főleg mindig ahogy "visszatérek" sok idő után, akkor egy jó ideig kénytelen vagyok. Alapból az új dolgok miatt is, illetve a régieket is feleleveníteni. Részletesnek részletes a súgó, csak mostmár rájöttem hogy tele van hibákkal és konkrétan nem hihet el a súgónak mindent az ember. Pont 78-osan Felvilágosodás kora végjátékban találkoztam dologgal, ami le volt írva súgóban valahogy, közben a játékban teljesen máshogy működött.


Mi a legviccesebb történet, ami a klánháborúban történt veled? Publikus?

Hát ami most így eszembe jutott és elég vicces volt, az egy nagyon régi eset és inkább kicsit cikin vicces. Meg nem mondom melyik világban történt meg velem. Mostmár publikus, akkor még csak barátommal nevettünk rajta nagyon.
Sokkal fiatalabb voltam még mint most és vezető a klánunkban. Egyszer egy elég nagy klán vezetőjével hozott össze a sors, még ő írt rám hogy meg kellene tárgyalnunk 1-2 dolgot. Próbáltam hivatalos maradni amennyire csak lehet, akkoriban még szerintem alapból sűrűbben is ment így a kommunikáció. Na ahogy beszélgettünk üzenetben, azt írta, hogy felhívna telefonon ha ráérek, mert szóban kéne inkább átbeszélni a dolgokat. Én belementem természetesen, de már féltem hogy szóban elbénázom a tárgyalást, esetleg betojok és belemegyek valami olyanba amibe nem szeretnék amúgy vagy csak szimplán beégetem magam. Hát ahogy felvettem a telefont, már hallottam is hogy sokkal idősebb emberrel beszélek mint én vagyok. Nagy erőt vettem magamon, koncetráltam és megbeszéltük a dolgokat telefonon a nálam jó 20-30 évvel idősebb vezetővel, úgy hogy szerintem ha bénáztam is, de olyan keveset hogy fel sem tűnt. Na minden szép volt, elköszöntünk egymástól, én meg mentem a dolgomra. A wc-n ülve írtam nagy boldogan a barátomnak sms-ben, hogy ledumáltam mindent xy-al, olyan voltam mint valami király diplomata stb stb. most meg éppen kakilok. Hát elküldtem basszus és utána kb ahogy elküldtem észre vettem, hogy nem is barátomnak írtam meg, hanem annak a vezetőnek akivel előtte végig próbáltam diplomatikusan beszélni. Aztán persze egyből ment bocsi nem ideakartam, de nagyon hülyén jött ki és egy ideig nem is akartam még kh-ra sem felmenni miatta.


Van-e olyan játékos, akit a legjobbnak tartasz? Ha igen, miért gondolod így róla?


Nincs olyan akit legjobbnak tartanék. Nehéz is már ilyet szerintem megmondani, mikor egy csomó fiók arról szól, hogy duáloznak, trialoznak benne.


Inkább a biztos bevédés vagy nemesvonat vágás. Melyik a jobb? Mit gondolsz mikor melyik a jobb megoldás? Neked mennyi volt a legtöbb nemeses bejövőd, buktál ilyenkor falut?


Teljesen eset függő és magyarázhatnám most hogyan kell jól védekezni szerintem, de ilyenre nehéz lenne jó választ adni így, hogy melyik a jobb. Persze a jobb az, ha biztosra bevédve van a falu, mert akkor általában kicsi veszteséggel ölök nuke-okat, de olyan szinte sosincs, hogy csak így védekezhet az ember szerintem. Mástól nem akarok feleslegesen sok védőt elkérni, szóval az a jó ha keveri az ember. Egyet-kettőt bevéd nagyon, hogy minimális veszteséggel sok támadót öljön, sok helyen vágdos, egyet-kettőt éppen hogy bevéd és ahhonan azokat a védőket bukja, arra meg ráfoglal. Nagyon röviden ennyi.


Melyik volt a kedvenc világod, és miért?


V35 volt a kedvenc világom és egyrészt azért, mert olyan embereket ismertem meg ott, akiknek sokat köszönhetek a jelenlegi játéktudásomból, másrészt mert megmutattuk egy kezdetben aprócska klánnal, hogy igenis beleszólhat az ember kicsiként is a "nagyok" dolgába, csak nem szabad feladni. Ott konkrétan a végén már mi voltunk a nagyok, de sajnos nem bírtam végig játszani azt a világot sem családi okok miatt.


