Ismertető Csapatkialakítások

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.717
Sziasztok.

Mivel rengeteg kezdő játékos van a játékban, akik nem ismerik a jó csapatkialakításokat, azoknak szól ez a leírás.

Kezdeném is:
Minden egységnek külön sebessége van. Értelemszerűen külön indítva az egységeket a saját menetidejük szerint fognak érkezni adott faluba. Míg, ha pl. van kos is a csapatban akkor az kos sebességgel fog érkezni, mert ugye az a leglassabb sebesség a játékban. A Kos és katapult sebessége ugyanannyi. Míg a lándzsásé és a bárdosé is. Fontos megemlíteni, hogy a Lovagok erősítésnél nagyon gyorsan mozognak, ha a teljes védelmet küldöd velük, viszont támadásnál nincs ilyen hatásuk. Ezért fontos, hogy jól szereljétek fel a lovagjaitokat, mint ahogyan a Lovagokról megfelelő leírás is készült ITT. Mert, ha összevissza logikátlanul van felszerelve, sem támadásnál sem védésnél nem lesz hasznos. Fontos még, hogy egybe tudod mozgatni az összes seregedet, és külön-külön is. Egyben mindig a leglassabb egység sebességével fog menni, ezért szokott az lenni, hogy fake-t úgy küldünk, hogy kossal, katapulttal lelassítjuk, mert ugye akkor kos/katapult sebességgel megy egy mittudomén 10 kém, akkor mivel nem látja, hogy te mivel mész megfelelően küldve össze lehet zavarni az ellenfelet. Ugyanúgy a főnemesnek is ugye külön sebessége van.


Védő egységek:
Lándzsás, Kardos, Íjász(ha van aktiválva a beállításoknál), Kém, Nehézlovas, lovag, katapult.
A fent nevezett egységeknek mindnek van védő és támadó értéke. De védésre csak a következőket használjuk:
Lándzsá, kardos, íjász, nehézlovas.

Támadó egységek:
Bárdos, kém, könnyűlovas, lovasíjász(ha van a beállításoknál), kos, katapult.

Lándzsás:
Lovasság ellen a legjobbak. Gyűjtögetésre használjuk legtöbbször az elején főleg, ezért többségben gyártjuk őket. Azért használjuk gyűjtögetésre, mert a Könnyűlovas után nekik van a legnagyobb teherbírásuk, így kevesebb lándzsással többet lehet gyűjteni.

Kardos:
Gyalogos egységek ellen a legjobbak. Amiből egyetlen támadó típus van az a bárdos.

Bárdos:
Támadó egység, a lándzsások ellen leghatékonyabb, 1 tanyahelyet foglal, általában jó kora mennyiséget rakunk a falvakban 5500-nál kevesebbet nem éri meg támadóba rakni belőlük, mert másképp gyenge lesz általános védelmek ellen.

Íjász:
Védő egység. A legerősebb védő egység, viszont nagyon gyenge a Lovasíjászokkal szembe, ezért, illetve azért, mert nagyon lassú a képzésük nem csinálunk olyat, hogy csak ilyen védőt gyártunk. Természetesen hátországba érdemes íjászos világokon 1-1 barakkos bónusz falut íjászos faluvá alakítani, mivel hatékony, és erős egység.

Kém:
Őket kémlelésre vagy kémlelés ellen használjuk. Nem ajánlott 200-300-nál több egy védő faluba legyártani, és támadófaluba is maximalizáljuk 100-ra az egységet. 25-30 falunként 1 kém falut(ami ugye csak kémből áll, mellé legyártasz 100 katapultot, hogy armára legyen fake stb.) legyártani elég, ami akár templomos, vagy őrtornyos falu lehet - beállítás függvényében -, így kb. spórolunk az egységekkel, és több támadó/védő egységed lesz.

