• Nem tetszik a havazás? Kapcsold ki:

2014 ősz: Céljaink tisztázása

Státusz
Nem lehet hozzászólni.

sajtmacska

ex CoMa
Ex-Csapattag
Kedves Játékosaink,
Úgy tűnik, mostanában egy kicsit több spekuláció kelt életre a (mostani) változások, változtatások okáról, így úgy döntöttünk, hogy tisztázzuk szándékainkat annak érdekében, hogy a dolgok kicsit érthetőbbek legyenek.

Álláspontunk különböző témákban

Unalom
Az unalom nem mehet a támadó/védő egyensúly rovására. Csak azért, mert valaki nem akar órákig fake támadásokat indítani, nem lehet ok arra, hogy kilépjen a játékból. Ha valaki ezzel akar foglalkozni, és órákat tölteni azzal, hogy kihozza magából és a játékból a legjobbat, akkor megteheti, de léteznie kell egy kényelmes megoldásnak is. Jelenleg keressük a módját annak, hogy a játék késői szakaszában indított háborúk kevesebb időt vegyenek el játékosainktól.


A régi nem feltétlenül jó
Sok olyan dolog van, ami a régi játékosok számára egyértelmű, de nem az egy kezdőnek. Azért mert nekünk több időbe telt megszokni az új dolgokat, nem jelenti azt, hogy az újaknak is meg kell velük küzdeni. :)
Tudjuk, hogy hozzá vagytok szokva bizonyos dolgokhoz (mi is!), de ezek nem feltétlenül a legjobb, vagy a legkönnyebben megérthető dolgok. Később látni fogtok erre néhány példát.


Scriptek és egyéb kiegészítők
Nagyszerű dolognak tartjuk, hogy technikailag képzett játékosaink szabadidejükben segítik játékostársaikat olyan scriptek és eszközök létrehozásával, amelyek segítik és egyben növelik társaik játékélményét.
Bár ezek az eszközök segítik a játékosokat, hiszünk benne, hogy egy játéknak ezen eszközök nélkül is játszhatónak kell maradnia. Több okot is fel tudunk sorolni:


  1. Előbb vagy utóbb nem fognak rendesen működni, mert a játék frissítéseihez nem alkalmazkodnak tökéletesen. A frissítéseken dolgozva ezt próbáljuk elkerülni, tekintetbe véve, hogy a scriptek készítői mennyi munkát tettek bele egy-egy eszközbe, azonban ez gyakran vesztes csata. Hiszen miközben a játék egy részét módosítjuk, a scripteket is hozzá kell igazítani az új felületekhez.
    Ez minden érintett számára rossz: a készítőknek frissíteni kell a scripteket, a játékosoknak át kell térniük egy új változatra, és a közösség egészét is rosszul érinti, ha egy frissítés miatt a scriptek nem működnek egy ideig.
  2. Egy új eszköz beállítása nagyon bonyolult folyamat, nem egy sétagalopp senki számára.
  3. Az eszközök csak a játékosok egy bizonyos köre számára elérhetőek. Ha a klánodban van egy olyan játékos, aki ért ezekhez a dolgokhoz, akkor szerencsés vagy. A legtöbben nem - a legtöbb játékos még a scriptek létezésével és használatával sincs tisztában.
  4. Mivel a többség nem ért hozzá, a különböző külső eszközök biztonsági kockázatot jelentenek. Ha egy scriptet futtatsz a fiókodban, akkor azzal lehetőséget biztosítasz a script készítőjének, hogy a fiókodban olyan változtatásokat hajtson végre, amilyeneket akar, és csak egy vadidegen ember ígérete biztosít arról, hogy a script csak a kért feladatot hajtja végre, semmi mást. Az egész játékod, adatbiztonságod egy vadidegen emberbe vetett hiteden alapul.

Ezért dolgozunk azon az utóbbi időben, hogy ezt a problémát megoldjuk; úgy, hogy a legnépszerűbb alkalmazásokat a játékba integráljuk: így sokkal könnyebbé, átláthatóbbá, bárki számára elérhetőbbé és biztonságosabbá válik a játék.


Néhány zavaró változás
Néhány változtatás, ami az utóbbi hónapokban került bevezetésre, és a játékosok számára zavaró volt.


A térkép gomb áthelyezése


A térkép gomb közvetlenül a falu mellett volt elhelyezve, a főmenü alatt. Szinte a játék kezdete óta ott volt megtalálható. Természetesen, amikor áthelyezésre került a főmenübe, meg kellett szokni. Akkor miért csináltuk?