Mit gondolsz mennyire nehéz egy klánt vezetni? Szerinted egy klán vezetését eltudja végezni hatékonyan egy ember is?


Hát kinek mit jelent az, hogy vezetni. Ahogy én látom a jó vezetést, szerintem nagyon nehéz, ezért is félek újra klánvezérnek állni. Én nem hogy átverni nem lennék képes másokat, hanem még sokkal több plusz időt és energiát ölök a játékba és a kevésbé aktív és tapasztalt játékosokba, csak hogy nekik is meglegyen egy jó játékélmény. Azt tudjuk jól, hogy az aktívabb és tapasztaltabb játékosok és az ellentétük sokszor nehezen vannak meg egymás mellett. Láttam is már és nagyon sokszor hallottam is, hogy ilyen esetekben sűrűn a kis játékos belsőzésben végzi, ami érthető is valamilyen szinten. Ha nem tesznek vele valamit, akkor annak a játékosnak is elronthatja a játékját, aki meg sok időt és engergiát öl a világba, nem csak játszadozik. Na én inkább órákat ölök bele, de próbálom úgy csinálni a dolgokat hogy ne kelljen belsőzni senkit se. Az, hogy az én klánomban bárki aki nem sárga, belsőzve legyen szó nélkül, úgy hogy tudok róla teljességgel kizárt. Márpedig ha vezér vagyok, elég nehezen csinálnak meg ilyet a tudtomon kívül, azt meg hogy szó nélkül úgy értem, hogy attól vannak nekem is minimális elvárásaim. El lehet magyarázni az ilyen játékosoknak is, hogy figyelj ezt meg ezt, kell megtenned, naponta 1-2x ha belépsz már megvan simán, de ha ez sem fog menni 1-2 figyelmeztetés, utána viszont a klán érdekében búcsút kell vennünk egymástól. Én úgy tapasztaltam, hogy ez működik. Sokkal szívesebben még át is adja magától a játékos a falvait amikor kevesebb ideje marad, ha úgy érzi hogy törődtek vele előtte, meg nem érzik azt a tagok hogy át lettek verve. Jóval többet ki lehet hozni egy kicsi kevésbé aktív játékosból, mint azt sokan gondolják. Alapból sokan teljesen egyedül játszanak barátok nélkül kezdőként és kevésbé fogja meg őket a játék, ezért is kevésbé aktívak. Ahogy elkezd velük is beszélgetni, barátkozni, segíteni őket az ember, jóval aktívabbak lesznek. Sok helyen magasról tojnak az ilyenre sajnos.


Szerinted fontos-e a klánnév egy klánnak? Ha a klánnév nem elég frappáns, akkor is lehet jó klánt építeni belőle?


Hát igazából ebből a szempontból, hogy lehet e jó klánt építeni, majdhogynem mindegy a klánnév szerintem. Sokakat egyáltalán nem hat meg hogy mi a klánuk neve, csak legyen jó fej a társaság. Inkább a vezetőségtől függ az, hogy lehet e jó klánt építeni belőle, a klánnévtől szerintem egyáltalán.


Játszottál valaha többjátékos fiókban? Mi a véleményed az ilyen fiókokról?


1-2x próbáltuk, be is volt jelentve rendesen ahogy kell, de nem is lépett be sokat a duáltársam, meg nekem sem volt szimpi a helyzet.


Látom világ 78-n fent vagy. Mik a céljaid ezen a szerveren?


PP gyűjtés volt a célom, de gyengére sikeredett a világ és úgy döntöttem maradok. Hát utána megértettem, hogy nagyon rossz végjáték ez a felvilágosodás kora és azért lehettem pp-zés közepette is top30-ban, de akkor már amikor meg is értettem teljesen, nem volt menekvés a világról, mert új barátságok szövődtek.


Ha egy kezdő játékos megtámad téged nevetséges csapatokkal (például 3000 bárd 1000 könnyűlovas és 500 katapult), akkor ráírsz tanácsot adni neki, vagy mit gondolsz mi a jó eljárás egy ilyen játékos ellen?


Persze hogy ráírok, volt is már hasonló és még ennél nevetségesebb is, amikor nem hogy kost nem hozott, hanem volt benne minden vegyesen. Nem egyszer történt már ilyen, még régebben is és egyből elmagyaráztam. Még olyan is volt, hogy segítettem újragyártani a katonáit is, meg összebarátkoztunk.