Könnyűlovas:
Legjobb farmolóegység, mivel a legnagyobb teherbírással is bír. Kb. ezekkel farmolunk a szerver elején. 0 szintű falon még 1 kl, amíg nem hal le több kl a barbár falvakon, mint a képzett fele(pl 1 nap képzel 100 könnyűlovast, és 51 hal le a barbikon akkor van gond) addig 1kl-el farmolhatod a barbikat, aztán lehet emelni a számot 2-3-ra. Illetve kezelni kell a barbikat, hogy 0 fal legyen stb., de erről majd lesz külön leírás. Ez támadó egység, legtöbbet kardosok ellen ér. 2500-nál kevesebbet nem érdemes gyártani belőlük.

Lovasíjász:
Ahogy említettem íjászok ellen a leghatékonyabb. Íjászos világon általában 250-400 közötti mennyiséget érdemes egy általános támadó faluba elhelyezni belőlük, így a vegyes, és általános védő falvak ellen is hatékony támadó falut alakíthatunk ki.

Nehézlovas:
Ez egy védő és támadó egységnek is alkalmazható. Legnagyobb támadó és védő ereje van. Ezért szoktunk hátsó tömbönként 2-3 nehézlovas falut is csinálni, mivel a leggyorsabb védő, és sokat ér, ha pl. 10-15 órára van a fronttól, és gyorsabb reagálású, viszont magába gyengébb is, ezért nem csinálunk minden faluból nehézlovas falut. Támadóba nem ajánlott sokat tenni, sőt legtöbben nem is teszünk bele, mert sok helyet foglal, és legtöbbször nem érdemes támadásra a nehézlovas bónuszt elhasználni, mivel a legkevesebb támadó bónusz is jár a nehézlovasokhoz. Ezért hanyagoljuk, ha mégis akarsz tenni támadóba max 100-200-at, hogy ne gyengítsd nagyon a támadót. Germán nuke szokott úgy kinézni, hogy csak bárdos és nehézlovas kos és katapultból áll, de ez még akkor volt hatásos, amikor nem járt bónusz semmihez, de manapság már nagyon gyenge a bónuszos védekezés miatt, bár foglaláshoz tökéletes, ha például az utolsó nemes 1500 nehézlovassal megy akár ráfoglalásnál egy nemest megfoghat(volt már rá példa, hogy nem takarított sima nukeal az illető és a ráfoglalást meg 1500nl megfogta).

Lovag:
Kézségei vannak, amelyek különböző bónuszokat adnak. A lovagról külön leírást csináltunk, mert a kezdők elkezdik pakolgatni a könyveket teljes logikát nem követve, és olyan botrányos lesz a lovagjuk, hogy kb. egy értelmes bónuszuk nem lesz. A 15%-os nyersanyag termelést pl. az elején használjuk. Aki kezdő mindenképpen nézze át és értelmezze jól a lovagos leírást. Annyi különlegessége van a lovagnak, hogy mind támadásban, mind védésben bónuszokat ad, maximum 10 lehet mindenkinek, és adott faluszámhoz adják. Fontos a lovagnál, hogy soha ne küldd el gyüjtögetni, mert a lovag 3 esetben fejlődik: Ha támadják a faludat, ha te támadsz a lovaggal játékost, illetve az építkezéseknél. Ezért a lovagot mindig hagyd a faluba, hogy fejlődjön, vagy csak támadásra és védésre küldd el.

Kos:
Faltörőkos, csak támadásnál használjuk 300-400-at rakunk egy sima nukeba, tanyásba már 700at is akár. Mivel a Fal maga elég sok védelmi bónuszt ad védekezéskor(ezért kell mindig felhúzni a fala 20-ra,ha támadnak), így ha azt leütjük jóval meggyengül a falu, volt már olyan falu amire, ha 400 kosos nuke helyett 700 kosos megy, akkor kiürül, és elhozzuk korábbi szervereken. Szóval nem mindig mindegy mennyi kost és hogyan raksz egy faluba. De fontos, védő faluba feleslegesen foglalja a helyet, mert fakere gyártani elég katapultot is és az 1%-os fakelimitre 10.000 pontos falunál elég 10kém és 10 katapult. Mivel a 10 katapult 80 tanyahelyet foglal el a 10 kém 20-at így pont kijön a 100 tanyahely. Mert ugye a fakelimit a beállításoknál azt jelenti, hogy a falupontszámodnak az adott százalékának megkell lennie tanyahelyileg (minden egységnek külön van tanyahely igénye), hogy eltudd indítani az áltámadást. A Kos csak falat tud rombolni, semmi mást.