Észrevettük, hogy a térkép linkjét sokan nehezen találják meg. Kényelmetlenséget okozott, amikor a linket áthelyeztük, hiszen a régi játékosok mindegyike tudta, megszokta, hogy hol van a link, és elvárta, hogy ez mindig is ott maradjon, de az új játékosok számára ez megkönnyítette a játékfelület kezelését.
Természetesen az új játékosoknak még nincsenek megszokásaik a játékon belül - nekik csak elvárásaik vannak. Az ő elvárásaik logikusak: minden valóban fontos információ a főmenüből legyen elérhető, tehát ha a térképet keresik, akkor az legyen a főmenüben. A térképet áthelyeztük a főmenübe, így a teljes navigáció sokkal intuitívabb lett.
Mellesleg, ez a gondolat, hogy a főmenü a helye az összes fontos navigációs linknek, vezetett el odáig, hogy a 8.22 frissítési csomagban bevezetésre került az, hogy az "Áttekintés" közvetlenül a faluba irányít, ha csak egy falvad van (és nincs aktivált prémium fiókod). Megfigyeltük, hogy az új játékosok sokszor onnan próbálnak visszatérni a falujukba.


Gyülekezőtér, keresés
A gyülekezőtéren hozzáadtuk a keresés lehetőségét, mert az "x" és az "y" idegen fogalmak, és nem is könnyen megjegyezhetőek. A koordinátákat más információkkal kombináltuk, még mielőtt a megerősítő képernyő felbukkan - úgy éreztük, ez eddig hiányzott a játékból.
Tudjuk, hogy a keresés a játék kezdetén és közepén fontos kiemelten ezért hagytuk benn a játékban a
régi, koordináta - alapú rendszert azon játékosaink számára, akik nagyon precízek, vagy akik scripteket használnak.


Prioritások
Szóval, miért van az, hogy a sok újítás az új játékosoknak kedvez? Azért, mert törődünk az új játékosokkal, és veletek is! Veletek: a játékosokkal, akik a legfontosabb elemei egy online sokszereplős játéknak. Nélkületek nem volna Klánháború.
Sajnálatos tény, hogy senki sem játszik örökké. Új játékosok nélkül nagyon hamar megszűnne a Klánháború. A fejlesztések bevezetésének célja az volt, hogy az új játékosokat könnyebben be tudjuk vonni a játékba, jobb játékélményt biztosítsunk számukra, így segítve és támogatva őket nálunk - így többen maradnak a játékban, és válnak a Közösség teljes jogú tagjaivá.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a jelenlegi játékosok nem fontosak számunkra - épp ellenkezőleg. Minden játékos egyformán fontos a Klánháború számára: barátok, klántársak, ellenfelek vagy célpontok - mindenki egyformán hozzájárul az egyik legrégebbi böngészős játék erős közösségének fenntartásához. Bár ez nem mindig egyértelmű, mi ismerjük a visszajelzéseiteket, amiket megosztotok a fórumon, és a support levelekben. A Community Managerek egyik legfontosabb feladata, hogy eljuttassa hozzánk észrevételeiteket, tájékoztasson minket a hangulatról, arról, hogy mire lenne szükség, mit szeretnétek a játékban.
Azonban nem csak ez a módja a döntések meghozatalának. Nagyon sok tény befolyásolja a játékkal kapcsolatos döntéseket. Például: játékosaink visszajelzése; milyen könnyű a felhasználás; biztonság; kinézet; régebbi ügyekből származó tapasztalatok; a prémium felhasználással való kapcsolat; játékoselégedettség; és
mit mutatnak a számok, mennyire vált be az eszköz.
Ezen információk alapján próbáljuk a legjobb döntést meghozni a Klánháború számára, úgymint: a játék, az üzlet, a közösség. Tisztában vagyunk vele, hogy ez nem mindig olyan egyértelmű, mint amilyennek lennie kéne, de mindent megteszünk a továbbiakban is, hogy nyitottan, az okok, célok, és a meghatározott szempontok szerint hozzuk meg döntéseinket.

Reméljük ez a bejegyzés megmutatta, mit miért teszünk, köszönjük, hogy végigolvastátok. Továbbra is várjuk hozzászólásaitokat, javaslataitokat, hogy tudjuk, mit szerettek és mit nem!

Klánháború Fejlesztő Csapat
 
Utoljára szerkesztve:
Státusz
Nem lehet hozzászólni.