Szerinted mi a jó klántárs tulajdonsága? Miért?


Ha csak egy szóban írhatnám le, akkor segítőkészség. Azért, mert az a klánok lényege, hogy más játékosokkal összejátszunk. Ha valaki nem segítőkész, nem lehet vele rendesen összejátani. Végülis nem minden esetben az biztos.


Csak csicsonka néven játszottál eddig? Milyen világokat jártál meg sikerrel eddig?


Egyszer régen volt egy másik fiókom is KisMagic néven, de kb 1-2 világra, mert ennek nem emlékeztem a jelszavára. Utána meg lett a régi email-em, abból meg jelszót változtattam itt kh-n. Hát ha siker alatt konkrétan olyan világra gondolsz, ahol nyertem, akkor egyet sem. Nem volt még világ amit végigjátszottam volna. Régen annyi időre nem tudott lekötni a játék, mostmár letudna, csak kicsit megfogyott a játékosállomány és nem is lenne már nagy szó ilyen világokat végigjátszani. Amúgy ami már nekem siker volt, az a V35 amit említettem már. Nálunk sokkal nagyobb klán próbált terrorizálni minket egész világon, végül pedig ők olvadtak be hozzánk, csak nem minden játékossal, amit meg is értettem. Meg volt már játék akkori részére egy másik nagy klán is, méghozzá nagyon kevés, de nagy játékossal és a top játékosok inkább oda mentek, minthogy tömegklán tagjai legyenek. Hogy mi lett volna azon a világon ha végig maradok, sosem derül ki sajnos.


Mit gondolsz, a játék fontos eleme a siker, a győzelem? Vagy mi teszi a játékot jó játékká? Hogyan lehet élvezni a klánháborút?


Persze hogy fontos eleme. Ha az embernek nincs valamiben sikerélménye sosem, akkor nem fogja sokáig csinálni, ez szerintem egyértelmű. Kisebb, kevésbé tapasztalt tagoknak még más ad sikerélményt, de akkor is mindenkinek szüksége van rá. Amúgy meg jó társaság kell még és már nem is lehet nem élvezni a klánháborút.


Mit gondolsz, hamarabb lezáródna világ 1, ha a mai technológiával lenne hasonló nagyságú?


Nem hiszem hogy hamarabb lezáródott volna. Szerintem pont hogy még talán most is tartana, csak bírnák e pp-vel az emberek!


Melyik klán ellen volt eddig a legnehezebb harcod? Nyertél? Ha igen miért? Ha nem szerinted mit hibáztál és mit csináltál volna másképp?


Nem emlékszek melyik klán ellen volt eddig a legnehezebb harcom, ezek eddig inkább hasonló nehézségűek voltak eddig ha csak az ellenfelek klánját nézem. Nem jött még el a legnehezebb harcom, mert nem játszottam még eleget hozzá.


Melyik a nehezebb a játékban? Támadni vagy védekezni?


A jó védekezés, sokkal időigényesebb mint a jó támadás szerintem, viszont hatékonyabb is, mint a támadás és támadással főleg manapság őrtornyok mellett, már elég nehéz nagyon jól teljesíteni. Így tekintve inkább támadni nehezebb.


Full védő vagy Full támadó? Mit gondolsz van-e értelme ilyen fiókkialakítással játszani?


Egyiknek sincs sok értelme szerintem, de ha választani kellene, akkor inkább legyen full támadó az ember. Max úgy ha van egy párja a full védő játékosnak egy olyan aki full támadó és rendesen összejátszanak.


Használsz dinamikus csoportokat? Szerinted mi egy jól felépített fiók titka?


Persze hogy használok, nem tudnék meglenni nélkülük, annyit mint a fene, meg közben is ha valamit csinálnék, de csak xy falukon, akkor muszáj vagyok másnem arra az időre új csoportokat létrehozni. Nagyon durván hasznos dolog.


Hiszel abban az elvben, amit sokan képviselnek, hogy a legtöbb világ már a nyitásakor eldől az indulókkal? Mit gondolsz, mi tesz egy klánt olyan nevessé, hogy egy világ elején már néhányan eldöntik, hogy megnyerték a világot?


Egyáltalán nem hiszek benne, főleg hogy már olvasztottam is a klánomba több hónap után egy ilyen klánt ami így indult a világon. Top1-2-4 helyezés a világon az övéké volt az első hetekben.


