Riportok

Státusz
Nem lehet hozzászólni.

DeletedUser8560

Vendég
Kedves játékosaink,

Ebben a topicban olvashatjátok a már elkészített riportokat.
Ez a szoba zárt, ide megjegyzéseket nem lehet írni, azt a következő topicban tehetitek meg.

Az interjúkat illetve az egyéb poénos híreket megtekinthetitek még a http://khnews.blogja.net/ oldalon.

Riportokat készítik:

skyhero911
Kefírkutya
sRacz

Segítségüket köszönöm,

Jó szórakozást,

Sajtmacska
 
Utoljára egy moderátor szerkesztette:

DeletedUser8560

Vendég
rocknrolllifecj4_t1.jpg

skyhero911: Riportom a méltán híres -ROCK- klánról készítettem, ez az első riportom egy igazán jó klánról, vajon itt milyen céllal játszanak? v6-os bukásuk itt is megismétlődik? Mindez rövidke riportból ki is derül!​


Vágjunk is bele:

skyhero911 (=ChaoS-BY-DesigN)

-Szia!
-Azt tudjuk, hogy v6-on nagy sikerrel játszottatok, mi volt a fő okai, hogy ott nem lett akkora siker a -ROCK- mint itt 2 hét alatt?

Lord Duc

Szia

-Siker volt ott is minden amit elértünk Top2 klánszinten , sajnos egy vezér inaktivitása okozhatja egy klán bukását; elsősorban ez volt a gond, magánéleti gondjaim akadtak, pedig ott nagyon toltam a gamet, szomszédom és barátom Pali 12 legsikeresebb világja volt nem hiába
Másik ok, szövetséges árulás, pár tag kiválása elindította a lavinát...

skyhero911

-Ide milyen céllal jöttetek?

Lord Duc

- Célunk egy erős össze tartó Klán megalkotása észak uralása, és jót játszani... Mesze menő terveink nincsenek, hisz mindent szépen sorjában...

skyhero911

-Miben lesz más itt, mint V6-on?

Lord Duc

-Mai napig nagyon bánt a v6 nagyon sajnálom, az én hibám volt főként, v12 előtt 1 hónappal toboroztam más világokról, történelem nem ismétli meg magát ezt garantálom!

skyhero911

-Sokan vannak itt, akik V6-on ellenségeitek voltak, Őket hogy kezelitek?

Lord Duc

-Nem keverem a világokat , egy csapat egy klán, vita vagy bármi estén, megválok a tagtól, értelmes ember, örül hogy ismeri a másikat, még az ha ellenég is volt anno, és hozzá tenném, nagyon sok ellenség volt ellenség van itt, és jól megvagyunk, jókat beszélgetünk stb

skyhero911

-Vannak itt olyan szövetségeseitek akik a v6-on is szövetségeseitek voltak?

Lord Duc

-Nincs

skyhero911

-Jelenleg elsők vagytok így 2 hét elteltével a V12-n, s gondolom ezért mindent meg is tesztek. Minek köszönhető szerinted, hogy ilyen hamar az élre törtetek?

Lord Duc

-Elsősorban annak , hogy annyian jöttek ismert játékosok nem fértünk bele egy klánba, így megalkottuk a =ROCK=-t, megtöltöttünk volna még egy klánt is, de én ebbe nem mentem bele. Azóta megváltunk a nem játszani akaróktól és lassan kirajzolódott ki miért jött. Felállítottuk a klasszikus formát, Fő klán, akadémia, ez nagyon felrázta újra a tagokat, mindenki a nagy klánba akar kerülni, így tesz is érte

skyhero911

-Mint mondtad északot szeretnétek uralni, de azon a környéken több erős játékos is fel-fel tűnik, mint egykori V6-os szövetségesetek az SWE tagjai. S mint tudjuk idővel elkerülhetetlen lesz, hogy falvaitok összemosódjanak. Hogy szeretnétek ezt elkerülni?

Lord Duc

-Nem egyedül fogjuk uralni a k45 de a többi már klán titok
-SWE tagok kik is ők?

skyhero911

-Pár játékosról tudok, hogy itt van. De többet én sem árulhatok el. Köszönöm a riportot, és szeretném kérdezni, amit itt írtál mindent közzé tehetünk-e a fórumon?

Lord Duc

-Persze Közzé teheted.

skyhero911

-Köszönöm a válaszokat, remélem még a későbbiekben több riportot és készíthetünk veled, veletek. További jó játékot, és sok sikert!

Lord Duc
-Viszont, szia
 

szolocso

Active Member
Ex-Csapattag
A reakció pontszáma
2
gyurunk_vazze_t1_2.jpg


WAZZE lesz-e a V4 nyerő klánja? Ezzel a címmel kezdek bele a legújabb riportomba, amire Alexander adta a válaszokat. Továbbá fenntartjuk azt a lehetőséget, hogy ti is kérdezzetek, amire kíváncsiak vagytok fórumunkon lehetőség is van, avagy a külső klánháború fórumon is közzé tehetitek a kérdéseteket! Amiket továbbítunk a cél személy felé! :)

Jó olvasást kívánok, és jó hétvégét!

Sokan meghazudtolják a wazze eredményeit, különböző dolgokkal dobálóztak, hogy a legjobbakat össze szeditek, az ellenségeiteket beolvasztjátok, ti mit gondoltok ezekről ?

- A klánháboruban a siker nem csak az egyéni tehetségekről szól, hanem a szervezőképességről, hogy milyen eredményes klánt tudnak a vezetők megszervezni és ezt meg tudják e tartani. A frissítésekre meg szükség van folyamatosan, hisz ismeretes, hogy folyamatosan hagyják abba emberek a játékot és nehezen megvalósítható lenne az hogy egy klán megalakuljon már a szerver elején és ugyanazon tagokkal új tagok felvétele nélkül végig is csinálja azt. A legjobbak összeszedéséről meg egy foci hasonlatot mondanék, rengeteg sztár foci csapat rajongó van, valószínű itt a klánháboruban is, lehet eme kritizálóink között is és vajon szidják e ők kedvenc focicsapatukat is mikor az beújít egy új foci-start, és gyakran még pont egy rivális csapattól :)

WAZZE megalapítás után vártatok-e ekkora sikert?

- Reméltük, hisz több klánból is igyekeztük össze toborozni az aktív játszani akaró, szerető és tudó játékosokat.

Mi volt a legelső célotok a WAZZE megalapítása után? Már rögtön a szerver megnyerésén gondolkodtatok? Vagy csak egy profi klán volt a cél?

- A hajdani solosok nevében mondhatom, hogy azért mindig is eljátszadoztunk a szerver megnyerés gondolatával, de a wazze megalakulásának fő célja egy profi klán létrehozása volt, hisz untuk már hogy a valamire való játékosok, mint a solaris, a brum, a smaili klán aktivajai ütjük egymást, mig sokan, klánjainkban megbújtak, nem segítették a frontot, csak jól elveszekedtek a háttérben a barbár falvakon és volt hogy "túlélték" az aktíváinkat is akik a fronton elvéreztek.

Jelenleg annyi faluval rendelkezik a WAZZE fő klán, mint az összes többi együtt véve, szerintetek mennyi esély van rá, hogy a helyzet meg változik és netán az SDI-OS vagy a PAKTUM bármit is tudna ellenetek tenni?

- Semmi sem lehetetlen, de ha továbbra is tudjuk tartani a lendületünket akkor előbb utóbb le kel hogy gyűrjük a két említett klánt is, főleg hogy ismét nem kevés munkával el tudtunk tüntetni egy hajdanán nagy ellenfelekből létre jött klánszövetséget, a Nyugatot

Az ellenségeitek mennyire próbálkoznak? Védekeznek-e úgy ahogy kell? Támadni vissza mernek?

- Volt egy idő, mikor pld a DOW széthullott, hogy azt hittük már nem lesz egy komoly szervezett ellenfelünk a V4 en, viszont mostanra az SDI és a nemrég megalakult Paktum becsülettel küzdenek ellenünk

Mennyire tartjátok magatokat jónak?

- Nos nem illik az embernek, magát túlzásba dicsérni, de azt hiszem a tények és a térkép magáért beszél :)

Mennyire gondoljátok komolyan a játékot? A való életben, ha jól tudom több klán találkozón is túl vagytok, személyesebbé vált-e már a játékotok ez által?

- Van klánunknak egy népes magva, akik igen csak komolyan vesszük a játékot és elég régóta együtt játszunk, így a játék e tagjaink között már igen csak személyes, ami azzal jár hogy ameddig itt vagyunk e szerveren, a végsőkig kitartunk egymás mellett

Tudtommal, több WAZZE játékos hagyta már abba a játékot, aki egykor jó barát, ismerős volt. Mennyire könnyű befoglalni ilyen estekben a játékosokat?

- Abbahagyó, természetesen mindig van, ahogy bármelyik klánban is, bármelyik világon, hogy mennyire könnyű, befoglalni? Nos ha érzelmileg kérded, akkor nem a falvai befoglalása a nehéz (leszámítva a nemeshiányt), mivel a barátok ha abbahagyják mindig gondoskodnak arról hogy falvaik a klánt szolgálják a továbbiakban is, hanem a játékos elvesztése, ismeretes hogy az aktív megbízható játékos mindi is nagy kincs itt a KH--n

Mint tudjuk a WAZZE, a SOLARIS klán családból a BRUMM és a :) (Smile) klán össze olvadásából jött létre, de akkoriban a BRUMM ellenség volt, mi vezetett ahhoz, hogy e három klán össze olvadjon? És mik voltak az előzményei?

- Erről már írtam feljebb, a fő ok, hogy létrehozzunk agy ütőképes csapatot, csupa aktív emberekből és ne folytatódjon az, ami addig eluralkodott pld a solarisban is, hogy egyesek, jól elvoltak a semmittevéssel és néha még ki is oktatták a fronton harcolókat, míg a fronton harcolók, napi rengeteg órában küldözgették a támadásaikat és számlálgatták a bejövőiket, vagy helyettesítették egymást védéskor. Kb ezek voltak a fő okok, a részletek már ennél bővebbek, van is egy wazze enciklopédiánk, ahol részletesen le van írva az egész történet, a főbb szereplők neveivel is.

Melyik volt az az ellenség aki megnehezítette a dolgaitokat? Gondolok itt a foglalására. Mennyire volt kitartó?

- Kicsit nagyképű lesz talán, de megalakulásunk óta első komolyabban ellenálló ellenfeleink a szintén több klánból összeverbuvált Paktum és az SDI-OS klán

A szerver több mint a fele a ti kezetekben van, mennyire van még értelme ti szerintetek a játéknak? Hiszen ekkora "túl erő"-vel szemben már szinte értelmetlen a játék.

- Mint ahogy feljebb is írtam semmi sem lehetetlen, nem becsüljük le ellenfeleinket, jó képességük ők is és a térkép közel fele még azért nem a miénk :)

Kevésbé vicces lesz alábbi kérdésem, de mit tennétek, ha a v4 egyik napról a másikra meg szünne és minden eredményetek a semmibe veszne el?

- Ez elég nagy kitolás lenne, reméljük hogy ilyen azért nem fog előfordulni

Mint tudjuk több szerveren is jelen vagytok, nagyon sok köztetek a =CN= tag, ott egy jobb csapattal vagytok mint v4-en? Avagy a fel állás ugyan az?

- Én személy szerint csak a V4 en vagyok jelen :)

Van-e olyan klán v4-en amire azt mondjátok eléggé nagy esélyel rendelkezik ahoz, hogy ellenetek nagy sikereket érhet el?

- A fentiekben többször is említettem két kánnevet, abban bízok hogy nem fognak elérni ellenünk tul nagy sikereket, viszont biztos vagyok benne hogy mindent megpróbálnak ennek érdekében :)

Volt-e már olyan játékos aki elhagyta a WAZZE köteléket és inkább a PAKTUM-ot vagy az SDI-OS-t választotta?

- Ilyen játékosról nem tudok :)

Ha lenne lehetőség egy olyan szerverre ami megy 1 hónapig és lehetne választani a klánháborún található klánok közül egyet ti kit választanátok? Ki az akivel szívesen megmérköznétek? Egy hónap keményebb idő mint pár óra, akkor is állnátok e a sarat?

- Nem tudom, melyiket választanánk, mi jól érezzük itt magunkat a saját ellenfeleinkkel, nem cseréljük le őket, ragaszkodunk hozzájuk :D

V12-n is van egy WAZZE klán, mennyi közötök van hozzájuk?

- SEMMI!

Utolsó kérdésként: Mit üzentek az ellenségeiteknek?