Katapult:
Őket előszeretettel gyártjuk. Mert van védekező érteke is így pl. egy 40k védő mellett dob valamennyit a védekező értéken a katapult. Emellett van támadó értéke is, és elég sok mindent tud rombolni. Kivéve rejtekhelyet, de ezt ugye már tudjuk. Nagyon sokat nem szoktunk gyártani belőlük, 100-nál több falunként nem is ajánlott, azt is azért, hogy kényelmes legyen a fakelés kérés esetén. Támadóba azért, mert ugye a katapult vesz el a legtöbb helyet és akkor kevesebb hely marad a bárdosoknak és a könnyűlovasoknak.

Főnemes:
Ezt az egységet új falu foglalására tudjuk használni. Akadémiában tudod leképezni, és minden nemesnek eggyel nagyobb érme költsége van, mint az előzőnek. Ezért szoktunk az újfajta játékban, ahol már zászló duplázókat használnak érmézni, úgy, hogy telepakoljuk a raktárakat, majd egy faluba gyűjtsük nagyobb zászló megduplázással, hogy minél több nemesre legyen érme. Általában 4 nemes elég foglalni egy falut, de van, hogy kevés. Mivel egy nemes 20-35% hűséget vesz le foglaláskor randomizálva, így van, hogy 5 nemes kell egy foglaláshoz, de ez nagyon kevés alkalommal van így, ezért nemesvonat alatt, amikor armázunk mindig a 4 nemest értjük.

Csapatkialakítások:
Minden egységnek saját tanyahely foglalása van.
A gyalogos egységeknek(lándzsás-kardos-bárdos-íjász) 1 a tanyahely foglalásuk, kivéve a lovagnak (bár őt nem tekintjük igazán gyalogosnak, mert ugye védésnél és önmagában is gyorsabb mindegyik egységnél), ami 10 helyet foglal, és ugye a főnemes az 100 tanyahelyet vesz el. De az alap gyalogosok tanyahely foglalása 1 egység.
A lovasság:
Könnyűlovas: 4 tanyahelyet foglal.
Lovasíjász: 5 tanyahelyet foglal.
Nehézlovas: 6 tenyahelyet foglal.
Tüzérség:
Kos: 5 tanyahely.
Katapult: 8 tanyahely.

Fontos: ezek a kialakítások 10.019 pontos falukra vannak kiszámolva. Amelyeknél az épületek helyfoglalása mellett kb. 20800 tanyahelynyi csapat fér be a faluba. Pontosítás: 20659 egységnyi sereg fér 10.019 pontos falvakba.
Ezért tekintjük 20.000 tanyahely foglalásnak 1 teljes csapatnak. Pl. 20.000 lándzsás az egy vf-nek felel meg.(azért ilyet ne képezzetek légyszi)


1 Teljes nuke:
6100
unit_axe.png

100
unit_spy.png

2800
unit_light.png

500
unit_ram.png

100
unit_catapult.png

6100*1 + 100*2 + 2800*4 + 500*5 + 100*8 = 20.800 tanyahelyet foglal.

vagy

6000
unit_axe.png

50
unit_spy.png

3000
unit_light.png

460
unit_ram.png

50
unit_catapult.png

20.800 tanyahelyet foglal.