Van-e olyan klánvezér, aki motivált téged, és-vagy kivívta a tiszteleted csatában?


Nem nagyon rémlik ilyen sajnos.



Szerinted a védekezést is hasonlóképp megkell szervezni, mint a támadást, vagy az egy jóval egyszerűbb folyamat?


Attól függ, hogy áll védőkkel az ember. Kevés védővel is lehet csodákat tenni, csak akkor sokkal jobban át kell gondolni mit hova pakol az ember, mit vág meg, mire foglal rá.


Ha azt mondaná klántársad, hogy 5 szóban mutasd be magad neki, akkor melyik lenne azaz 5 szó?


Szia! Az én nevem @csicsonka! :D


Rengeteg jó közösség alakult már ki a világok alatt, amiből való életbeli barátságok is lettek. Neked vannak-e ilyen játékos ismerőseid?


Van 1-2, akikkel nagy ritkán még egymásra írunk, de nagyon mély nem alakult ki.

 

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.398
Folytatjuk is riportunkat @csicsonka játékossal...

CSICSONKA.png

Van-e olyan funkció, amit te bevezetnél a játékba, ha fejlesztő lennél? Mi lenne az?


Még nem nagyon gondolkoztam ilyenen eddig és nem is fogok most a kérdés miatt nagyon nekifeküdni, csak leírom ami hírtelen eszembe jutott, de amúgy biztos lenne rengeteg új funkció amit én bevezetnék a játékba.

Most pár perc alatt ami eszembejutott, egy új épület pl. Gyülekezőtér vagy Haditábor, a neve most nem olyan lényeges, amit minden játékos csak a 10. falu után építhetne meg és akkor is, csak egyet összesen valamelyik falujába. Arra lenne jó, hogy az épületet bírtokló játékos, ebbe a falujába, beküldhetné nem csak erősítésként az egységeit, hanem pl áthelyezésként is. Utána ebből a faluból ugyanúgy haza is küldheti a befogadott egységeket vagy az alapból a faluban lévő egységekkel együtt elküldheti egy csapatként támadásba valahová az összes egységet. Így nem csak a védő játékos tudna több falut egy csatában használni, hanem a támadó is, ami persze nagyon billentené a mérleget a támadó oldalára, de azért hogy ne így legyen, lehet rajta elég sok mindent változtatni. Pl nem 10. hanem 20. falutól lehet megcsinálni az épületet és lennének szintjei is az épületnek. Első szintjén a falvaid 10%-át küldhetnéd be ide, tehát jelen esetben 20 falunál 2 falut összesen, aztán pár szinttel később max szinten pedig 50%-ot ami a max lenne. Így max szinttel is, minden játékos csak a falvai maximum felét rakhatná egy támadásba. A másik még, hogy pl ilyen támadásoknál az sem ártana, ha az őrtorony külön jelezne, hogy 30k tanyahely feletti támadás, esetleg őrtorony nélkül is kapnának jelzést a védő játékosok ilyen támadásról. Kapnának egy jelentést például amikor már 1/3 utat megtette a támadó sereg, hogy MegaNuke tart feléd vagy a fene tudja. Akkor még olyan "gyengítések", hogy amikor ide küldi az egységeket áthelyezésbe az ember, akkor nem mehetnének lovag sebességgel át, mert nem erősítés. A haditáboros faluból nem lehetne simán támadni amíg más faluból is tartózkodik ott egység, hanem csak Megatámadást lehetne indítani, amivel minden a faluhoz tartozó és áthelyezett katona indulna ha akarja az ember, ha nem. Így nemesvonatot sem küldhetne innen az ember, illetve sok falus játékosok nem csinálhatnák, hogy minden támadásuk innen megy, 2-3 nuke-ok egybepakolva. Minden játékosnak csak egy ilyen nagyobb támadásra lenne lehetősége, amiről külön jelzést is kap kis idő után a védő. Így lennének helyzetek amikor veszélyes lenne használni, de lenne olyan is amikor sokat segítene így is a támadó játékosokon.



Mit gondolsz az ellenfélről? Hogyan fogalmaznád meg a jó ellenfél fogalmát?