- Ellenségnek nem tekintünk senkit, csak ellenfélnek :)
Nekik pedig azt üzenjük, hogy tegyék érdekessé a továbbiakban is a szervert számunkra, küzdjenek, ahogy eddig is tették :)

Igen elnézést nem ellenség, ellenfél... túl sok filmet nézek.
 
Utoljára egy moderátor szerkesztette:

DeletedUser8560

Vendég
Kedves olvasók, következő riportalanyunk:

Montipapa, az MHC vezetője

Hogyan találtad meg a klánháború nevű játékot?

Közel 2 éve történt mikor az akkori munkahelyemen "unatkoztam" és egy jó barátom mutatta meg az oldalt,persze ő azóta már nem játszik, csak én ragadtam itt.

Ez kicsit furán fog "hangzani" de :Hogyan lett Montipapa a felhasználóneved?
Ez egy régi történet.....,régebben játszottam egy FPS játékkal és mit ad isten ott is vezető voltam, jártuk a lanklubbokat és a csapattagok mindig papának hívtak és mivel mindenki vagy 10 éve Montinak hív, így itt a kettőt ötvöztem :) , bár tudom nem vall a papa "szó" 29 éves fiatalemberre....de hát ez van

Szerinted mi a fontos egy klánban?
Ez egy nagyon összetett kérdés....
Egy klán felépítése sok mindenből kell hogy álljon és ezt kellő tapasztalattal és ráérzéssel kell működtetni,összehozni....Gondolok itt a tudásra, a barátságokra, a csapatszellemre, a motiválásra, a félreértések kezelésére és a KH esetében természetesen az aktivitásra! Mindezek egyvelege adja meg azt a csapatot amit minden vezér magának akar tudni.

Mi a titka annak hogy valaki (a szerver indulása után) "könnyen" a ranglista élére ugorjon?
Mivel tagjainkat tudatosan választjuk/választottuk ki anno így regelésnél a mag adott volt, amit összehangoltunk egy tudatos kezdéssel... aztán a stratégia amit erre a szerverre választottunk és az új tehetségek felvétele és esetleges kitaníttatása adja azt az egységet és erőt amivel kláncsaládunk rendelkezik az elejétől fogva....
Hiszünk magunka és tudjuk mit képviselünk így egy fikarcnyi kétségünk sem volt afelől, hogy valamikor majd mindenki a hátunkat fogja nézni ....tudom hogy sokan emiatt egoistának és nagyképűnek hisznek minket, de kérdem én miért ne legyünk büszkék magunkra?

"Honnan jött" a méltán híres MHC klánnév?

Hát igen az MHC.... :)
Sokan kérdezik meg mostanában hogy honnan és miért.......
A klánt a megalapítása után 1 hónappal vettem át és azóta én vezetem - előtte Respii kollégám alapította, háát hogy is mondjam nem szégyelljük bevallani hogy szeretjük a női nemet és hát ...igaz sok fordítása van de szerintem mindenki le tudja fordítani hogy mit is takar a Muff Hunter Corporation kifejezés :)

A V5-ön már letette a névjegyét az =MHC=. Mi a célotok V9-en?
A célunk több részből vonódik össze.....
Egyrészt szeretnénk egy sziklaerős társaságot összekovácsolni , amely a későbbiekben egy hatalmas bázist jelent majd..
Másrészt szeretnénk egy mintát mutatni a többi klán/kláncsalád felé hogy igen így kell felépülnie és működnie egy kláncsaládnak ahogy mi tesszük...
Továbbá természetesen a szerver megnyerése is a célunk vagyis akkora dominanciát szerezni hogy semmi érdemleges dolog ne történhessen a mi tudtunk és akaratunk nélkül!

Egy klánban a játékosok barátokká "válnak". Így van ez veletek is?
Ez pontosan így van ahogy mondod.....mivel elég sok időt fordít eme hobbijára az ember, így akarva akaratlanul is nagyon sokat "érintkezik" a csapattársával, a "szomszédaival" ...legyen ez egy megtervezett támadás/védekezés vagy csak egy szimpla ismerkedés,beszélgetés....... és így mint a való életben kialakulnak dolgok. Nem egy baráti és szerelmi kapcsolatról tudok/tudunk aminek a kezdete a Klánháború játékhoz és azon belül a csapatunkhoz köthető....

Mesélj egy kicsit milyen volt a V5 indulásakor MHC-s nek lenni?

Mikor az 5-ös világban létrejött az MHC azóta már naggyá lett szervezete akkor már javában folytak a csatározások, a mozgolódások... azaz a hatalmi harcok!
Kis klánként megtanultuk hogyan lehet egyről a kettőre jutni és napról napra az MHC ritmusát ráerőszakolni mások akaratára!
Nehéz "munka" és sokszor hatalmas erőfeszítésekbe került az egész...de megérte, hiszen összekovácsolódott a társaság.
Mindig tudjuk honnan jöttünk és miből lettünk akkorák amilyenek......
Részben ezért is fontos számunkra hogy megmutassuk másoknak hogy milyen is az mikor az elejétől jelen vagyunk!

Mi a véleményed azokról akik csalással vádolnak titeket?
A csalás képe folyamatosan elkísér nemcsak minket, hanem minden relatíve nagyobb klánt.....
Ellene tenni nagyon nehéz mivel népszerűek vagyunk, így mindig lesznek olyanok akik irigységből ezt a jelzőt "rakják" ránk.... de természetesen az igazsághoz hozzátartozik hogy mivel néha több száz tagot számlál a taglistánk, így néha kerül a gyümölcsbe féreg is..... és ami rossz azt ki kell ugye dobni :)
Tanultunk ezen hibáinkból és most már nagyobb hangsúlyt fektetünk ennek kiküszöbölésére.....

Ha egy account "megüresedik" befoglaljátok vagy továbbadjátok?
A kérdést köszönöm, mert v5 szerveren éppen emiatt volt nagyon de nagyon sok problémánk..... mivel a játékosainkat nem köti semmiféle szerződés így nem parancsolhatom meg senkinek hogy játsszon és ne hagyja abba a játékot, de mivel a csapat érdekeit is szem előtt kell tartani így voltak olyan "megoldások" amik nem mindig voltak teljes mértékben szabályosak, gondolok itt a több tagot számláló helyettesítésekre , illetve ahogy írtad is... az accountok továbbadására egy aktív tag felé!
A Support csapat is dolgozott/dolgozik az ügyön hogy erre találjon megoldást.... minden ilyesmit szívesen fogadunk és állunk a csapatuk rendelkezésére... érdekünk nekünk is hogy tisztán és normálisan működjön ez a sokak által szeretett játék

Vannak olyan klánok akik arra mennek minél több szövetségesük legyen. Ti milyenek vagytok?
Mindenki más stratégiát próbál véghez vinni..... hol több, hol kevesebb sikerrel!
Persze nekünk is megvan a magunk módszere..... de ebbe ha nem gond nem mennék bele.

Természetesen nem gond. Mindenkinek van példaképe. Neked is? Vagy esetleg egy klán?

Megint csak a "híres MHC nagyképűséget" kell hogy elővegyem.... de kéretik tényleg elhinni hogy nem arcolásból mondom/mondjuk.. hogy ebben a játékban csak mi lehetünk a példakép.....:)!
És mivel személy szerint én sok világban még nem jártam..../ persze hallottam a skullsról és pár összeszokottabb társaságról/de azt kell hogy mondjam....nincs ilyen hogy példakép.... legalábbis itt.
Tesszük a dolgunk és ennyi

Hát kimerültem a kérdésekből, de ha van még valami jó kis történet szívesen meghallgatnám. :)
Persze sok van ...gondolok itt a Fradi-Ute....azaz az MHC- SparGa :) /SPARTA /rivalizálástól kezdve a naponta 50-100+ bejövő levelekben megfogalmazott történetekről, mind rajongói mind felvételi szándékú is :) ....sok van......de ettől szeretjük ezt a játékot

Volt már veled olyan hogy beléptél az accodba és több 100 üzid volt?
Természetesen.Nagyon sokan,sokféle üggyel bajjal "lepnek" meg...Azzal kezdődik a dolgom miután beléptem hogy ezen levelek olvasásával nyitok :) átlagban naponta 50 levél körül mozgok..... :)

És ezúton keresnék egy titkárnőt....


Köszönöm hogy válaszoltál a kérdéseimre és ,hogy egyáltalán elvállaltad ezt az interjút.
Nincs mit, szívesen teszek az ilyen felkéréseknek eleget!
Üzenném rajongóinknak hogy sajnáljuk de mindenkit nem vehetünk fel a Kláncsaládunkban, illetve ha kitartó vagy és felhívod magadra a figyelmünk.. keresni fogunk!
Ja és hamarosan kész az újabb videónk...az eddigiekről egy kisebb linktár :

MHC V9 Trailer

MHC Himnusz

=MHC= V9 winners trailer

Természetesen számos tagunknak, külön videója van, de ez a pár kimondottan klánunkat fémjelzi!

THIS IS MHC

Üdvözlettel :

Monti
 
Utoljára egy moderátor szerkesztette:

DeletedUser8560

Vendég
És most következzék egy külföldi, német játékossal, Chisum-mal folytatott beszélgetés!

Szia chisum*, köszönjük, hogy interjút készíthetünk veled. Kezdésként, mesélnél nekünk a Klánháborús karrieredről?
Hát, mindent egybevetve játékos-karrierem nem olyan hosszú, mint másoké; valamikor 20004 végén, 2005 elején kezdtem el játszani a Klánháborúval, amikor egy ismerősöm szólt, hogy jöjjek, játszunk együtt.
Ezt követően 1,5 évig a V3-on játszottam, ahonnan időhiány miatt ki kellett regelnem. De hát a szenvedély erősebb volt nálam, és néhány röpke pillanatot leszámítva, amit a DE6-on és DE7-en töltöttem, 2007 tavaszán újra belevágtam a kalandba, ezúttal a DE12-es szerveren.
2009/2010 fordulóján egyre több barátom, klántársam hagyta abba a játékot a suli vagy munka miatt, és így én is arra jutottam feladom – egyszerűen a játék már nem volt ugyan az, mint velük, hiányzott a társaság.
Egy rövid ideig játszottam DE15-ön és DE16-on, hogy új dolgokkal ismerkedjek meg, de több világon játszani – ez számomra nem jött be, nem volt annyi időm, amennyit ez igényelt volna.
Ezek után tavaly, amikor a Béta elérhető lett, ismét elragadott a szenvedély. Azóta megtalálható vagyok ott, vagy egy másik világon, ha valakinek „babysitter”-re van szüksége, vagy szükség van valamilyen teszt elvégzésére.
Szintén érintett vagyok egy másik projektben ami a normál Klánháborún kívül esik, amihez két vagy három éve csatlakoztam. Az új változattal időhiány miatt sajnos nem haladunk olyan jól és gyorsan, mint reméltem.

Mit gondolsz, a kezdeti időkben mi a legjobb stratégia?

Az én stratégiámat aktivitásnak hívják. Véleményem szerint ahhoz, hogy valaki sikeres játékos legyen, elengedhetetlen az aktivitás, hiszen a farmolás, az építkezések, támadások, a szomszédok figyelemmel követése, és támadása, hogy ne nőjenek a nyakadra, az akadémia azonnali felépítése és a második falu gyors elfoglalása megfelelő távolságra az első faludtól, ezek mind olyan feladatok, amit aktivitás nélkül nem fogsz tudni megtenni. Ezek a lépések elősegítik, hogy gyors iramban fejlődj, katonailag is természetesen (több farm, több nyersanyag). Így a pontok jönnek maguktól, akkor is, ha a bányák nem nőnek olyan gyorsan.

És mik a legnagyobb bakik, amit kezdők elkövethetnek?

Sajnos jó pár baki van, amit egy kezdő elkövethet. A legnagyobb gond, szerintem, a tapasztalatlanság és az inaktivitás keveréke. A Klánháború egy egyszerű játék, amit meg lehet gyorsan tanulni.
Az új játékosok sok esetben úgy csatlakoznak, hogy alábecsülik, mennyire fontos az aktivitás, ami, mint említettem, véleményem szerint rendkívül fontos.
Ezen kívül a legtöbbjük nem igazán foglalkozik a játékon belüli segítséggel, az oktatóanyaggal. Így szépen felépítik a faluikat, sok egység árát beleölve, és válnak a legjobb nyersanyagforrássá a körzetükben.
A másik hiba, amit sokan elkövetnek, hogy várják, mikor indul egy új világ, arra gondolva, hogy ha a világ kezdetekor van rajtuk a kezdővédelem, akkor sokkal sikeresebbek lesznek. Pedig, szerintem sokkal sikeresebbek lehetnének, ha újrakezdenének a térkép külső részén, új dolgokat kipróbálva, sokat gyakorolva – így jobban megismerik a játékot. Meg aztán nem is kedvtelenednek el, ha folyamatosan támadják őket, mert ott a többi velük egy szinten lévővel még fel is tudják venni a harcot.