és így tovább lehetne még sorolni kialakítási mintákat. Természetesen ahol 26400-as a tanyahely ott(növekvő termés miatt) + tanyazászlóval ott azért jóval több bárdost és kost képzünk. A könnyűlovasok számát max 3400-ig visszük az ilyen falvakban is. Mivel a védekezéskor a bárdos hatásosabb, mert a legtöbb védelemben lándzsás többlet van, persze ezen logika miatt nem éri meg több kardost képezni, mert akkor gyengébb vf-ek lesznek, volt valaki korábbi világokon aki levezette jobban, a lényeg, hogy a kialakítások valami ilyesmik legyenek. kb. 6000+ bárd 2800+ kl és a többi kos katapult, kém. Katapult és kém azért, hogy fakere is jusson, mert ugye, mint védőből, mint támadóból azért katapult és kém kombinációval szoktunk fakelni, hogy ne áruljuk el az ellenfélnek, hogy melyik falunkban milyen egységet gyártunk, és a katapultból, illetve kémből nem igazán tudják betippelni. De ha pl. 100 lándzsás és 1 katapulttal küldeném a faket arról lerí, hogy védőfalud van, amit feltud arra használni, hogyha támadjuk élesen tudja, hogy te faket küldesz.
Tanyabónuszos falvakban tehát érdemes bárdos többlettel dolgozni, és kicsit több kost is tenni. Például én sima nukeokba csak 400 kost raktam régen, míg a növekvő terméses támadókba pedig 700-at. Illetve, ha növekvő termés + tanya bónusz is volt a falun, akkor 900 kost. Mert, ha az ilyen nukeok mellé raksz lovagot, akkor hatalmasat üt egy jól védett falun is, és hatékonyabban tudsz sereget ütni.


Védő kialakításból rengeteg van:

Ezt a táblázatot @parik king csinálta. Lejjebb tekerve találtok Íjász mentesre is példát, ha jól kielemzitek látni fogjátok, hogy kb. milyen védő típusok hogy halnak le adott nukeok ellen, amivel parik szimulált. A képzési idő nem épp releváns, mert ugye 1-es sebességre volt számolva, és szerverekre véve akár különbözhet is a sebesség.

Ezek gyengébb, de gyors gyártású védelmek:
9000
unit_spear.png

100
unit_spy.png

1800
unit_heavy.png

100
unit_catapult.png

20.800 tanyahely. Gyorsan mozog, és fel kell darabolni ahhoz, hogy vágáshoz használható legyen, lehető leghamarabb elkészül.

6000
unit_spear.png

3000
unit_sword.png

100
unit_spy.png

1800
unit_heavy.png

100
unit_catapult.png

20800 tanyahely, ez valamivel erősebb, de ugyanúgy gyengének vesszük, és lassabb is. De jól használható védelem, és gyorsabb is az 1800 nl végett.

Egy VF annál erősebb, minél kevesebb benne az NL. Mi, legalábbis én azt ajánlom, hogy legalább 1200 NL legyen minden vfbe, mert gyorsan mozog, és a gyorsabb képzés érdekében. 1200 NL-nél több csak akkor kell, ha gyorsabb képzés a cél, mert túl gyakran támad az ellen, túl kevés idő van fullosra képezni stb... Ugye mindig fronthoz alakítjuk a védelmeket, egyszóval ne sablonosan állíts be egy random védelmet, hanem tapasztalj, és természetesen lehet egy alapot leképezni, de a fronttól lévő távolságod, stb. minden befolyásolja, hogy milyen védő falut képezz.
Íjászos világon mindenképpen másabb a képzés, és sokat segít a csapatkialakítások értelmezésében kezdők számára a beküldött táblázat, amit parik king készített.

A képzési idő az ugye attól függ, hogy miből mennyit képzel. Leggyorsabb képzésű a lándzsás, ezért tartjuk gyors kiképzésnél a 9000 lándzsásos védőfalut kéznél.

A fentebb beküldött táblázat sokat segíthet a védő kialakításba illetve itt egy script, ami segít a kiképzési időt kalkulálni adott építési szintekhez és világ sebességhez(itt van leírás és a script is):
 

Fragile Reality

Teardown
A reakció pontszáma
17.627
Pár megjegyzést hozzátennék, ha nem gond:

-az NL nem a legerősebb támadóegység, mert hiába 150 a támadóereje, 6 tanyahelyet eszik, így a támadóereje 1 tanyahelyre vetítve 25, ami kifejezetten gyenge, a kardossal megegyező (ami ugye védőegység) - ez az oka, hogy az NL-es nukeot kerülni kell, nem beszélve arról, hogy milyen sok vas kell hozzá

-noha az NL 6 tanyahelyet foglal, a gyakorlatban megéri 4 tanyahelynyi védelemként számolni vele (nemzetközis scriptek erre vannak felkészítve). Ha valaki kér tőled 60.000 tanyahelynyi védelmet, és csak NL-ed van, akkor ne 10 ezret küldj, hanem 15 ezret, ez kb korrelál a gyalogosok erejével.