Ugyanazt gondolom, mint egy klántársról. Normálisan, tisztelettel beszélek vele, simán barátkozok olyannal is aki éppen a falumat vinné el. Erről szól a játék és amiatt, ha jól játszik valaki, hülye leszek haragudni rá. A jó ellenfelet is én így fogalmazom meg, ahogy én hozzá állok. Hogyha a "jó" alatt az erős ellenfélre gondoltál a kérdéssel, akkor bocsi.


Játszottál magányos farkasként, ha igen milyen volt? Meddig jutottál?


Nem igazán rémlik hogy játszottam volna. Persze olyan hogy pár napig, esetleg 1-2 hétig klán nélkül voltam olyan volt persze, de kinél nem még? Normális esetben a magányos farkasnak nincs sok esélye a játékban, ez egyértelmű. Ha nincs az, hogy "jaj szegény egymaga van egy klánban" vagy barátja x-nek és y-nak is, azért ne támadja már inkább az egész klán, hanem normálisan állnak hozzá az ilyen játékoshoz, akkor sok esélye nincs egyértelműen. Hacsaknem valami nagyon magasan top1 játékos. Úgy biztos ellessz egy jó ideig, ha klánok támadják akkor is.


Szerinted fontosok a játékban az úgynevezett "plecsnik"? Mi az értéke egy plecsninek számodra?


Persze hogy azok. Sokan mást mondanak, csak nem hiszik el még ők sem amit beszélnek szerintem. Kitüntetés egy világban elért eredményeidért, amit utána másik világokban is ugyanúgy látnak az emberek, ki ne tartaná valamilyen szinten fontosnak, főleg ha ő is szerzett már. Ha nem ismerek valakit, de azt látom, hogy van már vagy 10 plecsnie, akkor tudom hogy tapasztalata már biztos van és vagy elég ügyes vagy elég sokat játszik, hogy ennyi helyen szerzett már. Az hogy értéke mennyi van számomra, az már más kérdés és nem tudom megmondani. Fontosnak tartom hogy legyen a játékban, örülök nagyon hogy most végig játszottam egy atom rövid világot és szereztem én is, de nem érzem hogy ezeknek nagy értéke lenne. Majd ha egyszer megnyerek egy olyan világot amiről nem gondolnák hogy a mi klánunk fogja megnyerni, esetleg úgy első leszek megint egy világban amit az ellenfél is elég komolyan vesz, na majd azokra sokkal inkább büszke leszek és így "értékesek" lesznek a számomra.


Mit gondolsz mennyire van kihatással egy ember életére a klánháború? Aktív üzemmódban kiegyensúlyozható-e a magánélet és a játék kölcsönösen?


Hát ha játszik rendesen, akkor eléggé kihatással van az ember életére is. Kinek nem volt még olyan, hogy korán reggel kelnie kéne, de azért éjszakára is állít vagy 4-5 ébresztőt, mert küldeni kell a támadásokat és helyettest meg nem talált? Több falunál, még több aktivitást igényelhet, főleg ha farmol is rendesen az ember, arról ha valaki vezetőségi tag is a klánjában és komolyan veszi a feladatát, abba bele se menjünk. Kiegyensúlyozhatónak kiegyensúlyozható, csak nehezen. Jó fej, elnéző, segítőkész klántársak kellenek hozzá az biztos, ha nem gép előtt dolgozik az ember.


Ha lenne egy szabályzati pont, amit megváltoztatnál, melyik lenne az, és miért?


§4) Fiókok
5. Tilos egy másik játékos fiókjába belépni, vagy azt megkísérelni. Még a próbálkozás is büntetést von maga után.
illetve
6. Egy játékos sem adhatja ki a jelszavát, belépési adatait másnak. A support nem ad segítséget a fiók számára ilyen esetben.
Ezt a kettőt a duál és trial fiókok miatt. Egyébként a duál és trial fiókok miatt már rég csinálhattak volna külön jelszós bejelentkezési lehetőséget. Mint amit egy csomó email szolgáltató és a google is meg fene tudja még mennyien használnak "alkalmazásjelszó".
Maga a fiók tulajdonosa létrehozna egy külön jelszót a fiókjához, amit utána megadna a duáltársának, ő ugyanúgy betudna jelentkezni azzal is, de nem tudna fiókot törölni stb.



Te eltörölnéd a morált, vagy szerinted hasznos a játékban?


Hasznos, de én a sima pontalapú morált törölném és csak az idő és pontalapú számítást hagynám minden világban, amiben 50% alá nem mehet a morál ha jól tudom.