Értem, és mi a helyzet a játék későbbi szakaszával? Akkor milyen stratégiát választasz, és miért?
Később a játékban szerintem a kitartás és a türelem a legjobb stratégia. A frontok általában beállnak, sok esetben nem éri meg a közvetlen szemtől szembe támadás.
Ezért elég türelmesnek kell lenni, és kiállni a folyamatos támadásokat. A saját ego, a rangsor csak másodlagos akkor, ha valaki felméri, hogy a klán, és a csapatmunka mennyire fontos egy háborúban, és a játékban.

Mennyire kap fontos szerepet a többi játékos, a klán ebben a stratégiában?

A kezdetekben uralhatod a környéked egyedül is, ám, később ez lehetetlenné válik klán vagy co-játékos nélkül. Ha úgy döntesz, egyedül próbálod meg a játékot végigvinni, társak nélkül, akkor csak dőlj hátra, és figyeld, ahogy az ellenségeid elveszik a falvaid.
Röviden: A legjobb stratégia is megbukik, ha nincsenek társaid, és nem vagy egy jól működő klán tagja.

Melyik a kedvenc egységed?
Minden egységnek vannak előnyei és hátrányai. Csak egy egységet kiemelni, mint kedvenc – ez nehéz, hiszen az egységek kombinációja hozza meg a sikert. Azt javaslom, senki se emeljen ki csak egy típust.

Oké, megpróbálom! És a nickneved mit jelent számodra?

Hogy őszinte legyek, nem igazán kötődök a nevemhez. Mivel egyáltalán nem vagyok kreatív, ha névválasztásról van szó, így egyszerűen felvettem egy film nevét, amikor csatlakoztam a DE12 világhoz. Mindenhol ezt használom, így nem kell több névre és jelszóra emlékeznem. De ettől függetlenül nem tudom azt mondani, hogy szeretem.

Használod a Prémium fiókot?
Természetesen. A Prémium Fiók egyszerűsíti a fiók kezelését, lecsökkenti a játék szervezésére fordított időt, így több lehetőség és idő van a játék lényegi részére koncentrálni.

Mi a Klánháború legnagyobb kihívása?
A legnagyobb kihívás számomra azt jelenti, hogy meg ki kell alakítanom a csapatmunkán alapuló játékot, amelynek célja az ellenségek legyőzése.

Miért szereted ezt a játékot?
Ha arra gondolsz, miért léptem be a játékba, akkor az indok elég gyorsan megvan: Mert szeretek más játékosokkal csapatban, együtt harcolni, mindezt úgy, hogy a stratégián kívül a kommunikációnak, csapatépítésnek is nagy szerep jut.

Végül, de nem utolsósorban, milyen zenét ajánlanál, háttérzenének a Klánháborúhoz?

Számomra ez idő, és kedv kérdése. Leggyakrabban a kedvenc rádiócsatornám hallgatom, de néha a klasszikus zene az, ami a legjobban megnyugtat. Ez tudom, elég szélsőséges, de pont ezért jó!
 

DeletedUser8560

Vendég
Kedves Mindenki, most pedig jöjjön egy supporter. Kérlek ismerjétek meg Székelyt.


Hogy kerültél kapcsolatba a KH-val?

2008 őszén kerestem magamnak valami internetes játékot. Google-ben kerestem ezekre a szavakra, a Klánháborút is kiadta eredményként, megtetszett, azóta itt ragadtam, kb. két hónapos, magánéleti torlódások miatti vegetálást kivéve végig aktívan játszom azóta.

Játszol magyar szerveren?
Igen, mióta rátaláltam a játékra azóta folyamatosan játszom, igaz, több világon is megfordultam.

Mennyire változott meg az, ahogy játszol, mióta supportos vagy?
Sokban nem, leginkább annyiban nyilvánult meg, hogy a klántársaknak igyekszem tanácsokat adni azzal kapcsolatban, hogy be tudják tartani a szabályzatot bonyolultabb ügyekben (természetesen anélkül, hogy tudnák mivel foglalkozom), mert többen vannak nálunk közös netesek, és ugyebár mindenki tudja hogy az mivel jár, milyen „veszélyeket” hordoz magában.

Elmondod nekünk mi történt, és miért döntöttél úgy, hogy supportos akarsz lenni?
Hogy mi történt? Nyár eleje volt, én meg unatkoztam, láttam új tagokat keresnek, így gondoltam jelentkezem. Leginkább az motivált hogy visszaadjak abból, amit én a játéktól kaptam (közösségi élmény, stb). És bár ebben a support teamnek nem sok direkt befolyása volt, ez jó módnak tűnt a viszonzásra.

Nem bántad meg?
Egyáltalán nem. A support team csak még jobban megpakolta a közösségi élmény listámat. Bár az RL talira nem tudtam elmenni, de így „látatlanba” is fergeteges a hangulat; egész őrült társaság vagyunk, főleg én :D

Nehéz volt megtanulni a supporterkedést?
Nem, tekintve hogy német fejlesztésű játékról van szó gondolhatjátok milyen precíz a felület. Logikusan felépített, könnyen használható. A szabályzatot eddig is ismertem, így annak megtanulásával sem volt probléma, a büntetési segédlet meg nem nagy kunszt.

Honnan jött a neved?
Lehet tippelni :)) Amit eredetileg akartam nem fogadta el a rendszer, és gyorsan kellett választ adnom, így ez adta magát.

Sokan nem tudják, mi a support feladata pontosan. Te mit csinálsz?
Változatos. Főleg a beérkező levelekre válaszolok, az azokban bejelentett dolgokat vizsgálom ki és járok el aszerint, hogy mit találok/nem találok. Vannak egyszerű esetek, és vannak összetettek, sőt, olyan is, amikor valami olyasmit találok a feljelentett játékosnál, aminek köze sincs az eredeti feljelentéshez. Ezen kívül multihunterkedésből, és néha kiegészítő tartalmak írásából áll a feladatunk. Bár, jobban meggondolva, mióta az adatvédelmi nyilatkozatot el kellett fogadnunk, azóta, mivel ezt elmondtam a munkáról, mindenkit meg kell ölnöm, aki olvasta. Muhahaha.

Szereted csinálni? Melyik az a rész, amit szívesebben vállalsz fel, és melyik, amelyet kevésbé?

Amilyen hatalommániás önimádó vagyok természetesen :)) A viccet félretéve, igen, szeretem csinálni, és bár mint minden munkának, ennek is megvannak a szép és rondább pillanatai, talán meglepő módon azt a részét kedvelem legkevésbé, amikor olyan játékossal hoz össze a sors, aki azt hiszi mindig neki van igaza és ő mindent mindenkinél jobban tud. Az ilyeneket nehezen viselem el, ráadásul minden szerveren van 1-2 ilyen játékos, akikek, mint a viccben, ha van kalap a nyuszikán az a baj, ha nincs, akkor meg az a baj.

Átlagosan mennyi időt szoktál a support tevékenységgel tölteni? Mennyire tudod ezt a munkádat összeegyeztetni a magánügyeiddel/magánéleteddel?

Huhh, hát erre nem szívesen válaszolok :)) Ha rendes átlagot kéne számolni akkor nem lenne valami magas érték, de azzal vigasztalom magam, hogy legalább effektív vagyok. A magánélettel teljes mértékben összeegyeztethető (számomra, Sajtmacska nem tudom mit szól az aktivitásomhoz :D ), lényegében miközben a játékkal foglalkozol ezt is tudod csinálni.

A support csapatban, ha jól tudom, jelenleg 10-en vannak rajtad kívül. Milyen a viszony közöttetek?

Részemről nagyon jó, úgy érzem mindenkivel jól kijövök. Egész jó csapat verődött össze, folyamatos élet van a szobában, néha annyi marhaságot összehordunk, hogy ha hivatalos szakvéleményt adnának rólunk tuti kényszerzubbonyban végezzük.

Nyílt titok, hogy vannak játékosok, akik ismernek supportos tagokat. Ezzel komolyan vissza lehet élni büntetlenül?

Véleményem szerint rövid távon igen. Amíg az emberi tényező tényező marad, addig mindig fennáll a lehetősége, hogy valaki átáll a sötét oldalra, és visszaél a helyzetével. A turpisságok azonban így vagy úgy, de egyszer úgyis kiderülnek, épp a fent említett emberi tényező miatt, és akkor vége mindennek, akik meg benne voltak inkább azt kívánják, hogy bárcsak ne lettek volna. Ugyanakkor a jóhiszeműség azt kívánja, hogy az ember ne is gondoljon ilyesmire, ezért eléggé meglepő, sőt, fájdalmas ha egy kollégádról kiderül, hogy részt vett ilyesmiben. Főleg morális szempontból, hisz egy ilyen botrány egyszerűen lenullázza azt az elismerést, bizalmat, megkockáztatom a megbecsülést, amit a többiek fáradtságos munkával elértek.

Mivel sok mindent megértél már itt a KH-val, elmesélnél nekünk egy kellemes és egy nagyon kellemetlen élményt?

Nem igazán tartom számon az ilyesmiket, hajlamos vagyok összemosni az engem egyéni szempontból annyira nem érintő dolgokat. Ne értsetek félre, ez nem jelenti azt, hogy nem törődöm azzal, amit csinálok, de éles vonalat húzok a munka és a magánéletem között, és mikor az egyikkel foglalkozom, akkor a másik eszembe sem jut. Tekintve, hogy nem a munkának, hanem az életemnek élek, ezért az aktuális ügyeimet fejben tartom, de azt ne kérdezd, hogy egy hónappal ezelőtt kit zártam ki, miért, és hogy jó volt-e, mert nem tudnám megmondani. Talán jobb is így, legalább nem kell pszichoterápiára járnom (erről bővebben az utolsó kérdésben).

Milyen embernek ajánlanád, hogy jelentkezzen a supportba?

Nehéz megmondani, mert eléggé sokfélék vagyunk, így nehéz sablont alkotni. Sőt, nem is jó, attól király a csapat, hogy mindenki hozzátesz valamennyit az egyéniségével. Így a jövendőbeli aspiránsoknak azt tudom ajánlani, hogy legyenek egyediek, valamint, hogy tűrjék jól ha ugratják őket, mert ha én még mindig supporter leszek mire bekerülnek, akkor számítsanak arra, hogy kíméletlenül minden marhasággal zrikálom őket, és a legapróbb elírásokból képes vagyok viccet csinálni, amit annak alanya esetleg nem fog értékelni. Ilyen vagyok, bocsi :))

Ugyanakkor fontos, hogy objektív tudj maradni minden körülmények között, és vedd tudomásul, hogy ebben a munkakörben a te érdeked mellékes, sőt, neked nem is lehet érdeked. A döntéseket amiket meg kell hoznod nem viszonyíthatod semmihez, nem kedvezhetsz ennek vagy annak a félnek. Ilyen tekintetben teljesen önzetlennek kell lenned, el kell felejtened a körülményeket és a tényekre koncentrálni. Kevés ilyen ember van, de aki ilyen, az tökéletes erre a munkára. Fontos az érettség, és a nagyon jó önismeret. Ha tudod ki vagy, akkor nem vagy befolyásolható. Önállónak kell lenned.

Zárásként még mesélnél nekünk egy kicsit a személyes tapasztalataidról, akár supporterként, akár játékosként?

Na akkor a pszichoterápia. Kissé fura megfogalmazásnak tűnhet, de a supporter lényegében Isten a játékosok között. Nagyon sarkított értelemben életről, halálról dönthet, óriási befolyással van a játékra, játékosokra. Ezektől azonban el kell vonatkoztatni, mint az előbb is írtam, az adott eset tényeire kell koncentrálni, és kel kell felejteni, hogy mekkora felelősséggel is rendelkezel valójában. Szerintem ugyancsak el kell tudnod vonatkoztatni az általad végrehajtott tettek következményeitől, azzal hadd foglalkozzon az, aki ennek a tettnek a szenvedő alanya volt. A szelektív memória nagy ajándék. Ugyanakkor vállalnod kell a felelősséget a döntéseidért, hiszen nem kavicsokkal játszol, hanem végül is, valamilyen módon egyes emberek sorsaival. Ezzel nekem nem nehéz megbirkóznom (lehet egyéni hozzáállás kérdése, én a való életben joghallgató vagyok, vagyis van átfedés az érdeklődési köröm és az itt végzett munka között, ráadásul mindkettő megköveteli, hogy objektív légy), de hogy a többiek mit éreznek vagy mit nem éreznek azt nem tudom, az ilyesmi valahogy sosem kerül szóba a sok egyéb között.
 