-a gyakorlatban az íj azért éri meg igazán, mert kevesen foglalkoznak a LÍJ-al (hasonló okokból, mint amit az első pontban levezettem az NL-nél), ami az egyetlen gyengepontja a faigénye mellett. Azt se felejtsük el, hogy az íj alapból egy erős védőegység, és egy nagyon erős, 25%-os aranybuffot lehet rárakni a leltárból!

-íjászos szerón a "gyors" (értsd: nem gyalog-only) VF-be a legjobban megérős a lándzsa:íj:NL kb 3:3:1 arányban.


Csatoltam egy védőtáblázatot, ahol lehet játszani a szerósebességgel, kovácsbeállítással, számol a buffokkal is, képzési idővel, nyersifelhasználással. Itt lehet matekozni, milyen build mennyi védőerővel bír.

 

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.717
Pár megjegyzést hozzátennék, ha nem gond:

-az NL nem a legerősebb támadóegység, mert hiába 150 a támadóereje, 6 tanyahelyet eszik, így a támadóereje 1 tanyahelyre vetítve 25, ami kifejezetten gyenge, a kardossal megegyező (ami ugye védőegység) - ez az oka, hogy az NL-es nukeot kerülni kell, nem beszélve arról, hogy milyen sok vas kell hozzá

-noha az NL 6 tanyahelyet foglal, a gyakorlatban megéri 4 tanyahelynyi védelemként számolni vele (nemzetközis scriptek erre vannak felkészítve). Ha valaki kér tőled 60.000 tanyahelynyi védelmet, és csak NL-ed van, akkor ne 10 ezret küldj, hanem 15 ezret, ez kb korrelál a gyalogosok erejével.

-a gyakorlatban az íj azért éri meg igazán, mert kevesen foglalkoznak a LÍJ-al (hasonló okokból, mint amit az első pontban levezettem az NL-nél), ami az egyetlen gyengepontja a faigénye mellett. Azt se felejtsük el, hogy az íj alapból egy erős védőegység, és egy nagyon erős, 25%-os aranybuffot lehet rárakni a leltárból!

-íjászos szerón a "gyors" (értsd: nem gyalog-only) VF-be a legjobban megérős a lándzsa:íj:NL kb 3:3:1 arányban.


Csatoltam egy védőtáblázatot, ahol lehet játszani a szerósebességgel, kovácsbeállítással, számol a buffokkal is, képzési idővel, nyersifelhasználással. Itt lehet matekozni, milyen build mennyi védőerővel bír.


Köszönöm szépen.
 

szoszi1983

Member
A reakció pontszáma
24
Sziasztok a kérdésem az lenne mi számit erös védöfalunak ? A fentebb leirtaknáll láttam,hogy gyenge és kb közép erös védöfalu leirást viszont engem az érdekelne van e konkrét védöfalu ami erösnek számit egy nuke ellen persze itt a sereg létszámra gondolnék.

A válaszokat elöre is köszönöm
 

Máté - HoQi -

Well-Known Member
A reakció pontszáma
644
Minél több lándzsa-íj van egy vf-ben, a standard nuke ellen annál jobban teljesít (kifejezetten az íjász bónuszos lovaggal). A képzési idő és képzők kihasználása miatt viszont soha nem képzünk full talpas védőfalut. Gyorsabb szervereken ha inaktív az ellenfél és kezd betelni a lovagos védőfalud, akkor lehet játszani esetleg nl leszereléssel és talpas képzéssel, de nem lovagos faluba egységsebesség miatt sem ajánlanám.