Mit gondolsz a klánszabályokról? Mit gondolsz egy játékban mennyire kell komolyan venni a klánokon belüli szabályozásokat?


Azt gondolom a klánszabályokról, hogy kellenek, de néha egy-két helyen túlzásba esnek. Kinek mi a túlzás, de én ha nagyon rossznak tartok egy szabályt, akkor sem kilépek a klánból, hanem elmondom róla a véleményem és utána szimplán nem tartom be. Aztán ha nem fogadják el kitesznek, amit meg is értek, de még mindig jobb számomra ez, minthogy valami olyat tartsak be amivel kevésbé élvezem a játékot. Elég ritka, hogy ilyen problémába ütközzek, de volt már rá példa.


A játék melyik szakasza az, ami a kedvenced? Miért?


Az a kedvenc szakaszom, amikor 20-25 falunál úgy döntök, hogy beüzemelem a fiókkezelőt és sok óra szenvedés utána, de mindehol épülnek úgy az épületek ahogy elképzeltem. Jó is hogy kérdezted, lementem még most a 78-as sablonjaimat!


Ha kitalálhatnál egy végjátéktípust, mi lenne az, és miért?


Nem újat találnék ki, hanem a meglévőket javítanám. Felesleges újon gondolkozni, amíg a meglévőkben találok olyat ami Én szerintem brutálisan rossz. Ez ami most V78-on volt, "Felvilágosodás kora" , szerintem félelmetes és ezen meg a dominanciás végjátékon kívül mással sajnos vagy nem sajnos, de nem találkoztam még. Még külföldi fórumokon is szídják és nem értem miért nem sikerült ennyi idő alatt csinálni vele valamit. Szerintem szuper végjáték lehetne ez is pár változtatással. Mint pl. hogy sokkal több nyersi kelljen egy szint megépítéséhez, illetve a fakupacokat ilyen világból úgy ahogy vannak kiszedném. Esetleg ha más világban nem is, de itt bevezethetnék a "Haditábor"-os ötletemet, hogy legyen is esélye a támadó félnek az egyetem ellen. Oké, hogy nincs benne fal, de pár száz védőfalu kell bele, aztán 2k támadófalu sem üt az egyetemből semmit. A nyersanyag nem tud problémát okozni a fakupacok miatt. Ha két klán egyszerre foglalja el az egyetemet, már csak arról szól az egész világ, hogy melyik foglaló tud több építésgyorsítót összeszedni.


Volt olyan pillanat, amikor azt mondtad, hogy itt és most abbahagyod, aztán mégsem tetted?


Hát általában elég hosszú folyamat, hogy én arra a szintre jussak, de ha eldöntöm akkor abba is hagyom.


Mit gondolsz az egyre növekvő bónuszokról? Mennyire hasznosak, és mennyire vannak kihatással a taktikákra?


Hát, az a baj nem tudom milyen bónuszokra gondolsz, így azt sem tudom mit gondolok róluk. :D


Mi motivál téged?


Szerintem leginkább a kihívás.


Szerinted a klánháborúban létezhet-e egyensúly?


Mindenhol létezhet egyensúly, csak meg kell teremteni. Attól függ milyen egyensúlyra gondolsz. A "pp huszárok" és az ügyes játékosok közt kéne a játéktervezőknek egy kicsit nagyobb egyensúlyt teremteni szerintem. A kettő méghozzá természetesen nem is zárja ki egymást, szórhatja valaki úgy a pp-t mintha ingyen lenne és mellé ügyesen játszhat, aztán magasan első lesz a világban, de ugyanúgy magasan első lehet ha nem annyira ügyes a játékban, csak pp-t ölt bele brutál sokat. Megbántani nem is akartam senkit sem, csak szerintem a tervezőknek valamit ki kellene találni a pp-re. Egyrészt, sokak szerint paytowin játék lett a klánháború, amivel én azért még vitába szállnék, de az biztos hogy brtuális előnye van egy pp-s játékosnak a nem pp-sel szemben, másrészt sokan szerintem ezért hagyták abba a játékot is, ezért nehezebb új játékosokat a klánháború mellett tartani. Nem is azért, mert látja hogy a másik mennyivel gyorsabban halad, mennyivel erősebb lesz pp miatt, hanem szerintem sok játékos a belerakott pénz miatt, az elfogadhatónál is komolyabban veszi a győzelmet és olyan dolgokat is megcsinál lazán, amit amúgy lehet nem tett volna. Iszonyat sok hátbaszúrós történetet hallottam most pár hónap alatt. Régen, nagyon régen, azért elég sokat játszottam, de nem nagyon találkoztam olyan dolgokkal, amik most állítólag minden világban megesnek. Vagy csak nagyobb volt a világ és mindig jó környékre estem és nem hallottam róla mik történnek máshol. Jól eltértem a témától, de a kérdést sem értem pontosan, a játékon belül milyen egyensúlyra gondolsz.