Utoljára egy moderátor szerkesztette:

DeletedUser8560

Vendég
Kedves Mindenki, most pedig jöjjön még egy supporter, kérlek ismerjétek meg Uhuut.


Mikor kezdtél el Klánháborúzni?

Még az egyes szerver indulása után nem sokkal mutatta nekem a játékot egy ismerősöm. Játszottam még hasonló online stratégiai játékokkal, de ez tetszet meg és itt ragadtam.

Most is játszol?

Igen az egyik szerveren aktívan. Barátaim unszolására volt, hogy kinéztem más szerverre, de ott hála istennek szétvertek minket :), s az már elég ürügy volt ahhoz, hogy ne kelljen tovább játszanom. Nekem tökéletesen elég egy szerver.

Most, hogy supportos is vagy, megváltoztál játékosként?

Lévén, hogy azon a világon ahol játszom nem tevékenykedem supporterként így nem igazán változott bármi is. Bár a szabályokat most már jóval behatóbban ismerem, s 1-2 bejelentést lehet 10 perccel előbb tudok meg, mint a játékosok, de ez sem változtat semmin.

Miért döntöttél úgy, hogy supportos akarsz lenni?

Érdekel a játéknak ez az oldala, érdekesnek találtam játékos szemmel ezt. Most is annak tartom :). Mondjuk kicsit az is közre játszott, hogy hol jobban unom a játékot, hol nem. Bár a support részét ugyan olyan lelkesen csinálom, mint az elején.

Nem bántad meg?

Ha megbántam volna már nem lennék itt, remek csapatban vagyok.

Nehéz volt megtanulni a supporterkedést?

Voltak könnyebb és nehezebb részek, ez tény.
Alapvetően nem volt könnyű, most is akadnak néha kérdéseim, de a jelentkezésben benne volt, hogy önállóan és probléma megoldóan kell tudni dolgozni és ezt el is várják.

Honnan jött a neved?

Amikor bekerültem mondtam pár nevet, hogy mit választanék, de egyik sem felet meg valakinek.
(Megjegyzés: szerintem rám gondol… :p Sajt.) (is:D uhuu)(menjetek szobára :D Székely)
Valaki beírta, hogy uhuu, ami nekem megfelelt és a többieknek is ( gondolom mert nem én találtam ki?:D).

Supporterként neked mi a feladatod?


Nagy része a játékosokkal való kapcsolattartás, de fórumon való részvétel, tesztek, hiba-leírások stb. is előfordulnak.

A legjobb része a munkádnak…:

Többnyire a leveleket szeretem csinálni nagyon, mert a dolgok után könnyű utána járni, lévén mert logikus a munkafelület.

És amit a legkevésbé szeretsz…:

A teszteket nagyon nem szeretem.

Mennyire tudod ezt a munkádat összeegyeztetni a magánügyeiddel/magánéleteddel?

Ez változó, de összeegyeztethető nagyon könnyen. Nincs olyan sok határidő megszabva és még szabadságra is elengednek.

Milyen a viszony a csapattagok között?

Vannak, akikkel kevesebbet beszélgetek, de szerintem elég jó viszony van a tagok közt.
Nagyon nagy örültségek mennek néha, hát még a találkozókon:).
Legfeljebb viták vannak, de veszekedések sosem. Szerintem jó csapatmunkához ez kell.

Tapasztalatod szerint vissza lehet élni azzal, ha valaki ismer egy support tagot?

A mostani kollégákról ezt nem tudnám elképzelni se.
Igazából büntetlenül tuti nem, mert minket folyamatosan ellenőriznek.

Elmondanál nekünk egy kellemes és egy nagyon kellemetlen élményt akár a játékkal akár a supporterkedéssel kapcsolatban?


Hát nem igazán mennék bele mélyen a dologba, de pozitív, hogy rengeteg jó barátom van mind játékos, mind support oldalról.
Negatív talán, hogy olykor egyesek túl komolyan veszik a játékot, pedig ez csak szórakozás. Velük nem lehet dűlőre jutni, mert szerintük a support csak azért van, hogy jól kiszúrjunk velük.

Milyen embernek ajánlanád, hogy jelentkezzen a supportba?

Mindenképp tapasztaltaknak, akik jól ismerik a játékot és van is idejük online lenni mindennap.
Igazából ide többnyire korrektség kell, tehát ilyen embereknek javasolnám.

Zárásként még mesélnél nekünk egy kicsit a személyes tapasztalataidról, akár supporterként, akár játékosként?


Szeretem az újabb és újabb kihívásokat, melyeket mind játékostársaim, mind azok a játékosok állítanak elém, kik az admin felületen keresnek fel.
Játékosként is sok-sok kihívással találkozok ott is ugyanúgy vannak nehezebb és könnyebb pillanatok, találkozok igaz emberekkel és hazugokkal, hála istennek utóbbival ritkábban.
 
Utoljára egy moderátor szerkesztette:

DeletedUser8560

Vendég
Újév előtt ismerjük meg cukormackót :)

Szia, köszönöm, hogy segítesz abban, hogy a játékosok megismerjenek :)

Mesélsz nekünk a kezdetekről?


Pár évvel ezelőtt egy unalmas napon böngésztem az interneten és rákerestem az online játékokra. Akkoriban elég sok időm volt a munkahelyemen és kerestem magamnak valami elfoglaltságot. Mindig is vonzottak a stratégiai játékok, és nem volt kétséges, hogy a Klánháború mellett döntök.

A v1- en és v2-n kisebb nagyobb sikerekkel, de nem a helyezés számít, hanem a részvétel, nem igaz? :)
Inkább a társaság és a játék öröme végett vagyok már csak fent azon a két világon.

Mi volt az ok, amiért azt mondtad, én most supporter akarok lenni?


Igazából megmondva nem történt semmi különleges, amiért úgy döntöttem, hogy support szeretnék lenni.
Olvasgattam a fórumot és belebotlottam a felhívásba, hogy munkatársakat keresnek a játékhoz és gondoltam megpróbálom. A játékot szeretem és mindig is érdekelt, hogy mi folyik a színfalak mögött.

Nem bántad meg?

Nyugodt lélekkel kijelenthetem, hogy nem bántam meg hogy support lettem. Igaz vannak a munkának rossz és jó oldalai, de szerintem ez mindenhol így van. A csapat jó és összetartó, minden nap jó feljönni, dolgozni.

Nehéz volt megtanulni a supporterkedést?

Nehéznek egyáltalán nem volt nehéz inkább úgy mondanám, hogy hosszadalmas. A szabályokkal tisztában van az ember, de a legfontosabb dolog az, hogy a szabályzatot ne játékos szemmel hanem support szemmel nézd, ez egy kis ideig eltart.

Tanulásként Sajtmacska nagyon sok levelet állított nekünk össze, hogy gyakoroljunk, milyen levélre hogyan reagáljunk, mit kell ellenőrizni, illetve megnézni. Sokat teszteltünk a játékon belül ez több okból is jó volt, egyrészt segítettünk nektek a tesztek eredményeivel, illetve ez az idő volt, ami minket igazán összehozott, mint „csapat”. Sokáig tartott ez a folyamat, de a support munka se olyan egyszerű, mint egyesek elképzelik.

Honnan jött a neved?

A nevem egy nagyon jó barátom ötlete volt ő is supportként dolgozott, mivel mindenkinek meg kellett adni egy support nevet, ami alatt fog majd dolgozni erre hirtelen nem tudtam mit mondani, leblokkoltam, így ő segített. Tudom elsőre szokatlan név, kaptam is érte hideget-meleget, de megszoktam már ezt a nevet és örülök, hogy így hívnak.

Mi a feladatod?

A support munka igen szerteágazó, persze most mindenki csak arra gondol, hogy ülünk a gép előtt és keressük azokat a játékosokat, akik multiznak, de ez nem így van.
A multi keresés nem a munkánk 100%-a, inkább csak egy része a sok más mellett.
Rendszerint levelekre válaszolok, amit a játékosok küldenek be hozzánk mindenféle problémáikkal. Természetesen néha nem elég megválaszolni a levelet, néha segíteni kell a problémák megoldásában, ezt a részt kifejezetten szeretem.

Szereted csinálni?

Igen szeretem a supporter munkát, így nem tudok olyat mondani, amit nem szeretek megcsinálni. Ha választani lehet a munkák közül, inkább a levelezést választanám, szeretek az emberek gondjain segíteni és a technikai problémáikra megoldást találni, de nem szoktam válogatni a feladatok közt.

Átlagosan mennyi időt szoktál a support tevékenységgel tölteni?

Rendszerint napi 4-5 órát vesz el az életemből ez a munka, igaz nem bánom, mert szeretem csinálni. Az első időben nehéz volt megtalálni az egyensúlyt a munka és a játék közt, de szerencsére egy idő után megtaláltam az összhangot.

A support csapatban, ha jól tudom, jelenleg 10-en vannak rajtad kívül. Milyen a viszony közöttetek?

Szerintem egy nagyon jó kis csapat jött össze semmi kétség.
Sokat dolgozunk az biztos, de mellette sokat viccelődünk egymással és soha se rossz a hangulatunk, tehát nagyon jó.
Egyénileg nézve szerintem mindenkivel nagyon jól kijövök, de ezt a társaim jobban tudják.


Mivel sok mindent megértél már itt a KH-val, elmesélnél nekünk egy kellemes és egy nagyon kellemetlen élményt?


Több kellemes dolog is eszembe jutott a játékkal kapcsolatban, de az első és egyben a legfontosabb, amikor az első falumat elfoglaltam és csodálkoztam rajta, hogy sikerült.
Negatívumot most így hirtelen nem tudnék mondani hisz ez csak egy játék és nem kell tragikusan felfogni a dolgot, ha valaki megtámad, illetve elvesz egy két falut.

Milyen embernek ajánlanád, hogy jelentkezzen a supportba?


Elsősorban legyen 18 évnél idősebb, legyen humorérzéke, legyen határozott, kitartó, ne legyen befolyásolható és tudjon csapatban dolgozni. Ezek a tulajdonságok mellé még szerintem szükséges, hogy az embernek kötélből legyenek az idegei, mert amit néha kapunk a fórumon kritikaként enyhén mondva vérlázító.
Összességében mindenkinek ajánlanám ezt a munkát, aki szereti ezt a játékot és a fent említett tulajdonságokkal rendelkezik.

Zárásként még mesélnél nekünk egy kicsit a személyes tapasztalataidról, akár supporterként, akár játékosként?

Supporterként ért egy nagyon jó és a munkám szempontjából igen meghatározó élmény.
Egy játékos egyszer beírt nekünk, hogy feltörték a fiókját és kiürítették a faluit.
Természetesen az ügyet azonnal kivizsgáltuk a bűnöst elkaptuk és megkapta a büntetését, de nem ezen van a hangsúly, hanem azon, ahogy a jogos tulajdonos hálálkodva visszavette a fiókját. Ezért szeretek én support lenni.


Nagyon boldog új évet kívánok!
 
Utoljára egy moderátor szerkesztette:

DeletedUser

Vendég
Üdvözöllek Kedves Olvasó!

Az alábbi összefoglaló a Facebook-on olvasható teljes verzióban, mi csupán egy rövid, átlátható kivonatot készítettünk belőle, hogy olvasmányosabb formában megismerhessétek interjú alanyunkat, Sajtmacskát!

Az interjú élőben zajlott a FB keretein belül, ahol mindenki, minden kérdésére választ kapott, így ez alapján betekinthettünk Sajtmacska életébe és munkájába.

Azért őt választottuk az első riportalanyunknak, mert a rendszert le kellett tesztelni – és ki a legjobb erre, ha nem az admin? :)
Elmondhatjuk, hogy nagyon jól tűrte a kérdések áradatát, igyekezett minden kérdésre maradéktalanul felelni; amely kérdésekre akkor nem érkezett válasz, azt egy csokorba gyűjtöttük és utólagosan megkérdeztük.

A legtöbbet firtatott kérdések egyike: „Miért Sajtmacska?” – Frappáns választ kaptunk: Mert szereti a sajtot és tud dorombolni.