Rövid válasz az, hogy a szerver sebességéhez kell nézni a standard nuke képzési idejét, és aktívan harcolós területen ha nem is megegyező képzési idejű védőfalut képezni (mert az nagyon gyenge lesz), de legalább fenntarthatóan közelítőt.

Ha meg full álló front, akkor meg lehet optimalizálni védekező erőre.
 

Menace

-EverBee-/Guardenant/Thunder Goddess
A reakció pontszáma
1.350
Kihagytad ha nincs nyilas a vilagon
Ez esetbe a Barry Def (6000-6000-1000) nem mukodik
Olyankor van alternative megoldaskent 8400 landzsa 1800-2400 nehezlo
Vagy 5500 landzsa-kard maradek nehezlo
 

-NooBLeadeR-

#igazajátékosnevem
A reakció pontszáma
8.717
Egy vf annál erősebb minél kevesebb az NL benne.
Ha erős vf a cél maximum 1200 NL-t szoktunk rakni (a többi gyalogos), mert így van gyors mozgású egység is + vágásra hatékonyabb az a védő ahol több a gyalogos. Viszont betonozáshoz kell az NL minimalizálás, emiatt is kell az 1200nl. De erős vfel leginkább vágni szoktunk.

A legerősebb vf azt hiszem 13700 lándzsás és 7000 kardos egyvelege volt, de már 2-3 éve nem játszottam szóval nem biztos ez a szám.
 

Fragile Reality

Teardown
A reakció pontszáma
17.627
Egy vf annál erősebb minél kevesebb az NL benne.
Ha erős vf a cél maximum 1200 NL-t szoktunk rakni (a többi gyalogos), mert így van gyors mozgású egység is + vágásra hatékonyabb az a védő ahol több a gyalogos. Viszont betonozáshoz kell az NL minimalizálás, emiatt is kell az 1200nl. De erős vfel leginkább vágni szoktunk.

A legerősebb vf azt hiszem 13700 lándzsás és 7000 kardos egyvelege volt, de már 2-3 éve nem játszottam szóval nem biztos ez a szám.

Nekem hasonló szám jött ki a lándzsa-íjjal, mint legerősebb. Asszem 13.3k-6.7k volt a pontos szám.
 

Máté - HoQi -

Well-Known Member
A reakció pontszáma
644
Kardos helyett az íj biztos jobban teljesít a lovasíjászt kivéve minden esetben. De amúgy hihetően hangzik
 

-ThaR-

Well-Known Member
A reakció pontszáma
281
Szerintem nincs olyan hogy legjobb. Egyrészt a támadó csapatösszetètelètől is függ, hogy mivel jön. Másrészt sok falunàl már úgyis több faluból véded a falvakat, ott pedig úgy osztod el a csomagokat ahogy akarod.
Sokkal inkább fontosnak tartom azt, hogy a kékben a gyalogosokon legyen a hangsúly, a fronton meg több NL legyen.
Èn úgy csináltam, hogy a kékben kard, íjász és kevés NL (1000 alatt), fronton lándzsa és 1700-1800 NL, második vonalban pedig landzsa, íjász és 1250-1500 NL. Persze lassitonak minden faluba volt 2-3 kard és kata is a vágások miatt.
Ezzel a kialakítással gyorsan lehet mozogni és ez a lényeges. Hátulról lehet betonozni a sok gyaloggal, ott nem számít a kardos lassúsága sem, ha gyorsan kell mozogni akkor második vonalból bevéded ideiglenesen. Fronton meg a sok NL a fontos, mert brutal gyorsan lehet vele reagálni, lentről meg majd stabilizálod a helyzetet, a lényeg hogy megmaradjon a falu.
Nyilván ez sok falunal működik jól
 

Máté - HoQi -

Well-Known Member
A reakció pontszáma
644
Hát védekező értékre objektíven meg lehet nézni a legjobbat (írták is) és az alapján kell összeállítani azokat a sablonokat, amikkel alkalmazkodsz az ellenfelekhez is persze.