Mennyire vagy alkalmazkodó típus (lehet klánhoz és személyhez)? Illetve, mennyire tudsz haladni a korral? Minden újítást hamar elsajátítasz vagy nem igazán? Melyek azok az újítások, amelyek tetszenek neked és miért?


Nagyon alkalmazkodó típus vagyok. Muszáj is, mert sok időkre abbahagyom a játékot, aztán úgy jövök vissza hogy sok új dolog lett a játékban. Hamar elsajátítom az újításokat, mert utána nézek annak amit nem vagy nem teljesen értek, illetve ha más nem marad megkérdezem mástól. Ez a csapatok, épületek és támogatások megosztása a vezetőséggel egy szuper újítás volt. Ez nekem még új, nem tudom mikor jött be, de szuper!


Mitől jó egy játékos? Egyáltalán kimondható egyértelműen valakire, hogy jó játékos?


Igen kimondható. Szerintem egy jó játékosnak jó stratégiai gondolkodása van, relatíve aktív, csapatjátékos és türelmes. Na meg persze, tiszteletben tartja a játék szabályait és más játékosokat.


Mitől jó egy klánvezér? Egyáltalán kimondható egyértelműen valakire, hogy jó klánvezér?


Ez is kimondható természetesen. A jó klánvezér hatékonyan kommunikál a klán tagjaival, képes irányítani és szervezni a csapatot. Képes tiszteletteljes és hatékony módon kommunikálni a klán céljairól, stratégiájáról és elvárásairól. Még ha nem is egyedül találja ki a nagyobb dolgokat, hanem segít neki a vezetőség, akkor is nála a legszükségesebb a jó stratégiai gondolkodás, mert neki kell döntenie a fontosabb dolgokról. Nem elég ha aktív, elkötelezettnek is kell lennie a klánja mellett, amit persze egy tagtól is elvár az ember, de lássuk be nem csak azért szoktak lelépni egy-egy klánból az emberek, mert kaptak meghívót egy nagyobb klánba. Motiválnia kell a tagokat és jó konfliktuskezelő készséggel kell hogy rendelkezzen. Szerintem mind találkoztunk már olyannal, hogy nagy vita ment egy klánban és "tettlegessé" is fajult a helyzet. Tegyük fel megtámadta egymást 2 tag, kilépett valamelyik inkább a klánból vagy csak egyszerűen nem volt hajlandó segíteni a másikat amikor annak szüksége lett volna rá. A vitával nincs baj, de ha átmegy a vita veszekedésbe, az az egész klánra rossz hatással lehet. Ezt egy klánvezérnek meg kell előznie és összetartani a klánt egy csapatként. Ami szerintem még nagyon fontos, hogy mentori szerepet is betöltsön a klánvezér. Vannak bizonyos elvárások aktivitás és tudás terén szinte mindenhol, ezzel egyet is értek és nekem is megvannak az ilyen elvárásaim, de ha valakinek a tudásával van baj, akkor szerintem egy klávezérnek kutyakötelessége legalább megpróbálni segíteni. Aki képes a gyengébb tagokat szó nélkül, próbálkozás nélkül hátrahagyni, az nem jó klánvezér szerintem.



Te kit ajánlanál a következő riportalanyunknak? Volt-e olyan kérdés, melyet hiányoltál és szívesen megválaszoltál volna? Ha igen mi volt az?


Nem hiányoltam kérdést, még így sem hogy szeretek beszélni, írni. Kapjátok el @akito-t, őt v78-on ismertem meg, elég tapasztalt, "jó" játékos szerintem. :)



Köszönjük hogy elolvastad legújabb interjúnkat! Kérlek amennyiben tetszett jelezd azt felénk egy Like-al(Köszönettel), és ha kérdésed maradt @csicsonka -hoz azt tedd fel itt hozzászólásban!

A következő interjúnkig, jó szórakozást kívánunk neked itt a Klánháboruban
!
 
Fent