Nagyon sokan voltak a magánéletére kíváncsiak; megtudhattuk, hogy Sajtmacska 30 év feletti nő, van családja és kutyája. 39-es cipőt hord, Budapesten lakik. Nincs kedvenc étele, aznapi ebédje a gnocchi juhtúrós zöldszósszal, általában viszont zöldséget eszik hússal.
Egy játékosunk arra volt kíváncsi, hogy Sajtmacska szereti-e a gyrost - megtudtuk tőle, hogy igen, de csak csípősen. :)

Sokan kérdezték a családjáról is, erről annyit árult el, hogy fontosnak tartja, hogy a családjával elég időt töltsön, és ne hanyagolja el őket - persze amikor a szerettei látják, hogy mérgelődik, mindig megkérdezik, miért csinálja. Ezen kívül még annyit árult el a magánéletéről, hogy a családja egyáltalán nem szereti az on-line játékokat.

Zene stílusa: „Minden, ami jó, de a nyammogós csöpögős szerelmi borzalmaktól a világból is kiszaladok!” Kedvence: http://www.youtube.com/watch?v=fsDpznl8eIs
Kedvenc virága a gyöngyvirág, ha az éppen nem virágzik, akkor valamilyen kerek, vidám, tarka virágcsokor, szerinte ez illik legjobban hozzá.

Nagyon sok kérdést kapott a support csapattal, az itteni munkájával kapcsolatban is, így megtudtuk, hogy itt végzett munkája csupán segítő/támogató munka – nem tekinthető főállásnak semmilyen szempontból.

A munkájával kapcsolatos kérdéseket, és az arra adott válaszokat úgy témakörönként csoportosítottuk, a könnyebb átláthatóság miatt.

Páran azt hiszik, hogy a játékot Ő készítette, illetve hogy a játék magyar - megtudtuk tőle hogy ez téves információ, a játék alapötlete pár hamburgi egyetemistától származik, aztán a fejlesztések jóvoltából kinőtte magát a cég, most már világméretűre. Egy ilyen játék elkészítéséhez csupán ötletre és némi tudásra van szükség, amely a fejlesztéshez kell (és természetesen tőkére).

Adminunk a Travianból cseppent a Klánháború világába, az ottani speed szerveres klánjával jött át „levezetni”, és csak békésen játszogattak, nem értek el kiemelkedő eredményt. Így ismerkedett meg ezzel a játékkal, majd visszatértek a másik játék egy újabb speed körébe, hogy megmérkőzzenek az ottani nagy ellenfelükkel. :)

Sajtmacska nem játszik egyik világon sem, mert ahogy visszatért, a support csapat tagja lett, 2009 tavaszán - azóta meg nem is játszhat. A Support csapatba az akkori co-admin hívta meg; majd később, amikor a központ új admint és munkatársakat keresett, az akkori admin ajánlotta be a munkára, így neki ajánlották fel neki a pozíciót. Jelenleg 6-7 órát foglalkozik naponta a Klánháborúval.

Megtudtuk azt is, hogy az admin felülethez nem kell erős gép, egy átlagos személyi számítógéppel is elvégezhető a dolog néhány speciális program segítségével, de a játék üzemeltetéséhez brutális gépekre van szükség, de azok paramétereiről nem tud pontos információval szolgálni.

A Klánháború jövőbeli terveiről annyit árult el, hogy a fejlesztések nem állnak le, és még több újdonságra lehet számítani – valamint az újonnan bevezetett végjátéknak köszönhetően akár 2-3 új világ nyílhat évente. Arról pedig egyelőre nem tud információt adni, hogy mikor nyílik új világ, azt ő is csak a megnyitás előtt röviddel tudja meg. (szerk.: Most nyílt V14… telhetetlenek...)

Egyes játékosok szerint, amikor a „németek” felé jelentenek valamit, az süket fülekre talál. Sajtmacska szerint ez nem így van, hiszen minden dolgot, amit egy-egy játékos bejelent, azt külön osztály vizsgálja, és ehhez minden rendszeradat rendelkezésükre áll: a játékos és a support összes belépése, kattintása a rendszeren belül ellenőrizhető és tárolt információ. Véleménye szerinte a legtöbb esetben az fordul elő, hogy a reklamáció egyáltalán nem, vagy csak egy nagyon kis részben állja meg a helyét. Véleménye szerint a játékosok nincsenek azzal tisztában, hogy a játékban töltött idejük és cselekedeteik mennyire ellenőrizhetők.

Sokan kérdezték a mindennapi munkájáról: riportalanyunk véleménye szerint ebbe a munkába beleunni nem, csak belefáradni lehet - erre ez egyik legjobb megoldás, hogy kikapcsolja a gépet.
Hogy meddig lesz admin és ha befejezi, akkor ki veszi át tőle a vezetést? „Nem tudom, meddig leszek, fáradtan és cinikusan már biztos nem. Sokat kivesz az emberből ez a munka. Hogy kit? Mindegyik munkatársamban megbízom annyira, hogy átadjam a stafétát.”
Rossz döntés? „Volt ilyen döntésem, persze, senki sem tévedhetetlen. Amikor bebizonyosodott, akkor a játékos kárpótlást kapott, és bocsánatot kértem tőle”

Tudomásunkra jutott, hogy a magyar csapatban jelenleg 20-25 ember tevékenykedik, természetesen a német központban ennél sokkal több. Azt is elmondta, hogy a játékból csak egy embert ismer személyesen, csak a Support tagjaival van jóban, őket családjának illetve barátainak tartja, és gyakran találkoznak személyesen is.

Sokan voltak, akik a SPEED körrel kapcsolatban tettek fel kérdést, ahol nagyobb férőhelyes speed-et szerettek volna kérni, de mint meg tudtuk, ez nem lehetséges a nemzetközi standard miatt. Felmerült kérdésként, hogy részt szokott-e venni a VB-ken, meg tudtuk tőle, hogy egyrészt ez tilos, másrészt vannak nála jobbak is, így meghagyja a lehetőséget, hogy ők bizonyítsanak. Büszke arra a csapatra, akik az előző VB-n ezüstérmet nyertek.

Nincs kedvenc játékosa, véleménye szerint az igazán jó játékosok ritkán vannak több szerveren jelen egyszerre. Ezen kívül mivel több mint 1,2 millió regisztráció van a magyar Klánháborúban, nem segítenek senkit, mert annyi munka van, hogy ez a rész érdektelen számukra.

A V14-en lévő teszt falukról elmondta nekünk, hogy azért értek el ilyen hamar magas pontszámot, mert ez egy fejlesztés, ez nem csalás, hanem a hibákat és egyéb dolgokat próbálják ezzel kiszűrni. Azt is meg tudtuk, hogy a Support tagjai belátnak a játékosok profiljába, klánok fórumaiba, hiszen a játék csak így ellenőrizhető 100%-osan.

Érdekes kérdések és válaszok:

A „Miért vagy híres?” kérdésre a válasza egyszerű szerénységgel a következő volt: ” Nem vagyok híres, csak páran kíváncsiak rám.”

Érdekes kérdésként hangzott el, hogy „-Nem félsz a 6000 lájktól?” Válaszából kiderült, hogy igen fél tőle, de ígéretét betartja, hiszen megígérte. (szerk. „6000 like”, azt ígérte amint összegyűlik ennyi a FB oldalon, akkor kitesz magáról egy képet!)

Kérdés: „Síeltél már a Húsvét-szigeteken?” Válasz: „Nem és tuti nem fogok sehol sem síelni.”

Kérdés: „Azáltal, hogy ennyire beláthatóvá válik a magánéleted, a személyes adataid, a kedvenceid, stb Nem félsz, hogy a sok rosszakaród kihasználja ezeket az információkat? Vagy pedig ezt megelőzve egy teljesen ál-karaktert építettél fel magadról és mindent amit itt leírsz "kamu"?”
Válasz: „Ebben a korban az ember már feledékeny, ha nekiállok hazudni, és elfelejtem holnapra, akkor mi lesz? :D hiteltelen leszek, azt meg nem akarom :) Már most is fenyegetnek jó páran, aki akar, az ez után is fog.”

„Mi ez az IZÉ a profilképeden?”
„ Egy sárkány. Szeretem a sárkányokat.” (szerk. Házisárkány)

Az interjúval egy időben zajlott SPEED-en a Magyarország-Lengyelország meccs. Sokan drukkoltak és szurkoltak a magyar csapatnak. Mi is együtt szurkoltunk a magyar csapatnak. Megsúgom: a magyar csapat nyert. Szép volt lányok-fiúk! :)

Az utolsó kérdés joga az enyém volt, melyben azt kérdeztem Sajtmacskától, hogy szerinte kivel készítsük a következő interjút. Ő Montit, Maalát vagy Dark Lordot javasolta nekünk.

Terveink között, olyan klán vezérekkel készítünk interjút, akik végjátékos világon vezető klánok vezérei. Illetve, olyan játékosokkal, akik akár szavakkal, akár tettekkel bizonyítottak már valahol.

Kíváncsiak voltatok arra, hogy az interjú alatt, mennyit kellett moderálni a kérdésekből, hozzászólásokból.
„Nem tudom, szerintem nem sokat moderáltak a srácok, de én csak írok, mint egy őrült, a kezem görcsben :D Másra nem figyelek. A videó kommentjeit sem figyeltem. Delfin csinálta, és köszönöm neki, hogy ennyit foglalkozott ezzel az üggyel.”
(szerk. valóban nem volt sok dolgunk, egy-két kérdést illetve hozzászólást moderáltunk ki)
 

DeletedUser8560

Vendég
Kedves Olvasóink!

A mai kora este során Maalával készítettünk interjút. Az interjú most is a FB keretein belül zajlott, így ismét egy olvasmányosabb interjút kaptok.


Úgy érzed, hogy hirtelen nem mond Neked semmit az a név, hogy Maala? Sajtmacskától bevezetőként a következőt kaptuk: „Hogy ki is ő? Nos, akik megfordultak már a fórumon, azok ismerik a nevét, csípős beszólásait - vagy éppen segítséget kaptak már tőle... :)


- Magáról röviden ennyit mondott csak:

Egy jámbor, szerény ember, 25 éves vagyok, Pesti, egyetemista, tavasszal végzek. Szeretem mindazt, amit minden fiatal: A bulikat, lógni az barátokkal.
A legjobban azt az izgalmat élvezem, amikor egy "új" (addig még nem támadott) játékost támadok, és sikerül a támadás.
Alapvetően vidám természetű vagyok, aki benne van minden ökörségben.
„A külső fórumon pedig inkább provokatívnak kell lenni, hogy mások köntörfalazás nélkül elmondják a véleményüket.”

-Sajtmacska kezdte el az interjút, az ő első kérdése az volt, hogy mióta ismeri is Maala a játékot?


2008. augusztus eleje óta, akkor ajánlotta egy ismerősöm egy másiknak, hogy a Travian után (ahol közösen játszottak) talált egy újabb "napi 10 perces" játékot. Aznap este regisztráltunk be a V2-re mindannyian egyszerre.
A (bece)nevem Maala, a Le csak a facebook miatt lett elé rakva. :) Anno, jó 10 évvel ezelőtt kellett egy becenév, én rácsaptam a billentyűzetre párszor, és mqqla jött ki. A többit gondolom, ki tudod találni.


-Maala nem ül a fenekén: „Támadó vagy védekező típusú játékos vagy?”:


Nem szoktam ülni a fenekem, vagy meghúzni magam a szomszédok közt. Ennek ellenére, ha valakinek helyettesítés kell, mert támadják, és nem ér épp rá, azt is megoldom.

-Kérdeztétek a kh-s munkájáról és volt-e próbamunka ezzel kapcsolatban?


KH-s munka? A TW-statsot fordítottam, illetve fogom fordítani, amint véget ér a vizsgaidőszakom (kb 1 hét). Bár nem munkaként fogom fel, hisz az ismerőseimnek (is) segítek vele. Az a két ismerősöm, akik miatt elkezdtem KH-zni, történetesen a Magyarítások Portálról voltak az ismerőseim. Egy pár játék fordításában már részt vettem (akkor még volt rá időm), így amikor a TWstatson barangolva megláttam, hogy fordítót keresnek, írtam egy e-mailt, válaszoltak. Hát ennyi a sztori. :)
Próbamunka nem volt, bár megkérdezték, hogy miért akarom elvállalni. Ha egyszer tudok segíteni másokon, akkor miért ne tenném meg? Ha tudok angolul, míg mások nem, akkor nem nagy cucc lefordítani nekik egy oldalt (ami egyébként jól használható a mindennapi kh-élet során), hogy segítsem őket. Nemcsak a társaimat, hanem úgy általában a közösséget. Szerintem mindannyian csak nyerünk ezzel. Az, hogy ha segítek a társaimnak (már ha tudok), akkor azzal nem csak neki, hanem az egész csapatnak megkönnyítem az életét.