Azért jó front felépítéssel és előzetes tervezéssel sok "reagálást" meg lehet spórolni, és akkor nem vagy rákényszerítve az emelt nl mennyiségre. De én még igazán nagy szerveren nem játszottam, classicon lehet tényleg csak úgy lehet a támadóerőt matchelni, ha minél nagyobb területről tudsz mozgósítani.

Egyébként én is abszolút a dinamikus védekezést szeretem, csak az elmúlt 10 magyar szerverből kiindulva, ahhoz ritka esetben volt csak szükséges drasztikusan eltérni az ideális sablontól, inkább csak az ellenfél határozta meg.
 

Fragile Reality

Teardown
A reakció pontszáma
17.627
Szerintem nincs olyan hogy legjobb. Egyrészt a támadó csapatösszetètelètől is függ, hogy mivel jön. Másrészt sok falunàl már úgyis több faluból véded a falvakat, ott pedig úgy osztod el a csomagokat ahogy akarod.
Sokkal inkább fontosnak tartom azt, hogy a kékben a gyalogosokon legyen a hangsúly, a fronton meg több NL legyen.
Èn úgy csináltam, hogy a kékben kard, íjász és kevés NL (1000 alatt), fronton lándzsa és 1700-1800 NL, második vonalban pedig landzsa, íjász és 1250-1500 NL. Persze lassitonak minden faluba volt 2-3 kard és kata is a vágások miatt.
Ezzel a kialakítással gyorsan lehet mozogni és ez a lényeges. Hátulról lehet betonozni a sok gyaloggal, ott nem számít a kardos lassúsága sem, ha gyorsan kell mozogni akkor második vonalból bevéded ideiglenesen. Fronton meg a sok NL a fontos, mert brutal gyorsan lehet vele reagálni, lentről meg majd stabilizálod a helyzetet, a lényeg hogy megmaradjon a falu.
Nyilván ez sok falunal működik jól

Nálam csak két vonal volt, a front és a nemfront. Ami nálad az értelmezésem szerint a frontközeli build volt, azt én NL onlyval hidaltam át, minden vas- és istállóbónusz full NL volt.

uQxFgxZ.png


Bár Nekem egyáltalán nem kellett túlzásba vinni a védekezést, szóval nem túl jó példa, de abban egyetértek, hogy ezek a különbségek igazán nagy szerón tudnak kijönni. A mai normál szerókon annyira elenyésző a diff, hogy sokszor nem is éri meg igazán optimalizálni.
 

-ThaR-

Well-Known Member
A reakció pontszáma
281
Igen ott meg lehetett csinálni a full nehézló falukat, volt rá idő bőven :D
 

Dark Lord

Member
A reakció pontszáma
9
Mivel a védekezéskor a bárdos hatásosabb,

Ezt azért nem kellett volna. Védekezéskor a bárdosok hullanak mint a legyek, a Classic v1-en tapasztaltam a =Süsü= accban,hogy a németek még a könnyűlovasokat vetik be ha hirtelen valamit be kell védeniük,ott tanultam meg,hogy 3000 könnyűlovas is hatékony védelemnek tartható
 

Dééév

Well-Known Member
A reakció pontszáma
318
Mivel a védekezéskor a bárdos hatásosabb,

Ezt azért nem kellett volna. Védekezéskor a bárdosok hullanak mint a legyek, a Classic v1-en tapasztaltam a =Süsü= accban,hogy a németek még a könnyűlovasokat vetik be ha hirtelen valamit be kell védeniük,ott tanultam meg,hogy 3000 könnyűlovas is hatékony védelemnek tartható
te mivel támadtál, ami ellen 3000 KL hatékony védelem volt? :D
 

Dark Lord

Member
A reakció pontszáma
9
te mivel támadtál, ami ellen 3000 KL hatékony védelem volt? :D
elfoglaltam a falut,de beért utána 3000 KL,és kiszámoltam hogy egy fél nukét levert volna ha megtámadom. Ezért mondtam hogy jobb mint a bárdos,mert azok védekezésben hullanak mint a legyek.
 
Fent