-„Maala, milyen a sikeres jó játékos szerinted?” „...Hol is kezdted, és hol játszottál.. .” Új világokban jelen vagy-e?

Milyen a sikeres játékos? Türelmes, és jó kezdeményező. Nem veszi halálkomolyra a figurát, így nem fog ráunni, ha esetleg nem sikerül valami. A játéktudás, aktivitás nem probléma, előbbi idővel úgyis megjön, az aktivitás pedig csak időszakosan szükséges dolog.

V2-n kezdtem, majd v3-on, v4-en folytattam, de aztán rájöttem, hogy egyszerre csak egy világon lehet "komolyan" játszani. Aztán tavaly év vége felé elkapott a pánik, hogy "mi van, ha már nem is tudnék a szerver elején helyt állni?". Ezért V10-en is kipróbáltam magam. Egy hónap után megnyugvással hagytam abba top-10-ből.

Mint mondtam, nem nagyon lehet egyszerre két világra koncentrálni hosszútávon, így nem is játszom az újabb világokon. V14-re is csak addig léptem be, míg össze nem gyűjtöttük a küldetéseket egy fórumba. :)

-Milyenek is Maala-ék, mi vezetett ahhoz, hogy az eldőlőnek látszó harcot meg tudták fordítani? Íme:


Türelmesebbek voltunk, mint a másik csapat. Beállítottuk a frontot, amíg a nyugati klánok vezetői megegyeztek, hogy összefognak. Addigra a keletiek kezdeti húzóemberei leléptek a sikertelen játék miatt, akik pedig maradtak, már nem voltak elegen.

-Mikor kezdted elhinni, hogy ez meglesz?


Én mindig is hittem abban, hogy nyerhetünk, csak elég jónak kell lenni. Bár voltak mélypontok, mint pl. amikor a vezérkar nagy része megpróbált átállni az ellenhez a könnyebb utat választva... De végül is még itt vagyok, nem? :)

-„Ellenfelek, akiket a legjobbaknak vélt”, kik voltak a legjobb játékosok?

Az ellenfelek közül? Jelenleg már csak egyetlen "ellenfél" maradt, akivel személyes tapasztalatom van, ő lady madonna. Ezen kívül most költözöm egy új helyre, ahol állítólag van egy jó játékos, ő medemo. Majd kiderül, mit tud. :)

Az abbahagyók közül egyértelműen Lord Sauron volt a legjobb.

-V7-ről kérdeztétek, hogy játszik-e, és milyen néven?


Valahogy éreztem, hogy ez a kérdés fel fog merülni. :D

Nem, nem játszom v7-en, de voltak, akik ezt hitték, mi pedig nem akartuk összetörni az álmaikat. :)

-EAST-ről is volt szó „Ki szerinted a legnagyobb erőssége az EAST-nek?”


Fogalmam sincs, ki tartja most épp össze őket, de rá tenném a voksomat. Ahogy megfigyeltük, náluk ez nagyon gyakran változik, mindig más, és más az, aki épp egybefogja a csapatot. Aztán kifullad az illető (kiég), és jön egy újabb ember. Jelenleg nem tudom, ki ez, most volt váltás. :D

Azelőtt volt stefizoli, belerofron, kata1004, stb-stb... Nagyon sokan voltak az elmúlt évek alatt, hosszabb-rövidebb ideig.

-Klántalálkozóról is kérdeztétek, elmondta a következőket róla:


Igen, biztos lesz idén is klántali, legalábbis remélem. :D
Legutóbb nyáron volt klántalálkozónk. Jó volt.
De pár taggal gyakrabban is összefutunk, volt, akinek segítettem a tanulmányaiban pl.

-„Meddig fognak tartani a harcok? Kezdeti nehézségek voltak-e?”


Ez egyedül attól függ, hogy mennyire használjuk ki a naponta termelődő új nemeseket. :D Legalábbis szerintem. Sajnos "odaát" már nincs szervezett védekezés, így vadkacsavadászat szintre degradálódott a játék.
Én mindig hittem abban, hogy mi fogunk győzni. Nem tudom, a többiek hogy voltak ezzel, de mindent megtettünk annak érdekében, hogy eltanuljuk tőlük azokat a módszereket, amiknek a segítségével elénk kerültek.
Ők már úgy jöttek a szerverre, hogy tapasztaltak voltak, mi még kezdők.

„Nem látod értelmét, hogy újabb egész totális frontletámadással 2 hetente forgolódjunk az easten az egyéni vagy kis csoportos támadások helyett?”

Van még olyan frontszakasz, ami annyira be van védve, hogy totális letámadás kell hozzá? Hol? Én mindegyik fronton tudok 1-2 inaktív accot, amiknek a segítségével körbe lehet venni a játékosokat, és rövid időn belül el lehet venni a maradék kedvüket is a játéktól.

-3 kontinens elfoglalás Maala szerint:


3000 falu / kontinenssel 30 játékosnak napi 3 nemessel kb 3 hónap. :) Aztán ha kevesebben leszünk, több, ha többen, kevesebb. :)

-Miért lett a legjobb, legerősebb klán a west?


A West klánjaiban összesen nem volt szerintem 50 támadó játékos, és ők felismerték, hogy ha meg akarják nyerni a szervert, akkor ezt sokkal könnyebben megtehetik együtt, mint úgy, hogy először egymást intézik el. Azt mindenki látta, hogy a kelet lufi, viszont veszélyesek lettek volna, mert amíg egymással harcolt volna nyugat, addig lemaradtak volna faluszámban kelettől.

Ez a közös érdek tette lehetővé az összefogást, persze később már összecsiszolódtak az emberek, amikor egy oldalon kellett támadni, védekezni.

-„Kíváncsi lennék te melyik böngészőt részesíted előnybe?” „Vonat”


Először Firefoxot használtam, aztán áttértem az Operára, mert sokkal jobb... Aztán egyszer csak meghülyült a tömeges kiképzés script (lefagyott az opera), és csak erre a feladatra Chrome-ot kellett használnom... Pár hete azonban rájöttem, hogy ez csak a Nod32 miatt van, így most már csak és kizárólag Operát használok.

Opera T-vonat, nekem a 40 ezredes vonat bőven megfelel. :) De igazából már nincs rá szükségem.

-Farmoltok aktívan? „Bookmark vagy Farmkezelő?”

Még egyáltalán nem, bár már lelkiekben készítem a többieket arra, hogy ha bekövetkezik a várható tömeges barbárosodás East-részről, akkor újra el lehet kezdeni majd farmolni, és a farmkezelőt is aktiválni kell majd. :)

Szerintem a farm-kezelő sokkal hatékonyabb, bár több 100, ezer falunál még nem használtam.

-Maala mozgatórugója, mi az ami a játékban tartja:


Nekem már csak az a mozgatórugóm, hogy befejezzük, amit elkezdtünk pár éve. És hogy ezt a számomra legszórakoztatóbb módon tegyem. Emiatt adom le a falvaim több mint felét a hátországban, hogy a fronton tudjak foglalni, és többet támadhassak.

No meg a házon belüli LET-listás versenynek is jót tesz ez. :D

Mondom, már sokszor abba akartam hagyni, de mindig itt tartott két dolog: A társaim, akikkel az évek alatt azért eléggé összeszoktunk (és az újakkal is jól megy), illetve az, hogy a győztesek között fejezzem be, amit elkezdtem a v2-n.

-Maala véleménye v14-ről: Temp klán, és vajon: „Megállítható-e az MHC?”


Hát, sajnálom, de mivel vizsgaidőszak van, kb. karácsony óta nem néztem rá a többi szerverre, egyedül a v7, és a v2 történéseit követem jelenleg nyomon aktívan, majd jövő hét végétől már lesz időm a többi világra is. Így a kérdésedre nem tudok válaszolni, mivel nem ismerem a Temp klánt.

De biztos vagyok benne, hogy pár erős szövetséges most még megállíthatja az MHC-hengert.
 

DeletedUser8560

Vendég
Sziasztok!
Ma a V7 szervergyőztes klánjának vezetőségével (PatriciaReka-val, és Arkhimedesz2-vel) olvashattok egy röpke interjút, hogy kik ők, és mi a véleményük 1-1, a világ történetében fontosabb eseményről, illetve ők hogy élték át azokat az eseményeket. Az interjú még a szervergyőzelem előtt készült, ezért lehetnek benne utalások későbbi történetekre. Íme az interjú első része:



Mióta KH-zol? Melyik volt az első világ, amelyiken jelen voltál?
(Arkhimédész) Az akkor 12 éves fiam rángatott bele a KH-ba, éppen három évvel ezelőtt. A V4-re regelt be és rögtön alapított is egy klánt full kezdőként. Hamarosan mennem kellett segíteni neki, mert elkezdték támadni. Csak hát én is ugyanúgy teljesen kezdő voltam, mint ő. Így lettem a klánunk második tagja, a másik fiam meg a harmadik. Akkor szálltam ki a V4-ből, mikor már tarthatatlan volt a General függetlensége.

Speeden játszottál már valaha?
(Arkhimédész) Speeden sosem próbáltam még ki magamat. Nem vagyok elhivatott netjátékos. KH-n kívül semmin nem játszom, esetleg honfoglalón alkalmanként. A KH-ra is csak a fiam miatt kerültem be, de ha már itt vagyok, igyekszem talpon maradni.

Foglalt-e már valamelyikőtök 3 nemessel V7-en?
(Patricia Réka) Én már igen.

Ki találta ki a klán nevét?
(Arkhimédész) Réka úgy emlékszik, Benneth adta a nevünket.

Ha Benneth találta ki, akkor miért nincs a klánban mint vezér?
(Arkhimédész) Nem csak a vezér adhat nevet a klánnak, bárkinek szabad, de Beni nem nagyon akart vezér lenni, sőt nagyon nem akart. A vezetőségünk 3 fős, PR, én és Sándor114. Beni a klán alapító, a névadó és a mindent elsöprő szervezett támadásaink nagymesternője. Rengeteget tesz a klánért, amiért nagyon hálásak is vagyunk neki. Csak rajta múlik, hogy milyen rangot visel. De a rangoknak nem csak előnyei vannak, talán ez lehet a döntése oka. A vezérség nem kevés munkával, odafigyeléssel és konfliktuskezeléssel jár. Ettől függetlenül szívét lelkét beleadja a közösségünk sikerébe.

A családotok mennyire türelmes, amikor játszotok?
(Arkhimédész) A család nem annyira szereti a Klánháborút. A fiaim még csak-csak elnézik, főleg ha a nagyobbik orra alá dörgölöm, hogy ő miatta van, de várják már a végét, az biztos.

(Patricia Réka) A családból csak én játszom, ami nagyjából meg is határozza a választ. A játékra fordított időt a családtól és pihenéstől kell elvenni, amit persze a családtagok nem szoktak szeretni.

Azt már elárultad, hogy mi hozott a játékba – de mi az ami itt tart?
Az, hogy létrehoztunk valamit. Létrehoztunk közösen egy olyan közösséget, ami működik. Sok munka van ebben minden tag részéről. Büszkék vagyunk arra, hogy sok ember sokféle ambíciót összehoz a játékban, és mégis megbízunk egymásban. Időnként nehéz volt megtalálni az egyensúlyt. Volt sok vita és konfliktus is a klánon belül, hiszen az nagyon ritka, hogy valami mindenkinek jó legyen. Véleményem szerint a jó klán egyik titka a konfliktuskezelés magas szintje. A másik a bizalom, a töretlen bizalom kifelé és befelé egyaránt.

Mikor volt a NaMacs és az Enigma ellen a nagy háború, akkor miét a Macskákkal kötöttetek szövetséget, és miért nem az Enigmával?
(Arkhimédész) Több dolog miatt. Először is azért, mert a Macskák kerestek meg minket szövetségi felkéréssel, az Enigma nem. Másodszor azért, mert mi hadban álltunk a Babylon klánnal, s közben az Enigma szövetséget kötött a ..DC..-vel, vagyis a Babylonnal. Az Enigma véleményem szerint nem figyelt a világnak erre a szegletére, bár nem tudnám megmondani, hogy szerencsére-e vagy sem. Mindenesetre így alakult.

(Patricia Réka) Időrendben kicsivel később, történt olyan is, hogy megkeresett minket az Enigma is szövetség kérdésében. Az lett volna a terv, hogy közösen győzzük le a szervert. De ehhez azonban fel kellett volna adnunk addigi szövetségeinket. Ez lett volna a könnyebb út, de mi nem azt választottuk. Eltelt időközben kilenc hónap, addig tartottuk magunkat, sokasodtunk és a K61 vezető klánjává váltunk, az akkori DOW árnyékában.

Tehát felmerült, hogy ha az Enigmával köttök szövetséget, akkor simán lenyomjátok a többi klánt?
(Arkhimédész) Részünkről annyit biztos, hogy az Enigma, azon belül Ashlan, akivel tárgyaltunk, így gondolta. Mi szalámi technikának hívjuk az Enigma törekvését. Mindent elkövettek, teljesen érthető módon, hogy éket verjenek az ELME –NaMacs-VHL szövetség közé. Azért állunk úgy, ahogy, mert ez nem sikerült nekik.

Volt olyan időszak, hogy megbántátok a szövetséget? Például mikor beolvadtak a Macskák az Elmébe?
(Arkhimédész) Nem bántuk meg a szövetséget, még akkor sem, mikor a NaMacs nehéz helyzetben volt, s akkor sem, mikor minden más szövetségesünket keményen nyomta az Enigma. Egy volt a fontos: a bizalom. A szövetségeseink, már akikkel ma is együtt játszunk, megőrizték ezt a szemünkben, s bízom benne,hogy ez fordítva is igaz.

(Patricia Réka) A Macskákkal jó volt a viszonyunk mindig, a beolvadásuk zökkenőmentesen zajlott le. Érezték, hogy jó helyre kerültek, még akkor is, ha vérzett a szívük a NaMacs hősies múltjáért.

A Wiking beolvadásához az AK klánba és Dark lord összetöréséhez mit szóltok?
(Arkhimédész) Ismerve az Ak régi törekvését, nem meglepő a Wiking beolvadása. A Wiking oldaláról viszont nem mondhatom el ugyanezt. Engem meglepett, hogy simán megadták magukat korábbi ádáz ellenfelüknek, akiket vertek szépen, amíg az ELME meg nem jelent a déli határaiknál.

Kérlek soroljatok fel pár játékost, akiket nemes ellenfélnek tartotok és mondjátok el nekünk, mit becsültök bennük!
(Arkhimédész) A következőket említeném meg a sok nemes ellenfélből, akivel összehozott a sors, sorrend nélkül és elnézést kérve attól, akit kihagytam. Időrendben RedSacro és meggy a Babylon vezérei, akkor is, ha tudom, hogy tevékenységük erősen megosztó volt a saját szövetségi rendszerükön belül. Én ellenfélként tisztelettel tekintettem rájuk, és ez fordítva is igaz volt. DarkLord után Pozor Vlak-ot említeném még, a Wiking következő vezérét. Jó kapcsolat alakult ki közöttünk, annak ellenére, hogy masszívan a lövészárok másik oldalán álltunk mindig is.

(Patricia Réka) Én a magam részéről nem szeretem a név szerinti kiemelést klánon belül sem. Megvan a hátránya, hogy esetleg rosszul esik annak, akit kifelejt az ember. Általában a sportszerű, elhivatott játékosokat kedveljük, ellenfélként is. Én magam külön díjazom, ha egy ellenfél képes a játék fölé emelkedni, ha nem ellenségnek tekint, hanem sport/játékbeli ellenfélnek.

Van olyan játékos, akivel ellenfélként kezdtétek és barátok lettetek?
(Arkhimédész) Van bőven ilyen játékos. Neveket nem emelnék ki, de sok tagunk és barátunk ellenfélnek indult. Idővel azonban beszélgetni kezdtünk, engedtük, hogy bele lássanak az életünkbe, szimpatikusak lettek számunkra, s végül egy oldalra kerültünk. Persze ez még a játék elején volt gyakoribb, ma már annyira mélyek a lövészárkok, hogy alig van arra lehetőség, vagy késztetés, hogy valaki oldalt váltson.

(Patricia Réka) A klánunk fontos jellemzője, hogy igyekeztünk otthont biztosítani a legyőzött klánok elhivatottabb játékosainak. Ehhez persze a vezetőségnek sokat kellett hadakozni a tagsággal, akik nem hívei az ilyen átvételeknek, a mostani aktív magunkat azonban sok korábbi ellenfél erősíti.

Volt olyan klán, akitől valóban tartottatok, és egyáltalán nem voltatok biztosak a harc kezdetén, hogy ti kerültök ki győztesen? Hiszen csak egy maradhat… Mit fogtok tenni? Összeolvadtok? vagy?...
(Arkhimédész) A V7 első éve a Mesehősökről, később az Enigmáról szólt. Hatalmas szervezettséggel és lendülettel indultak a világ északnyugati negyedében. Mi a délkeleti negyedben csak a világ indulása után 3 hónappal alakultunk meg sötét lóként a semmiből kinőve.

(Patricia Réka) A komolyabb ellenfeleink mind ilyenek voltak. Nagyon híres csapatok léteztek a szerveren, a papírforma az ő győzelmüket jósolta. Persze a legnagyobb esélyes az Enigma volt. Őket valójában nem mi győztük le. Széthullottak, mire a közelükbe tudtunk érni.

 

DeletedUser8560

Vendég
Az interjú második része:

Elterjedt egy olyan pletyka, miszerint V7-en akarjátok tovább folytatni a klán magjával? Igaz ez? Esetleg szóba jöhet más világ is, vagy bármelyik másik klán hajdani játékosának felvétele? A mostani világon hány százalék van még hátra?

(Arkhimédész) Új világon nem gondoltunk még szervezetten megjelenni. Tapasztaltuk, mennyire meg tudja osztani a több éles világ a még nem annyira tapasztalt játékosok figyelmét, s természetesen a gyakorlott társaink ideje sem végtelen. Talán ha ez a világ befejeződik, és a társaságban felüti a fejét a kh nosztalgia, akkor lesz nagy nekibuzdulás, de addig nem hiszem. Az biztos, hogy egyedül közel sem olyan szórakoztató a játék, mikor V7re regeltem, megnéztem meddig jutok klán nélküliként, de utána a túlélési ösztön és a társasági lét vágya szövetségek, barátságok kötésére sarkalt. Tehát ha tovább lépnénk valamerre, azt is jó társaságban tudom csak elképzelni.

(Patricia Réka)A százalékok latolgatása talán még kicsit korai. De ha ránézel a világ térképére, nagyjából azért látszik a válasz. Az ELME-nek egyedül jelenleg 43 százaléka van, de ennél szövetségi szinten jóval erősebbek vagyunk. Az ELIT a testvérklánunk, ők velünk eggyé váltak gyakorlatilag, nekik van 11 százalékuk. A legfőbb, legszorosabb szövetségesünk a VHL-A, akik 20 százalékot birtokolnak. Jelenleg tehát a három klán együtt 73 százalékát birtokolja a V7 lakott részének.

(Patrícia Réka) Én szívesen kipróbálnám a csapatunkat másik világon is, viszont többen jelezték, hogy rájuk férnek már a pihenés. Én játszogatok V14-en is, ahová meghívással érkeztem. Az ottani klánok és a világ alakulása megerősítette bennem, hogy legszívesebben a mostani csapatunkkal játszom.

Miért nem olvadtok össze az akadémiával? Ez a döntés akár a szervergyőzelmet is meghozhatná.
(Arkhimédész) Nekünk már nincs akadémiánk. Az ELIT és a VHL-a is önálló klánként fejlődött. Közülük az ELIT volt az, aki befogadta az akadémiánk tagjait, vállalva a testvérkláni státusz továbbvitelét. Mi inkább a szövetségeseinkkel szeretnénk egybeolvadni a vége felé. Ennek majd akkor jön el az ideje, ha a szövetségeseink elérkezettnek látják az időt, és ez jókedvűen, problémamentesen, örömmel véghez vihető.

Mit gondoltok azokról a klánokról, akik a saját kis tagjaikat hátrahagyva egy másik klán nagy játékosait hívják meg a klánba, hogy a végjátékhoz közeledvén elérjék a limitet?
(Arkhimédész) Hát ez nehéz kérdés. A csapatjátékost nem feltétlen a pontszám és faluszám határozza meg. Lehet valaki top20 játékos úgy is, hogy szinte semmit nem tett le a közösbe, és lehet valaki top100on kívüli is úgy, hogy rettenetesen hasznos volt a tevékenysége és a köz számára mindig előrébb volt, mint az önérdek. Mi mindenkit, akinek a szíve velünk volt, szeretnénk magunk között tudni a végén is. Legyen az szövetséges, vagy saját klánunk tagja. Hogy ez máshol hogyan történik, azt nem tudhatom, de ha nem ez a vezér elv, akkor az nem sok jót sejtet. Nem tudom volt-e a magyar KH történelemben olyan sikeres klán, aki elárulta a saját hátországát, de a mi elveink szerint ez nem járható út.

Szerintetek milyen klán a VHL-A és vojo-t milyen vezérnek tartjátok?
(Arkhimédész) A VHL-A, mióta a VHL újjászületett, mindig is szoros barátunk volt. A sikereink záloga ez a barátság volt, valamint a két klán vezetése és tagsága közötti bizalom. Vojo egy szív-lélek vezető, nagy és igen eredményes munkája van a VHL-A és az ELME közös sikerében. Ne felejtsük el azonban mapeckát sem, akinek Vojo mellett szintén hatalmas szerepe volt az előrehaladásunkban. Innen kívánok neki és kislányának is a legjobbakat!

Mindkét klán remek, de nem gondoljátok, hogy túlságosan kék a tenger arrafelé? Mit tehet ott egy játékos, akinek csak kék szomszédjai vannak? Az ilyen helyzet nagyon zavaró.
(Arkhimédész)A kékülés a klánjaink eredményes munkáját mutatja. Idén gyakorlatilag nem is volt felvétel egyik klánba sem, a kékülés kizárólag foglalások útján valósult meg. Azok számára, akik szerettek volna részt venni a frontharcokban, mindig megkerestük a lehetőséget. Ugrófaluk és kezdő frontbázis kialakításával segítettük és segítjük őket.




Ennyi lett volna ez az interjú, remélem tetszett mindenkinek, és érdekesnek is találtátok. Maradjatok velünk, hamarosan több, legalább ennyire érdekes interjú érkezik még. Mindenkitől elnézést kérünk, de most már érkezni fognak az interjúk :)

A legközelebbi viszontolvasásra :D

Lord Baldur


 

DeletedUser8560

Vendég
Kedves Játékosaink, ez egy rendhagyó interjú: egy játékosunk, hit me készített egy interjút bala1201-el, fogadjátok szeretettel.

Hogyan találtál rá a KH-ra, mesélnél nekünk a kh-s előmeneteledről?

Hát, az még nagyon az őskorban volt…
Valamikor 2007 táján. Klánháború akkor még sehol sem volt, angol megfelelőjével, a Tribal Wars-szal kezdtünk el játszani páran haverok. Siralmas eredménnyel. A Skulls ott alapult meg először az angol w10-en. Viszonylag rövid életű volt, hamar beolvadtunk más klánokba. A többség abba is hagyta a játékot időhiány, illetve nyelvtudás hiánya miatt.
A következő állomás a w12 volt, ott már egyszerre kezdtünk, de sajnos elég erőteljes mezőnnyel együtt. Az ős-skulls tagjai közül ezen a világon játszott rajtam kívül ricsi10, liltari, sirdrh és josh (bár őt akkor nem ismertem, ellenfél volt) is. Viszonylag hamar beléptem a vezető klánba, amit aztán feloszlattak csalásért. (nem angol nyelvű volt a fórumuk, amin nem kell csodálkozni, én voltam az egyetlen nem koreai játékos a klánban) Szóval még mielőtt a magyar világ elindult, nekem már napi rutin volt a klánszintű támadás, áltámadások, tizedmásodperces időzítések.
Amikor a magyar világ elindult, ott kezdtünk el játszani. Beléptünk az első klánba, ami Hu/Bo1 volt, ha jól emlékszem, és több, mint 2000 tagja volt. Egyik sötétebb, mint a másik. Hamar összeszedtem 15-20 tagot, akik értelmesebbnek tűntek illetve játszottak már más világokon, és elindult a magyar Skulls.

Mi alapján választottad a felhasználó nevedet?

A felhasználói nevem a valós nevem és születési adataim mozaikszava. Ennyi. Vicces volt, amikor a kh-s időszakban semmilyen játékba nem tudtam vele regisztrálni, mert már mindenhol volt egy bala1201….

Miért lett Skulls a klán neve?

A skulls név annak eredménye, hogy ugye hat betűvel gazdálkodtunk és roppant fenyegetőnek akartunk hangzani. Kicsit sem voltunk óvodások…:-D

Sokan azzal vádoltak titeket a v1-en, hogy Support hátszelet kaptok.Volt ennek valóság alapja?

Nos, amíg játszottunk, állandóan összehoztak minket a supporttal. Ennek az oka én vagyok. Mivel a V1 volt az első világ, még minden elég kezdetlegesen ment. Bugok, rossz fordítások, stb. A játék akkori magyar adminja, homerjay, ha jól emlékszem úgy döntött, hogy játékon belül könnyebb megtalálni a hibákat. Megkeresett minket, csatlakozott a klánhoz, de valójában nem játszott, csak kellett neki pár ember, aki játszotta az angolt is. Fenntartottunk neki egy fórumot, ahol megbeszéltük a hibákat, amiket találtunk, segítettünk a fordítások csiszolgatásában, de soha semmilyen kedvezményt nem kaptunk tőle, nem is kértünk. Persze többen büszkélkedtek vele, hogy az admin nálunk játszik, így hamar híre szaladt, hogy a skulls a support klánja… Mi pedig nem siettünk szétoszlatni ezt a legendát, kellett hozzá, hogy féljenek tőlünk. :-D

Mi volt a kulcsa annak hogy a csúcsra törtetek, milyen stratégiai elemeket alkalmaztatok?

Nos, az alapvető siker nagyjából annak köszönhető, hogy mi tudtunk játszani, a többiek meg nem. Ezért nem ismételhető meg, amit a skulls a v1-en csinált. Olyan volt, mintha a skulls tagjai beneveztek volna egy ált sulis olvasási versenyre, és minden ellenfelük akkor kezdte volna az óvodát. Előbb meg kellett tanulniuk olvasni, de mi addig lehet, hogy már le is győztük őket. Ma már elképzelhetetlen, hogy egy 60 tagú csapat 3-4000 játékossal viseljen hadat folyamatosan. Félreértés ne essék, voltak rajtunk kívül is jó játékosok, ügyes vezetők, de mindenhol küszködtek a sok kezdővel. Mi nem.
Ezen kívül odafigyeltünk, hogy kiket veszünk fel, tanítottuk az új tagokat, csapatként támadtunk és védekeztünk, az inaktív játékosokat szemrebbenés nélkül megettük. Hagytuk, hogy elhiggyék, hogy mi a support klánja vagyunk. Sokszor nem is védekezett, akit megtámadtunk, mert azt gondolták, hogy úgyis mindegy.
Na meg persze csaltunk is. A megtámadott ellenséges klánok gyengébb játékosait megkörnyékeztük, rövidebb időre fiókhelyettesítést kértünk és kémleltük az ellenfél fórumát, hamis segítségkéréseket pakoltunk fel, ilyesmi. Ezt négyen-öten csináltuk, a többiek tudta nélkül… Nem vagyok rá büszke, de ez is hozzátartozott a klánunkhoz.
Szintén fontos pillér volt a rendben tartott, moderált fórum, amit kötelezően olvasott mindenki.
Minden szervezetten működött. Klán szintű támadásokat szerveztem már akkor, amikor a környező játékosok java még csak barbár falvakat farmolgatott, meg bárdosokkal védekezett. A védelem szintén hasonlóan működött, egy megtámadott játékosnak az egész klán segített, pontos beosztás alapján.

Egyértelmű esélyesei voltatok a világnak, mégis hogy buktatok el?Hol hibáztatok?

Ez nagyon sok tényezős. Nos, túl sok volt az olyan játékosunk, akik 50-100 faluval parádésan játszottak, de többel nem nagyon bírtak el. Felvettünk pár olyan tagot is, akik nagyon kártékonyak voltak mind diplomáciát tekintve, mind a morált tekintetében. Volt például egy olyan alvezérem specinger, ha jól emlékszem, aki 10-12 fiókot begyűjtött. Amikor kilépett a klánból, egy teljes kontinenst buktunk vele… Vagy ott volt egy daru nevű gizda, aki sorra toborzott olyan tagokat, akik a világ másik voltak elszigetelve és állandó diplomáciai gondot okozott a folyamatos keveréssel.
Komoly gondot okozott a Newhel nevű klán is, akik hozzánk hasonlóan aktív, jó játékosokból álltak, plusz hozzáférésük volt valamelyik fiókunkhoz is. Ez bizalmatlan légkörhöz vezetett a klánon belül.
Több jó játékosunk elkezdett más világokon játszani, egyre kevesebb időt szentelve a v1-re.
De a fő gond az inaktivitás volt. A játékosok nálunk úgy hagyták abba a játékot, hogy a fiókjukat leadták a vezetőségnek. Mi pedig igyekeztünk új gazdát keresni a megüresedett helyekre. Nem túl szabályos, de ez van. Volt, hogy én egyedül vittem hat fiókot huzamosabb ideig. Volt, hogy 12 fiókunk volt tiltva, amikor kibukott egy ilyen malőr.
Kicsit nagyképűnek fog hangzani, de szerintem az is fontos tényező volt, hogy abbahagytam a játékot. A fiókomat még nagyon sokáig vitték, de nem én. Ahogy követtem a történéseket, úgy tűnt, hogy meghalt a diplomácia, össze - vissza egyesültek, szétbomlottak, újra egyesültek a tagok, gyakorlatilag teljes dilettantizmusba süllyedtek. Ahogy elnéztem egyébként, a skulls sorsa ez is maradt az összes világon.

A v15-ön elvileg feltámadt a Skulls, ahol állítólag te is jelen voltál.Mi a valóság?

Csak az egyes világon játszottam. Valóban megkerestek, fiókot is csináltak, de soha nem játszottam. Felgyorsult a magánéletem, egyszerűen nincs időm egy ilyen játékra.

Sok olyan játékos, akik játszottak több remek stratégával a kh pályafutásuk során, téged tartanak a legnagyobb-nak.És még most is a v1-es Skull-st tartják a
Magyar KH legjobb csapatának.Mit gondolsz erről?


Nos, nem igazán értek egyet velük. Egyszerűen csak arról volt szó, hogy a V1-en én már rendelkeztem azzal a tudással, gyakorlattal, játékismerettel, amivel mások még nem, irányítani meg mindig is tudtam, egyéni ötletekért sem kellett a szomszédba mennem. Viszont szerintem ha most újra elkezdeném a játékot, így, hogy tele van a játék sok világot megélt veteránokkal, nem hinném, hogy magasan kiemelkednék a legjobbak közül. Másrészt nehéz lenne összeszedni megint egy olyan csapatot, ahol 60-80 ember feltételek nélkül követ, és csinálja, amit mondok. Mostanra itt már mindenki vér profi lett, mindenki jobban tud mindent mindenkinél, nekem meg nincs energiám arra, hogy játékosokat győzködjek. Gyanítom, hogy nagyon gyors véget érne egy újraálmodott skulls, akár velem, akár nélkülem.

Úgy tudjuk, végleg abba hagytad a játékot.Kicsi kísértést sem érzel, hogy visszatérj?

Nos, a játék a vége felé több bosszúságot okozott, mint örömöt. Mondok pár példát. Bár folyamatosan megkaptuk, hogy a support klánja vagyunk, állandó tiltás alatt volt a játékosaink jó része, főleg a nagy pofánk miatt, meg mert mindenki mindig minden skullsost sportból jelentgetett a supportnál. Meg mert mindenki mindenki fiókjába ki-be járkált…Néha alig győztük titokban tartani, hogy tucatnyi fiókunk napokig zárolva volt.
Rengeteg őrült futkározott a klánháború világában, volt olyan játékos, aki kinyomozta a személyazonosságom, és a valós életbeli barátaim zaklatta, volt olyan, aki újra és újra regisztrált a játékba, és folyamatosan kreténkedett levélben, fórumon.
Valójában nem a játék hiányzik, hanem az a 30-40 ember, akikkel közelebbi kapcsolatba kerültem a játék során, klántalálkozókon, de őket már úgysem lehetne újra összerántani. Ezért biztos vagyok benne, hogy többször nem fogom megpróbálni ezt a játékot.

Szerinted mit ér egy csapat a vezetője nélküli, mekkora szerepet tulajdonítasz egy vezérnek?

Vezetés tekintetében úgy gondolom, hogy egy ilyen játékban a diktatúra működik a legjobban. Amikor bizottságok döntenek, meg mindenről szavazgatnak, meg mindenki azt csinál, amit akar, az kapufa. Egy tiszta belső szabályrendszer, egy jó vezető, egy aktív játékoscsapat és szerencsés körülmények. Ennyi kell egy ilyen játékhoz. És persze napi 24 óra játékidő.
 
Utoljára egy moderátor szerkesztette:

DeletedUser17975

Vendég
A V22-t megnyerő =RH= klán vezetőségével riport

A V22-öt megnyerő klán vezetőivel (Süsü és =Shrek=) folytatott nyílt interjú folyamán bepillantást nyerhettünk eme győztes klán történetébe.

A klán elnevezése: "Onnan ered, hogy v7-re a =MeseHősök= klán alakult meg. Majd a v13 on az =MH= szervert nyert. V22 re nem akartunk =MH= lenni, így lettünk =RH=. Az oka ennek hosszabb magyarázatra szorulna." Nem nagyképűség "A játéknak azzal a szándékkal kezdtünk neki, hogy nyerünk."
Kis magyarázat a rövidítésekre:
=MH= Mesehősök
=RH= Regényhősök
=NH= Névtelenhősök

Mivel egy nagyon összeszokott baráti társaságról van szó, így nagyon nehéz bekerülni a csapatukba, de nem lehetetlen.
Érdemes megjegyezni, hogy az =RH= klán még nem vesztett egyetlen háborút sem, idézném: "Sikertelen háborúnkra nem emlékszem(...)". Mindennek az alapja a bizalom, ahogy ebben a klánban is. A szerverkezdés előtt megszavazzák a vezetőket és kölcsönösen bíznak egymásban, másképp a szervergyőzelem képtelenség volna.
Olykor nagyon fárasztóak tudnak lenni a klán mindennapjai, sokszor alig jut idő az alvásra, de mindig megoldható ez a fiókhelyettesítéssel.

A klán stratégiájáról nem sikerült túl sokat megtudni, haditoknak minősül: "Minden szerénység(em) ellenére a válasz kicsit nagyképűnek tűnhet, mindig top1-et ért el a klánunk bármelyik szerveren voltunk. Egy kivételével mindig szervergyőzelemmel zárva. Az egy kivétel esetében is top1 helyről lett oszlatva a csapat (ez egy hosszú történet). Visszakanyarodva a kérdésre kezdetektől meg van a bevált stratégiánk, talán többünknek kicsit már unalmasnak is mondható, amin nem szeretnénk változtatni. Gyakorlatilag nem évek alatt alakult ki, amit elkezdtünk, azt tesszük módszeresen szerverről szerverre." De sikerült megtudni azt, hogy különleges stratégiával nem rendelkeznek, mindig a helyzet hozza, "Mi területi alapon építjük ki a stratégiánkat."

Mik a legfontosabb tényezők amelyek győzelemhez vezetnek egy klánt? Erre a kérdésre Süsü igencsak jó választ adott: "A legfontosabb egy klán életében az, hogy egybe maradjon, ne unjon bele a társaság. Vissza lehet nézni a TW Statson, mennyien léptek ki menetközben a Hősös klánokból. Ragaszkodni kell az eltervezett stratégiákhoz, és kerülni kell a vitákat klánon belül. A játék megtanulható."

A klán motivációjáról Shrek a következőképpen vélekedik: "Szeretjük a táskás szemet... igazából jó kérdés... csak a magam nevében válaszolhatok, a barátok, sokan túlságosan az ember szívéhez nőnek, és ha ezt egy játék tartja legszorosabban össze, akkor kész a recept a kapcsolat fenntartásra. Persze mindenkinek kicsit ott lebeg a szerver győzelem reménye is, kár lenne tagadni."

A győzelem hírére Shrek eképpen reagált: "Nagyon furcsa, de személy szerint nekem nem a várt örömmámor jött el, mondhatni inkább szomorú volt, mint mikor ballagáskor a barátaidtól búcsúzol. Valahogy a szerver pedig a termet képviselte, már soha nem léphetünk be oda...."

A klán V28-on is folytatja pályafutását, bízva az újbóli győzelemben.

A nyílt interjú alatt feltett kérdéseket megtekinthetitek itt.
 
Státusz
Nem lehet hozzászólni.
Fent